| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 126
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
Razvoj osnovne šole Bistrica ob Sotli : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Anita Kunst, 2006, diplomsko delo

Ključne besede: osnovna šola, šolski sistemi, zakonodaja
Objavljeno: 31.03.2008; Ogledov: 2906; Prenosov: 303
.pdf Celotno besedilo (376,17 KB)

4.
VPLIV PREHRANE NA ZDRAVJE ŠOLSKIH OTROK
Darja Lukman, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je poudarjena preventivna dejavnost z namenom, da opozorimo na potrebno vzgojo otrok, da bi lahko že zgodaj osvojili znanja o zdravem načinu življenja in tako živeli tudi v odrasli dobi. Osrednja tema so smernice zdravega prehranjevanja in vloga medicinske sestre pri promociji zdrave prehrane. Zaradi prezaposlenosti staršev so otroci mnogokrat prepuščeni samemu sebi in čas zapolnijo z gledanjem televizije in sedenjem pred računalnikom. Premalo se gibljejo na svežem zraku in uživajo nezdravo hrano, vse to pa vodi v slabe življenjske navade. Predstavili smo organizacijo zdravstvenega varstva otrok in mladine nekoč in danes, opisali determinante zdravja in motnje hranjenja. Veliko časa otroci preživijo v šoli, zato smo opisali Evropski projekt Zdravih šol. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki smo jo izvedli na Osnovni šoli Frankolovo v januarju 2009. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako zdravo se prehranjujejo šolarji na Osnovni šoli Frankolovo in kakšno je njihovo znanje in odnos do zdrave prehrane. Ugotovili smo, da imajo slabe prehranjevalne navade, premalo uživajo sadje in zelenjavo, preveč uživajo slaščic in pijejo sladkane pijače.
Ključne besede: zdrava prehrana, promocija, zdravstvena vzgoja, šolski otroci, mladostniki, zdrav življenjski slog, medicinska sestra.
Objavljeno: 30.04.2009; Ogledov: 4097; Prenosov: 1012
.pdf Celotno besedilo (294,93 KB)

5.
PROUČEVANJE PROFESIONALNEGA RAZVOJA ŠOLSKIH SVETOVALNIH DELAVCEV Z METODO POKLICNE BIOGRAFIJE
Eva Pančur, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Proučevanje profesionalnega razvoja šolskih svetovalnih delavcev z metodo poklicne biografije s teoretičnega vidika obravnava šolsko svetovalno službo, posamezne profile šolskih svetovalnih delavcev ter dejavnike, ki vplivajo na njihov profesionalni razvoj med formalnim izobraževanjem in po formalnem izobraževanju. Namen empiričnega dela v diplomskem delu je bil ugotoviti, kateri so tisti dejavniki, ki jih šolski svetovalni delavci sami izpostavljajo kot pomembne za svoj profesionalni razvoj. Pri tem me je zanimalo, kako si sami udeleženci raziskave razlagajo njihov vpliv. Pri raziskovanju je bila uporabljena metoda poklicne biografije, ki je ena izmed metod kvalitativnega raziskovanja, ki nam da vpogled v neko dogajanje, omogoči nam, da razumemo smisel dogodkov, sprememb iz perspektive posameznika. Kot udeleženci raziskave so sodelovali različni profili šolskih svetovalnih delavcev. Ugotovitve so predstavljene v obliki zaključnih misli v sklepnem poglavju diplomskega dela.
Ključne besede: šolska svetovalna služba, šolski svetovalni delavec, profesionalni razvoj, kvalitativno raziskovanje, metoda poklicne biografije
Objavljeno: 29.05.2009; Ogledov: 3071; Prenosov: 522
.pdf Celotno besedilo (915,33 KB)

6.
PRIMERJAVA UČNIH NAČRTOV MATERINŠČINE V SLOVENIJI IN ŠPANIJI
Mateja Orthaber, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi ugotavljam podobnosti in razlike učnega načrta za slovenski jezik osemletne osnovne šole iz leta 1983, učnega načrta za pouk slovenščine devetletne osnovne šole iz leta 2002 in posodobljenega učnega načrta za slovenščino devetletne osnovne šole, ki v veljavo komaj prihaja. V nadaljevanju je opisana reforma španskega šolskega sistema, sedanje špansko izobraževanje, učni načrt materinščine v Španiji in študij razrednega pouka na Univerzi Camilo Jose Cela v Madridu. V empiričnem delu je predstavljena primerjava v obvladanju različnih spretnosti, znanj in mnenj med španskimi in slovenskimi študenti razrednega pouka, ki smo jo raziskovali s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultati so pokazali, da obstajajo razlike. Izobraženost študentov je odvisna od kvalitete študija.
Ključne besede: učni načrt, slovenščina, španščina, španski šolski sitem, razredni pouk
Objavljeno: 19.05.2009; Ogledov: 3274; Prenosov: 313
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

7.
Vpliv prehrane na rast in razvoj šolskih otrok
Vesna Stipeć, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo prikazuje, kakšen vpliv ima prehrana na otroke v šolski dobi ter kakšne so njihove navade glede na ekonomski, socialni in kulturni status. Prikazali smo, katere vrste prehranjevalnih sestavin so ključne za rast in razvoj otrok ter opozorili na to, katero hrano je treba konzumirati več in bolj pogosto ter kateri se izogibati. Predstavili smo vlogo staršev, medicinske sestre v šolskem dispanzerju in delavcev šole za izboljšanje prehrane šolskih otrok. Izrazito je poudarjena vloga šole v smislu, da se učne vsebine o hrani in prehrani uporabljajo tako v praksi kot vsakodnevnem življenju. Na kratko smo se ozrli tudi na motnje prehranjevanja, ki nastanejo predvsem zaradi anomalij v prehrani in so najpogosteje posledica psihičnih moten. Namen raziskave, ki smo jo izvedli v januarju 2009, med učenci petih razredov Osnovne šole Delnice, je bil ugotoviti vpliv zdrave in pravilne prehrane na rast in razvoj šolskih otrok in kateri so tisti dejavniki tveganja, ki delujejo na telesno težo šolskih otrok. Rezultati raziskave kažejo na to, da imajo šolski otroci radi suho, nekuhano hrano, predvsem mesne izdelke in veliko sladic. Jedo pa premalo sadja in zelenjave ter pijejo premalo tekočine. Prav takšen način prehrane pa negativno vpliva na rast in razvoj šolskih otrok, saj povzroča debelost. Do takšnega zaključka smo prišli na podlagi dejstva, da se 60% anketiranih otrok prehranjuje nezdravo in uživa preveč maščob in sladic ter da ima več kot polovica anketiranih otrok zvišan IBM za kar 10%. Rezultati potrjujejo hipoteze, da se otroci premalo gibljejo in ukvarjajo s športom. V skladu s tem je prehrana šolskih otrok v ožji povezavi z načinom življenja, rase in kulture. Pri tem smo izvzeli nepravilno prehrano, na prvi pogled privlačno, vendar po svoji sestavi in načinu priprave nezdravo in zdravju škodljivo.
Ključne besede: šolski obrok, starši, šola, medicinska sestra, prehrana, prehranjevalni dejavniki
Objavljeno: 24.06.2009; Ogledov: 3720; Prenosov: 404
.pdf Celotno besedilo (711,89 KB)

8.
ANALIZA USTREZNOSTI IZMER ŠOLSKIH STOLOV GLEDE NA ANTROPOMETRIČNE ZNAČILNOSTI UČENCEV V OSNOVNIH ŠOLAH
Leja Starman, 2009, diplomsko delo

Opis: Vse več ljudi se sooča s poškodbami hrbtenice. Otroci niso izjema in starost pri kateri že tožijo za bolečinami v hrbtu je vedno nižja. Čeprav obstajajo standardi za oblikovanje šolskih stolov in se jih oblikovalci držijo, ostaja problem zagotoviti ustrezen stol za posameznega učenca glede na njegove antropometrične značilnosti. V diplomskem delu smo primerjali antropometrične značilnosti ljubljanskih otrok z otroki, ki obiskujejo Osnovno šolo Cvetka Golarja. Zbrane meritve telesne višine učencev smo primerjali z velikostjo stolov, ki jih uporabljajo. Poiskali smo vzroke za težave s hrbtenico, ki lahko prizadanejo otroke. Prikazali smo rešitve, ki bodo pripomogle k bolj kakovostnemu sedenju otrok in ne bodo preveč posegale v šolski proračun.
Ključne besede: - otroci - telesna višina - šolski stoli - bolečine v hrbtenici
Objavljeno: 22.07.2009; Ogledov: 2289; Prenosov: 304
.pdf Celotno besedilo (6,83 MB)

9.
Položaj učitelja v sodobni narcistični družbi
Matjaž Zupančič, 2009, diplomsko delo

Opis: Položaj učitelja v družbi se nenehno spreminja. Šole in vzgojne organizacije zahtevata od njega znanja, ki se v preteklosti niso smatrala za pomembna. Težišče raziskovanja je analiza sodobne družbe, pojma narcizma ter odnosi med učiteljem in učencem. Ugotavlja se, ali je učitelj danes še kos dogodkom, ki se v zadnjem času odvijajo na šolah. Sodobna tehnologija je spremenila sistem človekovega zaznavanja realnosti in posledično njegovega vedenja. Pri analizi narcizma se ugotavlja, če je pojav zgolj negativen, ali ima tudi pozitivne lastnosti. Raziskava se dotakne družine, ki se spreminja, čeprav namen ostaja isti — vzgojiti otroka in ga pripraviti na življenje v družbi. Zaradi pojava interneta in mobilne tehnologije, se ustvarjajo nove baze podatkov, ki niso več skoncentrirane na področje šolstva in tako domači računalnik postaja priročnik za življenje. Učenci se vedejo drugače kot včasih, ker učitelj nima več klasične oblike avtoritete. Razpravlja se o tem, ali ima učitelj še možnost uveljavitve avtoritete v sodobni družbi. Začrtajo se smernice, kam pelje šolski sistem in kaj bo ta zahteval od učitelja in učenca. Mladi se ukvarjajo z drugačnimi problemi, kot njihovi starši in stari starši. Od človeka se še nikoli ni zahtevala takšna individualnost, po drugi strani pa postaja vse bolj odvisen od drugih.
Ključne besede: sodobna družba, narcizem, sodobni učitelj, šolski sistem, sodobna tehnologija, avtoriteta
Objavljeno: 29.08.2009; Ogledov: 2659; Prenosov: 525
.pdf Celotno besedilo (400,55 KB)

10.
Zasebno šolstvo na Portugalskem
Anja Jurgec, 2009, diplomsko delo

Opis: Na Portugalskem se je izobraževanje najbolj razvijalo med leti 1933-1974. Ker je bilo to obdobje diktature, so se napredek in inovacije težko uresničevali, pa vendar se je vlada trudila čim bolj izkoreniniti nepismenost portugalskega naroda, vplivala je na primarno in sekundarno izobraževanje in si prizadevala za tesnejše sodelovanje med državo in vzgojno-izobraževalnimi institucijami ter stopnjevala obvezno primarno izobraževanje. Leta 1986 je bil izdan zakon, v skladu s katerim so bili izdani vsi nadaljnji zakoni glede vzgoje in izobraževanja. Izjemno pomemben zakon določa in obsega skupino splošnih in organizacijskih načel. Najpomembnejša načela priznavajo pravico do: izobraževanja in kulture, enakih možnosti vstopa v šolo in šolskega uspeha, ustanavljanja zasebnih in zadružnih šol ter s tem poveča spekter izobraževalnih institucij. Z uveljavitvijo zakona pridobijo na vrednosti zasebne in zadružne izobraževalne ustanove, s tem pa postane izobraževalni sistem bolj svoboden predvsem v smislu poučevanja in učenja. V portugalskem izobraževalnem sistemu je moč najti šole, ki so ustanovljene izključno s strani zasebnih organizacij ali fizičnih oseb, ki so zasebne narave, kot tudi šole, ustanovljene v skladu z veljavnimi pravnimi akti. Prvo skupino omenjenih šol imenujemo zasebne šole ("Escolas particulares"), drugo skupino pa zadružne šole ("Escolas cooperativas"). Institucije zasebnih in zadružnih izobraževanj lahko sledijo učnim načrtom in programom javnega izobraževanja ali sprejmejo lastne načrte in programe, ki morajo biti v skladu s splošnimi načeli, strukturo in cilji izobraževalnega sistema. Do konca prejšnjega stoletja se je zasebno visoko šolstvo pospešeno razvijalo; strokovno izobraževanje se je razvijalo v obdobju od 1986/1987 do 1991/1992 - v večini primerov gre za zasebne šole; zasebne glasbene šole so še eno področje uspešnega razvoja; vse bolj pa so se začele pojavljati zasebne institucije predšolskega izobraževanja. Zasebne izobraževalne ustanove so privlačne in učinkovite glede na potrebe tisočih izobraževalcev, ki vsako leto iščejo poti zagotavljanja svetle prihodnosti.
Ključne besede: zasebno šolstvo, Portugalska, šolski sistem na Portugalskem, zgodovina, Maria Montessori.
Objavljeno: 25.11.2009; Ogledov: 2555; Prenosov: 184
.pdf Celotno besedilo (548,08 KB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici