| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Konstruiranje za zanesljivost v podjetju palfinger d. o. o. : magistrsko delo
Patrik Štrucl, 2023, magistrsko delo

Opis: V podjetju Palfinger d.o.o. so se pri velikih varjenih komponentah pojavljale napake, ki so jih zaradi velikosti in kompleksnosti le-teh našli šele pri kontroli oziroma dostavi. Za odpravljanje napak smo se posluževali metode Šest Sigma. Na podlagi reklamacij smo izvedli študijo za obdobje 15 mesecev, s katero smo ugotovili, da imajo teleskopske roke žerjavov največji potencial za izboljšave. Za namene te naloge smo izbrali teleskopske žerjave PTM600 ter na njih z metodo FMEA določili, katere kritične točke na izdelku je potrebno odpraviti. Za izboljšanje posameznih komponent smo spreminjali zasnovo komponent, pri čemer smo se posluževali tudi metode Poka Yoke.
Ključne besede: konstruiranje, zanesljivost, žerjav, Šest Sigma, FMEA, Poka Yoke
Objavljeno v DKUM: 24.08.2023; Ogledov: 350; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

2.
Optimiranje procesa ustreznosti barv za termoplastične polimerne materiale z uporabo metodologije šest sigma
Mateja Ramšak, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo predstavlja implemetacijo metodologije šest sigma, s pomočjo katere smo preučili kakovostni problem določitev ustreznosti barvil za termoplastične polimerne materiale. S preučevanjem literature smo raziskali prednosti metodologije šest sigma in osnove ustreznosti barv ter ugotavljanja barvnega odstopanja. V magistrskem delu obravnavamo pristop za izboljšanje kakovosti in odpravljanje napak, ki nastanejo v procesih podjetij, ki predelujejo termoplastične polimerne materiale. Ta pristop imenujemo šest sigma, pri čemer je osrednja obravnavana metoda iz tega področja DMAIC. Raziskava je osredotočena na določitev zahtev barvil do dobavitelja in metod za ugotavljanje barvnega odstopanja, kadar predelovalci termoplastičnih polimernih materialov uporabljajo različne količine barvil oziroma »sarže«, ki jih proizvajalci barvil izdelajo v različnih proizvodnih delovnih nalogih. Pri proizvodih, ki so sestavljeni iz več polproizvodov, je barvno odstopanje zelo vidno, še posebno pri proizvodih izrazitih barv. Z implemetacijo metodologije šest sigma smo poiskali ustrezne metode za kakovostno določanje ustreznosti barv, ki prispevajo k boljši kakovosti različnih sarž barvil ter posledično zmanjšanju stroškov za (ne)kakovost, kot so stroški izmeta v proizvodnji ter reklamacije do dobaviteljev barvil. Vizualna ocena barve nam omogoča določiti pogojno enakost barvnih učinkov. S pomočjo svetlobne kabine osvetlimo proizvode s svetlobo različne barvne temperature. Opazovalec izvede kontrolo kakovosti z ugotavljanjem odstopanja barv, ki so podane v obliki ploščic barvil. Instrumentalna ocena barve omogoča objektivno identifikacijo odnosa med barvami in s tem kontrolo kakovosti ploščic barvil. Merjenje barv po standardu CIE temelji na merjenju refleksije ploščic barvil v vidnem spektru svetlobe.
Ključne besede: kakovost, šest sigma, DMAIC, kontrola kakovosti, barvila, termoplastični polimeri.
Objavljeno v DKUM: 18.10.2016; Ogledov: 1608; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (2,53 MB)

3.
REŠEVANJE PROBLEMOV S POMOČJO METODOLOGIJE IN ORODIJ PRISTOPA ŠEST SIGMA: študija primera podjetja Domel d.o.o.
Denis Ovniček, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno reševanje problema s pomočjo metodologije in orodij šest sigma. V teoretičnem delu je predstavljen DC motor s trajnimi magneti ter izdelava rotorja in sestava motorja. Opisana je metodologija šest sigma ter najpogostejši in najbolj znani model v metodologiji šest sigma - DMAIC model. V praktičnem delu je predstavljen problem nedoseganja življenjske dobe motorjev in po fazah DMAIC metodologije opisan pristop k reševanju tega problema. Prva faza v praktičnem delu diplomskega dela zajema definiranje začetnega stanja pred uvedbo končne rešitve in določa cilje, ki se želijo doseči s projektom DMAIC. V drugi fazi je predstavitev in opis izvedbe meritev, katere so potrebne za uspešno rešitev problema. V tretji fazi so predstavljene vse analize, katere so se izvajale pri iskanju možnih vzrokov za nedoseganje minimalne življenjske dobe in odpovedi motorjev. V zadnjih dve fazah projekta DMAIC je predstavljena uvedba novega stanja v proces in kontrola izboljšanega procesa. V zaključku diplomskega dela je izdelana primerjava procesa pred uvedbo novih rešitev in po uvedbi ter vse skupaj tudi grafično prikazano.
Ključne besede: DC motor, šest sigma, DMAIC model, življenjska doba motorjev, ščetke
Objavljeno v DKUM: 21.06.2016; Ogledov: 1653; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (4,24 MB)

4.
OPTIMIRANJE DELOVANJA IN ZMANJŠANJE ŠTEVILA MENJAV NA LINIJI OHIŠIJ PRALNIH STROJEV V GORENJU, D.D.
Jožef Mazej, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema reševanje problemov na področju kakovosti z metodo šest sigma v podjetju Gorenje, d. d. in izvedbo praktičnega primera delavnice po metodologiji DMAIC. Namen delovnega procesa je, da z njim zagotovimo kupcem izdelke visoke kakovosti in s tem zadovoljimo njihove potrebe. Cilj diplomske naloge je zmanjšanje izmeta surovih ohišij za 50 odstotkov torej na stopnjo izmeta 0,2 odstotka. Prav tako je cilj tudi zmanjšanje drobljenja menjav za 20 odstotkov. Vzporedno s tem pa je cilj izboljšati tudi dimenzijsko ustreznost izdelanih ohišij. Linija za izdelavo ohišij pralnega stroja je bila postavljena leta 2004 in je s tehnološke plati prinesla v proizvodnjo veliko težav predvsem glede varjenja ohišij in točnosti mer. Zaradi konkurence in različnih prodajnih trgov pa se je število tipov ohišij tudi povečalo, kar prinese v proizvodnjo tudi večje število menjav na liniji in posledično tudi precej zastojev. Dimenzijsko ustreznost izdelanih ohišij bomo izboljšali s prilagoditvijo pozicioniranja platine v vlečnem orodju in prilagoditvah na upogibnih orodjih. Zaradi boljše dimenzijske ustreznosti surovih ohišij bodo zmanjšani zastoji zaradi nepotrebnega ročnega varjenja, ki je posledica dimenzijskih neustreznosti, ker varilne šobe ne zavarijo ohišja na točnem mestu.
Ključne besede: - šest sigma, - DMAIC, - CTQ – kritična mera za kakovost
Objavljeno v DKUM: 12.07.2011; Ogledov: 2312; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

5.
ZADOVOLJITEV KAKOVOSTI VRAT ZA KONČNEGA KUPCA PO METODI ŠEST SIGMA V GORENJU D.D.
Miha Hriberšek, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja reševanje problema v podjetju Gorenje d.d. z metodo Šest sigma, katere cilj je doseči nič manj kot popolnost. Rdeča nit diplomskega dela je nezadovoljen kupec, ki v trgovini opazi hladilnik, ki ima povešena vrata. Poves vrat je dolgoročno gledano vzrok za nastanek novih problemov z delovanjem hladilnika in s tem povezanih stroškov. S tem postane poves vrat ključen problem za zagotavljanje kakovosti izdelka. V diplomskem delu je predstavljen praktični projekt izboljšave kakovosti hladilniških vrat po metodi DMAIC. Pridobljene izboljšave, poleg izboljšanja kakovosti vrat, prinašajo večjo funkcionalnost, zadovoljstvo kupca in dvig ugleda blagovne znamke.
Ključne besede: kakovost, Šest sigma, DMAIC, GAGE R&R, VOC-glas kupca, CTQ-kritična mera za kakovost, poves vrat hladilnika, Gorenje
Objavljeno v DKUM: 13.04.2011; Ogledov: 3092; Prenosov: 354
.pdf Celotno besedilo (5,86 MB)

6.
UPORABA METODE ŠEST SIGMA PRI VODENJU KAKOVOSTI IZDELAVE HLADILNIKA HKS 3666
Zoran Lukežić, 2011, diplomsko delo

Opis: Rdeča nit diplomskega dela je kakovost in pomen le te v današnjem času konkurenčnega boja. Zajeto je reševanje problemov kakovosti s pristopom šest sigma ker vsaka reklamacija na trgu predstavlja velik strošek pa tudi izgubljanje tržnih priložnosti. V diplomskem delu je predstavljeno iskanje možnih izboljšav zaradi nabiranja ledu na kanalih hladilnika HKS 3666. Po metodi šest sigma smo izvedli delavnico po metodologiji DMAIC z namenom da zagotovimo izdelke ustrezne kakovosti kupcem in s tem zadovoljimo njihove potrebe. Ugotovili smo da je za nabiranje ledu v odtočnem kanalu kriva premajhna moč grelca. S testiranji smo ugotovili optimalno izbiro grelca glde uporabnosti in cene. Težavo nabiranja ledu na stiropornem vložku EPS smo rešili z izdelavo novega stiropornega vložka, ki ima bolj gladko površino, kontrolo debeline vložka, dodatnim fiksiranjem vložka z posebnimi plastičnimi distančniki.
Ključne besede: kakovost, šest sigma, hladilnik, izboljšave kakovosti
Objavljeno v DKUM: 11.02.2011; Ogledov: 3457; Prenosov: 349
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

7.
PREHOD IZ SIX SIGMA V LEAN SIX SIGMA
Matjaž Veršič, 2010, diplomsko delo

Opis: Spoznanje podjetij, da ne morejo prodati vsega, kar proizvedejo, je s sabo prineslo zavedanje o pomenu kakovosti. Danes podjetja brez zagotavljanja kakovosti ne morejo obstati. Kakovost morajo opredeliti kot tisto, ki jo s svojimi željami opredelijo kupci oz. v ospredje je stopil glas kupca. Kupec je tisti, ki odloča, kaj je kvalitetno in kaj ni; podjetja pa se morajo prilagajati njegovim željam. V ospredje je stopilo nenehno zagotavljanje kakovosti. Razvile so se metode, ki težijo k nenehnemu izboljševanju kakovosti. Nastali sta dve glavni metodi za doseganje kakovosti, vsaka v svojem kulturnem okolju. Six Sigma je nastala v Ameriki v podjetju Motorola in se v zadnjih dvajsetih letih razširila v vse oblike podjetij. Na drugi strani sveta, na Japonskem v podjetju Toyota, pa je nastala druga metoda vitka proizvodnja. Skozi čas so podjetja spoznavala prednosti obeh metod in tako ugotovila, da je najboljša rešitev, če se obe metodi združita; tako je nastala nova metoda Lean Six Sigma, ki je enakopravno združila obe metodi. Glede na to, da je Slovenija na sredi poti med obema deloma sveta, so tudi v Slovenijo prišli pozno signali o prednostih uporabe omenjenih metod. Slovenska podjetja so v zaostanku za 10-15 let glede na uporabo metode Six Sigma. V zadnjem času je moč zaznati razvojni napredek na področju uporabe Six Sigma in Lean Six Sigma, saj se pojavlja vedno več podjetij, ki so začela vključevati omenjeni metodi v svoje procese.
Ključne besede: šest sigma, standardna deviacija, meja tolerance, DMAIC, vitka proizvodnja, vitka šest sigma, nenehno izboljševanje, razvoj v Sloveniji.
Objavljeno v DKUM: 13.12.2010; Ogledov: 4935; Prenosov: 919
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

8.
REŠEVANJE PROBLEMOV NA PODROČJU KAKOVOSTI S PRISTOPOM ŠEST SIGMA V GORENJU D.D.
Matej Grabner, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema reševanje problemov na področju kakovosti s pristopom šest sigma v podjetju Gorenje, d. d. in izvedbo praktičnega primera delavnice po metodologiji DMAIC. Namen delovnega procesa je, da z njim zagotovimo izdelke ustrezne kakovosti kupcem in s tem zadovoljimo njihove potrebe. Šest sigma je torej zelo uporabna metoda za izboljševanje in odpravo različnih napak, ki se pojavijo v procesih. Diplomsko delo predstavlja »green belt« nalogo iskanja možnih izboljšav, zaradi nabiranja ledu na kanalih hladilnika HKS 3666. Nabiranje ledu v odtočnem kanalu je povzročila premajhna moč grelca. Testiranja različnih grelcev so omogočila izbiro najbolj optimalne rešitve glede uporabnosti in cene. Namesto grelca z močjo 1,5 W se je uporabil grelec 3 W. Pri testiranju rešitve smo uporabili tako imenovani »gorila test«, katerega je izbrana rešitev prestala. Težavo pri delovanju programa nastavljene temperature odtaljevanja hladilnika smo odpravili s popravilom in optimiziranjem programa. Program smo testirali v razvojnih laboratorijih. Prav tako smo pripravili servisni program za hladilnike, ki so že na trgu. Težavo nabiranja ledu na stiroporni vložek EPS, je povzročila premajhna distanca med uparjalnikom in stiropornim vložkom ter hrapava površina stiropornega vložka EPS. Ta problem smo rešili s kontrolo debeline stiropornega vložka, merjenjem distance in dodatnim fiksiranjem stiropornega vložka s posebnimi plastičnimi distančniki. Hrapavo površino smo odpravili z izdelavo novega stiropornega vložka, ki ima bolj gladko površino.
Ključne besede: šest sigma, DMAIC, VOC – glas kupca, CTQ – kritična mera za kakovost, Gorenje, hladilnik HKS 3666, nabiranje ledu.
Objavljeno v DKUM: 04.06.2009; Ogledov: 3974; Prenosov: 766
.pdf Celotno besedilo (3,08 MB)

9.
Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici