| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Predšolski otroci in njihov odnos do živali : diplomsko delo
Urška Režen, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Predšolski otroci in njihov odnos do živali je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo povzeli dosedanje ugotovitve strokovne literature o splošnem pomenu, ki ga imajo živali na razvoj otroka – tako pozitivne kot negativne – ter podrobneje predstavili vpliv živali na otrokov čustveni in socialni razvoj. V nadaljevanju smo opisali dejavnike, ki vplivajo na odnos otroka do živali, kot so predsodki, strah, navezanost, agresivnost, smrt ter vlogo odraslih pri razvijanju odnosa. Na koncu smo povzeli pomen živali v vzgojno-izobraževalnih ustanovah ter predstavili terapijo s pomočjo živali in njene pozitivne učinke. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo o odnosu predšolskega otroka do živali, vključno z njihovimi odzivi na živali, skrbjo zanje, strahovi, agresivnim vedenjem, izgubo živali ter vplivom prisotnosti živali v vrtcu. Prav tako nas je zanimalo, kako se razlikuje odnos do živali glede na spol in starost otroka. Podatke za raziskavo smo pridobili s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika, v katerem so sodelovali starši predšolskih otrok. Po zaključku ankete smo rezultate obdelali s statističnim programom SPSS ter jih interpretirali. Rezultati so pokazali, da imajo otroci radi živali, se na bližino živali pozitivno odzovejo, sodelujejo pri skrbi za žival, do njih ne kažejo agresivnega vedenja ter pri večini otrok žival še ni bila prisotna v vrtcu.
Ključne besede: predšolski otrok, žival, čustveni razvoj, socialni razvoj, terapija s pomočjo živali
Objavljeno v DKUM: 05.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

2.
Učinek neusmerjenih glasbenih dejavnosti na socialno-čustveni razvoj predšolskega otroka : diplomsko delo
Maja Motaln, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo želeli ugotoviti, kako vključenost v neusmerjene in deloma vodene glasbene kotičke vpliva na pogostost pojavljanja določenih socialnih in čustvenih vedenj pri otroku. Med izvajanjem glasbenih kotičkov smo s pomočjo vnaprej pripravljenega opazovalnega lista v skupini otrok, starih od 4 do 5 let, opazovali vedenja na socialnem in čustvenem področju. Po izvedbi dejavnosti smo z otroki izvedli intervju, pri katerem so lahko delili svoje vtise in občutke o igri v glasbenem kotičku. Rezultati so pokazali, da je bil glasbeni kotiček pri otrocih zelo priljubljen in so se ga radi udeleževali. Na podlagi odgovorov smo ugotovili, da so otroci izražali pozitivna čustva do drugih in do sebe. Prav gotovo lahko z igro v glasbenem kotičku spodbujamo razvoj socialnih in čustvenih veščin, saj otrok preizkuša svoje socialne spretnosti pri tem, ko mora upoštevati navodila, sodelovati z drugimi in se truditi za dobre odnose v skupini.
Ključne besede: glasbeni kotiček, glasbene dejavnosti, socialni razvoj, čustveni razvoj, predšolski otrok
Objavljeno v DKUM: 16.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

3.
Samodestruktivna vedenja v povezavi z razvojem navezanosti pri osnovnošolcih
Špela Štusej, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo uvodoma teoretično predstavili socialni in čustveni razvoj osnovnošolcev, samodestruktivna vedenja in razvoj navezanosti. Izpostavili smo razlike razvoja v srednjem in poznem otroštvu. V nadaljevanju smo predstavili vrste samodestruktivnih vedenj, vzroke za njihov nastanek, psihološka ozadja in soočanje z njimi. Spoznamo ugotovitve različnih avtorjev. Sledi predstavitev razvoja navezanosti. Opisali smo štiri sloge navezanosti: varnost, upiranje, izogibanje in dezorganiziranost. Predstavili smo povezavo med samodestruktivnimi vedenji in razvojem navezanosti. Opisali smo rezultate nekaterih že opravljenih raziskav. V empiričnem delu magistrske naloge smo raziskovali pojav samodestruktivnega vedenja pri osnovnošolcih in ugotavljali, ali so povezana z razvojem navezanosti. Zanimalo nas je tudi, kateri slog navezanosti na starše je pri osnovnošolcih najpogostejši. Podatke, potrebne za raziskavo, smo pridobili s pomočjo anketnih vprašalnikov, ki smo jih razdelili učencem 5. in 9. razredov treh osnovnih šol. Ugotovili smo, da se pri osnovnošolcih pojavljajo samodestruktivna vedenja, predstavili smo najpogostejša. Glede na ugotovitev, da so samodestruktivna vedenja povezana z navezanostjo, smo predstavili tudi sloge navezanosti otrok na starše, ki so razvidni iz raziskave. Z rezultati raziskave te magistrske naloge želimo vse, ki vzgajajo in izobražujejo, spomniti, kako občuten vpliv imajo na ravnanje in vedenje otrok, kako pozorni morajo biti v odnosu z njimi, saj lahko na ta način preprečijo nastanek njihovih škodljivih vedenj.
Ključne besede: čustveni in socialni razvoj, samodestruktivna vedenja, razvoj navezanosti, osnovnošolski otroci, starši
Objavljeno v DKUM: 04.12.2018; Ogledov: 1376; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

4.
Miselni izzivi v vrtcu
Alja Mihelčič, 2018, diplomsko delo

Opis: Miselni izzivi so dejavnosti, ki otrokom in odraslim predstavljajo izziv. Otroci se različno odzovejo na miselne izzive. Nekatere spodbudijo k reševanju le-teh, nekaterim predstavljajo negotovost, nekaterim veselje. Večini izmed njih predstavljajo izziv, zaradi česar tovrstne miselne in gibalne dejavnosti pritegnejo njihovo pozornost. Diplomsko delo z naslovom Miselni izzivi v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so zapisane strokovne razlage iz literature, ki zajema to področje. Opredelili smo, kaj so miselni izzivi pri čemer smo se osredotočili na štiri razvojna področja otrokovega razvoja: kognitivni in socialni razvoj, čustveni, gibalni ter govorni razvoj. Zanimalo nas je, zakaj so ta področja pomembna in kako vplivajo na miselni razvoj otroka. Predstavljeni so tudi vidiki pogojeni z miselnimi izzivi in kaj vse je potrebno za njihov razvoj pri otrocih. Empirični del temelji na opazovalnih listih, ki smo jih pripravili pred izvajanjem dejavnosti z otroki. Dejavnosti so bile pripravljene za spodbujanje miselnih izzivov iz razvojnih področij omenjenih v teoretičnem delu. Opazovalni listi so bili izvedeni v dveh opazovanjih, in sicer v skupini prvega starostnega obdobja od 2. do 3. leta starosti. Pri obeh opazovanjih je bil prvi poskus brez sugestije, medtem ko je bil drugi poskus izveden s sugestijo. Preverjali smo tudi uspešnost pri prvem in drugem opazovanju. Ugotovljeno je bilo, da je večini otrok šlo boljše pri drugem opazovanju in da so otroci z večkratnim ponavljanem uspešnejši. Spol otroka ni vplival na rezultate.
Ključne besede: Čustveni razvoj, gibalni razvoj, igra, miselni izziv.
Objavljeno v DKUM: 19.02.2018; Ogledov: 1936; Prenosov: 225
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

5.
Vpliv lutke na čustveni, socialni in spoznavni razvoj otroka
Teja Ivančič, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv lutke na čustveni, socialni in spoznavni razvoj otroka je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu so s pomočjo strokovne literature predstavljena spoznanja o lutkah nasploh in o tem, na kakšne načine se jih lahko uporabi v vrtcu. V nadaljevanju je predstavljeno, kakšno vlogo ima lutka v razvoju otroka: kako vpliva na njegov čustveni, socialni in spoznavni razvoj. Uporaba lutke na različnih področjih vzgojno-izobraževalnega dela ustvarja pogoje za kreativno izražanje otroka. V delu so opisani moč lutke in njen pomen za otroka ter vzgojitelja. Ugotovljeno je bilo, da lutka v sebi nosi čarobno moč, treba ji je dati le priložnost, da se izkaže in da dokaže svojo vrednost tudi na področju delovne terapije. delo se osredotoča tudi na simbolno in gledališko igro, poleg tega je nekaj pozornosti namenjene gledališču, ki je najbolj svobodna oblika otrokove ustvarjalnosti, ker pravzaprav nima meja. Ob koncu teoretičnega dela je predstavljena lutka kot ljubljenček, ki se vedno bolj uveljavlja kot motivacijski element, z njeno pomočjo pa otrok lažje izrazi svoja čustva in misli. Teoretičnemu delu sledi praktični del, v katerem smo skozi različne lutkovne dejavnosti spodbujali razvoj otrok, pri čemer je poudarek na čustvenem, socialnem in spoznavnem razvoju otroka.
Ključne besede: predšolski otrok, lutke, razvoj, pomen lutke, spontana igra, socialni razvoj, čustveni razvoj, spoznavni razvoj
Objavljeno v DKUM: 19.07.2017; Ogledov: 2642; Prenosov: 467
.pdf Celotno besedilo (4,06 MB)

6.
VPLIV RISANK NA ČUSTVENI IN SOCIALNI RAZVOJ PREDŠOLSKIH OTROK
Mateja Vrečič, 2016, magistrsko delo

Opis: Risanke so pomemben del odraščanja in vsakdo se z njimi slej ali prej sreča. Ker menimo, da imajo risanke vedno večji vpliv na mladino, smo v magistrskem delu raziskali vpliv risank na čustveni in moralni razvoj predšolskih otrok. S tem smo želeli raziskati pojav in razvoj čustev ter socialni razvoj pri predšolskih otrocih ob spremljanju risanke. Cilj naloge je bil ugotoviti, ali predšolski otroci že poznajo čustva in katera čustva poznajo, kako risanke vplivajo na otroke, kakšni so pristopi staršev in vzgojiteljev pri seznanjanju otrok s čustvi ter kako socialno okolje vpliva na moralni in čustveni razvoj pri otrocih. Pri tem smo uporabili metodo opazovanja v empiričnem delu in s pomočjo transkripcij prišli do rezultatov. Ugotovili smo, da otroci nekatera čustva že poznajo in za osnovna čustva tudi vedo, kdaj nastanejo. Prav tako smo iz pripovedi otrok ugotovili, da se z nekaterimi junaki poistovetijo oziroma jih posnemajo, vendar pa tega nismo mogli v celoti potrditi. Predvidevali smo, da deklice bolj kot dečki izražajo svoja čustva, vendar pa so rezultati pokazali, da ni nujno tako. Včasih so bolj odgovarjali dečki, včasih deklice, odvisno od velikosti skupin. Predšolski otroci prijateljstvo opisujejo v načinu igre, pomoči, sedenju skupaj pri obrokih in plesu. S tega vidika težko ugotovimo, ali socialni razvoj vpliva na večje število prijateljev. So si pa otroci enotni pri tem, da si sami izbirajo prijatelje.
Ključne besede: čustveni in moralni razvoj, predšolski otroci, risanke, socialni razvoj in temperament
Objavljeno v DKUM: 06.12.2016; Ogledov: 2642; Prenosov: 616
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

7.
IZHODIŠČA PRI ŠPORTNI VADBI IN IZDELAVA LETNEGA MODELA KONDICIJSKE VADBE V ALPSKEM SMUČANJU ZA OTROKE, STARE OD 8 DO 10 LET
Lan Wudler, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali razvoj in kondicijsko vadbo otrok, starih od 8 do 10 let. Skozi predstavitev vidikov in razvojnih področji otrok v izbranem starostnem obdobju smo izpostavili način vadbe in zahtevnost le-te, ki jo mora trener upoštevati pri primerni pripravi vadbe za otroke, ki se mora razlikovati od priprave vadbe za odrasle, saj so cilji treninga različni. Pri opisani ciljni skupini so treningi namenjeni predvsem celostnemu razvoju, biološkemu, kognitivno-spoznavnemu, socialnemu in čustvenemu razvoju otroka, ne pa v pridobivanju mišične mase kot pri odraslih. Če katerega od področji razvoja otrok trener pri sestavi treninga ne upošteva ali jim ne prilagaja treningov pravilno, se otroci ne bodo razvili v vsem svojem potencialu, prav tako pa jih izpostavimo veliko večji nevarnosti morebitnih poškodb. Posledica nepravilno, monotono in nezanimivo pripravljenih treningov je lahko upad motivacije ter nezadovoljstvo, kar lahko vodi v opustitev treninga s strani otrok. V diplomski nalogi smo izdelali ter predstavili tudi model kondicijske vadbe za otroke, ki trenirajo alpsko smučanje, v katerem smo dali poudarek na pomembnost raznolikosti, zanimivosti in pravilne sestave treningov, ki naj čim pogosteje potekajo v naravi. V sklopu diplomske naloge smo izpostavili vse pomembne kriterije za sestavo kvalitetnih treningov in pomen izvedbe zanimivih ter pravilnih treningov, ki motivirajo otroke k nadaljevanju športne kariere.
Ključne besede: razvoj otrok, biološki razvoj, gibalni razvoj, socialni razvoj, čustveni razvoj, kognitivni-spoznavni razvoj, športna vadba otrok, vadba v naravi, načrtovanje vadbe.
Objavljeno v DKUM: 18.06.2013; Ogledov: 2391; Prenosov: 342
.pdf Celotno besedilo (20,83 MB)

8.
USTVARJANJE GIBALNIH ZNANJ V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Sergeja Blažič, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Ustvarjanje gibalnih znanj v predšolskem obdobju smo želeli na podlagi analiziranih podatkov in virov ugotoviti, kaj vse vpliva na ustvarjanje gibalnih znanj pri otroku. Ugotavljali smo razvojne značilnosti predšolskih otrok in gibalne kompetence otroka. Zanimal nas je pomen ustvarjanja gibalnih znanj otroka, sredstva za ustvarjanje gibalih znanj ter vloga in različni vplivi, pomen in omejitve pri ustvarjanju gibalnih znanj otroka. Ugotovili smo, da je gibanje za otroka ključnega pomena, saj kar otrok zamudi v otroštvu, ne more nikoli več nadoknaditi, ter da so za obvladovanje določene športne dejavnosti potrebna gibalna znanja, ki se jih človek nauči v različnih obdobjih. Raziskovalni izziv nam je predstavljalo dejstvo, da je gibalni razvoj povezan s telesnim, čustvenim in socialnim razvojem otroka. Ugotavljali smo tudi vlogo staršev in vzgojitelja pri oblikovanju gibalnih znanj. Naše ugotovitve potrjujejo dejstvo, da otroci prevzemajo navade in stališča od staršev in vzgojiteljev, ki imajo veliko vlogo pri ustvarjanju znanj otroka. Otroci gibalno znanje in izkušnje pridobivajo v procesu vadbe in učenja v novih, drugačnih, spreminjajočih se pogojih, ki jih nudi izkušenjsko bogato gibalno okolje.
Ključne besede: razvojne značilnosti, gibalni razvoj, telesni razvoj, čustveni razvoj, socialni razvoj, gibalne kompetence otrok, kompetence vzgojitelja, gibalno okolje, gibalna znanja.
Objavljeno v DKUM: 16.05.2012; Ogledov: 2522; Prenosov: 379
.pdf Celotno besedilo (465,42 KB)

9.
Doživljanje in premagovanje strahu pri predšolskih otrocih
Natalija Jagodič, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja temo Premagovanje strahu pri predšolskih otrocih. Predstavili smo čustveni razvoj otroka, razvoj osnovnih čustev in opredelili pomen čustev za celostni razvoj otroka. Raziskovali smo tudi posebnosti, ki se nanašajo na otrokovo čustvovanje in izražanje čustev v predšolskem obdobju. Posebno poglavje pa je namenjeno primarnemu čustvu, ki nas poleg ljubezni spremlja skozi vso človeško zgodovino, to je strah. Čustvo, ki je pogosto prisotno v naših življenjih. Otrok ga v prvem starostnem obdobju kaže z jokom, nemirnim vedenjem, mimiko obraza. V drugem starostnem obdobju pa se to izražanje stopnjuje, pojavlja se tudi agresivno vedenje otrok. Dostikrat je tak otrok individualist, se izolira od okolice, ni pripravljen sodelovati v usmerjenih dejavnostih, njegova stiska se kaže tudi v govoru in takšen otrok potrebuje posebno pomoč. Zatorej smo preučili strahove otrok, ki so vsakodnevno prisotni in pripravili posebno strategijo, kako se na te strahove odzivati in jih čim prej omiliti ali odpraviti. V empiričnem delu naloge so predstavljeni rezultati raziskave, ki je bila narejena v vseh oddelkih vrtca Rogaška Slatina. Namen raziskave je bil raziskati pojavnost strahu pri predšolskem otroku, kako ga prepoznati in kakšna je razlika v pogostosti doživljanja strahu glede na spol. Ugotoviti smo želeli tudi, kako vzgojitelji pristopijo k otroku, ki se sooča s strahovi. Na podlagi rezultatov raziskave smo želeli priti do ugotovitve, kako naj bi potekalo kvalitetnejše delo z otroki, ki se spopadajo z določenimi strahovi, s katerimi metodami si lahko pomagamo in na kaj moramo biti pozorni. Rezultati so pokazali, da deklice v predšolskem obdobju najbolj pogosto doživljajo strah pred tujci, medtem ko je dečke najbolj strah zapustitve. Svojo stisko in strahove najbolj pogosto izkazujejo z jokom in vznemirjenostjo. Zaskrbljujoč je rezultat o tem, da v več kot polovici situacij, kjer otrok kaže stisko, vzgojitelj ne poišče strokovne pomoči.
Ključne besede: čustveni razvoj, pomen čustev, strah, predšolsko obdobje, premagovanje strahu
Objavljeno v DKUM: 04.07.2011; Ogledov: 5139; Prenosov: 725
.pdf Celotno besedilo (467,40 KB)

10.
GIBALNA DEJAVNOST KOT SESTAVNI DEL RAZVOJNIH POTREB OTROK
Maja Zupančič, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Gibalna dejavnost kot sestavni del razvojnih potreb otroka smo želeli na podlagi analiziranih podatkov in virov ugotoviti, kako gibanje vpliva na celostni razvoj otroka. Raziskovalni izziv je predstavljalo dejstvo, da je gibalni razvoj tesno povezan s kognitivnim, čustvenim in socialnim razvojem otroka. Prav tako pozitivno vpliva na gibalni razvoj spodbudno družinsko okolje, ki vpliva na oblikovanje otrokove osebnosti in njegovih vrednot.
Ključne besede: gibalni razvoj, kognitivni razvoj, čustveni razvoj, socialni razvoj, gibalne aktivnosti, vrtec, družina, starši
Objavljeno v DKUM: 09.05.2011; Ogledov: 3172; Prenosov: 687
.pdf Celotno besedilo (373,30 KB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici