| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 162
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Celovita učinkovitost opreme v proizvodnem podjetju BNM avtomobilska industrija d.o.o.
Matic Bokša, 2022, magistrsko delo

Opis: V modernem času podjetja strmijo k čim večji učinkovitosti opreme, ter kakovosti izdelkov z malo ali ničtim izmetom. Za doseganje teh ciljev je učinkovita metoda vitke proizvodnje, ki temeljito oceni vsako dejavnost v podjetju, z namenom zmanjševanje izgub. Eden od kazalnikov vitke proizvodnje je celovita učinkovitost opreme, s katero lahko določimo ozka grla, ki nastanejo na stroju ali napravi, ter jih začnemo s pravilnimi ukrepi odpravljati. Glavni faktorji celovite učinkovitosti proizvodnje so razpoložljivost, zmogljivost in kakovost. V magistrski nalogi je prikazano kako se kazalnik OEE začne vpeljevati v proizvodno podjetje. Opisano je podjetje BNM, avtomobilska industrija, d.o.o., osnoven opis stiskalnic, glavne značilnosti vitke proizvodnje, ter kazalnik celovite učinkovitosti opreme. V nadaljevanju je prikazana izdelava dokumenta, ki je potreben za izdelavo meritev in preračun kazalnika OEE. Predstavljene so pridobljene meritve in dejanski kazalnik celovite učinkovitosti opreme podjetja. Meritve in rezultati so nato analizirani. Na koncu pa so predstavljeni še ukrepi za izboljšanje kazalnika OEE.
Ključne besede: BNM, Avtomobilska industrija, d.o.o., stiskalnice, vitka proizvodnja, kazalnik OEE, razpoložljivost, zmogljivost, kakovost.
Objavljeno v DKUM: 24.06.2022; Ogledov: 13; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (3,05 MB)

2.
Delovne vrednote in stil vodenja generacije Z
Jasmina Grahornik, 2022, magistrsko delo

Opis: O vodenju obstaja veliko tuje in domače literature, vendar pa vodenje kot funkcija managementa vedno znova odpira nova, neraziskana področja, še posebej v današnjem hitro spreminjajočem se času. Eno takih področij so delovne vrednote in stil vodenja prihajajoče generacije Z, ki smo ga raziskali v magistrski nalogi. Magistrsko delo zajema teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili pomembno vlogo vodenja kot funkcije managementa. Vodenje je opredeljeno z več teorijami, kjer večina avtorjev deli vodenje glede na štiri glavne perspektive preučevanja vodenja: teorije lastnosti vodij, vedenjske teorije vodenja, kontingenčne oz. situacijske teorije in novejši modeli vodenja. Glede na posamezne teorije vodenja razlikujemo različne stile vodenja, pri čemer v literaturi izstopajo avtokratski, demokratični oz. participativni in permisivni stil vodenja. Med novejšimi modeli vodenja sta izpostavljena transakcijsko vodenje in transformacijsko vodenje. Ker pa mora vodja za uspešno vodenje poleg stilov vodenja obvladati še tri temeljne elemente vodenja – komunikacijo, motivacijo in vodenje skupine, smo tudi te podrobno preučili v teoretičnem delu magistrskega dela. Za uspešnost vsake organizacije je pomembno, da se osredotoči na svoje zaposlene in zna upravljati s hitro spreminjajočo se delovno silo. Vsak uspešen vodja mora dobro poznati tudi potrebe, lastnosti in delovne vrednote svojih zaposlenih vseh generacij, saj le tako lahko uspešno vpliva na sodelavce, da opravijo delo, ki je potrebno za doseganje ciljev organizacije. Raziskali smo značilnosti in vrednote generacije X, Y in Z ter primerjali delovne vrednote zadnjih dveh generacij. Organizacije so bile dolgo osredotočene na ugotavljanje, kako pritegniti in razvijati delovno silo milenijcev, a na delovni trg že vstopa naslednja generacija zaposlenih – tj. generacija Z. Večina generacije Z se še sicer izobražuje, vendar si jih veliko že pridobiva prve delovne izkušnje. Ker nas je zanimalo, kakšni bodo pripadniki generacije Z kot vodje in odgovora v obstoječi literaturi in raziskavah nismo našli, smo naredili terensko raziskavo. Z anketo smo preverili delovne vrednote in vodstvene preference bodočih vodij generacije Z skozi prizmo elementov vodenja – stili vodenja, komunikacija, motivacija in skupinsko delo. Temeljne ugotovitve magistrskega dela so, da obstajajo pomembne razlike v delovnih vrednotah med generacijama Y in Z, vodje generacije Z bodo dale prednost participativnem stilu vodenja, zaposlene bodo motivirali predvsem z uporabo sodobnih pristopov, pri komunikaciji ne bodo težili k uporabi sodobne informacijske tehnologije in ne bodo vzpodbujali skupinskega dela. Na koncu raziskovalnega dela naloge smo komentirali ugotovitve in podali predloge za prakso.
Ključne besede: vodenje, stili vodenja, vrednote, generacija Z
Objavljeno v DKUM: 09.06.2022; Ogledov: 48; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (2,49 MB)

3.
Analiza uporabe orodij managementa v slovenskih storitvenih in proizvodnih organizacijah
Anja Belić, 2022, magistrsko delo

Opis: V današnjem času so organizacije izpostavljene negotovostim na trgu in spreminjanjem zunanjega okolja, kar lahko pomembno vpliva na njihovo delovanje in vedenje. Pri tem si lahko pomagajo z uporabo managementskih orodij, katerih razširjenost uporabe pripisujemo predvsem pospešeni digitalizaciji, novim vrstam tehnologije in spremenjenim pogojem delovanja ter posledično želji po ohranjanju konkurenčnega položaja na trgu. Na pogostost uporabe managementskih orodij pomembno vpliva tudi pandemija Covid-19, ki je v veliki meri spremenila delovanje podjetij, predvsem z vidika digitalizacije in prilagajanja na spremembe, ki jih je prinesla. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov in sicer prvi del predstavlja teoretična izhodišča, drugi pa je empiričen, v katerem smo izvedli raziskavo glede pogostosti uporabe managementskih orodij v organizacijah. V prvem delu so opredeljena teoretična izhodišča managementa, hierarhične ravni management, izzivi in znanje managementa ter teoretična izhodišča managementskih orodij. Vsako managementsko orodje smo tudi predstavili in opredelili. Managementska orodja se v organizaciji uporabljajo z namenom, da managerjem pomagajo pri izvajanju procesov in doseganju ciljev. Služijo tudi kot pomoč pri obvladovanju spreminjajočih se trgov, posledično pa organizaciji zagotovijo konkurenčni položaj, kar izboljšuje njeno uspešnost. Poznamo različna managementska orodja, v osnovi pa jih glede na njihove karakteristike ločimo v tri večje skupine in sicer osnovna, razvita in ostala orodja. Drugi del naloge predstavlja terenska raziskava, kjer nas zanima pogostost uporabe managementskih orodij glede na štiri dejavnike oz. kazalnike, ki smo jih določili in sicer: panoga podjetja, starost zaposlenih, stopnja izobrazbe zaposlenih in položaj zaposlenih v organizaciji. Pri tem smo podatke zbirali na osnovi anketnega vprašalnika, obdelali pa smo jih s parametričnimi statističnimi testi. Ugotovili smo, da se pogostost uporabe managementskih orodij v storitvenih in proizvodnih organizacijah razlikuje, kar je posledica dejavnosti, s katero se ukvarjajo in primernosti določenih orodij za posamezno panogo. Mlajše generacije predvsem uporabljajo novejša managementska orodja, kjer je poudarek na tehnologiji in oglaševanju na družbenih omrežjih. Pri uporabi managementskih orodij obstaja logična povezava s stopnjo izobrazbe uporabnikov, saj managementska orodja pogosteje uporabljajo zaposleni z zaključeno visokošolsko izobrazbo, s čimer zasedajo managerski položaj v organizaciji. Na osnovi ugotovitev smo podali tudi predloge, kako izboljšati pogostost uporabe managementskih orodij, in za katera področja je to najbolj smiselno in uporabno.
Ključne besede: managementska orodja, storitvena in proizvodna podjetja, pogostost uporabe.
Objavljeno v DKUM: 02.06.2022; Ogledov: 73; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

4.
6th FEB International Scientific Conference : Challenges in economics and business in the post-COVID times
2022, zbornik

Opis: The Proceedings of the 6th International Scientific Conference, organised by the University of Maribor’s Faculty of Economics and Business under the umbrella theme “ Challenges in Economics and Business in Post-Covid Times”, brings together 52 contributions from authors across 18 countries. Individual articles address selected issues regarding the impact of the COVID-19 epidemic on the functioning of society and changes in the economic and business environment, as well as how society and organisations have dealt with the changed social conditions following the epidemic. In the articles, the authors present various aspects of the impact of the COVID-19 epidemic on the functioning and behaviour of society's stakeholders and the necessary changes in how they function, given the social conditions present following the end of the epidemic. The contributions also present the social experience of dealing with COVID-19, and offer possible solutions for the macroeconomic and business operations of society and organisations in a post-epidemic context.
Objavljeno v DKUM: 16.05.2022; Ogledov: 61; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (12,49 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Ujemanja posameznika z organizacijo in fluktuacija zaposlenih
Katja Doliška, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali povezavo med ujemanjem posameznika-organizacije ter fluktuacijo zaposlenih. Ujemanje posameznik-organizacija je ena izmed dimenzij multidimenzionalnega konstrukta ujemanje posameznik-okolje in se nanaša na podobnost, skladnost oz. korespondenco med organizacijo in posameznikom. Visoke stopnje ujemanja posameznik-organizacija bi naj vodile do različnih pozitivnih zaposlitvenih izidov, kot so npr. delovno zadovoljstvo, organizacijska pripadnost, pro-socialna vedenja ter ohranitev zaposlenih v podjetju. Dogajanje na trgu dela nakazuje višjo stopnjo fluktuacije zaposlenih, kar večinoma pomeni višje stroške za podjetje, na ravni posameznika pa lahko vodi v nižje psihično blagostanje. Fluktuacijo definiramo kot vsakršno odhajanje delavcev iz podjetja zaradi različnih vzrokov. Dosedanje raziskave so pokazale pomembno povezavo med ujemanjem posameznika-organizacije s fluktuacijo. V magistrski nalogi smo predstavili pregled raziskav na področju obeh konstruktov ter si opisali, kako na fluktuacijo vplivajo še dejavniki kot so starost, spol in izobrazba. Na vzorcu zaposlenih srednje velikega podjetja smo opravili raziskavo in ugotovili, da je namen fluktuacije ob višji stopnji ujemanja P-O nižji. Ugotovili smo tudi, da na to povezavo spremenljivke spol, izobrazba, starost in tip pogodbe niso imele statistično značilnega vpliva.
Ključne besede: Ujemanje posameznik-okolje, ujemanje posameznik-organizacija, vrednote, fluktuacija zaposlenih, ujemanje v vrednotah.
Objavljeno v DKUM: 11.04.2022; Ogledov: 168; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

6.
Management organizacij : učbenik
Vojko Potočan, Zlatko Nedelko, 2022, učbenik

Opis: Namen učbenika je študentom ponuditi celovit vpogled v razvoj managementa, temeljne koncepte in modele managementa, možnosti uporabe managementskih spoznanj v sodobnem poslovnem okolju ter predstaviti možne smeri prihodnjega razvoja managementa organizacij. Učbenik obravnava temeljna področja delovanja managementa in njihovo povezanost z dinamičnim okoljem sodobnih organizacij, kar je skladno s vsebino temeljnih managementskih predmetov na študiju poslovnih ved. V učbeniku smo osrednjo pozornosti namenili celoti managementskega planiranja, organiziranja, vodenja in kontrolinga v razmerah sodobnega globalnega okolja. Za posamezna področja managementa predstavljamo temeljna izhodišča njihovega oblikovanje, razvoj skozi čas, njihovo uporabo v organizacijah ter možne smeri njihovega razvoja v prihodnje. Poslanstvo učbenika je tako združiti pretekla teoretična spoznanja, sodobne prakse uporabe ter predstaviti možne smeri razvoja managementa za boljše razumevanje trenutnih in možnih praks delovanja in vedenja organizacij.
Ključne besede: management, organizacija, podjetje, managementske funkcije, sodobni trendi razvoja
Objavljeno v DKUM: 10.03.2022; Ogledov: 274; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (5,65 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Določanje optimalnih skladiščnih kapacitet v podjetju Gorenje d.o.o. - Skrb za potrošnike in Servis
Tjan Kapitler, 2022, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je prikazati pomen optimalnih skladiščnih kapacitet in zadostne zaloge materiala oziroma natančneje rezervnih delov. V nalogi so opisani načini napovedovanja kot tehnike planiranja in računanja trenda, s katerim sem dobil vpogled v prihodnje stanje zasedenosti skladiščnih kapacitet. Podrobno je opisan celoten proces skladiščenja rezervnih delov v vseh fazah od prevzema, skladiščenja in odpreme ter problematika, s katero se v podjetju Gorenje d.o.o. vsakodnevno srečujejo. Podane so kratkotrajne kot dolgotrajne rešitve, s katerimi bi v podjetju izboljšali delovne pogoje ter povečali učinkovitost ob upoštevanju cilja, ki je dolgoročno strateško postavljen. Cilj, ki je kot del verige v poslovnem procesu tudi skladiščenje in vse delovne manipulacije v skladišču, pa je hitra in kakovostna podpora z rezervnimi deli na vsa tržišča, kamor so prodani proizvodi podjetja Gorenje oziroma Hisense.
Ključne besede: Skladiščenje, zaloga, skladiščne kapacitete, poprodajne storitve, trend, optimizacija
Objavljeno v DKUM: 08.03.2022; Ogledov: 211; Prenosov: 0

8.
Vloga in pomen komuniciranja v okviru vodenja
Tjaša-Tatjana Škufca, 2021, diplomsko delo

Opis: Sporazumevanje in razumevanje se vedno in povsod začne s komuniciranjem. Tako je tudi pri vodenju podjetij. Vedno bolj se vodje zavedajo pomena komuniciranje, ker si želijo doseči uspeh v svojem podjetju. Zato vodje izbirajo načine in komunikacijske pristope, da podrejene navdušijo, motivirajo za timsko sodelovanje ter s tem izboljšajo učinkovitost podjetja. Vodje se zavedajo, da je možno enake stvari videti različno in jih izdelati drugače. Zato v podjetjih vodje zaposlene povezujejo z premišljeno in načrtovano vodeno komunikacijo. Uspeha željeni vodje z ustvarjalnostjo, združujejo strokovnjake različnih strok, da med seboj združujejo svoja znanja in s tem ustvarjajo konkurenčno prednost podjetja. Zato se uspešni vodje nenehno komunikacijsko izobražujejo. Vodje se zavedajo, da je dobro, da so podrejenim vzgled s svojim delom in pristopom, ki ga imajo. Zaposleni se čutijo sprejete, če je vodja pravičen. Veseli so, če vodja sprejema in ga zanimajo povratne informacije. To motivacijsko deluje na zaposlene v okolju v katerem delajo. V podjetju je pomembno vzdušje in klima, ki ga vodstvo ustvarja z medsebojnim spoštovanjem. Vodstvo določi kako bo v podjetju potekala komunikacija. Kdaj bo komunikacija potekala pisno. Kako bodo potekali kreativni sestani. Kako bodo sprejemali nove odločitve. Vodja vedno išče in usmerja nove rešitve, ker se vse nenehno spreminja. Dobro je, da vodja obvlada sebe, da ve kaj je sposoben narediti sam in česa ne. Vodja mora znati uporabiti vse vire, ki jih nudijo zaposleni. Naloga vodij je, da zaposlene inovativno motivira, navdušijo, jih razumejo, upoštevajo, ustrezno nagrajujejo, da so podrejeni produktivni ter učinkoviti. Za rast v podjetju je potrebno, da so odnosi v podjetju komunikacijsko učinkoviti v okolju vzpodbude, da potekajo odnosi v dobri komunikacijski klimi. Najpomembnejše izkušnje vodje dobijo z delom s podrejenimi in v teh odnosih nastane največ izzivov. Uspešno reševanje nastalih situacij, lahko vodi podjetje med najboljše. Vodje usmerjajo podrejene v sodelovanje z mehkim načinom vodenja. Uspešni in ustvarjalni vodje imajo pogum in zaupanje vase in poznajo delo v svojem podjetju. Trudijo se, da dajejo zgled in motivacija podrejenim. Podrejeni jim zato motivacijsko sledijo. Vodstva odločajo o delavni aktivnosti, načrtujejo cilje podjetja, določajo o času, ki ga imajo na voljo, da cilje dosežejo. Vodje načrtujejo kako bodo cilje dosegi in o tem kdo bo naloge izvajal. V situaciji konfliktov se vodje morajo znati obnašati in usmerjati podrejene. Pomembna uspešnih vodij je pravičnost, brez izjem. S tem si pridobivajo pri podrejenih spoštovanje in zaupanje. Odločitve vodje sprejemajo suvereno, odločno na podlagi napisane vizije, poslanstva podjetja ter načrtovanih ciljev. Vodje morajo imeti optimizem, ki motivira podrejene in pripomore k dobremu vzdušju v podjetju. Vodje, ki so uspešni, kažejo razumevanje za probleme podrejenih s simpatijo. Uspešni vodje imajo samozavest, da prevzamejo odgovornost za uspeh pa tudi za napake. Kadarkoli naloge niso opravljene kot so bile načrtovane, je vedno za to odgovoren vodja. Vodja je tisti, ki ni pravilno ocenil sposobnosti podrejenega. Teoretični del diplomskega projekta ima sedem poglavji. Prvo poglavje govori o vodenju z vrednotami, etiko, kulturo in stili vodenja. Osrednji del govori o komunikaciji in komuniciranju v okviru vodenja. Predzadnji del predstavi letno ocenjevanje. Na koncu bomo povzeli zaključek in potrdili hipoteze. vrednota
Ključne besede: vodenje, stili vodenja, komuniciranje, konflikti, ocenjevanje
Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 390; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (497,95 KB)

9.
Razlike med moškim in ženskim stilom vodenja
Alen Lovrec, 2021, diplomsko delo

Opis: Živimo v času nenehnih sprememb, ki se med drugim odražajo tudi na trgu dela. Ena pomembnejših značilnosti svetovnega trga dela v zadnjih letih je naraščanje deleža ženske delovne sile na vodilnih mestih. Čeprav se stvari premikajo, je naša družba daleč od enakosti, saj se ženske pri doseganju najvišjih položajev v organizacijah še zmeraj srečujejo z nekaterimi ovirami na delovnih mestih. Nekatere si postavljajo same, druge jim postavljajo družba in delovne zahteve. Da bi lahko ženske uresničile svoj potencial, morajo prepoznati ovire, ki jih pestijo na delovnem mestu, ter najti in uporabiti načine za njihovo premagovanje. Najpogostejše ovire vključujejo stereotipe o moškem in ženskem spolu, prebijanje steklenega stropa (predsodki, diskriminacija), kulturne, zakonske, izobraževalne in podjetniške ovire, spolno nadlegovanje in druge. V nalogi na podlagi intervjuja in lastnih ugotovitev podamo predloge za lažje premagovanje oziroma odpravo teh ovir.
Ključne besede: vodenje, stil vodenja, management, vodja, stereotipi, moški, ženske, žensko vodenje
Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 309; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (3,96 MB)

10.
Poslovni procesi kot izhodišče za izboljšanje varnosti pri delu v rudniku Kaz Minerals v Kazahstanu
Špela Pamela Škof, 2021, diplomsko delo

Opis: Osrednja tema diplomskega dela je preučevanje vpliva procesov na izboljšanje varnosti pri delu v rudniku Kaz Minerals v Kazahstanu. V diplomskem delu smo se osredotočili na razmere varnosti pri delu v okviru poslovnih procesov v organizaciji. V našem izbranem primeru podjetje išče rešitve kako bi delavci v organizaciji postali bolj varni, kakšen je pomen varnosti pri delu, izboljšanje varnostne kulture in pa kakšna je vloga zagotavljanja varnosti pri delu. Analizirali in ovrednotili smo trenutne procese v podjetju, v katerem vidimo da so nekateri procesi pomembno prispevali k zagotavljanju varnosti pri delu, lahko pa tudi vidimo, kako bi jih lahko izboljšali s pomočjo prenove poslovnih procesov, za dvig ravni varnosti pri delu. Za boljše razumevanje smo teoretično opredelili področja poslovnih procesov, rudarstva in varnosti pri delu. Opravili smo tudi polstrukturiran intervju s strokovnjakom na tem področju in ponudili rešitve. Namen diplomskega seminarja je prikaz ter analiza trenutnih procesov v danem podjetju s poudarkom na doprinosu poslovnih procesov k varnosti pri delu v rudniku. Z diplomskim delom želimo prikazati trenutno stanje procesov, prikazati pomanjkljivosti v njih in ponuditi sodobne rešitve, hkrati pa ozaveščati ljudi o varnosti pri delu.
Ključne besede: Rudarstvo, Varnost pri delu, Poslovni procesi, Management
Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 167; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici