| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Spremljanje napredka učencev 4. razreda pri pisanju nareka : magistrsko delo
Tina Tkalec, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Spremljanje napredka učencev 4. razreda pri pisanju nareka sta v teoretičnem delu predstavljeni dve osnovni komunikacijski sposobnosti, ki ju uporabljamo v vsakdanjem življenju za lažje sporazumevanje, in sicer poslušanje in pisanje. V poglavju o poslušanju so predstavljena splošna dejstva o poslušanju, vrste poslušanja in glasovno zavedanje. V poglavju o pisanju so podrobneje opredeljeni pisanje, težave pri pisanju in področje grafomotorike. Predstavljeno je tudi opismenjevanje, kjer so opisane metode opismenjevanja in motnje pri opismenjevanju. Namen naše raziskave je bil ugotoviti napredek učencev pri pisanju nareka v drugem in četrtem razredu, zato sta v teoretičnem delu predstavljena tudi narek in klasifikacija napak, ki smo jo nato tudi uporabili v raziskavi. V empiričnem delu nas je zanimalo, kakšna je razlika v številu napak pri pisanju po nareku v drugem in četrtem razredu in kako so učenci pri tem napredovali. V raziskavo je bilo vključenih 42 učencev osnovne šole v severovzhodni Sloveniji. Prvo preverjanje je bilo izvedeno maja 2019, ko so učenci obiskovali drugi razred osnovne šole, drugo preverjanje pa smo izvedli marca 2021, ko so bili ti učenci v četrtem razredu. Na obeh preverjanjih so učenci pisali enak narek, napake v nareku smo klasificirali in vnesli v tabelo ter jih razvrstili na tri glavna področja.
Ključne besede: poslušanje, pisanje, opismenjevanje, narek, drugi razred, četrti razred
Objavljeno v DKUM: 31.03.2022; Ogledov: 1197; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

2.
Izdelava modela konkretnega učila za lažje razumevanje tematskega sklopa sile in gibanja ter njegova vključitev v izobraževalni proces ii. osnovne šole Celje
Nika Ojsteršek, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Izdelava modela konkretnega učila za lažje razumevanje tematskega sklopa Sile in gibanje ter njegova vključitev v izobraževalni proces II. Osnovne šole Celje je sestavljeno iz dveh smiselno povezanih delov, in sicer teoretičnega in praktičnega dela. V okviru teoretičnega dela smo najprej obdelali psihološki razvoj otroka in njegove razvojne značilnosti z namenom, da bomo lažje razumeli, kako otrok v četrtem razredu osnovne šole razmišlja in razume snov. Sledi podrobnejša predstavitev vrste gibanj in sil iz t. i. naravoslovnega sklopa, kateremu je tudi bilo namenjeno projektiranje, konstruiranje in sama izdelava konkretnega učila. V zadnjem, pedagoško didaktičnem sklopu, pa smo predstavili najbolj zaželene metode dela pri predmetu Naravoslovje in tehnika ter naredili pregled učnega načrta za ta predmet. Praktični del magistrskega dela smo posvetili izdelavi konkretnega učila za tematski sklop Sile in gibanje na osnovi pripravljene tehnične dokumentacije ter njegovi aplikaciji v izobraževalni proces na II. Osnovni šoli v Celju. Njegovo uporabnost za izobraževalni proces smo nato preverili z anketiranjem učencev 4. razredov, ki so bili vključeni v ta eksperiment. Dobljeni rezultati so predstavljeni v zaključku tega magistrskega dela.
Ključne besede: sile in gibanje, izdelava učnega pripomočka, uporaba učnega pripomočka, osnovna šola, četrti razred
Objavljeno v DKUM: 01.09.2020; Ogledov: 957; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (5,17 MB)

3.
Skrb za čisto okolje in ravnanje z odpadki pri delu v 4. razredih osnovne šole na področju pomurja
Damjana Flisar, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Skrb za čisto okolje in ravnanje z odpadki pri delu v 4. razredih osnovne šole v Pomurski regiji je sestavljeno iz dveh delov – teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo najprej predstavili pomen naravoslovja in tehnike v otrokovem življenju. Sledi analiza učnega načrta za pouk naravoslovja in tehnike v četrtem razredu s stališča o skrbi za čisto okolje in ravnanju z odpadki pri delu. Pregledali in analizirali smo tudi učbenike za pouk naravoslovja in tehnike v četrtem razredu. Nadalje smo predstavili osnovne šole, na katerih je potekalo anketiranje, ter projekt Ekošola kot načina življenja. Na koncu smo še predstavili, kako skrbimo za okolje, v katerem živimo, ter kako ravnamo z odpadki in kako jih ločujemo. V empiričnem delu smo predstavili rezultate empirične raziskave, ki smo jo izvedli na vzorcu stoenaindvajsetih četrtošolcev iz treh primestnih in treh mestnih osnovnih šol. Ugotovili smo, da anketirani učenci pretežno skrbijo za okolje, v katerem živijo, in ločujejo odpadke. Na podlagi dobljenih rezultatov zaključujemo, da so anketirani učenci usvojili veliko znanja o skrbi za čisto okolje in se tudi zavedajo, kako pomembno je, da lepo skrbijo za okolje, v katerem živijo. Večina anketiranih učencev ve, da je njihova šola vključena v program Ekošola ter kaj je bistvo tega programa. Menijo tudi, da je šola tista, kjer dobijo največ informacij o skrbi za čisto okolje, udeležujejo se tudi različnih zbiralnih akcij (prevladuje akcija zbiranja starega papirja) ter na različne načine sami prispevajo k čisti, lepši in varnejši naravi, najbolj tako, da ločujejo odpadke ter jih ne odmetavajo v naravo. Boljše rezultate smo pričakovali pri poznavanju domačega kraja, saj je precej učencev odgovorilo, da v njihovi bližini ni nobenega zbirnega centra, čeprav ima vsaka občina urejen vsaj en zbirni center.
Ključne besede: okolje, odpadki, osnovna šola, četrti razred, skrb za čisto okolje, Pomurje
Objavljeno v DKUM: 19.07.2019; Ogledov: 1489; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (3,99 MB)

4.
Pouk z raziskovanjem v četrtem razredu Osnovne šole Turnišče - ogljikov dioksid.
Valentina Žižek, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom »Pouk z raziskovanjem v četrtem razredu Osnovne šole Turnišče – ogljikov dioksid« sestavljata dve zaokroženi celoti, ki se med seboj dopolnjujeta in nadgrajujeta: teoretični in praktični del. Teoretični del sestavljajo trije sklopi, ki utemeljujejo raziskovalni problem. V didaktičnem sklopu je opredeljen pouk z raziskovanjem (izpostavljen je Krnelov model, 2007) in učni predmet naravoslovje in tehnika. V psihološkem sklopu so predstavljene psihofizične lastnosti 9-letnikov, v geografskem sklopu pa občina Turnišče (posebej Osnovna šola Turnišče, predstavljen pa je tudi četrti razred, kjer je praktični del naloge potekal). V praktičnem delu so pridane podrobne učne priprave, usklajene s Krnelovim modelom (2007) pouka z raziskovanjem, natančneje je opisan pouk praktičnega dela in zapisana evalvacija narejenega. Ugotovljeno je, da pouk z raziskovanjem od učitelja terja natančno učno pripravo, ogromno materialnih sredstev, iznajdljivosti in znanja. Učitelj mora poskrbeti, da so učni cilji in vsebina primerni razvojni stopnji učencev, da so navodila za delo natančno podana in da je ura zanimiva, razgibana in pestra. Pouk z raziskovanjem omogoči učencem, da pridejo do znanja sami, le-tega bolje uzavestijo, vendar pod pogojem, da so aktivno vključeni v vse etape učne ure.
Ključne besede: pouk z raziskovanjem, Krnelov model (2007), četrti razred, naravoslovje in tehnika, ogljikov dioksid.
Objavljeno v DKUM: 23.08.2018; Ogledov: 1280; Prenosov: 232
.pdf Celotno besedilo (4,03 MB)

5.
Izvedba tehniškega dne v prizmi božično-novoletnega bazarja
Sara Pihler, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Izvedba tehniškega dne v prizmi božično-novoletnega bazarja je sestavljeno iz treh delov – teoretičnega, praktičnega in empiričnega. V teoretičnem delu sprva na kratko opisujemo pomen tehnike v vsakdanjem življenju in njen pomen v osnovnih šolah. Nato pa nadaljujemo z opisovanjem pojma tehniški dnevi, opišemo cilje tehniških dni, njihovo načrtovanje in izvajanje ter se na koncu osredotočimo na to, kaj je božično-novoletni bazar. Učiteljevo pripravo smo v praktičnem delu analizirali glede na naše izkušnje pri opazovanju izvedbe tehniškega dne v 4. b razredu. V zadnjem, empiričnem delu predstavljamo rezultate empirične raziskave, ki smo jo izpeljali na vzorcu sto treh četrtošolcev iz Celjske regije, ki so v šolskem letu 2015/16 opravili tehniški dan v prizmi božično-novoletnega bazarja. Ugotovili smo, da anketirani učenci pri izdelovanju izdelka za božično-novoletni bazar večinoma uporabljajo več različnih materialov. Učitelji so se večinoma odločali za izdelke, ki so narejeni iz papirja ali naravnih materialov. Zelo zanimivo je dejstvo, da se je za glino, DAS maso in les odločilo zelo malo učiteljev. Kljub tej analizi, ne moremo trditi, da to velja tudi za vse druge učitelje. Prav tako pa je zadovoljivo tudi znanje anketiranih o samem poteku tehniškega dne.
Ključne besede: tehnika in tehnologija, tehniški dan, božično-novoletni bazar, osnovna šola, četrti razred
Objavljeno v DKUM: 08.08.2017; Ogledov: 1093; Prenosov: 265
.pdf Celotno besedilo (2,44 MB)

6.
Astronomski naravoslovni dan v četrtem razredu osnovne šole - Sončev sistem
Marinka Paulič, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom »Astronomski naravoslovni dan v četrtem razredu osnovne šole – Sončev sistem« zaokrožajo tri med seboj povezane celote: teoretični, empirični in praktični del. Teoretični del obsega astronomski (predstavljena je astronomija, njena kratka zgodovina in Sončev sistem) in didaktični sklop (pojasnjeno je naravoslovje in predstavljen učni predmet naravoslovje in tehnika, oboje s stališča astronomije). V empiričnem delu so predstavljeni rezultati pred- in potesta, s katerima je bilo merjeno znanje četrtošolcev o Sončevem sistemu pred in po izvedbi naravoslovnega dne z enako vsebino. Ugotovljeno je, da udeležba učencev na astronomskem naravoslovnem dnevu vpliva na višje znanje učencev o Sončevem sistemu, da si učenci abstraktne pojme v astronomiji ustrezno predstavljajo ob uporabi konkretnih ponazoril (modelov) ter da izkustveno učenje pozitivno vpliva na znanje učencev, od učitelja pa zahteva temeljito teoretično pripravo, specifična didaktična znanja in več vloženega časa v pripravo aktivnosti.
Ključne besede: naravoslovje, naravoslovni dan, četrti razred, Sončev sistem, pred- in potest
Objavljeno v DKUM: 21.03.2017; Ogledov: 1354; Prenosov: 246
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)

7.
Astronomija skozi prizmo poučevanja v 4. razredu osnovne šole - Naše osončje
Miloš Osterc, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga »Astronomija skozi prizmo poučevanja v 4. razredu osnovne šole - Naše osončje« je sestavljena iz dveh med seboj povezujočih se delov – teoretičnega in praktičnega. V teoretičnem delu je predstavljeno naravoslovje in njegov razvoj od začetka do danes. Posebej je izpostavljena astronomija v osnovni šoli. S stališča astronomije je pregledan učni načrt za naravoslovje in tehniko (2011). Ugotovljeno je, da v njem astronomija kljub aktualnosti ni posebej prisotna. Praktični del vsebuje natančno učno pripravo, potek dela in evalvacijo učno ure Naše osončje, ki je bila izpeljana v 4. b razredu Osnovne šole Kamnica. Ugotavljamo, da učna vsebina učence zelo zanima. Kljub temu, da snov ni povsem zajeta v učnem načrtu do četrtega razreda, vedo o njej presenetljivo veliko in se o astronomiji samoiniciativno izobražujejo tudi v prostem času. Sklenemo lahko, da se metoda dela prikazovanja planetov z različnimi sadeži dobro obnese, saj si lahko učenci zelo nazorno predstavljajo velikostna razmerja planetov v Osončju.
Ključne besede: Naravoslovje, astronomija, sončni sistem, naravoslovje in tehnika, četrti razred.
Objavljeno v DKUM: 08.12.2015; Ogledov: 2573; Prenosov: 212
.pdf Celotno besedilo (6,53 MB)

8.
PRIMERJAVA REZULTATOV TIMSS (2011) Z NARAVOSLOVNIM ZNANJEM KOROŠKIH ČETRTOŠOLCEV
Mojca Potočnik, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo, z naslovom Primerjava rezultatov TIMSS (2011) z naravoslovnim znanjem koroških četrtošolcev, je sestavljeno iz dveh zaokroženih celot, teoretične in empirične, ki se med seboj povezujeta, dopolnjujeta in nadgrajujeta. V teoretičnem delu smo podrobneje opisali raziskavo TIMSS (2011) in poudarili rezultate slovenskih osnovnošolcev. Opisali smo naravoslovje, njegov pomen in opredelili njegove posebnosti ter cilje za trajno pridobljeno znanje. Poudarili smo pomen učnega predmeta NIT. V empiričnem delu smo predstavili izsledke raziskave, ki smo jo opravili med koroškimi četrtošolci – primerjali smo njihovo znanje in rezultate raziskave TIMSS (2011). Ugotovili smo, da naravoslovno znanje učencev 4. razreda Osnovne šole Mežica in Osnovne šole Črna na Koroškem presega znanje slovenskih osnovnošolcev v raziskavi TIMSS (2011). Med izbranimi vprašanji je bilo samo eno, kjer so slovenski osnovnošolci v raziskavi TIMSS (2011) dosegli boljši rezultat – naravoslovno znanje dečkov 4. razreda Osnovne šole Mežica in Osnovne šole Črna na Koroškem namreč presega znanje slovenskih osnovnošolcev na raziskavi TIMSS (2011). Med izbranimi vprašanji je bilo samo eno, kjer so slovenski osnovnošolci v raziskavi TIMSS (2011) dosegli boljši rezultat. Anketirani učenci prav tako bolje kot slovenski osnovnošolci v raziskavi TIMSS (2011) poznajo vsebinske sklope Živa narava, Neživa narava in Veda o Zemlji.
Ključne besede: naravoslovje, osnovna šola, četrti razred, raziskava TIMSS.
Objavljeno v DKUM: 02.06.2015; Ogledov: 1621; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

9.
PREFERENCE DO LIKOVNIH MOTIVOV NA RAZREDNI STOPNJI OSNOVNE ŠOLE
Špela Ros, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo preference do likovnih motivov na razredni stopnji osnovne šole. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako so različni motivi likovnih del priljubljeni pri učencih v četrtem razredu osnovne šole. V teoretičnem delu smo opredelili pojma likovna umetnost in likovna vzgoja in predstavili povezanost med njima. Predstavili smo značilnosti likovne vzgoje v osnovni šoli. Dotaknili smo se tudi ciljev pri likovni vzgoji. Predstavili smo značilnosti likovne vzgoje na razredni stopnji, njeno načrtovanje ter značilnosti likovne naloge in njenih sestavin. Ker se skozi raziskavo soočamo z likovnimi motivi, smo predstavili vrste motivov in motive, ki so primerni na razredni stopnji. Na koncu smo se dotaknili še preferenc do likovnih motivov in predstavili nekaj raziskav ter umetniška dela, ki so jih učenci ocenjevali. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, v kateri so sodelovali učenci četrtih razredov osmih osnovnih šol iz Pomurja. Z raziskavo smo ugotovili, da obstajajo statistično značilne razlike med spoloma, saj so dečki izbirali drugačne motive kot deklice. Dečkom so bili bolj všeč abstraktni in fantazijski motivi, deklicam pa motiv interiera in portreti dekleta in ženske. Obema spoloma, tako dečkom kot deklicam, je bilo všeč delo z motivom krajine in umetniško delo z motivom živali, tudi tihožitje. Z analizo rezultatov smo prišli do ugotovitve, da ni statistično značilnih razlik glede na socialni stratum. Tako dečki kot tudi deklice so se za umetniška dela odločali na podlagi motiva. Zato je pri pouku likovne vzgoje potrebno izbrati umetniška dela z motivi, ki bodo všeč učencem obeh spolov.
Ključne besede: likovna vzgoja, preferenca do likovnega motiva, četrti razred, likovni motiv
Objavljeno v DKUM: 18.07.2013; Ogledov: 2056; Prenosov: 453
.pdf Celotno besedilo (2,55 MB)

10.
NARAVOSLOVNI DAN V ČETRTEM RAZREDU PODRUŽNIČNE OSNOVNE ŠOLE KROG - GIBANJE ZEMLJE
Nina Kreft, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh povezanih, zaokroženih celot – teoretične in praktične. V teoretičnem delu podrobneje predstavljamo dneve dejavnosti, njihove cilje, oblike in metode dela. Poseben poudarek je na naravoslovnih dnevih in z njim povezanim naravoslovjem. Ob koncu teoretičnega dela smo se seznanili z osnovnimi podatki Zemlje, njenim gibanjem in vrtenjem. Ti podatki so nam omogočili lažjo predstavitev praktičnega dela. V praktičnem delu predstavljamo naravoslovni dan, Gibanje Zemlje, ki smo ga načrtovali, izvedli in ovrednotili v skladu s sodobnimi izobraževalnimi trendi. Izvedli smo ga na podružnični osnovni šoli Krog, v oddelku četrtega razreda, ki skupaj šteje 17 učencev.
Ključne besede: Naravoslovni dnevi, dnevi dejavnosti, osnovna šola, četrti razred, Zemlja.
Objavljeno v DKUM: 18.06.2013; Ogledov: 2417; Prenosov: 300
.pdf Celotno besedilo (2,82 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici