1. Analiza delovnega mesta blagajnika v izbranem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaRebeka Zbičajnik, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljeno delovno mesto blagajnika v prodajalni. Za izbrano delovno mesto smo podrobneje opisali in preučili delovne položaje zaposlenega pri izvajanju delovnih nalog na delovnem mestu blagajnika. Izvedli smo anketiranje, OWAS analizo, kritično analizo obstoječega stanja in podali predloge rešitev. Ugotovili smo, da se med delom najpogosteje ponavljajo gibi sklonjene drže hrbtenice s torzijo, sedeči položaj, v katerem je zaposleni večino delovnega časa in položaj naprej priklonjene glave z njeno rotacijo. Za omenjene gibe smo poiskali tudi vzroke in za njihovo zmanjšanje števila predlagali rešitve. Ključne besede: ergonomija, OWAS, delovno mesto, blagajnik, človeški faktor Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 550; Prenosov: 64
Celotno besedilo (5,68 MB) |
2. Vodenje in uspešnost organizacijMarcel Boškovič, 2017, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu raziskujemo vodenje in uspešnost organizacij. V svetu obstaja več vrst modelov, načinov in stilov vodenja. Ti nam pomagajo pri našem vsakdanjem poslovnem delovanju in vodenju organizacij v smeri odličnosti. Glavni nosilci vodenja so vodje.
Diplomsko delo smo razdelili v tri vsebinske sklope. V prvem sklopu smo obravnavali temeljne značilnosti vodenja. V njem smo opredelili, kaj je vodenje, predstavili temeljne razlike med vodenjem in managementom ter opisali različne stile vodenja, ki se jih voditelji lahko poslužujejo pri usmerjanju svojih zaposlenih in organizacije. Osredotočili smo se tudi na to, kakšen pomen in vpliv ima izobraževanje na vodjo.
V drugem poglavju smo povedali, kdo pravzaprav je vodja in kakšen je njegov pomen za organizacijo ter ljudi, ki v njej delujejo. Dotaknili smo se tudi njegove osebnosti in lastnosti, ki naj bi jih imel, če želi biti pri svojem delu nadvse uspešen. Vodja mora za uspešno vodenje uporabljati tudi različne moči in vpliv. Ob besedi moč nam misli največkrat zaidejo na uporabo prisile in avtoritete, vendar pa vodja poleg tega lahko uporablja tudi druge moči, kot so na primer moč nagrajevanja, ki pozitivno vpliva na zaposlene ter njihovo kreativnost.
V tretjem poglavju opredeljujemo, kaj je organizacija in se osredotočamo na pomembne dejavnike, ki vplivajo na njeno uspešnost. Velik poudarek smo dali na organizacijsko klimo in kulturo, človeški faktor ter komuniciranje, saj je od teh dejavnikov odvisno, kako bo potekalo delovanje v organizaciji, ki bo kasneje opredeljevalo njeno uspešnost. Ključne besede: vodje, stili vodenja, uspešnost organizacij, komuniciranje, človeški faktor, organizacijska klima in kultura Objavljeno v DKUM: 09.11.2017; Ogledov: 1244; Prenosov: 218
Celotno besedilo (917,83 KB) |
3. Upravljanje operativnih tveganj človeškega faktorja v bančništvu : magistrsko deloJure Čadež, 2016, magistrsko delo Opis: Operativna tveganja obstajajo že od samih začetkov človeštva. Ne sicer v takšni obliki, kot jih poznamo danes, a že v pradavnini se je človek zavedal nevarnosti in v boju za preživetje nagonsko reagiral tako, da bi zmanjšal nevarnost. S tem, ko so se širile človeške dejavnosti, pa se je širilo tudi upravljanje z operativnimi tveganji. Vse to nas je pripeljalo do današnjega obdobja, ko je potreba po institucionaliziranem upravljanju operativnih tveganj v družbi, praktično neizbežna.
O upravljanju operativnih tveganj obstajajo številne smernice in bodisi zavezujoči, bodisi nezavezujoči dokumenti, ki narekujejo ravnanje v zvezi z operativnimi tveganji. Za bančni sektor velja, da je ledino zaoral dokument Basel II, ki je upravljanje operativnih tveganj postavil ob bok drugim tveganjem, prisotnim v bankah in drugih finančnih institucijah.
Operativna tveganja v grobem delimo v štiri vrste: Tveganja informacijsko komunikacijske tehnologije, tveganja procesov, tveganja zunanjih dejavnikov ter tveganja človeških virov. Medtem, ko se tveganja informacijsko komunikacijske tehnologije in tveganja procesov, da uspešno obvladovati z vpeljavo kontrol in ukrepov, lahko za tveganja zunanjih dejavnikov rečemo, da lahko ukrenemo le ukrepe, ki bodo škodo omilili, nemogoče pa je omenjena tveganja izničiti. Poseben izziv za upravljanje pa predstavljajo tveganja človeških virov. Na človeško vedenje lahko namreč vpliva toliko spremenljivk, da ga je praktično nemogoče predvideti.
V raziskavi, ki smo jo opravili, smo ugotovili, da se vodje v dovolj veliki meri zavedajo pomembnosti in vsebine operativnih tveganj, katerih vir so zaposleni ter, da se kot najpogostejše tveganje s tega področja pojavlja pomanjkanje kadra. Ključne besede: tveganje, operativno tveganje, bančništvo, ocena tveganja, človeški faktor, Basel II, magistrska dela Objavljeno v DKUM: 29.02.2016; Ogledov: 2513; Prenosov: 458
Celotno besedilo (489,00 KB) |
4. KONCEPT LETALSKIH KOKPIT SISTEMOV Z NAPREDNIMI INTEGRIRANIMI VMESNIKI ČLOVEK-STROJBoštjan Jurančič, 2013, magistrsko delo Opis: Letala so kompleksni tehnični sistemi, ki se uporabljajo tudi v privatne namene. Osrednji del letala je kokpit. V njem poteka upravljanje letala, ki še vedno ni avtomatizirano. Večina športnih letal je še vedno opremljena z analognimi prikazovalniki, ki prikazujejo določene parametre.
Vzorec branja parametrov in interpretacija le-teh sta zato odvisna od posameznega človeka. Število napak, ki so posledica človeškega dejavnika, je zelo veliko. Zato je smiselno poseči v vmesnike med letalom in človekom, saj na ta način omogočimo boljši tok informacij, ki z nazornejšim prikazom zmanjšajo napake. Da bi to dosegli, moramo analizirati obstoječe kokpit sisteme in poiskati njihove slabosti. Z anketiranjem pilotov bomo dobili izhodiščne podatke za zasnovo vmesnikov.
Na podlagi teh raziskav lahko predlagamo nov koncept vmesnikov, ki bi izboljšal trenutno varnost. Z implementacijo konceptnih rešitev zaslonov, občutljivih na dotik, in glasovnega vodenja lahko omogočimo boljše upravljanje in učinkovitejši tok informacij med "strojem" in piloti. Ključne besede: Letalo, prometna varnost letal, kokpit, analiza letalske flote, vmesniki človek-stroj, človeški faktor, letalski sistemi, analiza anket Objavljeno v DKUM: 18.06.2013; Ogledov: 2620; Prenosov: 155
Celotno besedilo (4,75 MB) |
5. The book of riskDan Borge, priročnik Ključne besede: tveganje, krizni management, upravljanje, finančno odločanje, priložnosti, sposobnosti, korelacije, poslovne odločitve, likvidnost, opcije, vrednostni papirji, terminsko poslovanje, investicije, izvedeni finančni instrumenti, ocenjevanje, vrednotenje, odločanje, strategija, človeški faktor, psihologija osebnosti, manager, poslovodni delavci Objavljeno v DKUM: 01.06.2012; Ogledov: 1599; Prenosov: 56
Povezava na celotno besedilo |
6. POMEN IN VLOGA AVTOMATIZACIJE PROCESOV V POGOJIH GLOBALIZACIJETadej Bratuša, 2010, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obsega različna področja uporabe avtomatizacije procesov v svetu. Predstavljena so področja, ki jih človek kot porabnik potrebuje za moderno civilizirano življenje ob trenutni naraščajoči populaciji poseljevanja planeta Zemlje. Opisani so človeški faktorji, socialni in družbeni vplivi na avtomatizacijo, pridobivanje energij z uporabo alternativnih in obnovljivih virov ter predstavljeni trendi na področju avtomatizacije in prihodnosti človeštva. Ključne besede: Avtomatizacija v svetu, človeški faktor, socialni vplivi, pametne hiše, alternativni viri, trendi v avtomatizaciji. Objavljeno v DKUM: 15.06.2010; Ogledov: 2527; Prenosov: 284
Celotno besedilo (1,43 MB) |