| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 18
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Branje časopisov v tiskani in digitalni obliki med mladimi v sloveniji
Daša Kompan, 2021, diplomsko delo

Opis: V današnji družbi časopis še vedno velja za pomemben vir informacij. Razvoj interneta je časopisnim hišam omogočil objavo vsebin tudi v digitalni obliki. S tem je postal lažje in hitreje dostopen uporabnikom. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, v kakšni obliki berejo časopise mladi v Sloveniji, katere vsebine jih v časopisu najbolj pritegnejo, katere slovenske časopise največ berejo, kako dostopajo do časopisov ter kakšno vlogo igrajo družbena omrežja pri branju časopisov v digitalni obliki.
Ključne besede: Časopis, mediji, internet, mladi, družbena omrežja
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 61; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (623,64 KB)

2.
Članki listicles kot nova besedilna vrsta časopisnih člankov
Klara Jakop, 2020, magistrsko delo

Opis: Listicle je sklop angleških besed article in listki. Članki listicle so zlasti priljubljeni na svetovnem spletu, vedno bolj prodirajo tudi v tiskane medije. V magistrski nalogi smo raziskali, v kolikšni meri je izraz listicle poznan bralcem. Zanimalo nas je tudi, ali bralci raje berejo »navadne« članke ali to novejšo obliko članka in kakšna je povezava med priljubljenostjo članka in stopnjo izobrazbe posameznika ter spolom. Pri raziskovanju smo si pomagali s spletno anketo na portalu 1KA. Ker pa nas je tudi zanimalo, v kolikšni meri je izraz listicle znan maternim govorcem, smo anketo zasnovali tudi v angleškem jeziku. Anketo v obeh jezikih smo anketirancem posredovali po elektronski pošti in delili na družbenem omrežju Facebook. Da smo pridobili odgovore anketirancev starejše populacije, smo anketo tudi natisnili in jim jo dali v reševanje. Poleg socialnega vidika v povezavi s članki listicle nas je zanimalo, kaj imajo skupnega z »navadnimi« članki in kakšna je njihova berljivost na lestvici berljivosti od 0 do 100. Na dveh internetnih straneh smo izbrali 10 člankov in jih vstavili v spletno računalo za berljivost, ki izda tudi tehnične podatke o posameznem članku, torej koliko povedi, besed, težkih besed idr. vsebuje članek. Analiza je pokazala, da je nova zvrst člankov lahko berljiva in razumljiva vsem, ki določen jezik obvladajo v tolikšni meri, da se znajo v njem sporazumevati.
Ključne besede: članki listicles, novinarstvo, časopis, mediji
Objavljeno: 08.09.2020; Ogledov: 264; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

3.
Pedagoško delovanje v mariboru med obema vojnama
Barbara Čučko, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali pedagoško delovanje v Mariboru med obema vojnama. V uvodu je predstavljeno politično dogajanje na naših tleh ter dogajanje v mestu Maribor po 1. svetovni vojni. V nadaljevanju smo obravnavali zgodovino šolstva na Slovenskem v tem obdobju, položaj učiteljstva, prve slovenske šole po 1. svetovni vojni ter podrobneje zgodovino šolstva v samem mestu Maribor. Raziskovali smo začetke oblikovanja prvih učiteljskih društev na Slovenskem, preučili stanovski tisk ter razlike med njimi ter opredelili ključno razliko med učiteljskimi zborovanji in konferencami. Mariborska učiteljska društva smo razdelili časovno, stanovsko, pedagoško in politično. Eden ključnih ciljev je bil ugotoviti, kakšen vpliv je imelo posamezno društvo, bodisi kulturni, nacionalni ali politični. Prav tako nas je zanimalo kakšen je bil njihov pedagoški koncept, katero pedagogiko so zagovarjali. Vse razlike med posameznimi društvi so predstavljene v sklepu magistrskega dela. Začetki učiteljskih društev segajo v čas učiteljskih zborovanj v letu 1848, po sprejemu društvene zakonodaje pa od 60. let 19. stoletja naprej. Svoje gibanje so izražali skozi glasila, v katerih so pisali o različnih idejah, tudi o pedagoških, nacionalnih in političnih usmeritvah. Okrajna društva so oblikovala deželne zveze. V povojnem obdobju je bilo učiteljstvo v večini liberalno usmerjeno. Po svojem družbenem položaju pa je pripadalo malomeščanstvu, kar je posledično pomenilo položaj med dvema nasprotnima si razredoma, tudi ideologijama. Zaradi slabih dohodkov in materialnih dobrin so bolj pripadali delavskemu razredu kot meščanstvu, bili so tudi v tesnejšem stiku s problemi slovenskega delavskega kmečkega ljudstva. Izobrazba pripadnikov učiteljstva pa je kazala na pripadnost meščanstvu, med drugim so si prizadevali povzpeti se med boljše, srednje sloje. Mariborski učitelji so obnovili svojo stanovsko organizacijo 14. decembra 1919, ko je potekal ustanovni občni zbor učiteljskega društva za mesto Maribor in njeno bližnjo okolico.
Ključne besede: Maribor, učitelj, mesto, časopis, društvo, šola, Učiteljski pokret, zborovanja, konference, Pedagoška centrala, katoliška pedagogika
Objavljeno: 23.07.2020; Ogledov: 235; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (729,74 KB)

4.
Primerjalna analiza vsebine časnikov Večer in Slovenske novice
Sonja Pirc, 2017, diplomsko delo

Opis: Množični mediji so v današnji informacijsko poplavljeni družbi s svojim delom postali ključni del našega življenja. Eden izmed množičnih medijev, ki bralca vsakodnevno obvešča o pomembnih dogodkih pri nas in po svetu, je časopis, ki je glavna tema našega diplomskega dela. Namen našega diplomskega dela je bil ugotoviti, kako časnika Večer in Slovenske novice opravljata naloge množičnega medija in kakšno vsebino predstavljata bralcu ter na kakšen način je le-ta predstavljena. Končni cilj diplomskega dela je namreč bralcu prikazati vsebinsko strukturo časopisa, ki ga bere, saj lahko le z razumevanjem same strukture postane medijsko pismen in aktiven član demokratičnega sistema. V raziskovalnem delu smo uporabili metodo analize vsebine. Na podlagi analize smo ugotovili, da je zastopanost novinarskih zvrsti in vrst dobra ter raznolika. Ugotovili smo tudi, da največji delež vsebine predstavljajo novinarski prispevki s športno tematiko. Na podlagi analize pa smo prišli tudi do ugotovitve, da velikokrat prihaja do kršitve 10. člena Kodeksa novinarjev Slovenije, predvsem s strani časnika Slovenske novice.
Ključne besede: množični mediji, novinarstvo, časopis, Večer, Slovenske novice
Objavljeno: 16.11.2017; Ogledov: 1989; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (3,26 MB)

5.
Marica Nadlišek Bartol in njeno literarno delo
Silvija Borovnik, 2011, izvirni znanstveni članek

Opis: Pisateljica Marica Nadlišek Bartol je bila prva urednica lista Slovenka, ki velja za prvi slovenski ženski časopis, v okviru katerega so pričele objavljati tudi druge slovenske pisateljice, publicistke in prevajalke. Nadliškova je vzpodbujala njihovo literarno ustvarjanje ter jih tako nacionalno kot feministično osveščala. Njen edini roman Fata morgana iz l. 1898 je izhajal v nadaljevanjih v Ljubljanskem zvonu. Pričujoče besedilo analizira njegovo vlogo v sobesedilu porajajoče se književnosti slovenskih avtoric s preloma iz 19. v 20. stoletje. Izkaže se, da je ta roman rušil prenekatero tabuizirano vprašanje svoje dobe, zlasti tista, ki so se nanašala na položaj in vlogo žensk v osebnem in družbenem življenju.
Ključne besede: Marica Nadlišek Bartol, časopis Slovenka, prve slovenske pisateljice, roman Fata morgana
Objavljeno: 29.05.2017; Ogledov: 956; Prenosov: 290
.pdf Celotno besedilo (301,01 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
OGLAŠEVANJE V TISKANIH MEDIJIH NA PRIMERU ČASOPISA VEČER
Tadeja Damiš, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu bo v začetku razloženih nekaj pojmov, ki se nanašajo na pričujoči projekt. Na začetku bo pojasnjeno, kaj je oglaševanje, katere vrste oglaševanja poznamo, kaj je cilj oglaševanja, kdo so udeleženci v oglaševalskem procesu. Nato bo razloženo, kaj so mediji in katere vrste medijev poznamo, pri čemer se bomo osredotočili predvsem na tiskane medije. Na koncu diplomskega projekta pa se bomo posvetili zlasti časopisu Večer, ki je primer tiskanega medija. Cilj pričujočega diplomskega projekta je spoznati, kako časopis Večer oglašuje, katere vrste oglasov imajo, kakšni sta cena in struktura oglasov. Analizirano bo, kolikšno je število oglasov v posamezni številki, pogostost oglaševanja, koliko strani je namenjenih oglaševanju, kakšni sta velikost in oblika oglasa, kateri so prevladujoči oglaševalci ter katere blagovne znamke se oglašujejo v časopisu Večer.
Ključne besede: oglaševanje, mediji, tiskani mediji, podjetje Večer, časopis Večer
Objavljeno: 24.11.2016; Ogledov: 1114; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

7.
Jezikoslovni prispevki Janka Pajka
Majda Vračko Zanič, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno delovanje slavista in klasičnega filologa ter doktorja filozofije Janka Pajka (1837–1899), ki je bil znan po svoji vsestranski aktivnosti. Bil je urednik, publicist, literat in profesor na mariborski gimnaziji. Izstopal je po angažiranem političnem udejstvovanju. Poznamo ga kot urednika in lastnika časopisa Zora, lastnika Narodne tiskarne v Mariboru in najditelja najstarejših prisežnih obrazcev v slovenščini. Pisal je prispevke z raznovrstno tematiko, med drugim tudi jezikoslovne članke, ki doslej še niso bili raziskani. Diplomsko delo je podrobneje posvečeno prav slednjim. Ugotovljeno je, da se je Pajk v večji meri posvečal leksikološkim temam, ukvarjal se je tudi s slovaropisjem in slovničarstvom, na jezikovni ravni pa je vnašal tudi nekatere vzhodnoslovenske in ilirske jezikovne prvine.
Ključne besede: Janko Pajk, časopis Zora, jezikoslovni članki, jezikovna analiza, Kranjski rokopis.
Objavljeno: 14.10.2016; Ogledov: 831; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

8.
Jezikovna podoba časopisa Štajerc (1900–1918)
Vesna Voglar Pulko, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Jezikovna podoba časopisa Štajerc (1900–1918) raziskuje prvi na Ptuju izhajajoči slovensko pisani časopis. Sestavljeno je iz štirih poglavitnih delov. Prvi del oriše družbeno-politične okoliščine ter razvoj slovenskega jezika, zlasti jezikovne razmere v času izhajanja časopisa Štajerc, tj. na začetku 20. stoletja. Drugi del predstavi značilnosti publicističnega jezika, oriše začetke, razvoj ter raziskovanje le-tega. Tretji del zajema splošne in vsebinske značilnosti časopisa Štajerc. Četrti del na osnovi analize besedil predstavlja jezikovno-stilne značilnosti obravnavanega časopisa. Izpostavlja predvsem odstopanja od takratne in današnje knjižne norme. Osrednji namen magistrskega dela je bil preučiti in predstaviti jezikovno podobo časopisa Štajerc, obenem pa osvetliti tudi okoliščine, ki so vplivale na izbor jezikovnih sredstev v časopisu. Izkazalo se je, da so v časopisu upoštevane sočasne knjižnonormativne oblike, obenem pa so prisotne tudi nekatere arhaične in narečne oblike. Z vidika današnjega besedišča je v časopisu veliko starinskih in zastarelih besed, tudi pogovornih in nižje pogovornih izrazov. Med prevzetimi besedami prevladujejo germanizmi in slavizmi. Časopis Štajerc ima med časopisi, izhajajočimi na Ptuju, svojevrstno prvenstvo, saj je bil prvi, ki je izhajal v slovenskem jeziku. Pri tem pa ne smemo zanemariti dejstva, da so bili njegovi ustvarjalci naklonjeni družbeno-političnemu, gospodarskemu ter kulturnemu združevanju z Nemci in da so med slovenskim prebivalstvom spodbujali tudi učenje nemškega jezika. Časopis je izhajal v zelo visoki nakladi, zaradi česar je imel velik vpliv na bralce. Nanje je vplival ne samo s svojo vsebino, temveč tudi na jezikovni ravni.
Ključne besede: slovenski jezik, časopis Štajerc, Ptuj, časnikarstvo, publicistični jezik
Objavljeno: 05.10.2016; Ogledov: 807; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (8,99 MB)

9.
JEZIKOSLOVNO DELO FRANCA MALAVAŠIČA
Mojca Maroh, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen Franc Malavašič kot pomemben slovenski jezikoslovec, slovničar, prevajalec, urednik in publicist. Prizadeval si je za izobraževanje in ozaveščanje ljudi na področju jezikovne rabe ter utrjevanje slovenskega knjižnega jezika. Poskušal je uveljaviti stalna slovnična in pravopisna pravila. Ugotovljeno je bilo, da se je pri pisanju Slovenske slovnice za perve slovenske šole v mestih in na deželi (1849) zgledoval po predhodnih avtorjih, zlasti po Jožefu Muršcu, ob tem pa je uvajal tudi posamezne novosti. Kot intelektualec tistega časa je svoje ideje in pobude na področju rabe jezika, zlasti pri prizadevanju za uveljavitev gajice, izražal v časopisu Pravi Slovenec, s katerim je želel predstaviti svoj sodoben pogled na utrjevanje jezikovne norme in svoje prizadevanje za njeno poenotenje. S slovnico je želel pomagati tudi manj izobraženim pri pisanju posameznih vrst besedil. Po Ramovševem mnenju je Slovenska slovnica za perve slovenske šole v mestih in na deželi (1849) ena najbolje izdelanih slovnic tistega časa.
Ključne besede: slovnica, Franc Malavašič, slovenski slovničarji, slovnična terminologija, časopis Pravi Slovenec
Objavljeno: 13.06.2016; Ogledov: 691; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

10.
SLOVENCI V BETLEHEMU PO LETU 1924
Mateja Car, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Slovenci v Bethlehemu Pa. v Pennyslvania med leti 1924–1954 na podlagi prekmurskega časopisja prikazuje življenje prekmurskih izseljencev v Bethlehemu, Pa. Pennyslvania. Preučeni so bili članki v Amerikanszkem Szlovencovem Glàszu, literatura o slovenskem in prekmurskem izseljenstvu in internetni članki mesta Bethlehem. Namen naloge je bil predstaviti življenje v mestu Bethlehem v takratnem času, delovanje cerkve sv. Ivana in cerkve sv. Jožefa, literarno in kulturno udejstvovanje Prekmurcev v Bethlehemu, prekmursko zgodovino in vendsko teorijo. V nalogi je na splošno predstavljeno izseljenstvo po letu 1924, zgodovina Prekmurja po letu 1924, bratske podporne organizacije in njihove podružnice, evangeličanska in katoličanska cerkev ter vsakdanje življenje Prekmurcev v Bethlehemu. Na staro domovino so najbolj ohranili spomin skozi pesmi, dramske igre in glasbo.
Ključne besede: prekmurski izseljenci, prekmurski časopis v Ameriki, zgodovina Prekmurja, vendska teorija, Bethlehem, Pa, Pennyslavania, bratske podporne organizacije in zveze, evangeličanska in katoliška cerkev.
Objavljeno: 15.02.2016; Ogledov: 1966; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (887,49 KB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici