| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ŠOLSKI ESEJ
Simona Šlamberger, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo besedno zvezo šolski esej, ki tudi pri nas v novejšem času označuje besedilo, ki ga dijaki pišejo o najrazličnejših temah v času šolanja pred maturo. Gre za zelo zahtevno besedilno vrsto, v kateri naj bi dijaki svoje literarnoteoretično in literarnozgodovinsko znanje nadgradili z lastnim razmišljanjem in problemskim pristopom o danem besedilu. Diplomsko delo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo se najprej poglobili v sam pojem esej. Podamo kratek zgodovinski pregled in poudarimo pomen Michela de Montaigna in Francisa Bacona. Podali smo tudi kratek pregled slovenskih esejistov in temeljne značilnosti eseja. Osrednji del naloge predstavlja šolski esej. Tukaj smo zajeli pripravljanje dijakov in razvijanje šolskega eseja po letnikih ter ocenjevanje šolskega eseja na maturi. V drugem, empiričnem, delu pa smo, s pomočjo anketnega vprašalnika za profesorje na gimnazijah, raziskali, kako poteka pripravljanje dijakov na pisanje šolskega eseja v praksi. V anketi smo spraševali profesorje, katere vaje najpogosteje izvajajo, kot pripravo na pisanje eseja, kako je z interpretativnim in razpravljalnim esejem, nekaj vprašanj je bilo v zvezi z ocenjevanjem ter kako znanje usvajajo dijaki. V tem delu smo predstavili namen, metodologijo, spoznanja in ugotovitve raziskave. Naš temeljni cilj je bil šolski esej in uspešna priprava gimnazijcev skozi vsa štiri leta šolanja na pisanje šolskega eseja na zaključni preizkušnji – maturi. Vse to pa je podkrepljeno s primeri iz praktičnega dela z dijaki.
Ključne besede: Ključne besede: esej, šolski esej, šolski esej na maturi, pripravljanje dijakov, matura, dijaki gimnazijskih programov.
Objavljeno: 27.02.2012; Ogledov: 4184; Prenosov: 594
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

2.
PRIMERJAVA SLOVENSKE IN HRVAŠKE TEORIJE ŠOLSKEGA ESEJA
Nina Ahec, 2016, magistrsko delo

Opis: Predmet raziskovanja magistrskega dela je primerjava slovenske in hrvaške teorije šolskega eseja. Magistrsko delo je bilo teoretično zasnovano in je nastajalo s poglobljenim študijem virov in literature. Pri preučevanju slovenskih in hrvaških teoretičnih izhodišč, ki se navezujejo na šolski esej, smo primerjali mnenja teoretikov o šolskem eseju, slovenske in hrvaške priročnike za pisanje esejev in rabo terminologije v njih, način razvijanja šolskega eseja, učni načrt za slovensko oz. hrvaško književnost, šolski esej na maturi iz slovenščine oz. hrvaščine, maturitetna sklopa, ocenjevanje eseja na maturi in opredelitev eseja v predmetnem izpitnem katalogu. Teoretična spoznanja smo podkrepili z metodološkimi izkušnjami na primeru priprave za šolski maturitetni esej. S stopnjami priprave, ki smo jih ponazorili z obravnavo maturitetnega sklopa, smo želeli prikazati primer didaktičnih priporočil in opozoriti na to, da bodo rezultati boljši, če učitelj ne bo pretiraval s pomnjenjem in analizami prebranega besedila. Pot do šolskega eseja je dolga in zahtevna, toda skupaj stremimo h končnemu cilju, tj. dijake naučiti, kako napisati dober ali vsaj povprečen esej. Priprava na šolski esej se začne že v prvem letniku in vse do konca predmaturitetnega izobraževanja temelji na spodbujanju aktivnega dela dijakov z besedilom in dijakovem interpretiranju besedila.
Ključne besede: šolski esej, esej na maturi, slovenščina, hrvaščina, teorija
Objavljeno: 08.06.2016; Ogledov: 579; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici