| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 19
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba igre »Številska vrsta« v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Tina Artič, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo najprej predstavili matematiko v predšolskem obdobju, področje aritmetike v predšolskem obdobju s poudarkom na številih, načela štetja, strategije štetja, principe štetja, stopnje štetja in kontekste štetja. Opredelili smo pojem subitizacija, navedli vrste subitizacije in predstavili nekaj iger, pri katerih se uporablja subitizacija, ki so primerne za predšolske otroke. Poseben poudarek smo posvetili tudi igram na splošno ter matematičnim igram v predšolskem obdobju. V okviru praktičnega dela smo podrobno predstavili matematične aktivnosti, preko katerih smo otrokom v vrtcu približali igro Številska vrsta. Večina otrok je pokazala motivacijo za sodelovanje v igri Številska vrsta. Že pri prvi predstavitvi igre je večina otrok razumela pravila in igrala igro brez potrebe po dodatni pomoči.
Ključne besede: matematika v predšolskem obdobju, štetje, subitizacija, matematične aktivnosti.
Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (4,46 MB)

2.
Vgrajen sistem za razpoznavo bakterijskih kolonij na osnovi strojnega vida : magistrsko delo
Andraž Vergles, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo opisuje zasnovo prototipnega vgrajenega sistema za avtomatsko prepoznavo bakterijskih kolonij v petrijevkah. Razvoj je potekal s pomočjo razvojne plošče, s katero smo zajemali vzorčne slike. Algoritme za razpoznavo smo najprej razvili na osebnem računalniku, nato pa jih prenesli na vgrajen sistem. Pomagali smo si z odprtokodnimi knjižnicami, ki imajo večino potrebnih algoritmov za obdelavo slik že implementiranih. Pri prenosu pa je bilo te algoritme potrebno implementirati v obliki, primerni za izvajanje na vgrajenem sistemu. Da smo dobili slike, primerljive s tistimi, kot bi jih v inkubatorju, smo izdelali maketo z osvetlitvijo. Izmerili smo nekatere optične parametre kamere — popačenje leče in modulacijsko prenosno funkcijo
Ključne besede: Vgrajen sistem, strojni vid, kamera, petrijevka, štetje kolonij
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 318; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (16,81 MB)

3.
Dejavnosti prirejanja 1-1 za prvo vzgojno izobraževalno obdobje : zaključno delo
Larisa Martini, 2022, diplomsko delo

Opis: V prvem delu diplomskega dela smo predstavili zgodnji razvoj številskih predstav, in sicer prirejanje 1-1. Na začetku smo predstavili načela, cilje in naloge vzgojiteljev pri seznanjanju otrok z matematiko v vrtcu in se nato na kratko osredotočili na otroško igro, saj otroci večino znanja pridobijo preko igre. Tako se sprostijo in brez napora sledijo ciljem, ki si jih je zadal vzgojitelj. Predstavili smo tudi značilnosti mlajših otrok, kako in na kakšen način jih seznanjamo z matematiko. V drugem delu diplomske naloge smo predstavili dejavnosti, ki so primerne za razvijanje spretnosti prirejanja 1-1. Izbrane dejavnosti prirejanja 1-1 smo v okviru praktičnega dela predstavili otrokom in jih skupaj z njimi izvedli. Iz nabora dejavnosti smo izbrali pet dejavnosti, ki smo jih izvajali v enem tednu, po eno vsak dan. Izbrane dejavnosti prirejanja 1-1 smo nato evalvirali.
Ključne besede: zgodnja matematika, prirejanja 1-1, štetje, dejavnosti prirejanja 1-1
Objavljeno v DKUM: 08.06.2022; Ogledov: 681; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (3,00 MB)

4.
Prepoznava štetja kart pri igri blackjack z metodami strojnega učenja : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Aljaž Berčič, 2021, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu smo raziskali igro blackjack, strategije štetja kart, strojno učenje in metode za prepoznavo igralcev, ki štejejo karte. Blackjack je ena izmed najstarejših in najbolj priljubljenih igralniških iger s kartami na svetu. Pravila igre so se skozi čas zelo spreminjala, eden izmed razlogov zato pa je prav gotovo strategija štetja kart in njen razvoj. V diplomskem delu smo tako preverili različno literaturo o igri blackjack in vplivu različnih pravil na samo igro. Raziskali smo različne strategije štetja kart in njihov razvoj. Zaradi hitrega razvoja tehnologije in mobilnih aplikacij je postalo štetje kart dostopno in mnogo lažje za povprečnega igralca. Preverili smo, kako so se igralnice soočile s tem izzivom, saj so vstopali številni igralci, ki so bili opremljenih z znanjem štetja kart. Z uporabo zahtevnejših aplikacij kot je CVCX smo tudi matematično preverili, kako štetje kart, natančneje strategija Hi-Lo, ki je zelo preprosta in popularna, vpliva na igralnice ter koliko lahko igralec, ki šteje karte igralnico oškoduje. Zaradi pomanjkanja raziskav na področju prepoznave igralcev, ki štejejo karte, smo se odločili, da z uporabo metod strojnega učenja – natančneje odločitvenega drevesa, poskušamo identificirati igralce, ki štejejo karte. Zato smo v diplomskem delu natančneje raziskali strojno učenje, algoritme in metode, ki se pri strojnem učenju uporabljajo ter jih uspešno uporabili pri igri blackjack. Odgovorili smo na raziskovalno vprašanje, ali lahko z metodami strojnega učenja prepoznamo igralce, ki štejejo karte. Rezultati so nam pokazali, da jih lahko uspešno prepoznamo. Uspešnost je bila v primeru, ko gledamo samo igralca, ki šteje karte, več kot 80 %. Vendar smo se pri rezultatih soočili z omejitvami, saj smo veliko število osnovnih igralcev napačno klasificirali kot igralca, ki šteje karte. To nas je pripeljalo do zaključkov, da program še ni popoln in je mogočih še veliko nadgradenj saj ne želimo osnovnih igralcev, ki so igralnicam glavni vir prihodka, odsloviti iz igralnice.
Ključne besede: diplomske naloge, blackjack, štetje kart, strojno učenje, odločitvena drevesa, prepoznava
Objavljeno v DKUM: 09.08.2021; Ogledov: 1399; Prenosov: 163
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Uporaba ploščic za vzorčke na področju aritmetike in delov celot
Sabina Kmetec, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Uporaba ploščic za vzorčke na področju aritmetike in delov celot so predstavljene nekatere aktivnosti z uporabo teh ploščic iz seta za vzorčke. Sledili smo aktivnostim, ki so navedene v članku Hungry for Early spatial and Algebraic Reasoning. Otrokom smo najprej predstavili uporabo in pomen ploščic za vzorčke. Za večjo motivacijo in čim bolj zanimivo in razumevajočo razlago za otroke smo uporabili tudi lutko gosenico Berto, ki je otroke še bolj motivirala k sodelovanju. Otroci so se skozi aktivnosti srečali s področjem aritmetike in delov celote.
Ključne besede: matematika, aritmetika, števila, štetje, liki, deli celote, ulomki, vzorci, aktivnosti, predšolska vzgoja, ploščice za vzorčke
Objavljeno v DKUM: 25.05.2017; Ogledov: 1473; Prenosov: 221
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

6.
UGOTAVLJANJE INDUCIRANEGA PROMETA - SPREMEMBE PROMETNIH OBREMENITEV PO ZAPORI CESTNEGA ODSEKA
Mihi Kurnik, 2016, magistrsko delo

Opis: V pričujočem magistrskem delu bo predstavljen problem zaprtja cestnega odseka. Vpliv zaprtja odseka se odraža na uporabnikih in njihovem potovanju do cilja. Opazovali bomo vzporedne ceste in glavne prometne žile v center mesta. Tako bi se morala spremeniti oblika prometnega omrežja za uporabnike, kar bi se pokazalo na induciranem prometu na vzporednih cestah v zmanjšani kapaciteti. Ugotoviti želimo obseg induciranega prometa in kako in kdaj se vzpostavi novo prometno ravnovesje po zapori odseka. Predpostavimo, da je najboljši način za spremljanje in analiziranje prometnega toka na naši lokaciji, štetje na presekih vzhod –zahod in sever –jug. Zaradi obsega raziskave in čim boljšega osredotočanja na dano hipotezo bomo šteli samo osebna vozila.
Ključne besede: induciran promet, zaprtje odseka, prometno ravnovesje, štetje vozil
Objavljeno v DKUM: 28.07.2016; Ogledov: 1514; Prenosov: 189
.pdf Celotno besedilo (6,83 MB)

7.
PROMET NA CESTAH V ZGORNJI SAVINJSKI DOLINI IN SOCIO-EKONOMSKI POKAZATELJI
Tanja Pahovnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Temeljni pogoj za projektiranje prometne infrastrukture so uspešno napovedane prometne obremenitve, ki jih pridobimo z različnimi analizami in oblikami štetja prometa. Obseg prometa je najbolj odvisen od rasti gospodarstva in posledično števila delovno aktivnih prebivalcev. V teoretičnemu delu diplomske naloge je predstavljeno območje Zgornje Savinjske doline nekoč in danes. Opisane so različne metode avtomatskega štetja prometa in najpogostejši način tehtanja vozil med vožnjo. V praktičnem delu sta opravljeni analiza socio-ekonomskih podatkov in analiza izbranih števcev za območje Zgornje Savinjske doline in njene okolice. V zadnjem delu je prikazana primerjava obeh analiz in vpliv ene na drugo.
Ključne besede: prometna obremenitev, avtomatsko štetje prometa, analiza socio-ekonomskih podatkov, Zgornja Savinjska dolina
Objavljeno v DKUM: 22.06.2016; Ogledov: 1411; Prenosov: 166
.pdf Celotno besedilo (2,68 MB)

8.
AKTIVNOSTI ZA ZGODNJI RAZVOJ ŠTEVIL V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Lavra Pušnik, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Aktivnosti za zgodnji razvoj števil v predšolskem obdobju smo skušali predstaviti, kje vse se pojavlja matematika v vrtcu. Matematika se v vrtcu ne pojavlja samo v načrtovanih dejavnostih, pač pa tudi v vsakodnevnih dejavnostih, rutini, igri in v okolju. Od vzgojitelja pa je odvisno, v kolikšni meri bo znal izkoristiti dane okoliščine, da bo otrokom matematiko čim bolj približal, na zabaven in nevsiljiv način. Nekaj besed smo posvetili tudi predštevilskemu obdobju, ki je osnova za oblikovanje pojma število. Da lahko rečemo, da je otrok usvojil pojem število in štetje, pa je potrebnih nekaj načel in strategij, ki jih mora uporabiti, kar smo opisali tudi v diplomskem delu. V drugem delu diplomskega dela pa smo se posvetili iskanju in zbiranju različnih aktivnosti, ki uresničujejo matematične cilje za zgodnji razvoj števil v predšolskem obdobju. Ker v slovenski literaturi še ni zbranega gradiva, ki bi uresničevalo cilje s področja zgodnjega razvoja števil v predšolskem obdobju, smo aktivnosti zbrali iz tuje literature. Aktivnosti smo sistematično uredili, tako, da jih lahko izvajamo zaporedno devet tednov. Vsak teden pokriva določeno vsebino za načrtovanje usvajanja pojma števila in štetja v predšolskem obdobju. Te vsebine so štetje, prirejanje, števniki in zaporedja števil, konzervacija števil, delo z množicami, primerjanje: več ali manj, razvrščanje, matematika in koledar ter urejanje podatkov. Za vsako vsebino smo natančneje opisali pet dejavnosti, jih opremili s slikami pripomočkov, ki jih potrebujemo za izvedbo dejavnosti in podali cilje, ki jih uresničujemo z izbrano dejavnostjo. Nekatere zbrane aktivnosti smo tudi izvedli v vrtcu.
Ključne besede: matematične dejavnosti, razvijanje številskih predstav, predšolsko obdobje, število, štetje
Objavljeno v DKUM: 27.05.2016; Ogledov: 3237; Prenosov: 843
.pdf Celotno besedilo (3,11 MB)

9.
STRUKTURA DODAJANJA V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Iris Štefanec, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Struktura dodajanja v predšolskem obdobju govori o teoretičnih podlagah omenjene strukture in empiričnih podatkih o sposobnosti otrok za dojemanje le-te. Namen diplomskega dela je raziskati koliko so otroci v starosti 5-6 let, sposobni doumeti strukturo dodajanja, vezano na računsko operacijo seštevanja. Raziskave smo se lotili z izvajanjem in evalvacijo matematične aktivnosti Lonček, skozi katero smo tudi ugotavljali ali je ta primerna za to starost, ter katerega načina seštevanja so se otroci posluževali. Raziskovanje smo izvedli na podlagi eksperimentalne in kontrolne skupine, kjer smo primerjali razliko v sposobnostih med incialnim in finalnim preizkusom. Obenem pa smo želeli z izbrano matematično aktivnostjo otrokom seštevanje predstaviti, kot nekaj prijetnega in zanimivega. V teoretičnem delu smo predstavili nekatere teorije učenja, pojem in principe štetja, razumevanje in strukture seštevanja ter matematiko iz kurikuluma za vrtce, vezano na razvoj štetja in seštevanja. V praktičnem delu smo izvedli matematično aktivnost Lonček, ki poteka tako, da otrok izbere kartico s števili in pikami, vrže igralno kocko s števili, ter zloži ustrezno število kock pred oz. v lonček. Sledi vprašanje za otroka: » Koliko kock imamo skupaj? « Otrok pove odgovor, mi pa zabeležimo njegov način reševanja. V empiričnem delu je bila uporabljena deskriptivna metoda in metoda ugotavljanja trenutnega stanja. V raziskavi je sodelovalo 47 predšolskih otrok starih 5-6 let. Predmet statistične obdelave so bili načini reševanja matematične aktivnosti in ugotoviti, do katerega števila so otroci sposobni seštevanja. Otrokom je bila aktivnost zanimiva in pri reševanju ni bilo zaznati večjih težav. Rezultati so pokazali, da so otroci v predšolskem obdobju sposobni reševanja nalog iz strukture dodajanja, vendar na izbiro načina seštevanja vplivata velikost in kombinacija seštevancev. Ugotovili smo tudi, da je bila eksperimentalna skupina po uspešnosti v finalnen preizkusu v prednosti, pred kontrolno skupino. Upamo, da bomo z našim diplomskim delom spodbudili vzgojiteljice v vrtcu, da bodo takšne in podobne matematične aktivnosti večkrat ponudile otrokom
Ključne besede: matematika, število, štetje, seštevanje, struktura dodajanja, predšolski otroci
Objavljeno v DKUM: 24.05.2016; Ogledov: 1643; Prenosov: 199
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

10.
AVTOMATSKO ŠTETJE PROMETA IZ VIDEO-SLIKOVNEGA MATERIALA
Boštjan Celan, 2015, magistrsko delo

Opis: Štetje vozil na prometni infrastrukturi je obsežno področje, za katero obstaja na svetovnem tržišču mnogo rešitev. A te rešitve so praviloma finančno nedostopne majhnim podjetjem in različnim institucijam. Razvoj sistema avtomatskega štetja prometa s pomočjo video-slikovnega materiala v realnem času, ki za svoje delovanje ne potrebuje drage opreme in fizično ne posega v prometno infrastrukturo, je rešitev za prej omenjene težave. Sistem deluje na način primerjave zaporednih slik video posnetka. Z odštevanjem zaporednih slik odstrani ozadje in določi objekt v opazovanem območju. S pomočjo koordinat na novo določenega objekta in virtualne črte ter izračunom povprečnih vrednosti intenzitete slikovnih elementov prešteje vsak objekt znotraj opazovanega območja. Skupaj s tem omogoča osnovno klasifikacijo vozil, ki temelji na prej omenjenem izračunavanju povprečnih vrednosti slikovnih elementov znotraj opazovanega območja. Povprečna natančnost preštevanja vozil, izračunana na podlagi šestih video posnetkov s približno 350 vozili, je 97,5 ± 2,18 %. Klasificiranje osebnih in tovornih vozil je 90,96 ± 0,42 % natančno. Hkrati s tem algoritem pri merjenju hitrosti odstopa v povprečju za 11,88 ± 2,14 % od dejanskih hitrosti vozil. Rezultati testiranja preštevanja urejenega prometnega toka pešcev pokažejo 90,91 % natančnost.
Ključne besede: prometno inženirstvo, avtomatsko štetje prometa, klasifikacija vozil, štetje prometa z video-slikovnim materialom
Objavljeno v DKUM: 28.10.2015; Ogledov: 1935; Prenosov: 225
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici