| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 287
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Motivatorji ukvarjanja s športno dejavnostjo pri različnih starostnih skupinah
Medard Bogataj, 2025, diplomsko delo

Opis: Vse več ljudi se zaveda pomena zdravega načina življenja in ostalih pozitivnih učinkov, ki jih prinaša šport. Razumevanje motivatorjev za ukvarjanje s športno dejavnostjo je posledično ključnega pomena. Telesna aktivnost je pomemben dejavnik za ohranjanje zdravja in dobrega počutja, vendar so razlogi, zaradi katerih se posamezniki odločajo za šport, raznoliki in pogosto odvisni od njihove starosti. V tem diplomskem delu smo se posvetili raziskovanju teh motivatorjev med različnimi starostnimi skupinami, z namenom ugotoviti, kako se te preference razlikujejo in kaj to pomeni za učinkovitejšo spodbujanje telesne aktivnosti v različnih življenjskih obdobjih. Predvidevamo, da bo to diplomsko delo prispevalo k boljšemu razumevanju te teme in hkrati nudilo uporabne smernice za nadaljnje raziskave in prakse.
Ključne besede: Šport, motivacija, starostne skupine, motivacija v športu.
Objavljeno v DKUM: 07.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

2.
Pomen sodelovanja staršev in trenerjev v mladinskem športu : diplomsko delo
Urška Kadilnik, 2024, diplomsko delo

Opis: Ta diplomska naloga obravnava pomen sodelovanja med starši in trenerji v mladinskem športu, pri čemer poudarja njun ključni vpliv na celosten razvoj mladih športnikov. Poudarek je na vlogah staršev in trenerjev, ki skupaj ustvarjajo podporno okolje za telesni, čustveni in socialni napredek otrok. Raziskava analizira, kako učinkovita komunikacija in usklajeno delovanje med obema stranema prispevata k pozitivnim izkušnjam mladih športnikov. Starši zagotavljajo čustveno in materialno podporo, spodbujajo vztrajnost ter pomagajo otrokom razviti zdrav odnos do športa. Trenerji delujejo kot mentorji in vzorniki, s tehničnim znanjem in prilagojenimi metodami treninga spodbujajo razvoj spretnosti, samozavesti in discipline. Sodelovanje med starši in trenerji zmanjšuje možnosti za prekomerni pritisk ter omogoča boljše usklajevanje športnih ciljev in potreb otrok. Raziskava temelji na kombinaciji kvalitativnih in kvantitativnih metod, vključno z anketami staršev in trenerjev različnih športnih disciplin. Rezultati kažejo, da kakovostno sodelovanje izboljšuje športne rezultate, motivacijo otrok in njihovo splošno zadovoljstvo s športom. Študija potrjuje, da je usklajeno delovanje staršev in trenerjev ključno za dolgoročen uspeh in užitek otrok v športu, hkrati prispeva k njihovemu osebnemu razvoju in vrednotam, ki so pomembne zunaj športnih aktivnosti.
Ključne besede: mladinski šport, sodelovanje med starši in trenerji, motivacija, celostni razvoj, komunikacija, podporno okolje, razvoj spretnosti, osebnostna rast, disciplina, timsko delo
Objavljeno v DKUM: 14.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

3.
Spolni stereotipi, povezani s športom, med otroki in mladostniki : magistrsko delo
Nives Turk, Karolina Vӧrӧš, 2024, magistrsko delo

Opis: Spolni stereotipi so prepričanja o tem, kaj velja za moški spol in kaj za ženski spol, zajemajo zunanji izgled, stališča, interese, psihološke značilnosti, družbene odnose in poklice. Začnejo se oblikovati zelo zgodaj v otroštvu in vplivajo na samopodobo ter samozavest posameznika, dolgoročno lahko vplivajo na njihove izobraževalne in karierne poti. Namen magistrskega dela je bil raziskati spolne stereotipe v športu, med otroci in mladostniki, s pomočjo anketnih vprašalnikov in s statistično analizo pridobljenih podatkov. Raziskovalni vzorec obsega 819 učencev, od 3. do 9. razreda, naključno izbranih osnovnih šol (389 ženskega in 428 moškega spola, 2 nista označila) ter 253 dijakov (181 ženskega in 66 moškega spola) naključno izbranih srednjih šol. Rezultati so pokazali, da učenci večino športov dojemajo kot tipično moških, z izjemo izrazito tipično ženskih športov (ples, ritmična gimnastika, umetnostno drsanje in sinhrono plavanje), pri dijakih se dojemanje športov kot tipično moških oz. tipično ženskih nekoliko zmanjša. Ženski del vseh anketiranih ocenjuje športe nekoliko bolj spolno nevtralne kot moški. Delež udejstvovanja v tekmovalnih športih se v višjih razredih osnovne šole in pri dijakih drastično zmanjša. Rezultati so pokazali tudi, da udeleženci, ki se ukvarjajo s tekmovalnim športom in spremljajo športne medije, kot svojo navdihujočo osebo pogosteje navajajo športnika/-co v primerjavi s tistimi, ki niso aktivni v športu.
Ključne besede: šport, stereotipi, spolna identiteta, vzgojno-izobraževalno obdobje
Objavljeno v DKUM: 13.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

4.
Vpliv številčnega ocenjevanja pri likovni in glasbeni umetnosti ter športu na samopodobo učencev v 4. in 5. razredu : magistrsko delo
Lina Likavec, 2024, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je raziskati, v kolikšni meri vpliva številčno ocenjevanje pri predmetih šport, likovna in glasbena umetnost na splošno in učno samopodobo učencev 4. in 5. razreda. Želeli smo ugotoviti, kako učenci dojemajo številčno ocenjevanje, kako vpliva na njihovo počutje, ali obstajajo razlike med deklicami in dečki glede vpliva na njihovo samopodobo. V teoretičnem delu magistrskega dela najprej razčlenimo koncept samopodobe, njene sestavine in strukturo. V nadaljevanju izpostavimo samopodobo osnovnošolskega otroka. Še posebej smo opredelili učno samopodobo in njene vplivne dejavnike. Podrobneje smo proučili številčno ocenjevanje pri predmetih šport, likovna in glasbena umetnost ter njegove potencialne vplive na splošno in učno samopodobo učencev. Empirični del magistrskega dela pa se nanaša na kvantitativno raziskavo, v kateri so sodelovali 204 učenci 4. in 5. razreda iz treh slovenskih šol. Raziskava je bila izvedena s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultati raziskave so pokazali, da številčno ocenjevanje povečini ne vpliva na splošno samopodobo učencev pri nobenem izmed teh treh predmetov, hkrati pa je možno razbrati, da številčno ocenjevanje najbolj vpliva na učno samopodobo otrok pri predmetu šport. Prav tako smo ugotovili, da je pri predmetu likovna umetnost možno zaznati tendenco, da številčno ocenjevanje bolj vpliva na mnenje o lastnih likovnih sposobnostih pri dečkih kot deklicah.
Ključne besede: samopodoba, številčno ocenjevanje, šport, likovna umetnost, glasbena umetnost
Objavljeno v DKUM: 24.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (881,49 KB)

5.
MANAGEMENT NEPROFITNIH ŠPORTNIH ORGANIZACIJ - RAZISKAVA MODELOV TREH NACIONALNIH JUDO ZVEZ
Alen Vučina, Vojko Potočan, 2024, magistrsko delo

Opis: Povzetek v slovenščini: Magistrska naloga raziskuje različne modele managementa, ki se uporabljajo v treh nacionalnih judo zvezah: Judo zvezi Slovenije, Judo zvezi Finske in Judo zvezi Turčije. Namen raziskave je bil analizirati in primerjati pristope, organizacijske strukture ter ključne dejavnike delovanja in managementa neprofitnih športnih organizacij, pri čemer je fokus na razumevanju učinkovitega managementa in prilagajanja specifičnostim delovanja v lokalnih okoljih. V prvem delu naloge so predstavljeni teoretični koncepti neprofitnega managementa, vključno z managementom, financiranjem, organizacijsko kulturo in vplivom teh dejavnikov na delovanje športnih organizacij. V nadaljevanju teoretičnega dela, so opisane posebnosti neprofitnih organizacij v športu, kjer je poudarek na razvoju in promociji športa kot javnega dobrega, predvsem s pomočjo prostovoljcev in državnih podpor. V empiričnem delu smo izvedli analizo organiziranosti in delovanja izbranih judo zvez. Pri Judo zvezi Slovenije je raziskava pokazala močan poudarek na tradicionalnih vrednotah juda, vrhunskih rezultatih na največjih tekmovanjih in razvoju mladih športnikov. Judo zveza Finske se osredotoča na vključevanje širše skupnosti v dolgoročni razvoj športa, pri čemer se pogosto povezuje z drugimi reprezentancami ter z javnimi in zasebnimi partnerji. Judo zveza Turčije pa je v zadnjem desetletju doživela obsežne spremembe v strukturi in strategiji, saj s pomočjo državnega financiranja stremi k povečanju mednarodne konkurenčnosti. Njihov glavni izziv je, kako ponovno osvojiti olimpijsko medaljo. Na podlagi analize so v nalogi oblikovani ključni zaključki in priporočila, ki poudarjajo pomen prilagodljivega vodenja, učinkovite komunikacije ter zmožnosti povezovanja z lokalno skupnostjo in sponzorji. Raziskava ugotavlja, da je uspešnost neprofitnih športnih organizacij v veliki meri odvisna od sposobnosti vodij, da se prilagajajo specifičnim izzivom in priložnostim, ki izhajajo iz kulturnih, finančnih in institucionalnih razlik v posameznih državah.
Ključne besede: ŠPORT, NEPROFITNE ORGANIZACIJE, MANAGEMENT ŠPORTNIH ORGANIZACIJ, JUDO, MODELI MANAGEMENTA JUDO ZVEZ
Objavljeno v DKUM: 14.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (2,79 MB)

6.
Prepoznavnost sponzorstva v športu in njegov pomen za blagovno znamko : magistrsko delo
Klara Sternad, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo predstavili sponzorstvo v športu, predvsem, kako poteka proces sodelovanja in kakšen pomen ima za blagovno znamko. Pri tem smo se nanašali na primer sponzorskega sodelovanja med blagovno znamko Argeta in Smučarsko zvezo Slovenije. Raziskovali smo tudi, kako so sponzorske vsebine prepoznane med širšim občinstvom in kako se nanje odzivajo. Podatke smo pridobivali z izvedbo dveh poglobljenih intervjujev s predstavnico Argete kot sponzorja in predstavnikom Smučarske zveze Slovenije kot sponzoriranca ter anketnega vprašalnika, s katerim smo preverjali odziv na sponzorske vsebine med širšim občinstvom.
Ključne besede: marketing, sponzorstvo, blagovna znamka, šport
Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (7,55 MB)

7.
Medpredmetnost in jezik v razredu pri pouku angleščine kot tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju : magistrsko delo
Minca Marovt, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo raziskovali možnosti medpredmetnega povezovanja angleščine kot tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole (nadalje 1. VIO OŠ) z učnimi predmeti šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena in likovna umetnost. V teoretičnem delu magistrske naloge smo se osredotočili na opredelitev medpredmetnega povezovanja, spoznavanje ravni in stopenj medpredmetnega povezovanja, nekaj besed smo namenili načrtovanju in izvajanju pouka z vključevanjem medpredmetnosti, raziskovali pa smo tudi možnosti medpredmetnega povezovanja angleščine kot tujega jezika z ostalimi učnimi predmeti v 1. VIO OŠ. Pojasnili smo pristop CLIL ter pomen usvajanja tujejezikovnih struktur v razredu in slovarskega načina poučevanja tujega jezika. Teoretični del magistrske naloge smo strnili s poglavjem o pomenu medpredmetnega povezovanja pri poučevanju angleščine kot tujega jezika na razredni stopnji OŠ. V empiričnem delu magistrske naloge smo ustvarili slovarje, ki vsebujejo jezikovne strukture v slovenskem in angleškem jeziku. Pripravljeni slovarji so namenjeni učiteljem, ki poučujejo angleščino kot tuji jezik v 1. VIO OŠ ter želijo uporabo tujega jezika povezati z vsebinami, temami in cilji drugih predmetnih področij, in sicer z učnimi predmeti: šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena in likovna umetnost. Pri izboru jezikovnih struktur so nam bili v pomoč učni načrti izbranih učnih predmetov. Oblikovali smo tudi lastne kriterije, s pomočjo katerih smo zbrali jezikovne strukture, ki jih učitelji najpogosteje uporabljajo pri različnih predmetnih področjih in jih lahko učitelji tujega jezika vključijo v svoj pouk. Slovarji so lahko v pomoč tudi učencem priseljencem, saj jim omogočajo lažje razumevanje in usvajanje osnovnih jezikovnih struktur v slovenščini kot jeziku okolja.
Ključne besede: medpredmetnost, jezik v razredu, poučevanje angleščine kot tujega jezika, 1. vzgojno-izobraževalno obdobje, CLIL, teoretični del, opredelitev medpredmetnega povezovanja, interdisciplinarno poučevanje, načelo celovitosti, stopnje medpredmetnega povezovanja, načrtovanje medpredmetnega povezovanja, ravni medpredmetnega povezovanja, vertikalno in horizontalno medpredmetno povezovanje, pri pouku angleščine kot tujega jezika, medpredmetno povezovanje na vsebinski ravni, medpredmetno povezovanje na konceptualni ravni, načrtovanje in izvajanje medpredmetnega povezovanja, možnosti medpredmetnega povezovanja, povezovanje učnih predmetov, medpredmetno povezovanje spodbuja, strategij medpredmetnega povezovanja, program osnovna šola, razvijanju ključnih kompetenc, vsebinsko in jezikovno integrirano učenje, pomoč učiteljem, učni predmeti, šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena umetnost, likovna umetnost, tematski slovarji
Objavljeno v DKUM: 29.08.2024; Ogledov: 93; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (2,94 MB)

8.
Ekstremni alpinizem : med "vedenjem, ki ogroža življenje" in vitalizmom
Nataša Škraban, Benjamin Flander, 2007, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: šport, alpinizem, ekstremni alpinizem, nesreče v gorah, samodestruktivno vedenje, nevarnost
Objavljeno v DKUM: 30.05.2024; Ogledov: 102; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (704,40 KB)

9.
Razvoj in vodenje športnih kadrov v profesionalnih ekipah
Tim Lotrič, 2024, diplomsko delo

Opis: V dinamičnem svetu profesionalnega športa je ključno razumeti kompleksnost razvoja in vodenja športnih kadrov za doseganje vrhunskih rezultatov. Znotraj tega konteksta se osredotočamo na identifikacijo in razvoj športnih talentov ter pomembnost psiholoških vidikov, vključno z motivacijo športnikov in mentorsko vlogo pri njihovem razvoju. Primeri uspešnih praks, kot sta Barcelona FC in Golden State Warriors, ponazarjajo, kako učinkovit razvoj in vodenje športnih kadrov prispevata k dolgotrajnemu uspehu ekip v konkurenčnem športnem okolju. Postavili smo si 5 hipotez, ki smo jih raziskali s pomočjo ankete. Raziskava o razvoju športnih kadrov je potrdila večino hipotez, pri čemer izpostavlja potrebo po ozaveščanju o tehnoloških inovacijah ter timskih veščinah. Manjše zanimanje za tehnološka orodja odpira priložnosti za izobraževanje o njihovi koristnosti, medtem ko poudarja potrebo po večji ozaveščenosti o nujnosti timskih veščin. Kljub temu smo dosegli enotnost glede pomena psihološke priprave in mentorske vloge trenerjev. Čeprav smo prepoznali ključne primere uspešnih ekip, je ozaveščenost o kadrovskih strategijah, kot sta nabava talentov in analiza podatkov, še lahko izboljšana. Rezultati prispevajo k razumevanju ključnih vidikov razvoja in vodenja športnih kadrov, omogočajoč oblikovanje bolj ciljanih programov izobraževanja in strategij za športnike, trenerje ter vodstvo športnih organizacij.
Ključne besede: razvoj športnih kadrov, kadrovske strategije, psihološki vidiki, profesionalni šport, mentorska vloga
Objavljeno v DKUM: 28.05.2024; Ogledov: 301; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

10.
Diferenciacija ur športa na podružnični osnovni šoli v kombiniranem oddelku 2. in 3. razreda : magistrsko delo
Valentina Zdovc Kotnik, 2024, magistrsko delo

Opis: Glavni namen magistrskega dela je bil pripraviti, izvesti in analizirati diferencirane ure predmeta šport v kombiniranem oddelku 2. in 3. razreda na podružnični šoli. Diferencirali smo ure iz različnih tematskih sklopov, ki so v učnem načrtu za šport. Načrtovali in zapisali smo priprave za pet šolskih ur, ki so predstavljene v praktičnem delu magistrskega dela. Te ure smo izvedli, jih dokumentirali ter v omenjenem poglavju opisali in tudi analizirali z vidika poučevanja v kombiniranem oddelku, z vidika učencev in vidika diferenciacije. Ugotovili smo, da je izvedba diferenciranega pouka težja kot v čistih razredih, vendar smiselna. Naredili smo tudi empirični del, kjer smo s pomočjo ankete, ki je bila izvedena na vzorcu sedemintridesetih učiteljev, ki poučujejo ali so poučevali v kombiniranem oddelku na podružnični šoli na izbrani šoli. V tem delu naloge nas je zanimal odnos učiteljev kombiniranih oddelkov do diferenciacije – kaj diferencirajo, kdaj, ali jim diferenciacija otežuje delo in kdaj se diferenciacije poslužujejo pri športu. Z raziskavo smo ugotovili, da skoraj vsi učitelji kombinirani pouk diferencirajo, vendar pogosteje slovenščino ter matematiko kot spoznavanje okolja, glasbeno umetnost in šport. Učitelji imajo do diferenciacije pozitiven odnos, čeprav jim načrtovanje in izvajanje le-te ni najlažje. Nekateri učitelji diferencirajo ure športa, pretežno v osrednjem delu pri ciljih, vsebinah, metodičnih postopkih in pripomočkih. Z izvedbo empiričnega in praktičnega dela smo hoteli podpreti idejo o tem, da je diferenciacija v kombiniranih oddelkih zelo pomembna, tudi pri športu, predvsem pa smo z izvedbo praktičnega dela hoteli raziskati diferenciacijo ur športa v kombiniranih oddelkih na podružničnih šolah.
Ključne besede: šport, podružnična šola, kombiniran oddelek, kombiniran pouk, diferenciacija
Objavljeno v DKUM: 14.05.2024; Ogledov: 230; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (5,97 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici