| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 702
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Pedagoški proces bolnišnične šole in vrtca : magistrsko delo
Barbika Zupanc, 2022, magistrsko delo

Opis: Vedno več je otrok, ki potrebujejo bolnišnično obravnavo. Včasih so te bile dolgotrajne, zdaj pa so otroci v bolnišnicah hospitalizirani krajši čas. Čeprav je zdravljenje v bolnišnici kratkotrajno, so starši ob malčkih vseeno obremenjeni, pri šolskih otrocih pa zaskrbljeni, zato sta vzgojiteljica in učiteljica v bolnišnici nujno potrebni del multidisciplinarnega tima. Vsebina zaključnega dela se v teoretičnem delu nanaša predvsem na samo pripravo otroka na hospitalizacijo in na kaj vse moramo biti pozorni, ko je otrok v bolnišnici. V empiričnem delu magistrske naloge pa smo preko spletnih anketnih vprašalnikov pridobili odgovore staršev oziroma skrbnikov o samem poznavanju bolnišnične šole in vrtca, njihov pogled na pedagoški proces dela vzgojiteljic in učiteljic ter pozitivne izkušnje, pomanjkljivosti in morebitne predloge, ki bi jih uvedli v samo delovanje bolnišnične šole in vrtca. Zanimal nas je tudi osebni vpogled v pedagoško delo v bolnišnici, kar pa smo pridobili z intervjujem vzgojiteljice in učiteljice, ki sta zaposleni na otroškem oddelku v eni izmed bolnišnic. Z anonimnimi spletnimi vprašalniki smo ugotovili, da bolnišnični vrtec zelo prispeva k varstvu otrok, šolski otroci pa v bolnišnični šoli kljub bolezni z učno snovjo niso v zaostanku. Kljub temu pa je po mnenju staršev nujno treba zaposliti kakšnega strokovnega delavca več, saj se en vzgojitelj in en učitelj ravno zaradi individualnosti dela ter krajše hospitalizacije težko posvetita vsem hospitaliziranim otrokom hkrati.
Ključne besede: bolnišnična šola, bolnišnični vrtec, individualizacija, pedagoško delo, otroci
Objavljeno v DKUM: 26.01.2023; Ogledov: 16; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

2.
Energetska sanacija osnovne šole Šempeter v Savinjski dolini : magistrsko delo
Matic Krajšek, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo predstavili zakonodajo, smernice in pravilnike, ki urejajo energetsko učinkovitost stavb, energetsko izkaznico, natančneje opisali njeno vsebino ter na praktičnem primeru energetske sanacije osnovne šole Šempeter v Občini Žalec naredili analizo sanacije z vzporednim preračunom kazalnikov energetske učinkovitosti pred sanacijo in po njej ter prikazali ukrepe, s katerimi smo dosegli izboljšanje toplotne izoliranosti, povečanje prihrankov pri rabi električne in toplotne energije, večjo uporabo obnovljivih virov energije, zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, znižanje obratovalnih stroškov objekta ter povečanje ozaveščenosti uporabnikov. Izdelali smo računsko in merjeno energetsko izkaznico ter rezultate primerjali s tistimi, ki jih je dobil pogodbeni izvajalec v času izvajanja renovacije. Izveden je bil tudi termografski pregled objekta, kjer se je analizirala toplotna izoliranost stavbe.
Ključne besede: energetska sanacija, energetska izkaznica, Osnovna Šola, kohezijska politika, energetska učinkovitost
Objavljeno v DKUM: 12.01.2023; Ogledov: 61; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (8,35 MB)

3.
The potential of video games for vocabulary acquisition among secondary school students : m. a. thesis
Martin Utroša, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo se osredinili na potencial video iger kot medijev za pasivno usvajanje besedišča pri dijakih, dijakinjah v srednji šoli. Delo se nanaša na učitelje, učiteljice srednješolcev, ki so dovzetnejši za takšen način učenja. Video igre imajo potencial pri izboljšanju besedišča dijakov izven učilnice. Številne raziskave na področju usvajanja besedišča so bile narejene v kontekstu medosebne interakcije v večigralskih video igrah, v magistrskem delu pa smo se osredinili na enoigralske, kjer lahko učenci s pomočjo zgodb v video igrah izboljšajo obstoječe in pridobivajo novo besedišče. V magistrski nalogi smo zastavili tri hipoteze. Prvo in drugo hipotezo smo potrdili v empiričnem delu, tretjo pa v teoretičnem. Magistrsko delo se osredotoča na izboljševanje besedišča, usvojenega v učilnici, in ga primerja z besediščem video iger in besediščem izbranih in potrjenih učbenikov za poučevanje angleščine od drugega letnika srednje šole dalje. Prav tako nudi vpogled v potencial video iger za usvajanje besedišča pri pouku angleščine in daje učiteljem priporočila, kako video igre koristno uporabiti pri pouku angleščine.
Ključne besede: video igre, usvajanje besedišča, poučevanje, učenje, srednja šola
Objavljeno v DKUM: 22.12.2022; Ogledov: 182; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (3,25 MB)

4.
Sodobni načini izobraževanja v osnovni šoli Banović Strahinja
Nikša Novosel, 2022, diplomsko delo

Opis: Znanstvena in tehnološka revolucija je naredila korenite spremembe v vseh družbenih in znanstvenih sistemih, še posebej v pedagoški znanosti, tehnične in digitalne naprave ter sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) so postale sestavni del pedagoškega procesa in predstavljajo imperativ sodobnega izobraževanja. Kot posledica omenjene informatizacije izobraževalnega procesa se poraja ideja o inovativni obliki učenja: elektronskem učenju (eng. e-learning), ki je način pridobivanja znanja in veščin ob pomoči izobraževalnih in informacijsko-komunikacijskih tehnologij. Osrednja in ključna vloga študenta pri izobraževanju je, da ob pomoči sodobne tehnologije na kreativen in interaktiven način pridobiva znanje in potrebne kompetence za življenje in delo v sodobni družbi. V diplomskem delu raziskujemo sodobne učne metode v Osnovni šoli Banović Strahinja. V teoretičnem delu smo predstavili osnovne pojme tradicionalnega in sodobnega učenja v osnovni šoli. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo o sodobnih metodah poučevanja med učenci Osnovne šole Banović Strahinja z lastnim vprašalnikom. Ugotovili smo, da jih izmed vseh omenjenih dejavnikov najbolj zanimata elektronsko učenje in uporaba digitalnih platform za učenje
Ključne besede: izobraževanje, e-izobraževanje, sodobne metode, IKT, internet, osnovna šola
Objavljeno v DKUM: 15.11.2022; Ogledov: 112; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

5.
Prilagoditve za vključevanje in poučevanje otroka s sladkorno boleznijo tipa 1 v osnovni šoli : magistrsko delo
Nina Prosenjak, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo, ki nosi naslov Prilagoditve za vključevanje in poučevanje otroka s sladkorno boleznijo tipa 1 v osnovni šoli, sestavljata povezujoča se dela, teoretični in empirični. V prvem se sprva nahaja nekaj osnovnih informacij o bolezni, opisani so tehnološki pripomočki za njeno vodenje, pomen športa in zdrave prehrane ter napotki o tem, kaj narediti v primeru nujnih situacij, ki se lahko pojavijo tudi v obdobju, ko se otrok nahaja v šoli. Največji delež vsebine je posvečen informiranju o otrocih, učencih s sladkorno boleznijo tipa 1 (SBT1). Predstavljeno je soočanje s SBT1 in čustveno doživljanje. Vključene so informacije o tem, zakaj kronične bolezni, v skupino katerih uvrščamo diabetes, predstavljajo veliko psihološko breme za otroka. Dotaknemo se vloge družine ter vzgoje otroka s SBT1. Sledi, glede na naslov naloge ter smer študija, ključni del, v katerem lahko koristne informacije o izvajanju vzgojno-izobraževalnega procesa za otroke s SBT1 najdejo predvsem učitelji, pa tudi starši. Pišemo o učencih SBT1 v šoli, o psihofizičnih, kognitivnih in socialnih vidikih, opredeljene so zakonske ureditve in s tem pravice otrok s SBT1, ter postopek pridobitve odločbe in začasnega spremljevalca. Empirični del temelji na študiji primera, ki vključuje tretješolko s SBT1, ki sem jo letošnje šolsko leto spremljala v šoli. Interpretirani so rezultati, pridobljeni s pomočjo intervjujev, ki smo jih izvedli z razredničarko, učenkino mamo, svetovalno delavko, učenko ter zdravnico specialistko pediatrične diabetologije. Opisane so tudi ugotovitve opazovanja deklice v času pedagoškega procesa s pomočjo protokola. Namen magistrske naloge je torej predstaviti, kako poteka pedagoško delo z otrokom s SBT1 na razredni stopnji in njegovo vključevanje v socialno skupnost ter orisati izzive, s katerimi se soočajo učitelji, drugi delavci šole, starši in otrok sam.
Ključne besede: Otroci s posebnimi potrebami, sladkorna bolezen tipa 1, šola, sodelovanje, prilagoditve
Objavljeno v DKUM: 28.10.2022; Ogledov: 200; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (3,18 MB)

6.
Vloga in pomoč šole staršem in otrokom ob ločitvi staršev : magistrsko delo
Karmen Povh, 2022, magistrsko delo

Opis: Družina je primarna celica človeške družbe, ki je že od nekdaj najpomembnejša za otrokov razvoj, kar je podrobneje predstavljeno v teoretičnem delu magistrskega dela. Človek se skozi svoj obstoj razvija in spreminja, a razvoj posameznikove osebnosti se v veliki meri zgodi že v otroštvu. Danes je zaznan porast ločitev staršev, kar povzroča posledice in stiske, ki jih opazimo pri otrocih. Da bi se tem posledicam in stiskam kar se da izognili, bi morali starši k situaciji pristopiti pravilno, pri tem pa sodelovati s šolo, ki posamezniku v otroštvu predstavlja praktično drugi dom. Namen našega magistrskega dela je bil zato na vzorcu ločenih staršev, ki imajo šoloobvezne otroke, preveriti, kakšna je njihova izkušnja glede vloge in pomoči šole njim in njihovim otrokom ob ločitvi. Želeli smo ugotoviti, ali interakcija med ločenimi starši in šolo steče gladko, ali bi si starši želeli več pomoči s strani šole, so je deležni dovolj ali pa se jim morda to zdi poseganje šole v zasebnost. V naši kvalitativni raziskavi so sodelovali 103 starši, anketiranih je 14 ločenih očetov in 89 ločenih mater. Anketni vprašalnik je vseboval vprašanja zaprtega tipa in večstopenjske lestvice, s katerimi so starši izrazili svoja stališča glede vloge in pomoči šole ob ločitvi. Rezultati so pokazali, da se staršem zdi vloga šole pri ločitvi zadostna, saj od nje več niti ne pričakujejo. Ločitev je za starše še vedno precej zasebna stvar, o kateri jim je nerodno razpravljati z učitelji, poleg tega pa se staršem učitelji ne zdijo dovolj kompetentni za pomoč in sodelovanje glede vzgoje otrok po ločitvi.
Ključne besede: starši, otrok, šola, ločitev, razveza, pomoč, posledice
Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 109; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (583,43 KB)

7.
Otroci in njihove pravice v osnovni šoli : magistrsko delo
Lara Šimon, 2022, magistrsko delo

Opis: Otrokove pravice v osnovni šoli spadajo med manj raziskane teme v Sloveniji. Otroci pogosto niso slišani. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, katere namen je ugotoviti, kako učenci poznajo otrokove pravice, potrjene s Konvencijo o otrokovih pravicah, kako jih razumejo in kako pogosto jih uporabljajo v vsakdanjem življenju ter pri katerih učnih predmetih so o njih največ slišali. V raziskavo je bilo vključenih 171 učencev iz osnovne šole v Sloveniji, na Madžarskem in v Srbiji. Ugotovljeno je bilo, da učenci poznajo otrokove pravice in mednarodni dokument, ki jih določa ter vedo našteti nekaj pravic. Najpogosteje so našteli pravico do izobraževanja, družine, igre in do prijateljev. Učenci so pokazali visoko stopnjo razumevanja otrokovih pravic, predvsem pri pravici do izobraževanja, pri pravici živeti s svojimi starši, pri pravici do lastne identitete in pri pravici do počitka, igre in prostega časa. O otrokovih pravicah so učenci največ slišali pri učnem predmetu spoznavanje okolja. Ugotovili smo, da učenci v povprečju vedno uporabljajo pravice, ki jim pripadajo in so jim le v redkih primerih odvzete. Izkazalo se je, da zelo velik delež učencev ustrezno uporablja svoje pravice v vsakodnevnih situacijah.
Ključne besede: otroci, otrokove pravice, osnovna šola
Objavljeno v DKUM: 14.10.2022; Ogledov: 178; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

8.
Prometno-varnostni načrt Osnovne šole Tabor I Maribor : magistrsko delo
Špela Klemenčič, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Prometno-varnostni načrt Osnovne šole Tabor I Maribor je sestavljeno iz treh delov. V teoretičnem delu smo predstavili promet, vrste prometa, razvojne značilnosti otrok in prometno vzgojo, s pregledom ciljev osnovnošolskih predmetov pa smo dokazovali, da je prometna vzgoja medpredmetno področje. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnih vprašalnikov ugotavljali, kakšni so znanje učencev v prometu in njihovo ravnanje v njem, kakšno je mnenje staršev o znanju in ravnanju njihovih otrok v prometu. V praktičnem delu smo predstavili varnostno-prometni načrt in cilje za njegovo oblikovanje, šolski okoliš in demografsko območje Osnovne šole Tabor I Maribor. Izdelali smo prometno-varnostni načrt, pri tem pa opozorili na nevarna mesta, ki ogrožajo varnost učencev in ostalih udeleženih v prometu. Oblikovali smo štiri varne poti, ki vodijo do šole.
Ključne besede: vrste prometa, varnost otrok, prometna vzgoja, načrt šolskih poti, Osnovna šola Tabor I Maribor
Objavljeno v DKUM: 13.10.2022; Ogledov: 92; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (4,01 MB)

9.
Ohranjanje fašenske tradicije v Vrtcu in Osnovni šoli Markovci s pomočjo IKT : magistrsko delo
Špela Kukec, 2022, magistrsko delo

Opis: Fašenk v Markovcih je največji praznik za občane, velikokrat mu rečejo kar »peti letni čas.« Izvor tradicije fašenka v Markovcih ni popolnoma jasen, je pa kristalno jasen njegov vpliv na Markovčane, ki v tem času dobijo posebno energijo, žar, s katerim ohranjajo tradicionalne fašenske like in običaje. Tudi v markovskem vrtcu in šoli ohranjajo bogato fašensko dediščino in znanje predajajo novim generacijam. Namen magistrske naloge je bil analizirati predajanje znanja o fašenku v markovskem vrtcu in osnovni šoli ter pripraviti interaktivna gradiva s pomočjo IKT za predstavitev fašenka v vrtcu in šoli. Uporabili smo deskriptivno metodo in vsebinsko analizo. Analizirali smo prispevke o fašenku v vrtcu in šoli v občinskem časopisu, izvedli intervjuje na daljavo med vzgojiteljicami in učitelji ter opravili intervju v živo z ravnateljem vrtca in osnovne šole. Ugotovili smo, da v vtrcu in osnovni šoli uporabljajo različne učne metode, zato medse radi povabijo posameznike in društva, ki jim predstavijo fašenske like in okrasitev, ogledajo si razstave mask in skulpture, izdelujejo maske na delavnicah, se udeležijo povorke itd. Med vsemi naštetimi gradivi ni bilo nobenega IKT gradiva, zato smo se odločili pripraviti tri interaktivna gradiva s fašensko tematiko.
Ključne besede: Fašenk, Občina Markovci, Vrtec in Osnovna šola Markovci, IKT, maske
Objavljeno v DKUM: 07.10.2022; Ogledov: 84; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (7,65 MB)

10.
Nadvojvoda Janez Habsburško – Lotarinški in njegov vpliv na vinogradništvo na Štajerskem : diplomsko delo
Nika Gregorič, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bo predstavljeno življenje in delo nadvojvode Janeza Habsburškega – Lotarinškega, predvsem njegov vpliv na Štajersko vinogradništvo Ime nadvojvoda Janez je slovelo po vsem svetu, ne le v sloju meščanstva in podjetnikov, temveč je tudi v kmečkem sloju veljal za dobrodušnega in ljubeznivega človeka. Za svoje domovanje je izbral Gradec, glavno mesto tedanje dežele Štajerske, kjer je preživljal najlepše dni svojega življenja. Kmetijstvo in umetnost sta po njegovi zaslugi imela najkrepkejšega podpornika. Ne le na Štajerskem, ampak tudi v deželi Kranjski je kot podpornik in prijatelj gospodarskemu in obrtnemu listu Novicam pustil poseben pečat. Po njegovi zaslugi so ustanovili Štajerski deželni arhiv in v Vordernbergu odprli rudarsko in železarsko šolo. Sodeloval je pri ustanovitvi Anine bolnišnice v Gradcu, Štajerske hranilnice, zavarovalnice Grazer Wechselseitige, danes znano pod imenom Grawe. Na tem mestu se mu je poredila zamisel o ustanoviti Kmetijske družbe, ki je nastala v Gradcu, kmalu zatem sta bili ustanovljeni podružnici v današnjem Mariboru in Celju. Med mnogimi slovesi in ustvarjanjem nikoli ni pozabil na kmetijstvo. Prav poseben odnos je negoval do vinogradništva. Zelo dobro je poznal razmere ob Renu, kakovost tamkajšnjih vin je prenesel tudi v štajersko deželo. Kupil je posestvo v okolici Limbuša in Peker, danes znano pod imenom Meranovo. Leto dni kasneje so bile zasedene prve prenesene sorte na način, ki ga poznamo še danes: strogo ločevanje sort in sajenje v vrstah. Trte so pokazale uspeh že ob prvi trgatvi, katere se je nadvojvoda Janez osebno udeležil. Z vini posebnih kakovosti je vino z Meranovega prejel visoko oceno na ocenjevanju v Parizu. Vinogradi so postali tako ugledni in prepoznavni, da so na Meranovem ustanovili prvo vinogradniško šolo na Štajerskem. Tako je 11. maja 1859, v miru zaspal največji prijatelj in dobrotnik Štajerske zemlje. Namen diplomskega dela je analizirati in interpretirati podatke na podlagi zapisov že znanih avtorjev. Prav tako bomo opredelili njegovo gospodarsko in politično delovanje, predvsem pri razvoju kmetijstva. Glavni cilj diplomskega dela je spisati zaokroženo besedilo na podlagi že znanih podatkov in zapisov
Ključne besede: besede: nadvojvoda Janez, kmetijstvo, Meranovo, vinogradništvo, Štajerska dežela, ustanoviti, železarstvo, prva vinarsko-sadjarska šola, zavarovalnica, Kmetijska družba
Objavljeno v DKUM: 06.10.2022; Ogledov: 125; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (955,02 KB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici