| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Črna barva v grafiki
Tamara Hršak, 2017, magistrsko delo

Opis: Osrednja tema magistrskega dela je črna barva v grafiki, ki je že od začetkov tiska temelj grafičnega izraza. Za boljše razumevanje črne barve smo na začetku preučili, kako barva deluje na človeka ter kako ta barvo zaznava. Barva namreč na vsakega posameznika deluje drugače, saj gre za občutek, ki ga zazna oko. V nadaljevanju smo posebej poudarili in obravnavali črno barvo in proučevali njene simbolične pomene in funkcije. V delu nas je zanimala predvsem črna barva v grafiki, ki se je v tej vrsti likovne umetnosti začela uporabljati že pred odkritjem papirja, z odkritjem tiska pa je postala sinonim za grafični postopek. S pojavom modernizma je črna barva dobila nov pomen, postala je izrazno sredstvo. S pojavom avantgard in s prehajanjem iz predmetnega v abstraktno je črna barva prišla v ospredje. Za primer smo predstavili dela in ustvarjanje umetnika Edvarda Muncha, ki je v ospredje postavil črno figuro, Kazimira Malevicha, ki je s svojim črnim kvadratom naredil prelom v umetnosti, ter Pieta Mondriana, ki se je obrnil k čisti abstrakciji in je z geometričnimi oblikami izražal videnje sveta. V magistrskem delu smo obravnavali tudi slovenske umetnike, ki se ukvarjajo s črno barvo, ki je v slovensko umetnost vstopila leta 1980. Na koncu smo izpostavili dva pomembna slovenska umetnika, ki ustvarjata v črni barvi na različnih likovnih področjih. Delo smo zaključili z njuno primerjavo, v kateri smo izpostavili podobnosti in razlike med njima glede ustvarjanja v črni barvi.
Ključne besede: barve, črna barva, grafika, tisk, risba, modernizem, abstraktno.
Objavljeno v DKUM: 10.10.2017; Ogledov: 2038; Prenosov: 248
.pdf Celotno besedilo (3,54 MB)

2.
MALA ČRNA OBLEKA
Nataša Majer, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obsega raziskavo nastanka male črne obleke, njenega razvoja skozi zgodovinska obdobja preteklih devet desetletij in njenih lastnosti ter pomena, ki ga je pridobila tekom desetletij do danes. Podrobnjeje so predstavljena tudi barvila, simbolika črne barve in modnost črnih oblačil. Na podlagi spoznanj o mali črni obleki je v praktičnem delu predstavljena idejna zasnova male črne obleke po lastni zamisli. Predstavljena je v risbi in tehnični skici. Kot rezultat je bila izdelana temeljna konstrukcija male črne obleke in izvedeno modeliranje temeljnega kroja v zasnovan model. Zaključek diplomskega dela predstavlja realizirana idejna zasnova, predstavljena s fotografijami izdelka — moje male črne obleke.
Ključne besede: mala črna obleka, Gabrielle Coco Chanel, črna barva, razvoj male črne obleke skozi čas, konstruiranje in modeliranje
Objavljeno v DKUM: 13.11.2009; Ogledov: 4847; Prenosov: 455
.pdf Celotno besedilo (26,30 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici