| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 18
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Psihološki vidik športnih poškodb
Nika Babnik, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem opredelila, kaj so športne poškodbe, z metodo analize dokumentacije pa ugotovila, da so predvsem posledica izjemnega stresa in preobremenitev, ki so jim izpostavljeni športnice in športniki. Ti se na poškodbe odzovejo zelo čustveno, s strahom, jezo ali depresivnostjo. Z raziskavo sem ugotovila pomembnost psiholoških dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost rehabilitacije po poškodbi. Uporabila sem metodo spraševanja, in sicer anketo, da bi ugotovila, kako se na poškodbe odzivajo naši anketiranci in anketiranke, med katerimi prevladujejo vrhunski športniki, v povprečju stari 21 let, dobre tri četrtine jih je ženskega spola. Večina je poiskala pomoč fizioterapevta ali osebnega trenerja, velik del anketirancev je rehabilitacijo opravil samostojno, pri nekaterih pa je bila potrebna operacija. Analiza anketnega vprašalnika je pokazala, da poškodbe vplivajo na motivacijo športnikov, saj je ta med rehabilitacijo precej upadla, po vrnitvi pa je ponovno zrasla. Z raziskavo sem ugotovila, da je uspešnost rehabilitacije v veliki meri odvisna tudi od socialne podpore, ki jo poškodovanim športnikom nudijo predvsem njihove družine.
Ključne besede: Šport, športnik, poškodba, rehabilitacija
Objavljeno: 20.08.2021; Ogledov: 148; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (822,25 KB)

2.
Povezanost prepoznavnosti znanega športnika in prepoznavnosti blagovne znamke
Kaja Rajh, 2019, magistrsko delo

Opis: V okviru magistrskega dela smo se odločili preveriti, kakšna je povezanost prepoznavnosti znanega športnika in prepoznavnosti blagovne znamke, saj je blagovna znamka v današnjem svetu postala več kot le izdelek in tega se zavedajo tudi podjetja po vsem svetu. Podjetja na različne načine gradijo prepoznavnost blagovne znamke. Sponzoriranje športa predstavlja podjetjem orodje, s katerim podjetja dosegajo večjo prepoznavnost. Šport je postal del življenja in vsakdana ljudi. Ljudje smo vsakodnevno v stiku s športom, ko gledamo televizijo, prebiramo časopis, internet ali pa nakupujemo. Podjetja veliko denarja namenjajo za sponzoriranje športnikov, športnih ekip, dogodkov ipd., saj na ta način povečujejo prepoznavnost in ugled podjetja ter blagovnih znamk na različnih trgih. Prepričani smo, da je že vsak izmed vas slišal za Rogera Federera, Lionela Messija, Marijo Sharapovo itd. To so le nekateri izmed vseh vrhunskih športnikov po svetu, ki služijo ogromno denarja iz sponzorskih pogodb in promocij za različna podjetja. Nekateri športniki na letni ravni zaslužijo iz tega naslova več denarja, kot pa prejmejo iz nagrad iz športnih tekmovanj. Znotraj magistrskega dela smo izvedli kvantitativno raziskavo, kjer smo uporabili metodo zbiranja podatkov in metodo obdelave podatkov. Pri prvi metodi smo uporabili vprašalnik za zbiranje podatkov. Zbrane podatke smo s pomočjo statističnega programa SPSS obdelali in izdelali statistično analizo ter prišli do zanimivih ugotovitev. Od štirih hipotez smo dve ovrgli in tri potrdili. Naredili smo opisno statistiko, izvedli faktorsko analizo, preverili povezave med spremenljivkami s Pearsonovim koeficientom korelacije. Predvidevamo, da bo tudi v prihodnje priljubljenost športa rastla in s tem bo zanimanje za sponzoriranje športnikov, športnih ekip in dogodkov s strani podjetij postalo vse večje. Navedemo lahko vsaj en primer, ko želimo biti ljudje oblečeni po zadnji modi svojega najljubšega športnika in zato pripravljeni odšteti gore denarja.
Ključne besede: prepoznavnost, znan športnik, blagovna znamka, šport
Objavljeno: 22.11.2019; Ogledov: 407; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)

3.
Specialna priprava športnega plezalca na tekmovanje
Eva Petrič, 2019, diplomsko delo

Opis: Priprava na tekmovanje od športnega plezalca zahteva motorično in nemotorično pripravo med treningom. Nemotorična priprava je ključnega pomena, saj športnega plezalca psihično pripravi na trening. Med nemotorično pripravo prištevamo ustrezno prehrano, zadosten počitek, tehnike sproščanja in analizo nastopov. V diplomskem delu smo želeli raziskati, kakšen odnos imajo športni plezalci do nemotorične priprave na tekmovanje. Raziskava temelji na kvantitativni metodologiji raziskovanja. Uporabili smo metodo anketiranja, pri tem pa zajeli vzorec 40 športnih plezalcev iz regionalnih plezalnih klubov. Kot inštrument za pridobivanje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, ki smo ga izdelali na podlagi pregleda literature obravnavane teme. Analiza rezultatov je pokazala, da 52% športnih plezalcev uporablja motorične priprave na tekmovanje. 33,3 % športnih plezalcev pa se posveča treningu vaj za izboljšanje koncentracije. Športni plezalci prav tako navajajo, da se jih nemotorični pripravi večkrat tedensko posveča 27,5 %. Motorična in nemotorična priprava na tekmovanje sta tesno povezani. Športni plezalci bi morali v večji meri izvajati treninge nemotoričnih metod, kar bi po mnenju različnih avtorjev izboljšalo njihovo uspešnost na tekmovanjih. Priporočljivo bi bilo tudi, da bi plezalci redno obnavljali znanje s področja nemotoričnih priprav.
Ključne besede: trening, motorična priprava, nemotorična priprava, plezanje, športnik
Objavljeno: 18.11.2019; Ogledov: 410; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

4.
Vzpostavljanje in krepitev odnosov med ekstremnimi športniki in blagovnimi znamkami z uporabo družbenih omrežij
Marko Filipič, 2018, magistrsko delo

Opis: Športnikov uspeh se je v preteklosti meril samo z rezultati v športni panogi. Danes so rezultati več kot potrebni, vendar ne samo tisti, ki jih dosegajo na igriščih, dirkalnih stezah in velikih tekmovanjih. Predvsem ekstremni športniki morajo na kariero pogledati zelo celostno, če želijo v dokaj nišnih športih uspeti in k sodelovanju pritegniti partnerska podjetja oziroma sponzorje. Ti od ekstremnih športnikov zahtevajo rezultate, katerih posledica je povečanje prodaje, prepoznavnosti in večanje dobičkov. V lovu na te rezultate so pripravljeni vložiti velike finančne napore, če zaznajo, da jim športnik lahko s svojim imenom in storitvami pripomore k doseganju teh ciljev. Seveda imajo prednost ekstremni športniki, ki razumejo področje blagovnih znamk in prednosti, ki jih ob tem dobijo partnerska podjetja. V magistrski nalogi smo izpostavili nekaj kreativnih primerov povezovanja športnikov z blagovnimi znamkami in izpostavili, da so družbena omrežja med pomembnejšimi komunikacijskimi kanali ekstremnih športnikov, saj ta zagotavljajo veliko izpostavljenost tako njim kot tudi partnerskim podjetjem. Izpostavili smo tudi, da podjetja investirajo v ekstremne športnike na podlagi štirih motivov, kot so odnos do okolja, poslovni motiv, poslanstvo in navezovanje stikov s pomembnimi ljudmi, hkrati pa iščejo prepoznavnost in povezave, ki bodo prispevale dragocen in merljiv prispevek v njihovi blagovni znamki. V aplikativnem delu smo raziskali, ali aktivnost ekstremnega športnika poveča interes za sponzorstva oziroma sodelovanja s partnerskimi podjetji. Že v obdobju raziskave smo dobili potrditev, da se je športniku povečala tako medijska vrednost kot tudi interes za sodelovanje s strani podjetij. Z vidika partnerskih podjetij pa smo preverili, kako sodelovanje med ekstremnim športnikom in partnerskim podjetjem vpliva na konkretnem primeru, kjer smo v obdobju dveh mesecev skozi vloge izpostavljali blagovno znamko in v rezultatu raziskave ugotovili, da sta se v obdobju opazovanja prepoznavnost in seznanjenost z blagovno znamko povečali.
Ključne besede: blagovna znamka, ekstremni športnik, družbena omrežja, sponzorstva, gradnja blagovne znamke, vlog.
Objavljeno: 09.04.2019; Ogledov: 522; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (2,22 MB)

5.
Uporaba meritev analize bioelektrične prevodnosti v zdravstveni obravnavi športnikov
Peter Dovč, 2019, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Biolelektrična prevodnost je definirana kot zmožnost upiranja električnemu toku bioloških tkiv. Metoda bioelektrične impedančne analize (BIA) meri telesno zgradbo na podlagi upornosti tkiv na električni tok skozi telo osebka. Obstaja znaten interes za uporabo BIA pri evaluaciji sestave telesa v športu. Sestava telesa ima velik vpliv na atletsko uspešnost, telesna vadba pa lahko spremeni telesno konstitucijo. Metodologija: Sistematični pregled literaturi je bil izveden v bazah podatkov MEDLINE (Pubmed), ScienceDirect in CINAHL. Iskalni niz ''bioelectric* impedance AND sport*'' je bil uporabljen za iskanje raziskav uporabe BIA na področju športa in telesne vadbe. Rezultati: V podrobno obdelavo je bilo vključenih dvanajst študij. Štiri so analizirale uporabo BIA za določanje populacijskih karakteristik športnikov, tri so evaluirale natančnost meritev BIA ob meritvah športnikov, pet študij pa je ugotavljajo uporabnost BIA za sledenje spremembam v telesni zgradbi povzročenimi s telesno vadbo. Diskusija in zaključek: Evaluacija telesne sestave je izredno pomembna v okolju vrhunskega športa in telesna vadbe. BIA je obetavna metoda, ki ima potencial, da se uveljavi kot najprimernejša metoda analize telesne kompozicije zaradi njene priročnosti in možnosti množične uporabe. Nadaljnje študije so potrebne za povečanje natančnosti metode, potreben je tudi razvoj približnostnih enačb za specifične športne discipline.
Ključne besede: telesna zgradba, analiza bioelektrične prevodnosti, vadba, športnik, maščobna masa, brezmaščobna masa, hidracija
Objavljeno: 15.03.2019; Ogledov: 684; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (376,49 KB)

6.
Ozaveščenost neprofesionalnih športnikov glede arterijske hipertenzije
Alen Žido, 2019, diplomsko delo

Opis: Izhodišče in namen: Sloveniji lahko posledicam arterijski hipertenziji pripišemo od 2400 do 4500 smrti. Namen raziskave je bil ugotoviti v kolikšni meri je prisotna arterijska hipertenzija med neprofesionalnimi športniki ter ugotoviti njihov življenjski slog. Raziskovalna metodologija: Raziskovalni vzorec je zajemal 92 anketiranih od tega je bilo 71 moških in 21 žensk. Rezultati: Z raziskavo smo ugotovili, da več kot polovica (71%) anketirancev meni, da imajo športniki rekreativci, ki imajo povišan krvni tlak, večjo možnost akutnega miokardnega infarkta ob telesni dejavnosti, kot tisti, ki težav s krvnim tlakom nimajo. 58 (63%) anketiranih poleg telesne aktivnosti občasno upošteva tudi druge dejavnike zdravega življenjskega sloga. Načela zdravega življenjskega sloga vedno upošteva polovica (29%) anketiranih. Glede obvladovanja postopkov oživljanja se je 42% anketiranih ocenilo z dobro (3) oceno, medtem, ko se je z oceno odlično (5) ocenilo 3% anketiranih. Diskusija in zaključek: Z redno telesno aktivnostjo in zdravim življenjskim slogom pripomoremo k uravnavanju krvnega tlaka, ki ima velik pomen pri srčno-žilnih bolezni prav tako izboljšuje psiho-fizične sposobnosti. Z raziskavo smo ugotovili, da bi bilo smiselno uvesti tečaje iz nudenja prve pomoči in uporabe AED v športnih klubih in društvih, kajti nenadni srčni zastoj je pogost tudi na športnih prizoriščih.
Ključne besede: telesna vadba, krvni tlak, športnik, nenadna srčna smrt, življenjski slog.
Objavljeno: 15.03.2019; Ogledov: 700; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (644,26 KB)

7.
Sponzorstvo v športu
Tamara Rozman, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt obravnava pojem sponzorstva. Natančneje sponzorstva v športu. Tržno naravnane organizacije pomagajo s sponzorskimi sredstvi bodisi finančno, materialno bodisi v obliki storitev z namenom doseganja določena trženjskega cilja. Sponzorstvo sestavlja trg sponzorjev in trg sponzorirancev. Sponzorirati je mogoče več različnih področij, vse od kulture, znanosti, umetnosti do športa idr. Prav športu pa pripada največji del sponzorskih sredstev. Le-ta povezuje šport z ostalimi nešportnimi dejavnostmi. Sponzorstvo se velikokrat enači z donatorstvom, oglaševanjem in mecenstvom, zato sem v tem projektu natančneje predstavila pomen vsakega posebej. Osredotočila sem se tudi na sponzorsko pogodbo, stranke, ki se v njej pojavljajo, in cilje, ki so pri sponzorstvu za sponzorja pomembni. V praktičnem delu sem izvedla intervju z dvema podjetjema in športnikom posameznikom. Z intervjujem sem proučila, kaj za podjetje pomeni sponzoriranje in kaj je njihov glavni cilj pri vlaganju sredstev v sponzorstvo. Opredelila sem tudi, kaj pomeni sponzorstvo za športnika posameznika in kakšne prednosti in tudi slabosti le-ta zanj prinaša
Ključne besede: sponzor, šport, sponzorska pogodba, cilj sponzorstva, športnik posameznik, donatorstvo, podjetje
Objavljeno: 11.08.2017; Ogledov: 1543; Prenosov: 297
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

8.
Učeča se organizacija med trenerji smučarjev skakalcev
Mitja Mežnar, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Zaradi vse hitrejšega tehnološkega in informacijskega napredka v svetu, se okolje ves čas spreminja. Da pa bi se posameznik kot tudi organizacije čim hitreje prilagodile tem spremembam ter izrabile nove možnosti, ki so jim ponujene morajo svoje znanje, veščine ter spretnosti ves čas izpopolnjevati in nadgrajevati. Nenehno učenje je torej dandanes ključnega pomena. Eden izmed najsodobnejših managerskih pristopov nenehnega učenja in managementa znanja pa je prav koncept učeče se organizacije, ki je tudi glavna tema te magistrske naloge. Magistrska naloga obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem je opisano razumevanje in opredelitev učeče se organizacije, organizacijsko učenje ter opisana učeča se organizacija v športu. Opisane pa so tudi sposobnosti in lastnosti (uspešnega) trenerja ter njegovo delovanje. V empiričnem delu pa so predstavljeni rezultati raziskave, v kateri nas je zanimal vpliv uporabe elementov učeče se organizacije, ob nenehnem izpopolnjevanju znanja trenerja smučarjev skakalcev, na najboljši doseženi rezultatom njegovega najuspešnejšega varovanca ter pri katerem elementu učeče se organizacije je vpliv na najboljši doseženi rezultat največji. Rezultati raziskave so pokazali, da uporaba učeče se organizacije ob nenehnem izpopolnjevanju znanja trenerja smučarjev skakalcev lahko napove rezultat najuspešnejšega tekmovalca. Z enajstimi napovednimi spremenljivkami (komuniciranje, učenje na preteklih izkušnjah, eksperimentiranje, sistematično reševanje problemov in sistemsko razmišljanje, učenje od drugih, skupna vizija, mentalni modeli, timsko učenje, osebno znanje, prenos znanja in merjenje napredka) in eno dihotomno spremenljivko (trenerjevo nenehno izpopolnjevanje znanja) pojasnimo kar 50 % variabilnosti najboljšega rezultata najuspešnejšega tekmovalca, ki ga je posamezni trener (v zadnjih dveh sezonah - sezoni 2013/14 in 2014/15) treniral. Med vsemi enajstimi sklopi učeče se organizacije in nenehnega izpopolnjevanja znanja trenerja pa vpliv na najboljši rezultat najuspešnejšega tekmovalca, ki ga je trener treniral kaže kar šest spremenljivk. Negativno na najboljši rezultat vpliva: eksperimentiranje, učenje od drugih ter merjenje napredka. Pozitivno pa: prenos znanja, skupna vizija ter nenehno izpopolnjevanja znanja trenerja. Omenimo še, da je za koncept učeče se organizacije slišalo že skoraj polovica vprašanih trenerjev smučarjev skakalcev.
Ključne besede: učeča se organizacija, organizacijsko učenje, športni trener, smučarski skoki, odnos trener – športnik
Objavljeno: 25.01.2017; Ogledov: 1608; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (2,40 MB)

9.
ODNOSI Z JAVNOSTMI V VRHUNSKEM ŠPORTU
Andreja Pihler, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obsega temo odnosov z javnostmi v vrhunskem športu. Danes so odnosi z javnostmi zelo odmevni proces komuniciranja z namenom, da se zagotovi ali ohrani dober ugled organizacije ali pa posameznika. Pomemben del družbenega prostora postajajo tudi vrhunski športi, kateri so obravnavani kot najvišja stopnja tekmovalnosti za dosego najboljših rezultatov. Tako odnosi z javnostmi kot vrhunski športi so prisotni v vseh državah po svetu. Nas pa je zanimalo, kako delujejo skupaj. Torej predmet naše obravnave, oziroma cilj naloge je izdelava raziskave na temo odnosov z javnostmi v vrhunskem športu. V našem primeru v borilnem športu – boksu. Najboljši slovenski boksar je Dejan Zavec. Z njim smo opravili globinski intervju na temo odnosov z javnostmi v športu. V prvem delu diplomske naloge je predstavljen teoretični vidik odnosov z javnostmi nasploh in v športu ter njeni mediji. V empiričnem delu naloge pa je predstavljen intervju vrhunskega slovenskega športnika Dejana Zavca. Intervju zajema devet vprašanj, katera se navezujejo na odnose z javnostmi v vrhunskem (borilnem) športu.
Ključne besede: odnosi z javnostmi, komuniciranje, vrhunski šport, vrhunski športnik
Objavljeno: 04.07.2016; Ogledov: 1296; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (978,16 KB)

10.
PRAVNI POLOŽAJ ŠPORTNIKOV V SLOVENIJI, NEKATERIH DRŽAVAH EVROPSKE UNIJE IN ZDA - PRIMERJALNI VIDIK
Mitja Žigante, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga opredeljuje položaj poklicnih športnikov. Sodobni šport ni več samo igra ampak postaja gospodarsko, komercialno, kulturno in reprezentativno vse pomembnejši zato se pojavlja vprašanje ali je to področje zakonsko primerno urejeno. Predvsem nas zanima ali v razmerju med športnikom in športnim klubom obstajajo elementi delovno-pravnega razmerja. V ta namen preverimo obstoj vseh elementov delovnega razmerja, ki imajo svoje izhodišče v 4. členu Zakona o delovnih razmerjih (ZDR). Če upoštevamo, da je šport specifična družbena dejavnost bi s predrugačenjem določenih pravic ter uvedbo izjem bodisi v ZDR ali Zakonu o športu (ZSpo), v teh primerih lahko omogočili sklepanje pogodb o zaposlitvi. V drugem delu analiziramo položaj športnikov, obstoj davčnih ugodnosti in olajšav za športnike, socialni položaj in možnosti pokojninskega oz. premostitvenega zavarovanja zanje. V zadnjem delu naloge se osredotočimo na tujino in poiščemo primere dobrih in slabih praks in na podlagi tega ugotavljamo da bi bile na tem področju pri nas dobrodošle določene reforme.
Ključne besede: športnik, klub, delovno razmerje, Zakon o delovnih razmerjih, Zakon o športu.
Objavljeno: 27.10.2015; Ogledov: 781; Prenosov: 198
.pdf Celotno besedilo (366,82 KB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici