| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
KONSTRUKTIVISTIČNI PRISTOP PRI POUKU GEOGRAFIJE NA PRIMERU UČNE TEME LATINSKA AMERIKA
Biserka Gavez, 2014, diplomsko delo

Opis: Temeljni namen diplomskega dela je bil proučiti možnost vključevanja konstruktivističnega pristopa pri razvijanju učenčeve miselne dejavnosti pri pouku geografije, ter ugotoviti njegovo potencialno večjo uspešnost od tradicionalnega pristopa z elementi konstruktivizma. Cilji diplomskega dela so bili: analizirati temeljne značilnosti konstruktivističnega pristopa in tradicionalnega pristopa pri pouku regionalne geografije; izdelati in izvesti izbrano učno uro na temo Latinska Amerika, ki temelji na proučevanih pristopih; preveriti uspešnost konstruktivističnega pristopa v primerjavi s tradicionalnim pristopom z elementi konstruktivizma pri izbrani učni temi Latinske Amerike; s testom ugotavljanja predznanja in osvojenega znanja ter z anketnim vprašalnikom preveriti, kateri učni pristop je dijakom bližnji in bolj izraža njihovo individualnost ter aktivnost pri pouku geografije. V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili cilje in kompetence predmeta geografije v programu osnovne šole in v programu splošne gimnazije, poučevanje geografije v tujih državah, značilnosti tradicionalnega pristopa, značilnosti in razvoj konstruktivističnega pristopa, značilnost tradicionalnega pristopa z elementi konstruktivizma. V aplikativnem delu diplomske naloge smo, na podlagi testov ugotavljanja predznanja in testov ugotavljanja osvojenega znanja, analizirali uspešnost konstruktivističnega pristopa pri učni temi Latinske Amerike v primerjavi s tradicionalnim pristopom z elementi konstruktivizma. S pomočjo ankete smo pridobili mnenja dijakov o načinu pouka pri predmetu geografije in le te analizirali.
Ključne besede: šolska geografija, učni načrt, poučevanje, konstruktivistični pristop, tradicionalni pristop z elementi konstruktivizma, pedagoški eksperiment.
Objavljeno v DKUM: 04.02.2021; Ogledov: 803; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

2.
Vzgojno-izobraževalne vsebine geografije naselij
Vladimir Drozg, 2000, izvirni znanstveni članek

Opis: Prispevek skuša odgovoriti na vprašanje, katere teme iz geografje naselij so primerne za obravnavo pri pouku geografije in kakšen je njihov vzgojno-izobraževalni naboj. Pri izboru so merodajni vsebina in število vzgojno-izobraževalnih ciljev, ki jih posamezna tema vsebuje.
Ključne besede: šolska geografija, didaktika geografije, učne teme, geografija naselij
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1153; Prenosov: 56
URL Povezava na celotno besedilo

3.
Novejši trendi v geografskem raziskovanju prsti in rastlinstva v Sloveniji in v tujini
Ana Vovk, 2003, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci (vabljeno predavanje)

Opis: V prispevku je prikazana geografska metodologija preučevanja prsti in vegetacije v slovenskih učbenikih, knjigah, atlasih in leksikonih ter učnih načrtih fakultetnih programov geografije. S pregledom teh virov želimo podati oceno, kaj, kako in s kakšnimi rezultati sta zastopani geografija prsti in vegetacije v slovenski geografiji in izven nje. Za lažjo primerjavo smo vključili trende geografskega raziskovanja prsti in vegetacije tudi v sosednjih državah. V tujini imajo specializirane revije in strokovna združenjaza razvoj na področju geografije prsti in rastlinstva. Pomembno je spoznanje, kako konkurenčno je naše znanje, v katero smer ga razvijamo in ter katero lastno raziskovalno metodologijo smo razvili v Sloveniji in jo tudi objavili v mednarodnih revijah.
Ključne besede: fizična geografija, biogeografija, pedogeografija, varstvo okolja, ekologija, šolska geografija, Slovenija
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1206; Prenosov: 343
.pdf Celotno besedilo (87,58 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Položaj in vsebinska usmerjenost fizične geografije v Sloveniji in tujini
Ana Vovk, 2003, strokovni članek

Opis: Fizična geografija se je iz precej enotne vede v 19. stoletju razvila v znanost s težko premostljivimi mejami med njenimi vejami, v novejšem času pa se je z večjim poudarjanjem pokrajinske ekologije in geoekologije spet bolj poenotila. Za osvetlitev današnjega stanja fizične geografije smo analizirali predmetnike univerzitetnih programov geografije v Sloveniji in tujini. Prikazali smo položaj fizične geografije in njeno vlogo v študijskih programih geografije.
Ključne besede: fizična geografija, šolska geografija, študij geografije
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 687; Prenosov: 45
URL Povezava na celotno besedilo

5.
Prst kot učna snov v šolski geografiji
Milena Petauer, 2006, strokovni članek

Opis: Prst kot učna snov v šolski geografiji še vedno spada med zahtevnejše in manj priljubljene učne vsebine. Zato bi bilo potrebno prenoviti učne načrte tako za osnovno šolo kakor za gimnazije, kjer bi morali upoštevati boljšo vertikalnoin horizontalno povezanost vsebin. Prenova učnih načrtov bi prinesla tudi potrebo po novih učbenikih in delovnih zvezkih.
Ključne besede: pedogeografija, šolska geografija, učni načrti
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1244; Prenosov: 59
URL Povezava na celotno besedilo

6.
7.
Applicative economic geography in general grammar school in Slovenia
Eva Konečnik Kotnik, 2011, izvirni znanstveni članek

Opis: Within the contribution "Applicative Economic Geography in General Grammar School in Slovenia", the selection of learning objectives in the syllabus for geography in general grammar school in Slovenia are presented. The selection of objectives relates to economic geography. This article presents the results of generic comparative analysis of learning objectives within the framework of the quoted substantive area of syllabi, which have been issued during the period from the emergence of Slovenia as an independent state (1992, 1998 and 2008). We present here the results of the evaluation of quoted learning objectives from the viewpoint of social needs and, respectively, the applicability of the quoted learning objectives, as well as the results of the evaluation of current learning objectives from the viewpoint of teaching practice in the general grammar school on the part of teachers of geography in the general grammar schools.
Ključne besede: šolska geografija, ekonomska geografija, gimnazije, Slovenija, geographical education, economic geography, grammar schools, Slovenia
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1405; Prenosov: 82
URL Povezava na celotno besedilo

8.
Geografija in evropske razvojne smernice izobraževalne in raziskovalne dejavnosti
Lučka Lorber, 2010, strokovni članek

Opis: Posodobitev evropskih univerz, ki zajema njihove medsebojno povezane vloge izobraževanja, raziskav in inovacij, velja za temeljni pogoj uspeha lizbonske strategije, obenem pa tudi za del širšega približevanja k svetovnemu in na znanju temelječemu gospodarstvu. S svojim prispevkom želim opozoriti na evropske razvojne smernice, izobraževalne in raziskovalne dejavnosti v odnosu do prihodnjega razvoja geografske stroke in položaja geografske vede v Republiki Sloveniji.
Ključne besede: šolska geografija, študij geografije, izobraževanje, Slovenija
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 777; Prenosov: 368
.pdf Celotno besedilo (329,09 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Položaj in vsebinska usmerjenost fizične geografije v Sloveniji in tujini
Ana Vovk, 2003, strokovni članek

Opis: Fizična geografija se je iz precej enotne vede v 19. stoletju razvila v znanost s težko premostljivimi mejami med njenimi vejami, v novejšem času pa se je z večjim poudarjanjem pokrajinske ekologije in geoekologije spet bolj poenotila. Za osvetlitev današnjega stanja fizične geografije smo analizirali predmetnike univerzitetnih programov geografije v Sloveniji in tujini. Prikazali smo položaj fizične geografije in njeno vlogo v študijskih programih geografije.
Ključne besede: fizična geografija, šolska geografija, študij geografije
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1211; Prenosov: 39
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Razvoj geografskih kurikulov in izobraževalni potencial geografije na začetku 21. stoletja
Karmen Kolnik, 2008, izvirni znanstveni članek

Opis: V primerjalni analizi so razčlenjene nekatere značilnosti razvoja geografskih kurikulov izbranih držav v zadnjih dvajsetih letih tako, da je bila zasledovana njihova aplikativna naravnanost na vedno nove družbene in izobraževalne potrebe. Osnovno raziskovalno vprašanje je bilo usmerjeno v iskanje odgovora na katere vrste znanj in veščin naj bi (oz. je) vzpodbujalo geografsko izobraževanje v okviru geografskih izobraževalnih smernic in s kakšnimi učnimi pristopi bodo (so) le-te realizirali?
Ključne besede: šolska geografija, učni načrti, geografija, razvoj kurikula, izobraževalni potencial
Objavljeno v DKUM: 07.06.2012; Ogledov: 1756; Prenosov: 330
.pdf Celotno besedilo (535,20 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici