| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vrstniška mediacija v slovenskih srednjih šolah
Mateja Vogrinčič, 2019, magistrsko delo

Opis: Pričujoče magistrsko delo izpostavlja tematiko vrstniške mediacije kot enega izmed alternativnih načinov za razreševanje nastalih konfliktov. Glavni namen naše empirične raziskave je bil osvetliti področje slovenskih srednješolskih programov z vidika discipline in konfliktov ter ugotoviti, koliko srednjih šol pri reševanju konfliktov uporablja koncept vrstniške mediacije. Pri tem so nas zanimale razlike glede na regijo in izobraževalni program, ki ga izvaja posamezna srednja šola. V prvi fazi raziskovanja smo pridobili podatke s pomočjo anketnega vprašalnika. Raziskava temelji na neslučajnostnem vzorcu šolskih svetovalnih delavcev vseh srednjih šol, ki so v šolskem letu 2016/2017 delovale v Sloveniji. Na anketni vprašalnik se je skupno odzvalo 71 šolskih svetovalnih delavcev. V drugi fazi raziskovanja smo uporabili metodo intervjuja, s katero smo želeli preveriti veljavnost z anketnim vprašalnikom pridobljenih podatkov in pridobiti poglobljen vpogled v vrstniško mediacijo v slovenskem prostoru. Izvedli smo polstrukturiran intervju z enim izmed slovenskih mediatorjev, z Janijem Prgićem. Rezultati anketnega vprašalnika so pokazali, da vsi šolski svetovalni delavci medosebne odnose med dijaki/dijakinjami na njihovi šoli ocenjujejo kot pozitivne in zelo pozitivne. Velik odstotek srednjih šol v urejanje konfliktov in disciplinskih vprašanj aktivno vključuje tudi dijake/dijakinje, vendar pa je koncept vrstniške mediacije kot eden izmed alternativnih metod reševanja konfliktov vseeno slabo uveljavljen v slovenskih srednjih šolah, pri tem pa ni bistvenih razlik glede na regijo ali tip izobraževalnega programa. Številni avtorji v svojih delih navajajo prednosti vrstniške mediacije, o tem pa poročajo tudi anketiranci s srednjih šol, ki že izvajajo vrstniško mediacijo. Ostali anketirani navajajo potrebo po uvedbi določenih pogojev, da bi lahko ta koncept vpeljali tudi na njihovih šolah. Odgovori, zbrani s pomočjo intervjuja, so potrdili našo domnevo, da je vrstniška mediacija in mediacija nasploh metoda, ki posameznika opremi z znanji in veščinami, ki so nujno potrebne ter zaželene za življenje in delovanje v družbi.
Ključne besede: Medvrstniški odnosi, konflikt, šolska mediacija, vrstniška mediacija
Objavljeno: 07.06.2019; Ogledov: 616; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

2.
VLOGA IN POMEN ŠOLSKE SVETOVALNE SLUŽBE V OSNOVNI ŠOLI NA PODROČJU MEDIACIJE
Branka Berdnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Brezkonfliktnih družb ni – konflikti, nesoglasja in spori so sestavni del življenja, tudi sestavni del vsake vzgoje in vsakega izobraževanja. Sposobnost razreševanja konfliktov je tako danes ena izmed temeljnih veščin, ki jih človek potrebuje za kakovostno življenje v skupnosti. Mediacija na tej točki predstavlja priložnost za rešitev – gre za nov način soočanja in reševanja konfliktov. Posameznike navaja na odprto komunikacijo, vzpostavljanja dialogov, uči jih sklepanja kompromisov. Na vzgojno-izobraževalnem področju, kjer govorimo o t. i. šolski mediaciji, pa mediacija predstavlja priložnost za spremembo šolske klime in kulture; zmanjšuje nasilje, spodbuja otroke, da prisluhnejo drug drugemu, da razvijajo kritično mišljenje, uči jih soočanja z razlikami in drugačnostjo ter jih motivira za občutek pravičnosti. Prispeva k njihovi osebni rasti, povečuje občutek prijateljstva, pripadnosti, obvladovanja šolske situacije. Ključ uspešne šolske mediacije se skriva v dobrem, strokovno usposobljenem mediatorju, ki s pomočjo različnih komunikacijskih tehnik ter veščin pomaga udeležencem v sporu opredeliti problem, vzpostaviti pogajanje in rešiti konflikt na sporazumen način. Veliko vlogo pri tem odigra topel človeški odnos in sposobnost empatije. Kot nepogrešljiva se tudi na tem področju dela pokaže šolska svetovalna služba; z novim načinom reševanja problemov prispeva h kakovostnejši šoli. Njeno področje je široko, njen pomen je velik. V diplomskem delu Vloga in pomen šolske svetovalne službe v osnovni šoli na področju mediacije je obravnavana uporaba mediacije pri šolskih svetovalnih delavcih v osnovnih šolah v Pomurju. Rečemo lahko, da je v osnovnih šolah v Pomurju pri šolskih svetovalnih delavcih mediacija kot nov model obvladovanja konfliktov že zelo razširjena; poznajo jo vsi, uporablja oziroma izvaja pa jo polovica vseh šol v Pomurju. Uporabljajo jo včasih – nekajkrat na mesec, največkrat z učenci, pobudo za sestanek pa dajo največkrat sami. Kljub malemu številu izobraženih šolskih svetovalnih delavcev s področja mediacije, tudi želja po izobraževanju v prihodnje ni velika. Kar pa je popolnoma nerazumljivo, glede na to, da šolski svetovalni delavci sami priznavajo, da nimajo dovolj znanja za reševanje problemov. Zelo dobro pa prav vsi šolski svetovalni delavci poznajo temeljne značilnosti mediacije, veščine dobrega mediatorja ter njegove naloge. Priznavajo, da gre za dobro, uspešno, učinkovito metodo reševanja konfliktov, ki je na šolah še vse premalo razširjena.
Ključne besede: konflikti, medsebojni odnos, šolska mediacija, šolski mediator, šolska svetovalna služba.
Objavljeno: 22.06.2016; Ogledov: 1314; Prenosov: 173
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

3.
STALIŠČA OSNOVNOŠOLSKIH UČITELJEV DO ŠOLSKE IN VRSTNIŠKE MEDIACIJE
Nataša Žgajner, 2015, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se nanaša na stališča osnovnošolskih učiteljev do šolske in vrstniške mediacije. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kakšna je seznanjenost učiteljev z mediacijo, kakšne prednosti vidijo v njej ter njihova osebna mnenja o uspešnosti mediacije na šolah, kjer poučujejo. Zanimalo nas je, ali pri tem obstajajo statistično pomembne razlike glede na čas izvajanja mediacije na šolah, status učiteljev (učitelj – učitelj mediator) in glede na stopnjo, na kateri pretežno poučujejo. V raziskavi, ki temelji na priložnostnem neslučajnostnem vzorcu, je sodelovalo 129 učiteljev iz desetih šol iz štajerske regije, kjer izvajajo mediacijo. Podatke smo zbrali s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika. Rezultati so pokazali, da učitelji mediatorji proces izvajajo občasno, ko je to potrebno. V večini so učitelji s šolsko mediacijo dobro seznanjeni in menijo, da je le-ta zelo pomemben del delovanja vsake šole. Raziskava je pokazala tudi, da učitelji kot najprimernejše kandidate za vrstniške mediatorje navajajo moralno odgovorne učence. Niso pa najbolj prepričani, ali so vrstniki res boljši mediatorji – iz vidika razumevanja težav sovrstnikov. Ugotovili smo, da po mnenjih učiteljev izvajanje vrstniške mediacije nima vpliva na uspešnost šolske mediacije.
Ključne besede: učitelj, konflikt, vzgoja, šolska mediacija, vrstniška mediacija.
Objavljeno: 08.10.2015; Ogledov: 1021; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (787,79 KB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici