| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 20
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Maksimiljan Feguš in njegov vokalno-instrumentalni opus ter analiza izbranih del : magistrsko delo
Erik Zavolovšek, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Maksimiljan Feguš in njegov vokalno-instrumentalni opus ter analiza izbranih del kot teoretično napisano delo raziskuje življenje in ustvarjanje skladatelja Maksimiljana Feguša. Prvi del osvetljuje ključne dogodke iz njegovega življenja, ki so zaznamovali njegovo umetniško pot. Predstavimo njegovo delovanje na različnih področjih, od skladateljske dejavnosti do poustvarjanja in pedagoškega dela. V drugem delu se podrobneje posvetimo njegovemu vokalno-instrumentalnemu opusu ter poglobljeni analizi petih izbranih vokalno-instrumentalnih del. Magistrsko delo ponuja celovit vpogled v ustvarjalni svet Maksimiljana Feguša in spoznava pomen njegovega prispevka k slovenski glasbeni ustvarjalnosti ter poustvarjalnosti.
Ključne besede: Maksimiljan Feguš, vokalno-instrumentalni opus, skladatelj, dirigent, zborovodja, pedagog
Objavljeno v DKUM: 02.08.2024; Ogledov: 113; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (8,35 MB)

2.
Glasbeno-teoretično in skladateljsko delo Janeza Osredkarja
Jana Lamberšek Starbek, 2022, magistrsko delo

Opis: Janez Osredkar je eden najbolj uveljavljenih glasbenih teoretikov v Sloveniji, njegove izdaje Glasbenega stavka: Harmonija I, Harmonija II ter Kontrapunkt so temelj poučevanja nauka o glasbi v srednjih glasbenih šolah ter na akademiji za glasbo. Čeprav je bil njegov prvotni cilj postati organist ter skladatelj, ga je pot po študiju orgel ter kompozicije pozneje zanesla v pedagoške vode. S to vlogo je pomembno prispeval tudi k oblikovanju učnih načrtov na glasbenem področju. Skladateljski opus Janeza Osredkarja je širši javnosti manj znan, vendar zato ni nič manj pomemben. Obsega komorno in vokalno glasbo, skladal je tudi dela za otroke in mladino, izmed katerih je najbolj znana njegova otroška opera Janko in Metka za soliste, zbor in orkester. Delo, ki vsekakor ne bi smelo ostati spregledano, je redek biser v repertoarju slovenskih otroških oper. V priredbi s klavirsko spremljavo bi jo lahko približali in omogočili logistično lažjo izvedbo učencem ter pevcem osnovnih šol v okviru interesne dejavnosti »glasbeni projekt«, se je učili sistematično v okviru pevskih vaj šolskega pevskega zbora ali opero predstavili in izvedli v okviru razširjenega programa osnovne šole.
Ključne besede: Janez Osredkar, skladatelj, opus, opera Janko in Metka, otroška opera.
Objavljeno v DKUM: 06.04.2022; Ogledov: 1163; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (4,26 MB)

3.
Zasnova in razvoj aplikacije miRadio za pametne zvočnike Amazon : magistrsko delo
Dominik Korošec, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu opišemo zasnovo in razvoj multimedijske aplikacije za pametne zvočnike Amazon, ki predstavlja uporabniški del multimedijskega izdelka miRadio podjetja InovaIT, d. o. o. V teoretičnem delu najprej preučimo delovanje sistema pametnih zvočnikov Amazon ter predstavimo njihove ranljivosti, ki lahko ogrožajo varnost in zasebnost uporabnika. Nato opišemo in analiziramo kodek Opus, ki ga pametni zvočniki uporabljajo za kodiranje zvočne vsebine. V praktičnem delu opišemo arhitekturno zasnovo naše aplikacije ter njene gradnike, s katerimi dosežemo glasovno upravljanje digitalnih radijskih vsebin na multimedijski platformi miRadio.
Ključne besede: pametni zvočniki, pametni asistenti, pametni radio, avdiokodek Opus, Amazon Alexa, komplet spretnosti Alexa, glasovna storitev Alexa
Objavljeno v DKUM: 31.01.2020; Ogledov: 1421; Prenosov: 224
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

4.
Kodek opus in vpliv omrežnih degradacij na kakovost zvoka : diplomsko delo
Aleš Rumež, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava zvočni kodek Opus in vpliv omrežnih degradacij na kakovost zvoka. Namen dela je analizirati kakovost zvočnih posnetkov, kodiranih s kodekom Opus in poškodovanih s simulirano degradacijo omrežja na osnovi izgube paketov. V teoretičnem delu naloge so opisani zvočni kodeki in predstavljene objektivne metode za vrednotenje kakovosti zvoka. V praktičnem delu je razvit in implementiran postopek za primerjavo kakovosti zvočnih posnetkov, ki temelji na velikem številu ponovitev eksperimentov. Izvedeno je vrednotenje kakovosti realnih vhodnih posnetkov pri različnem deležu izgubljenih paketov v omrežju, pri čemer je uporabljena metoda za objektivno zaznavno ocenjevanje kakovosti govora ITU P.862 PESQ.
Ključne besede: govor, kodek Opus, omrežna degradacija, vrednotenje kakovosti, pretakanje
Objavljeno v DKUM: 08.11.2019; Ogledov: 1404; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (711,67 KB)

5.
Arnold Schőnberg - analiza Klavirske suite opus 25
Saša Voler, 2015, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo vsebuje oris življenja Arnolda Schönberga in njegovega glasbenega opusa. Arnolda Schönberga spoznamo kot učenca in kot učitelja, spoznamo ga kot abstraktnega človeka, ki se bojuje s triskaidekafobijo, ki ima velik vpliv na njegova dela. V magistrskem delu je tudi razlaga Schönbergovih odnosov s skladatelji njegovega kroga, ki so nanj tako ali drugače vplivali, hkrati pa spoznamo, da se je Schönberg posvečal tudi slikarstvu. V začetnem opisu glasbe 20.stoletja spoznamo obdobje, v katerem je Arnold Schönberg deloval, in glavne značilnosti te glasbe (ekspresionizem, atonalnost, dvanajsttonska tehnika). V enem izmed poglavij je podan kronološki pregled vseh njegovih del, nekatera dela so na kratko opisana, predstavljene pa so tudi značilnosti teh del. Uporabljena metodologija v magistrskem delu temelji na teoretičnih metodah. Te metode so: deskriptivna metoda, metoda analize in sinteze, zgodovinska metoda, metoda abstrakcije in konkretizacije, komparativna metoda in metoda klasifikacije. V zadnjem delu magistrske naloge je opravljena natančna oblikoslovna analiza njegovega dela Klavirske suite opus 25. Spoznamo kratek zgodovinski oris tega dela in pa zanimivo povezavo te suite s francoskimi in angleškimi baročnimi suitami. V zadnjem poglavju so podani rezultati raziskovalnega dela magistrske naloge. Na kratko se lahko seznanimo z rezultati analize Klavirske suite opus 25 in pa s povezavo te analize z njegovim življenjem, z njegovo fobijo in z njegovimi ustvarjalnimi obdobji (poznoromantično, atonalno in dvanajsttonsko obdobje).
Ključne besede: Arnold Schönberg, glasba 20. stoletja in ekspresionizem, dvanajsttonska metoda, Klavirska suita opus 25, triskaidekafobija, Alexander von Zemlinsky, Vassily Kandinksy.
Objavljeno v DKUM: 06.02.2018; Ogledov: 1778; Prenosov: 171
.docx Celotno besedilo (9,21 MB)

6.
Mešani zbori Antona Schwaba
Janja Belej, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu Mešani zbori Antona Schwaba je predstavljeno življenje in delovanje Antona Schwaba. Podrobneje so analizirani njegovi mešani zbori. Anton Schwab je bil skladatelj, zdravnik, zobozdravnik in šahist. Deloval v večinoma v Celju in mestu doprinesel napredek pri ozaveščanju ljudi glede zdravstva in zobozdravstva ter razvoju zborovske glasbe. Njegovo delovanje je a meji med romantiko in moderno, vendar njegova izrazna sredstva nakazujejo zaključek romantike. Umeščen je med svoje sodobnike: Josipa Ipavca, Emila Adamiča, Hugolina Sattnerja, Rista Savina in Antona Lajovica. Metodološko je magistrsko delo zasnovano na dveh dopolnjujočih se načelih: na analizi zgodovinskih virov ter analizi skladb iz njegovega opusa.
Ključne besede: ANTON SCHWAB, ZBOROVSKI OPUS, MEŠANI ZBORI, ZDRAVA MARIJA, ZDRAVNIK IN ZOBOZDRAVNIK
Objavljeno v DKUM: 28.11.2017; Ogledov: 1469; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (713,25 KB)

7.
Rimskokatoliška cerkev in obveščevalna dejavnost
Borut Korošec, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Odmik od tradicionalnega zavedanja o poslanstvu sodobnih obveščevalno-varnostnih služb in odkrivanje splošno zakoreninjene miselnosti o RKC kot ustanovi, ki se ukvarja samo s pastoralno dejavnostjo, zaznamujeta magistrsko delo. V raziskavi ugotavljamo, da je obveščevalna dejavnost nepogrešljiva sestavina vsake resne organizacije in države. Ob tem smo ugotovili, da tudi RKC koristno uporablja obveščevalno dejavnost, čeprav so njene metode in tehnike dela manj na očeh javnosti kot običajni obveščevalni sistemi nacionalnih držav. V Cerkvi bomo zaman iskali zakonodajno podlago za obstoj tovrstnih služb, smo se pa s pomočjo primerov iz bogate zgodovine RKC in s proučevanjem redovniških skupin dokopali do spoznanja, da RKC brez ustrezne obveščevalne podpore ne bi uspela zadržati položajev, ki jih ima že dve tisočletji. V raziskavi se ukvarjamo tudi s pojavom spovedi kot mogočim tipalom za pridobivanje koristnih informacij. Uporabo/zlorabo te v opisane namene ne moremo v popolnosti dokazati, v vsakem primeru pa v RS zaznavamo nekatere dogodke, na katerih slovenska Katoliška cerkev ob pomoči Svetega sedeža, ki ga krasi globalna avtoriteta, vrhunska obveščenost, diplomatska rutina in lobistična spretnost, dosega zavidljive rezultate v razmerju do drugih družbenih skupin.
Ključne besede: Rimskokatoliška cerkev, spoved, jezuiti, Opus Dei, obveščevalno‑varnostna dejavnost
Objavljeno v DKUM: 03.10.2017; Ogledov: 1942; Prenosov: 200
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

8.
Solistična orgelska dela Primoža Ramovša
Sara Casar, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Solistična orgelska dela Primoža Ramovša je predstavljena življenjska in umetniška pot skladatelja Primoža Ramovša. Prav tako je predstavljen skladateljev opus in le-ta je natančno tudi zapisan. Posebno pozornost v magistrskem delu namenjamo skladateljevemu orgelskemu opusu ter analizi določenih solističnih orgelskih del. Metodološko je magistrsko delo zasnovano na dveh med seboj dopolnjujočih se načelih: iskanja virov o življenju in delu Primoža Ramovša ter primerjave, torej analize obstoječega poznavanja Ramovševega življenja in dela ter obstoječega poznavanja analize njegovih skladb. Vključeni sta tudi zgodovinska metoda in doživljajska metoda pri poslušanju in izvajanju skladb.
Ključne besede: PRIMOŽ RAMOVŠ, ORGELSKI OPUS, ANALIZA ORGELSKIH SKLADB, PRELUDIJ IN FUGA ZA ORGLE, TOKATA ZA ORGLE, INVENTIONES PASTORALES, DVE KORALNI PREDIGRI, KLEMEN RAMOVŠ
Objavljeno v DKUM: 18.08.2017; Ogledov: 1277; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

9.
Zborovski opus Tadeje Vulc in primerjalna analiza izbranih vokalnih del
Lea Gačnik, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Zborovski opus Tadeje Vulc in primerjalna analiza izbranih vokalnih del uvodoma predstavljamo življenje in delo Tadeje Vulc ter njeno delovanje na različnih področjih. Tadeja Vulc je po poklicu skladateljica, deluje pa tudi kot profesorica, zborovodkinja in umetniška vodja. Z magistrskim delom predstavljamo njen vokalni glasbeni opus, poseben poudarek pa namenjamo analizi izbranih vokalnih skladb. Magistrsko delo je metodološko zasnovano na dveh med seboj dopolnjujočih se načelih: na zgodovinski analizi virov ter analizi skladb iz zborovskega opusa Tadeje Vulc.
Ključne besede: Tadeja Vulc, zborovski opus, analiza vokalnih skladb, Pevcu, Cantate Domino, Epilog, Fortuna, Anka Jazbec.
Objavljeno v DKUM: 24.10.2016; Ogledov: 1557; Prenosov: 312
.pdf Celotno besedilo (16,86 MB)

10.
ROMANESKNI OPUS ZDENKA KODRIČA
Nino Flisar, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se ukvarjamo z osmimi samostojnimi romani Zdenka Kodriča, izdanimi med letoma 1994 in 2014. Kodričev romaneskni opus je bil strokovno malo raziskan, dobil pa je sorazmerno veliko sočasnih kritiških odmevov. Romane smo literarnozgodovinsko umestil v slovensko literarno življenje na prelomu 20. v 21. stoletje, s posebnim ozirom na teorije in pojmovanja slovenskega romana in njegovih specifik. Ob tem smo posebej pregledali modernistične in postmodernistične pojme v okviru sodobne slovenske proze. Interpretativno smo analizirali vsak roman posebej in prikazali značilnosti Kodričeve poetike v njih, glede na literarno snov, teme in motive, ideje, notranjo zgradbo in pripovedne postopke. To diplomsko delo postavlja osnovo za nadaljnje raziskave njegovih romanov in s tem možnost za umeščanje opusa in/ali posameznih romanov v teorije, analogije, tipologije itd. Romaneskni opus Zdenka Kodriča je tematsko-motivno pester, avtor pa pri tem eksperimentira z literarno snovjo, slogom in pripovednimi strategijami. Njegov prvi roman Blaženi Franc Rihtarič je modernističen roman, drugi Potsdamska baterija pa postmodernističen. V njegovem kasnejšem romanesknem opusu prevladujejo v realistični maniri pisani romani, v njih pa opazno vlogo igrajo modernistične in postmodernistične prvine, predvsem medbesedilnost in metafikcija. Te romane lahko označimo z oznako modificiran tradicionalni roman, kot jo je podala Alojzija Zupan Sosič.
Ključne besede: sodobni slovenski roman, Zdenko Kodrič, romaneskni opus, modernizem, postmodernizem, modificiran tradicionalni roman
Objavljeno v DKUM: 23.08.2016; Ogledov: 1942; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

Iskanje izvedeno v 1.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici