| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba ploščic za vzorčke na področju aritmetike in delov celot
Sabina Kmetec, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Uporaba ploščic za vzorčke na področju aritmetike in delov celot so predstavljene nekatere aktivnosti z uporabo teh ploščic iz seta za vzorčke. Sledili smo aktivnostim, ki so navedene v članku Hungry for Early spatial and Algebraic Reasoning. Otrokom smo najprej predstavili uporabo in pomen ploščic za vzorčke. Za večjo motivacijo in čim bolj zanimivo in razumevajočo razlago za otroke smo uporabili tudi lutko gosenico Berto, ki je otroke še bolj motivirala k sodelovanju. Otroci so se skozi aktivnosti srečali s področjem aritmetike in delov celote.
Ključne besede: matematika, aritmetika, števila, štetje, liki, deli celote, ulomki, vzorci, aktivnosti, predšolska vzgoja, ploščice za vzorčke
Objavljeno: 25.05.2017; Ogledov: 786; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

2.
UGOTAVLJANJE INDUCIRANEGA PROMETA - SPREMEMBE PROMETNIH OBREMENITEV PO ZAPORI CESTNEGA ODSEKA
Mihi Kurnik, 2016, magistrsko delo

Opis: V pričujočem magistrskem delu bo predstavljen problem zaprtja cestnega odseka. Vpliv zaprtja odseka se odraža na uporabnikih in njihovem potovanju do cilja. Opazovali bomo vzporedne ceste in glavne prometne žile v center mesta. Tako bi se morala spremeniti oblika prometnega omrežja za uporabnike, kar bi se pokazalo na induciranem prometu na vzporednih cestah v zmanjšani kapaciteti. Ugotoviti želimo obseg induciranega prometa in kako in kdaj se vzpostavi novo prometno ravnovesje po zapori odseka. Predpostavimo, da je najboljši način za spremljanje in analiziranje prometnega toka na naši lokaciji, štetje na presekih vzhod –zahod in sever –jug. Zaradi obsega raziskave in čim boljšega osredotočanja na dano hipotezo bomo šteli samo osebna vozila.
Ključne besede: induciran promet, zaprtje odseka, prometno ravnovesje, štetje vozil
Objavljeno: 28.07.2016; Ogledov: 724; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (6,83 MB)

3.
PROMET NA CESTAH V ZGORNJI SAVINJSKI DOLINI IN SOCIO-EKONOMSKI POKAZATELJI
Tanja Pahovnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Temeljni pogoj za projektiranje prometne infrastrukture so uspešno napovedane prometne obremenitve, ki jih pridobimo z različnimi analizami in oblikami štetja prometa. Obseg prometa je najbolj odvisen od rasti gospodarstva in posledično števila delovno aktivnih prebivalcev. V teoretičnemu delu diplomske naloge je predstavljeno območje Zgornje Savinjske doline nekoč in danes. Opisane so različne metode avtomatskega štetja prometa in najpogostejši način tehtanja vozil med vožnjo. V praktičnem delu sta opravljeni analiza socio-ekonomskih podatkov in analiza izbranih števcev za območje Zgornje Savinjske doline in njene okolice. V zadnjem delu je prikazana primerjava obeh analiz in vpliv ene na drugo.
Ključne besede: prometna obremenitev, avtomatsko štetje prometa, analiza socio-ekonomskih podatkov, Zgornja Savinjska dolina
Objavljeno: 22.06.2016; Ogledov: 708; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (2,68 MB)

4.
AKTIVNOSTI ZA ZGODNJI RAZVOJ ŠTEVIL V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Lavra Pušnik, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Aktivnosti za zgodnji razvoj števil v predšolskem obdobju smo skušali predstaviti, kje vse se pojavlja matematika v vrtcu. Matematika se v vrtcu ne pojavlja samo v načrtovanih dejavnostih, pač pa tudi v vsakodnevnih dejavnostih, rutini, igri in v okolju. Od vzgojitelja pa je odvisno, v kolikšni meri bo znal izkoristiti dane okoliščine, da bo otrokom matematiko čim bolj približal, na zabaven in nevsiljiv način. Nekaj besed smo posvetili tudi predštevilskemu obdobju, ki je osnova za oblikovanje pojma število. Da lahko rečemo, da je otrok usvojil pojem število in štetje, pa je potrebnih nekaj načel in strategij, ki jih mora uporabiti, kar smo opisali tudi v diplomskem delu. V drugem delu diplomskega dela pa smo se posvetili iskanju in zbiranju različnih aktivnosti, ki uresničujejo matematične cilje za zgodnji razvoj števil v predšolskem obdobju. Ker v slovenski literaturi še ni zbranega gradiva, ki bi uresničevalo cilje s področja zgodnjega razvoja števil v predšolskem obdobju, smo aktivnosti zbrali iz tuje literature. Aktivnosti smo sistematično uredili, tako, da jih lahko izvajamo zaporedno devet tednov. Vsak teden pokriva določeno vsebino za načrtovanje usvajanja pojma števila in štetja v predšolskem obdobju. Te vsebine so štetje, prirejanje, števniki in zaporedja števil, konzervacija števil, delo z množicami, primerjanje: več ali manj, razvrščanje, matematika in koledar ter urejanje podatkov. Za vsako vsebino smo natančneje opisali pet dejavnosti, jih opremili s slikami pripomočkov, ki jih potrebujemo za izvedbo dejavnosti in podali cilje, ki jih uresničujemo z izbrano dejavnostjo. Nekatere zbrane aktivnosti smo tudi izvedli v vrtcu.
Ključne besede: matematične dejavnosti, razvijanje številskih predstav, predšolsko obdobje, število, štetje
Objavljeno: 27.05.2016; Ogledov: 1652; Prenosov: 425
.pdf Celotno besedilo (3,11 MB)

5.
STRUKTURA DODAJANJA V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Iris Štefanec, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Struktura dodajanja v predšolskem obdobju govori o teoretičnih podlagah omenjene strukture in empiričnih podatkih o sposobnosti otrok za dojemanje le-te. Namen diplomskega dela je raziskati koliko so otroci v starosti 5-6 let, sposobni doumeti strukturo dodajanja, vezano na računsko operacijo seštevanja. Raziskave smo se lotili z izvajanjem in evalvacijo matematične aktivnosti Lonček, skozi katero smo tudi ugotavljali ali je ta primerna za to starost, ter katerega načina seštevanja so se otroci posluževali. Raziskovanje smo izvedli na podlagi eksperimentalne in kontrolne skupine, kjer smo primerjali razliko v sposobnostih med incialnim in finalnim preizkusom. Obenem pa smo želeli z izbrano matematično aktivnostjo otrokom seštevanje predstaviti, kot nekaj prijetnega in zanimivega. V teoretičnem delu smo predstavili nekatere teorije učenja, pojem in principe štetja, razumevanje in strukture seštevanja ter matematiko iz kurikuluma za vrtce, vezano na razvoj štetja in seštevanja. V praktičnem delu smo izvedli matematično aktivnost Lonček, ki poteka tako, da otrok izbere kartico s števili in pikami, vrže igralno kocko s števili, ter zloži ustrezno število kock pred oz. v lonček. Sledi vprašanje za otroka: » Koliko kock imamo skupaj? « Otrok pove odgovor, mi pa zabeležimo njegov način reševanja. V empiričnem delu je bila uporabljena deskriptivna metoda in metoda ugotavljanja trenutnega stanja. V raziskavi je sodelovalo 47 predšolskih otrok starih 5-6 let. Predmet statistične obdelave so bili načini reševanja matematične aktivnosti in ugotoviti, do katerega števila so otroci sposobni seštevanja. Otrokom je bila aktivnost zanimiva in pri reševanju ni bilo zaznati večjih težav. Rezultati so pokazali, da so otroci v predšolskem obdobju sposobni reševanja nalog iz strukture dodajanja, vendar na izbiro načina seštevanja vplivata velikost in kombinacija seštevancev. Ugotovili smo tudi, da je bila eksperimentalna skupina po uspešnosti v finalnen preizkusu v prednosti, pred kontrolno skupino. Upamo, da bomo z našim diplomskim delom spodbudili vzgojiteljice v vrtcu, da bodo takšne in podobne matematične aktivnosti večkrat ponudile otrokom
Ključne besede: matematika, število, štetje, seštevanje, struktura dodajanja, predšolski otroci
Objavljeno: 24.05.2016; Ogledov: 840; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

6.
AVTOMATSKO ŠTETJE PROMETA IZ VIDEO-SLIKOVNEGA MATERIALA
Boštjan Celan, 2015, magistrsko delo

Opis: Štetje vozil na prometni infrastrukturi je obsežno področje, za katero obstaja na svetovnem tržišču mnogo rešitev. A te rešitve so praviloma finančno nedostopne majhnim podjetjem in različnim institucijam. Razvoj sistema avtomatskega štetja prometa s pomočjo video-slikovnega materiala v realnem času, ki za svoje delovanje ne potrebuje drage opreme in fizično ne posega v prometno infrastrukturo, je rešitev za prej omenjene težave. Sistem deluje na način primerjave zaporednih slik video posnetka. Z odštevanjem zaporednih slik odstrani ozadje in določi objekt v opazovanem območju. S pomočjo koordinat na novo določenega objekta in virtualne črte ter izračunom povprečnih vrednosti intenzitete slikovnih elementov prešteje vsak objekt znotraj opazovanega območja. Skupaj s tem omogoča osnovno klasifikacijo vozil, ki temelji na prej omenjenem izračunavanju povprečnih vrednosti slikovnih elementov znotraj opazovanega območja. Povprečna natančnost preštevanja vozil, izračunana na podlagi šestih video posnetkov s približno 350 vozili, je 97,5 ± 2,18 %. Klasificiranje osebnih in tovornih vozil je 90,96 ± 0,42 % natančno. Hkrati s tem algoritem pri merjenju hitrosti odstopa v povprečju za 11,88 ± 2,14 % od dejanskih hitrosti vozil. Rezultati testiranja preštevanja urejenega prometnega toka pešcev pokažejo 90,91 % natančnost.
Ključne besede: prometno inženirstvo, avtomatsko štetje prometa, klasifikacija vozil, štetje prometa z video-slikovnim materialom
Objavljeno: 28.10.2015; Ogledov: 973; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

7.
Možnost uvedbe sodobnih tehnologij v izredno štetje prometa
Marko Ferk, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi smo s pomočjo raziskave ugotavljali možnosti uporabe sodobnih tehnologij za štetje prometa, kjer se trenutno v Sloveniji izvajajo ročna štetja prometa. Seznanili smo se s teoretičnimi osnovami s področja štetja prometa in pomembnostjo podatkov, ki jih pridobivamo s štetjem prometa. Preučili smo literaturo, ki se navezuje na štetje prometa v Sloveniji in ugotovitve predstavili v sklopu raziskave. Predstavitev sodobnih tehnologij za štetje prometa in poročila testiranj o učinkovitosti njihovega delovanja so nam omogočili, da smo na podlagi zbranih podatkov analizirali delovanje posamezne tehnologije in primernost uporabe le-te v danih primerih ročnega štetja prometa v Sloveniji. V rezultatih raziskave smo predstavili naše ugotovitve in na podlagi teh ugotovitev podali naše mnenje o nadomestitvi ročnega štetja v Sloveniji z uporabo sodobnih tehnologij za štetje prometa. Za konec smo podali predloge o nadaljnjih raziskav, ki bi lahko našim ugotovitvam dodale večjo težo.
Ključne besede: štetje, promet, križišče, odsek
Objavljeno: 04.09.2015; Ogledov: 834; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

8.
Primerjava pretočnosti krožnega in klasičnega križišča na Kersnikovi ulici v Celju
Katja Kajtna, 2014, diplomsko delo/naloga

Opis: Hitro doseganje cilja v smislu prevožene poti je skozi oči voznika dokaj enostavno opravilo, vse dokler ne nastopijo prometne prekinitve ali slabša pretočnost, ki oslabijo nemoteno uresničevanje mobilnosti. Prav zagotovitev slednjega je velik izziv tako za načrtovalce prometne infrastrukture kot tudi za prometne udeležence, ki pogosto s svojim nepravilnim izvajanjem ali predvidevanjem nehote izzovejo potencialne nevarnosti in prekinitve prometnih tokov. V diplomskem delu je poleg teoretičnega proučevanja prikazana tudi primerjava propustnosti klasičnega križišča s krožnim križiščem na najbolj pretočni mestni cesti, na Kersnikovi ulici v Celju, kjer se osredotočimo poleg štetja prometnih udeležencev tudi na obnašanje voznikov. Ta naloga na osnovi podatkov, zajetih iz terenskih raziskav, razpolaga z določenimi končnimi ugotovitvami, ki so nas pripeljale do priporočil. Prometni tokovi obravnavanega križišča in krožišča so bili primerni in ne pretirano nasičeni, medtem ko je bil način obnašanja prometnih udeležencev večinoma nezadovoljiv.
Ključne besede: klasično križišče, krožno križišče, obnašanje voznikov, prometni tokovi, štetje prometa, pravila vožnje
Objavljeno: 30.01.2015; Ogledov: 657; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (6,40 MB)

9.
AVTOMATSKO ŠTETJE OSEB S POMOČJO TEHNIK RAČUNALNIŠKEGA VIDA
Aleksander Valenko, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se ukvarja s prepoznavanjem oseb, ki se gibajo, in njihovim štetjem. V sklopu diplomskega dela se je razvil algoritem za avtomatsko štetje oseb na osnovi video posnetka. Algoritem deluje tako, da na slikah, ki jih zajame s spletno kamero, poišče osebe. Za iskanje oseb se uporabi povprečna slika, ki se odšteje od zajete slike, nato pa se s pomočjo računalniškega vida ugotovi, ali je na sliki oseba. Na osnovi obdelane slike algoritem označi zaznano osebo na sliki, hkrati pa ustrezno spremeni števec za štetje oseb. Algoritem se je med izdelavo dela integriral v prototipno aplikacijo, ki s pomočjo grafičnega uporabniškega vmesnika prikazuje rezultate. Algoritem je bil testiran na desetih video posnetkih, na katerih so se odvijali različni scenariji vstopanja in/ali izstopanja oseb v/iz prostora. Na podlagi pridobljenih rezultatov je izračunana natančnost algoritma, ki je 80 %, hitrost obdelave posamezne slike pa je 0,125 sekunde na tipični današnji strojni opremi.
Ključne besede: premikanje oseb, zaznavanje oseb, označevanje osebe, štetje, obdelava digitalnih slik in videa, zajem slik s spletno kamero
Objavljeno: 19.05.2014; Ogledov: 1182; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (17,57 MB)

10.
ANALIZA PROMETNEGA ŠTEVCA NA KOROŠKI CESTI V MARIBORU
Jernej Titan, 2013, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: Projektna naloga obravnava načine zbiranja prometnih podatkov na slovenskih cestah. Opis in predstavitev metod zbiranja prometnih podatkov. Opazovanje prometa na Koroški cesti v Mariboru. Opazovanje in ročno štetje prometa na sami lokaciji. Časovno snemanje same lokacije s pomočjo video kamere. Analizo avtomatskega prometnega števca na isti lokaciji. Opazovanje in beleženje registrskih tablic. Primerjavo in analizo podatkov iz vseh treh metod zbiranja podatkov.
Ključne besede: prometni števec, induktivna zanka, ročno štetje, avtomatsko štetje, ...
Objavljeno: 02.12.2013; Ogledov: 940; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici