| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Prireditve v biatlonu na pokljuki pred in po pojavu covid-19
Maruša Luštrik, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava problem organizacije velikih športnih tekmovanj v biatlonu na Pokljuki po pojavu covida-19 in izbruhu epidemije. Delo temelji na rezultatih intervjuja z vodjo področja varnosti na Svetovnem prvenstvu v biatlonu na Pokljuki, ki se je odvijalo leta 2021. Rezultati intervjuja in osebna izkušnja ob sodelovanju na biatlonskem športnem dogodku, tako pred in po pojavu covida-19, so podlaga raziskavi, kako je lahko organizacija velikega športnega tekmovanja enako kvalitetna tako pred kot tudi po pojavu covidu-19. Raziskava je tako pokazala, da ob pravih smernicah s strani krovne športne organizacije, dobrega organizacijskega odbora in prilagodljivih vodij različnih področij športne prireditve ostajajo enako kvalitetne, kot so bile po pred epidemijo.
Ključne besede: športna prireditev, biatlon, covid-19, organizacija
Objavljeno v DKUM: 13.12.2022; Ogledov: 404; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

2.
Vodenje športnih organizacij
Jakob Božič, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se bomo osredotočili na opredelitev vodenja, predvsem na vodenje v športnih organizacijah, saj je vodenje zelo pomembno za uspeh vseh organizacij, tako športnih kot poslovnih. Predstavili bomo glavne naloge vodij in vlogo, ki jo imajo znotraj posamezne organizacije. Pogledali si bomo tudi delegiranje nalog v procesu vodenja, saj brez tega današnje organizacije ne morejo delovati uspešno. Našteli bomo razloge, zakaj je pomembno delegirati naloge, in predstavili razloge, zaradi katerih je lahko delegiranje neuspešno. Opredelili bomo pojem športne organizacije in si pogledali, kakšni stili vodenja se najpogosteje uporabljajo v današnjih športnih organizacijah. Ugotavljali bomo tudi pomen in vlogo komuniciranja in motiviranja znotraj organizacije, opredelili, kaj pomeni uspešna športna organizacija, ter predstavili različne dejavnike, ki lahko vplivajo na njeno uspešnost. Predstavili bomo tudi vpliv vodenja na uspešnost organizacije in kako na uspešnost vpliva ugled vodje. S pomočjo analize dveh poslovnežev, ki sta kot vodji delovala v svetu športa, bomo na podlagi nekaterih kriterijev poskušali predstaviti nekatere njune skupne lastnosti in ugotoviti, kako je njuno vodenje vplivalo na uspešnost športne organizacije, ki sta jo vodila. Z uporabo omenjenih kriterijev ugotovimo, da sta si poslovneža v nekaterih pogledih podobna, po drugi strani pa tudi precej različna. Ključne razlike med njima so vidne v načinu vodenja in uspešnosti športne organizacije, ki sta jo vodila. Da bi zmanjšali te razlike, moramo prepoznati, kateri stil vodenja je najprimernejši za vodenje športnih organizacij in na kakšen način lahko vodja vpliva na samo uspešnost organizacije.
Ključne besede: vodenje, vodja, športna organizacija, poslovnež, nogomet
Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 563; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

3.
Delovanje športnih organizacij
Aljaž Kocet, 2022, magistrsko delo

Opis: Šport že dolgo časa ne predstavlja samo enega izmed mnogih hobijev, ki si ga lahko posamezniki izberemo. Športne organizacije so se v zadnjih nekaj letih, morda celo desetletjih, razvile do tolikšne mere, da v današnjih časih skoraj ni več posameznika, ki ne bi prepoznal logotipa svetovno znanega športnega kluba ali pa vsaj nekaterih glavnih zvezdnikov teh klubov. Športno okolje že dalj časa tudi ni več odmaknjeno od poslovnega sveta, vedno večji postaja namreč tudi poslovni segment športnih organizacij, ki se vedno bolj zavedajo pomembnosti rasti in razvoja celotne organizacije. Dejstvo je tudi, da lahko, če gledamo skozi prizmo delovanja organizacij, v športnih organizacijah najdemo večino mehanizmov, pristopov in principov, ki jih najdemo tudi v klasičnih organizacijah. Prav tako, kot lahko v klasičnih poslovnih organizacijah najdemo veliko različnih tipov managerjev, lahko te najdemo tudi v športnih organizacijah, kjer imajo managerji enako pomembno vlogo pri ustvarjanju rasti in razvoja celotne organizacije kot managerji v klasičnih poslovnih organizacijah. V povezavi z managerji je pomembno razmisliti tudi o načinih vodenja, ki se pojavljajo v organizacijah. Tudi tukaj športne organizacije niso izjema, saj je tudi v športnem okolju veliko odvisno od načina vodenja, ki ga managerji uporabljajo pri svojem delu. Omenjena dejstva predstavljajo glavno tematiko tega magistrskega dela, saj se zavedamo, da so športne organizacije v poslovnem svetu še vedno na nek način na stranskem tiru oziroma se jim ne posveča prav veliko pozornosti. Čeprav se v zadnjih nekaj letih ta trend nekoliko spreminja, pa je šport vseeno še vedno v večini obravnavan zgolj kot hobi in ne toliko kot predmet posla. Tako lahko povzamemo, da se tudi športne organizacije vse bolj ravnajo po principih delovanja poslovnih organizacij, saj jim to prinaša tako športne kot poslovne rezultate. V empirični raziskavi smo prišli do nekaterih pomembnih spoznanj. Jasno je na primer razvidna povezava med velikostjo nogometnega kluba in natančno ter celovito razdelano organizacijsko strukturo. V primerjavi s klasičnimi poslovnimi organizacijami smo lahko ugotovili tudi, da gre pri športnih organizacijah za manjše število opredeljenih področij. V analizi smo analizirali tudi prihodke v določenih uspešnih evropskih nogometnih klubih. Rezultati so jasno pokazali dejstvo, da imajo največje število osvojenih lovorik tisti nogometni klubi, ki v svojem poslovanju ustvarjajo tudi največ prihodkov.
Ključne besede: organizacija, organizacijska struktura, struktura prihodkov, uspešnost organizacije, management, šport, športni management, športna organizacija, nogomet, nogometni klubi
Objavljeno v DKUM: 07.10.2022; Ogledov: 476; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (2,62 MB)

4.
Vloga in naloga organizatorja športne prireditve : primerjava Slovenije z Evropo
Timotej Praznik, 2020, diplomsko delo

Opis: Šport in športne prireditve predstavljajo pomemben dejavnik sodobne družbe. Nogomet specifično je najbolj priljubljen in gledan šport na svetu, in zato na stadione ter druge športne objekte tedensko privablja veliko število ljudi, navijačev in navijaških skupin. Z velikim številom posameznikov in skupin na majhnem prostoru se skladno s tem dvigneta tudi tveganje in varnostni riziko na sami prireditvi. Skozi zgodovino so se na nogometnih tekmah dogajale tragične stvari samo zaradi slabe organizacije same prireditve, slabega izvajanja ukrepov, navijaških skupin in dejanskega nezavedanja možnih posledic ter njenih razsežnosti. Vsekakor so se skozi leta razvijali novi mehanizmi, načini in ukrepi, kako povečati varnost na prireditvah. Problem pa je, da se istočasno razvijajo tudi potencialne grožnje za to. Treba je tudi vedeti, da bodo ali pa bodo poskušale biti navijaške skupine vedno en korak pred varnostnim osebjem in organizatorjem. Navijaške skupine predstavljajo veliko tveganje na tekmah, saj nekatere ne delujejo v zakonskih okvirih, predvsem na jugu celine dajejo te skupine vtis paravojaške formacije in ta položaj, ugled ter moč izkoriščajo za izvajanje kaznivih dejanj, npr. preprodajo drog, strelnega orožja, izvajanje umorov ipd. Kot naslednje veliko tveganje se smatra sama infrastruktura športnih objektov, ki je velikokrat neprimerna. Pomemben dejavnik pa je kot povsod človeški faktor, ki je ključen pri organizaciji in izvajanju varnostnih ukrepov na sami prireditvi. Iz vsega navedenega se vidi, kako kompleksen proces je pravzaprav organizacija neke športne prireditve.
Ključne besede: diplomske naloge, varnost, športna prireditev, varnostni ukrepi, organizacija
Objavljeno v DKUM: 15.05.2020; Ogledov: 1261; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (2,91 MB)

5.
Vloga in pomen prireditev pri oblikovanju ugleda podjetja
Tjaša Markovinovič, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava pomen ugleda za podjetje ter njegovo oblikovanje. Ugled je predstava ali slika o podjetju, ki ima pomemben ekonomski vpliv, saj velja za eno izmed ključnih konkurenčnih prednosti. Poleg tega v delu govorimo o pomenu in vlogi prireditev v marketingu. Prireditev kot del marketinškega komuniciranja ima številne prednosti pred ostalimi (standardnimi) marketinškimi pristopi. Poleg teoretičnih osnov o ugledu podjetja in prireditvah je predstavljena tudi empirična raziskava, kjer analiziramo povezavo med športno prireditvijo in ugledom slovenskega podjetja.
Ključne besede: ugled, oblikovanje ugleda, prireditev, športna prireditev, organizacija prireditve
Objavljeno v DKUM: 06.04.2020; Ogledov: 1107; Prenosov: 155
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

6.
UČEČA SE ORGANIZACIJA V NOGOMETU
Saša Abrić, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Koncept učeče se organizacije vodi dejansko k uspešnosti poslovanja podjetij, raznih skupin in organizacij. Pravtako v športu, ki je danes glavna postranska stvar, je nenehno prilagajanje spremembam še kako pomembno. Če želimo biti uspešni in učinkoviti, je skoraj nujno, da sledimo vsemu temu razvoju in se prilagajamo zahtevanim spremembam v okolju. Vse te spremembe pa terjajo od vsakega posameznika, da se prilagaja in uči. Cilj učeče se organizacije je hitrejše in učinkovitejše učenje. Učeča se organizacija nastaja v večih fazah: izgradnja temeljev (zavedanje, učenje, spodbujanje, okolje, vodstvo), določanje strategije implementacije (mogoči pristopi so naključni pristop ali deklarirana strategija), spremembe v obnašanju (5 osnovnih disciplin učeče se organizacije: sistemsko mišljenje, osebnostno mojstrstvo, mentalni model, skupna vizija in skupinsko učenje). Vse skupaj pripomore k učinkovitejši in uspešnejši ekipi. Učeča se organizacija ima na koncu za rezultat ohranjanje visokega nivoja inovativnosti in konkurenčnosti, boljši položaj in pripravljenost za reagiranje na zunanje dejavnike ter boljše povezovanje resursov organizacije s potrebami klijentov. To pa so vse lastnosti, katere ločijo uspešne ekipe od povprečnih. Z raziskavo med nogometaši, smo želeli ugotoviti, v kakšni meri so že slišali za pojem učeča se organizacija, ali je koncept učeče se organizacije že vpeljan tudi v športne klube. Rezultati so vzpodbudni, saj se nogometaši zavedajo pomena ekipnega dela, ki se na koncu pokaže v učinkovitejših in boljših rezultatih. Rezultati ankete kažejo, da kljub nepoznavanju koncepta učeče se organizacije med nogometaši, le ti zagovarjajo njene elemente. Zavedajo se, da učeča se organizacija lahko prinese le pozitivne učinke in da koncept učeče se organizacije vpliva na najboljše rezultate. Statistično najbolj značilni elementi učeče se organizacije so: mentalni modeli, skupna vizija in timsko učenje. Sklopi vprašanj oz. trditve, ki so dobile najvišje strinjanje nogometašev z elementi ušeče organizacije pa so bili: potrditev različnih timskih vlog (4,35), pomembnost ekipnega uspeha (4,42), želja po skupnem treniranju (4,23) in jasno določeni tekmovalni cilji (4,53).
Ključne besede: učeča se organizacija, učenje, uspešno vodenje, športna ekipa, nogomet
Objavljeno v DKUM: 06.10.2016; Ogledov: 1555; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

7.
Inovacijski management v športnih organizacijah
Vasja Gorjup, 2016, magistrsko delo

Opis: Ustvarjalnost in inovativnost sta nepogrešljiva termina pri obravnavi današnjih, sodobnih organizacij, ki bijejo neusmiljeno bitko za deleže na vse bolj nasičenem trgu. Organizacije, ki poleg tehnično-tehnoloških inovacij vse bolj poudarjajo inoviranje upravljavskih procesov kot netehnološke inovacije, in to z uporabo etike soodvisnosti in celovitega pristopa, so v tekmi za prevlado med konkurenti uspešnejše, zgledne pa so tiste, ki poleg tega upoštevajo še načela družbene odgovornosti. Menedžerji kot nosilci upravljavskih procesov se zavedajo kompleksnosti in izzivov v tem vseobsegajočem in prepletajočem se organizacijskem ustroju, zato je njihova ustvarjalnost, kakor tudi ustvarjalnost slehernega posameznika v organizaciji, bistvenega pomena pri premagovanju ovir in ustvarjanju sinergijskih učinkov znotraj organizacije. Slovenske nevladne in neprofitne športne organizacije so še vedno pod vplivom starih družbenih ureditev, kjer sta prevladovali solidarnost in pridnost, inovativnost pa z veliko počasnostjo zamenjuje zakoreninjeno rutinerstvo, kar ima za posledico, da inovativnost slovenskih športnih organizacij zaostaja za primerljivimi organizacijami v ZDA in Veliki Britaniji; Evropa je tudi kasneje kot ZDA dojela pomembnost menedžmenta kot znanosti, še manj raziskan pa je menedžment nevladnih in neprofitnih športnih organizacij, zlasti glede netehnoloških inovacij. Problem slovenskih nevladnih in neprofitnih športnih organizacij je predvsem v zastareli organizacijski kulturi z nezainteresiranostjo ali celo s strahom menedžerjev pred spremembami in inoviranjem v organizaciji. Zaradi teh dejstev obstaja ogromen potencial razvoja invencijsko-inovacijsko-difuzijske dejavnosti v slovenskih športnih organizacijh iz povprečnih v odlične organizacije. To je sicer zahteven in dolgotrajen proces, a s pomočjo novega modela invencijsko-inovacijsko-difuzijskega menedžmenta ter z nekaterimi drugimi spoznanji iz te raziskave je možen in izvedljiv. Predloženi novi model invencijsko-inovacijsko-difuzijskega menedžmenta je po mojem mnenju dobra osnova za nevladne in neprofitne športne organizacije na poti pri doseganju prvin inovativnih organizacij sodobnega sveta. Model je sestavljen iz nekaterih spoznanj globalnega modela inovativnega menedžmenta, spoznanj družbenoodgovornega modela upravljanja človeških virov, obnašanja vrhnjega menedžmenta po vzoru »vodja 5. ravni« ter kulture discipline. Model prav tako upošteva uporabo metodologije »šest klobukov razmišljanja« na sejah ter uporabo sinergije med metodologijama SREDIM/USOMID in »šest klobukov razmišljanja« pri premisleku, planiranju in odločanju o bolj kompleksnih temah. Novi model bo ustvaril takšne pogoje v organizaciji, ki bodo pritegnili tiste, ki jih organizacija najbolj potrebuje – strokovnjake, ki svoj poklic opravljajo iz strasti oziroma navdušenja ter so ponosni na svoje delo.
Ključne besede: Ustvarjalnost, invencija, inovacija, ustvarjalna organizacija, ustvarjalno razmišljanje, spodbujanje ustvarjalnosti, ustvarjalno sodelovanje, inovativni menedžer, ustvarjalni tim, nevladna organizacija, organizacijska kultura, neprofitna organizacija, športna organizacija, družbena odgovornost, invencijsko-inovacijsko-difuzijski menedžment, sinergija, USOMID, šest klubukov razmišljanja, športni turizem.
Objavljeno v DKUM: 12.09.2016; Ogledov: 1574; Prenosov: 222
.pdf Celotno besedilo (2,45 MB)

8.
PRAKTIČNI PRIROČNIK ORGANIZACIJE IN IZVEDBE ŠPORTNEGA DOGODKA NA OSNOVI POSLOVNE SIMULACIJE
Božo Ljubec, 2016, diplomsko delo

Opis: Organizacija športne prireditve je zahteven projekt. Običajno se organizacije loti športno društvo ali klub. Vsako prireditev je potrebno prijaviti pri pristojni upravni enoti. Za odločitev o organizaciji športne prireditve je potrebno opraviti ustrezno analizo, ob organizaciji pa upoštevati nekatera splošna načela, med katerimi so najpomembnejša: načelo ciljev, smotrnosti, varčnosti, odgovornosti, kadrovsko, prostorsko, marketinško načelo. V diplomskem delu skušam z metodo poslovne simulacije ugotoviti, ali ta metoda omogoča doseganje zastavljenih ciljev in preveriti, ali študij predpisov in literature omogoča pridobitev dovolj znanj za kompetentno organizacijo športne prireditve. Ugotavljam, da metoda poslovne simulacije omogoča uspešno organizacijo športne prireditve tudi brez praktičnih izkušenj, saj omogoča vpogled v podroben proces načrtovanja in izvedbe športne prireditve. S študijem predpisov in literature je mogoče zajeti vse bistvene dejavnike, ki so potrebni za dosego zastavljenih ciljev. Metoda omogoča tudi pravočasno pripravo nadomestnih scenarijev, ki pridejo v poštev v primeru težav pri izvedbi. Po drugi strani pa ta metoda zahteva veliko več priprav in študija. Če pri tem sodeluje več oseb, je mogoče povečati zanesljivost in uspešnost načrtovanja, organizacije in izvedbe športne prireditve.
Ključne besede: organizacija, športna prireditev, društvo, poslovna simulacija, načela organizacije, načrtovanje prireditve, izvedba prireditve
Objavljeno v DKUM: 26.08.2016; Ogledov: 1381; Prenosov: 242
.pdf Celotno besedilo (572,83 KB)

9.
ORGANIZACIJA KOMPLEKSNIH PROJEKTOV ŠPORTNIH PRIREDITEV
Miha Farkaš, 2015, magistrsko delo

Opis: Organizacija velikih športnih prireditev vključuje različne materialne in nematerialne vire, časovno omejenost in tveganost, zanje pa je odgovorna določena skupina ljudi. S temi lastnostmi lahko povežemo športne prireditve s projekti. Z drugimi besedami, organizacije velikih športnih prireditev se lahko lotimo kot projektov. Če omenjenim lastnostim prištejemo še medsebojno prepletenost vključenih aktivnosti, sočasnost njihovega izvajanja, raznolikost sodelujočih pri projektu itd., pa govorimo o kompleksnosti projekta. Za obvladovanje kompleksnosti različnih dejavnikov moramo vzpostaviti primerno projektno organizacijo. Pri oblikovanju projektne organizacije za kompleksne projekte športnih prireditev moramo zagotoviti prilagodljivost, formaliziranost, splošno centraliziranost in nizko stopnjo diferenciacije. Prav tako mora biti inovativna, da omogoča hitro komunikacijo, koordinacijo in kontrolo. Najprimernejša oblika je zato čista projekta organizacija, ki ustreza vsem zahtevanim lastnostim. Takšna oblika je bila vzpostavljena tudi pri organizaciji evropskega prvenstva v košarki – projekta EuroBasket 2013, ki velja za največjo športno prireditev, organizirano na slovenskih tleh.
Ključne besede: projekt, kompleksnost, športna prireditev, projektna organizacija, EuroBasket 2013.
Objavljeno v DKUM: 27.05.2015; Ogledov: 1912; Prenosov: 420
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

10.
TRŽENJE ŠPORTNE PRIREDITVE: PRIMER POLI MARATON
Marjan Kelner, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opredeljuje in predstavlja trženje športne prireditve splošno in na primeru kolesarskega Poli maratona. V diplomskem delu smo predstavili tržno komuniciranje organizatorja Poli maratona in s pomočjo raziskovalnih vprašanj odgovorili na nekatera pomembna vprašanja glede vpliva trženja in organizacije na prireditev. S pomočjo raziskave smo odgovore na raziskovalna vprašanja še podkrepili. Trženje je svojevrstna umetnost, ki s pomočjo ljudi, ki se ukvarjajo s trženjem posredno ali neposredno, vpliva na poslovni prostor in odziv ljudi kot potrošnikov. Kolesarstvo je vrsta rekreacije, ki se je zadnja leta poslužuje vse več ljudi. Zaradi zdrave rekreacije, sprostitve in druženja se ljudje udeležujejo kolesarskih maratonov, saj se zavedajo, da zraven naštetega dobijo tudi varnost na cesti. Vsekakor pa je ob številnih prireditvah, ki se med seboj tudi terminsko prekrivajo, s pomočjo trženja in dobrega imena treba prepričati ljudi, da pridejo, še pomembneje pa, da se vračajo na prireditev.
Ključne besede: trženje, športna prireditev, Poli maraton, organizacija
Objavljeno v DKUM: 27.11.2014; Ogledov: 1671; Prenosov: 217
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici