| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 238
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga neverbalnega komuniciranja v organizacijah - dobro raziskano področje ali nerešena uganka v poslovnem svetu
Magdalene Palushaj, 2024, magistrsko delo

Opis: Komuniciranje je pomemben del našega vsakdana. Omogoča nam izražanje stališč, misli in občutkov ter povezovanje in komuniciranje z ljudmi okoli nas. V organizacijah dajejo tako managerji kot zaposleni veliko poudarka vidnim vidikom komunikacije, vendar se malokdo usmeri na tiste manj vidne. Razumevanje človeka v veliki meri temelji ravno na manj vidnih aspektih, kot je neverbalna komunikacija. Za učinkovito delovanje organizacij pa je zelo pomembno poznavanje le-te. V magistrskem delu smo opredelili vrste komuniciranja. Komuniciramo lahko na različne načine. Ker osredotočenost magistrske naloge temelji na neverbalnem komuniciranju smo ga bolj podrobno opisali, navedli njegovo pomembnost in prednosti ter njegove elemente – parajezik, govorico telesa, izraz na obrazu, prostorsko razdaljo, dotik, videz in okrasje. Opisali smo povezavo med neverbalno komunikacijo in čustveno inteligenco, ki omogoča boljše prepoznavanje in razumevanje lastnih in tujih čustev ter namenov preko interpretacije neverbalnih signalov. V nadaljevanju smo preučevali razumevanje zaposlenih s pomočjo neverbalnega komuniciranja, kjer smo ugotovili, da neverbalna komunikacija razkriva neskladja med besedami in dejanskimi občutki zaposlenih, kar je nepogrešljivo za preprečevanje nesporazumov in reševanje konfliktov. V empirčnem delu magistrske naloge smo teoretične ugotovitve podkrepili z intervijuji, ki so bili izvedeni na Centru za socialno delo Spodnje Podravje. Ta organizacija nam je omogočila dobiti odgovore, ki smo jih iskali, saj se zaposleni v veliki meri srečujejo z neverbalno komunikacijo s strani uporabnikov in sodelavcev. Intervjuji z zaposlenimi so razkrili, kako pomembno je poznavanje neverbalnih signalov, saj ti močno vplivajo na medsebojno razumevanje, gradnjo zaupanja ter preprečevanje konfliktov, hkrati pa omogočajo boljše prepoznavanje čustvenih stanj in potreb uporabnikov. Ugotovili smo, da poznavanje in osredotočanje na neverbalno komunikacijo bistveno prispeva k boljšemu razumevanju potreb uporabnikov ter zaposlenih. Posledično prispeva k uspešnejšnejši organizaciji, saj je motiviranost in produktivnost zaposlenih večja. Dobljeni rezultati kažejo, da morajo managerji poznavati področje neverbalne komunikacije, da lahko pristopijo in ugotovijo potrebe zaposlenih in jih s tem spodbudijo k večji produktivosti in motiviranosti. Prav tako nam kažejo, da je to področje zelo pomembno, saj spoznamo neverbalne signale in lahko ukrepamo glede na njihov pomen. Na podlagi raziskave lahko zaključimo, da je razumevanje neverbalne komunikacije v organizacijah ključnega pomena, saj ne gre zgolj za dodatek k verbalni komunikaciji, temveč za nujo pri učinkovitem delovanju in grajenju uspešnih medosebnih odnosov. S to magistrsko nalogo smo prispevali k razumevanju pomembnosti neverbalne komunikacije ter podali smernice, kako jih lahko managerji uporabijo za izboljšanje motivacije, produktivnosti zaposlenih ter za ugotavljanje njihovih potreb, kar je ključno za dolgoročni uspeh organizacij.
Ključne besede: vodenje, komuniciranje, neverbalno komuniciranje, organizacija, manager, zaposleni
Objavljeno v DKUM: 12.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

2.
Preparation of international business negotiation strategies : competitive assessment aspects in the market power system
Kęstutis Peleckis, Valentina Peleckiene, Kestutis K. Peleckis, Giedre Lapinskiene, Zlatko Nedelko, 2019, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: The existence of exclusive rights to produce or supply services means a monopoly. Often it is called a natural monopoly. Exclusive rights are granted for a long period of time, which should encourage major investments in infrastructure, the development of which is unlikely to occur without a guaranteed market. But sometimes exclusive rights are used in situations where there is no natural monopoly. Exclusive rights are, in many respects, one of the main routes to market. Exclusive rights may allow monopoly pricing and other market power tools. Regulatory measures used by competition authorities alone do not make it possible to avoid such a situation, as they often show a very low success rate in preventing market power from being used to protect consumers. The purpose of this article is to analyze the theory and practice of preparing negotiating strategies in a complex way, to reveal opportunities to develop and implement these negotiating strategies, taking into account competition policy actions. The subject of the study is the preparation of negotiation strategies taking into account competition policy actions in the market. The research problem of the article there is not enough tools in the negotiation theory to help develop negotiation strategies in line with competition policy actions.
Ključne besede: business, management, negotiation strategies, globalisation
Objavljeno v DKUM: 03.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (274,97 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Speeding up the implementation of industry 4.0 with management tools : empirical investigations in manufacturing organizations
Rok Črešnar, Vojko Potočan, Zlatko Nedelko, 2020, izvirni znanstveni članek

Opis: The main purpose of this study is to examine how the use of management tools supports the readiness of manufacturing organizations for the implementation of Industry 4.0. The originality of the research is reflected in the exploration of the relationship between the use of the selected well-known management tools and their readiness for the implementation of Industry 4.0, which was assessed using a combination of two models—one developed by the National Academy of Science and Engineering (Acatech) and the other by the University of Warwick. The relationship was assessed by applying structural equation modeling techniques to a data set of 323 responses from employees in manufacturing organizations. The results show that the use of six sigma, total quality management, radio frequency identification, a balanced scorecard, rapid prototyping, customer segmentation, mission and vision statements, and digital transformation is positively associated with Industry 4.0 readiness. Inversely, outsourcing and strategic planning are negatively associated with Industry 4.0 readiness, while lean manufacturing, which is often emphasized as the cornerstone of Industry 4.0 implementation, is not associated with Industry 4.0 readiness in our study. These findings can help organizations to understand how to consider and measure readiness for the implementation of Industry 4.0 more comprehensively and present guidelines on how the use of management tools in manufacturing organizations can foster their implementation of Industry 4.0 principles.
Ključne besede: industry 4.0, readiness, implementation, management tools, manufacturing organizations
Objavljeno v DKUM: 16.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (797,71 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Understanding future leaders : how are personal values of generations Y and Z tailored to leadership in industry 4.0?
Rok Črešnar, Zlatko Nedelko, 2020, izvirni znanstveni članek

Opis: This study combines two main challenges for organizations today, as it examines the alignment between personal values of future leaders and the values needed in the Industry 4.0 workplace. Based on the movement of the organizational environment toward a more multidisciplinary, open, collaborative and multicultural environment, we presuppose that the Industry 4.0 workplace requires a more benevolent, universally oriented and generally self-transcended leaders. Drawing upon Schwartz’s value theory, we examine the impact of Generations Y and Z’s personal values on their leadership inclination. The results from the survey of 371 young participants from Generations Y and Z reveal that self-enhancement (i.e., power and achievement), openness to change and conservation values most significantly affect leadership inclination. Meanwhile, benevolence, universalism and general self-transcendence values—cornerstones of the Industry 4.0 workplace—show negative effects on leadership inclination in the frame of the Industry 4.0 workplace. This indicates a poor fit between the values of future leaders and the values of the Industry 4.0 workplace. These findings have significant implications for human resource management in future organizations and contribute to the understanding of future leaders. In addition, the findings can help organizations to manage sustainable workings in an Industry 4.0 environment.
Ključne besede: personal values, future leaders, Industry 4.0, Gen Y, Gen Z, organizations, Industry 4.0 workplace, Slovenia
Objavljeno v DKUM: 15.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (413,42 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Značilnosti stila vodenja v kontekstu prenosa podjetja
Nejc Sovič, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava značilnosti različnih stilov vodenja v kontekstu prenosa podjetja in kako lahko različni stili pomagajo ali otežijo prenos podjetja iz ene generacije na drugo. Cilj naloge je izvedeti, kako lahko stili vodenja pripomorejo, da bo proces potekal čim bolj gladko, brez večjih zapletov, kakšne težave se lahko pojavijo med postopkom in kako pripraviti bodočo vodjo na sam prevzem podjetja, da bo podjetje še naprej rastlo in se razvijalo. V prvem delu naloge predstavljamo teoretični okvir vodenja, kjer smo opredelili ključne pojme, sloge vodenja in dejavnike, ki vplivajo na uspešen način vodenja. Poudarili smo primerjavo različnih stilov vodenja, kot so avtokratski, demokratični, transformacijski, transakcijski in birokratični in kako ti slogi vplivajo na prenos podjetja. Osrednji del naloge se navezuje na vodenje v kontekstu prenosa podjetja, kjer se osredotočamo predvsem na to, kako stil vodenja vpliva na proces prenosa, kako je potrebno naslednike pripraviti na prevzem podjetja in primerjavo, kako vodijo starejše in kako nove, mlade vodje. V tem delu obravnavamo tudi, do kakšnih sprememb pride v organizacijski kulturi po prenosu in analiziramo uspešne prenose. V empiričnem delu naloge smo izvedli sekundarno raziskavo, v kateri smo zbrali 32 naključno izbranih podjetij v Sloveniji, ki so prestali proces prenosa. Nato smo naredili analizo, koliko podjetij je po prenosu propadlo oziroma zašlo v finančne težave in koliko jih je obstalo in nemoteno poslovalo naprej. Ugotovili smo, kateri stil vodenja so v podjetjih v času prenosa uporabljali, da smo analizirali, kateri stil je bil najbolj učinkovit in kateri najmanj. Proučili smo njihov tržni delež in če se je le-ta po procesu prenosa povečal, zmanjšal ali ostal enak. V zaključnem delu smo predstavili ključna spoznanja in napisali ugotovitve same diplomske naloge, ki poudarjajo, da je proces uspešnega prenosa zelo povezan s stilom vodenja in pravočasno pripravo naslednika na sam proces. Ugotovili smo, kateri stil vodenja najbolje vpliva na proces prenosa in kateri najmanj, kako dolgo in kako morajo potekati priprave naslednika na sam proces in kako se vodenje razlikuje med starejšo in mlajšo generacijo vodij. Ovrednotili smo zastavljene hipoteze in ugotovili, kako sam stil vodenja vpliva na prenosa podjetja. Na koncu smo izpostavili odprt problem, ki bi ga bilo potrebno dodatno raziskati in proučiti.
Ključne besede: vodenje, stili vodenja, prenos podjetja, naslednik, vpliv vodenja, prilagodljivost vodij, družinska podjetja, podjetje.
Objavljeno v DKUM: 04.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (886,52 KB)

6.
Vpliv srednjega managementa na delovanje podjetij
Davorin Cingesar, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisano delovanje srednjega managementa in vpliv delovanja srednjega managementa na delovanje visokega in nižjega managementa. Prikazano je kako je z različnih perspektiv srednji management kritiziran in kako lahko z dobro organizacijsko strukturo ter izbiro pravega kadra, pravočasno implementacijo sprememb in novosti ter efektivnim prenosom legitimnih informacij po hierarhičnih ravneh navzgor in navzdol v bistvu ravno srednji management pripomore k izboljšanemu delovanju podjetja.
Ključne besede: Management, srednji management, vodenje, motiviranje, management kadra, downsizing srednjega managementa, operativni management, strateški management
Objavljeno v DKUM: 04.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

7.
Vpliv managerjev na ustvarjalnost zaposlenih
Tinkara Hren, 2024, magistrsko delo

Opis: V dobi nenehnih sprememb in konkurenčnega poslovnega okolja, postaja ustvarjalnost kritični dejavnik, ki podjetjem omogoča, da se razlikujejo in izstopajo. Magistrsko delo se osredotoča na raziskavo pomena ustvarjalnosti managerjev in njen vpliv na stil vodenja ter ustvarjalnost zaposlenih v podjetju. Metodologija raziskave je kvantitativne narave, ki temelji na podatkih, zbranih s pomočjo anketiranja zaposlenih v velikem proizvodnem podjetju. Z anketnim vprašalnikom smo želeli raziskati povezave med percepcijo ustvarjalnosti vodij in ustvarjalnih kompetenc zaposlenih. Celotna raziskava je temeljila na dveh osnovnih hipotezah. Prva se nanaša na povezavo med ustvarjalnostjo managerjev in izbiro njihovega stila vodenja, druga pa na vpliv te ustvarjalnosti na ustvarjalne sposobnosti zaposlenih. Analiza rezultatov je pokazala, da managerjeva ustvarjalnost pozitivno vpliva na spodbujanje sodelovanja in inovacij ter s tem na kreativno delovanje in zadovoljstvo zaposlenih pri delu, kar potrjuje hipotezi o pomembnem vplivu managerjeve ustvarjalnosti na izbiro stila vodenja in na ustvarjalnost zaposlenih. Diskusija rezultatov je pokazala, da ustvarjalnost v vodstvenih vlogah ni le pomembna, ampak je temeljnega pomena za razvoj in napredovanje organizacije, pri čemer različni dejavniki, kot so psihološka varnost, povratne informacije in podpora vodstva, pomembno prispevajo k izražanju in razvoju kreativnih sposobnosti znotraj ekip.
Ključne besede: ustvarjalnost, vodenje, menagement, zaposleni, podjetje
Objavljeno v DKUM: 29.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

8.
Vodednje podjetja na primeru podjetja mcdonald´s
Marina Vučićević, 2024, diplomsko delo

Opis: V dinamičnih in negotovih pogojih poslovanja postanejo kadri ključni vir konkurenčne prednosti, učinkovito vodenje pa pogoj za preživetje in razvoj sodobne organizacije. Vodenje ima kot sestavni del upravljanja pomembno vlogo v vseh vrstah poslovnih organizacij, ne glede na njihovo velikost ali dejavnost. Pomen, vloga in vpliv vodenja narašča z vse večjo dinamičnostjo sprememb v sodobnem poslovnem okolju. Namen naloge je teoretično prikazati pomen vodenja in njegov vpliv na delovno okolje, usposabljanje in podporo zaposlenih ter strategije za reševanje problemov, povezanih z delovno silo, kot sta fluktuacija delovne sile in pomanjkanje motivacije na delovnem mestu. Predstavljeno je vodstvo McDonald’s kot blagovne znamke, ki traja že več kot 50 let, in kaj jo dela uspešno in konkurenčno na trgu. Eden glavnih ciljev tega dela je opredeliti model za celovitejši pregled vpliva sistema vodenja na kakovost poslovanja in doseženo poslovno uspešnost. Namen je raziskati in analizirati razmerje, skozi katerega sistem vodenja uspeva skozi svoje glavne procese (načrtovanje, zagotavljanje, razvoj, vpliv in izobraževanje človeških virov) generirati konkurenčnost ter ustvarjanje pogojev za njihovo uporabo z namenom, da uresničiti in ohraniti poslovni uspeh.
Ključne besede: Vodja, vodenje, motivacija, vodstvene odločitve, MC Donald's
Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (2,07 MB)

9.
Dizajnersko razmišljanje v procesu vodenja
Patricija Vengust, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na raziskovanje dizajnerskega razmišljanja in kako lahko tega uporabimo v procesu vodenja. Prav tako smo v diplomskem delu raziskovali, kako lahko dizajnersko razmišljanje implementiramo v različne stile vodenja in kako lahko tega uporabimo pri vodenju projektov. Ugotovili smo, da je dizajnersko razmišljanje pristop k vodenju, ki poudarja v človeka usmerjeno reševanje problemov in inovacije. Ugotovili smo, da dizajnersko razmišljanje, ki temelji na empatiji, eksperimentiranju in ponavljanju, spodbuja vodje, da poglobljeno razumejo potrebe in perspektive svojih ekip in uporabnikov. Z uporabo načel dizajnerskega razmišljanja lahko vodje spodbujajo kulturo ustvarjalnosti, prilagodljivosti in odpornosti. Ta pristop vključuje ponovno opredelitev problemov, ustvarjanje različnih idej in prototipiranje rešitev, kar na koncu privede do učinkovitejšega odločanja in strateškega načrtovanja. V bistvu dizajnersko razmišljanje opremlja vodje z orodji za premagovanje zapletenih izzivov, spodbujanje organizacijske rasti in navdihovanje sodelovalnih, v prihodnost usmerjenih okolij. Dizajnersko razmišljanje pa je v porastu, saj je njegova uporaba zelo primerna za čase v katerih se uvajajo hitre spremembe in se moramo soočati s tako imenovanimi ''hudobnimi'' problemi.
Ključne besede: dizajnersko razmišljanje, vodenje, stili vodenja, vodenje projektov, doprinos dizajnerskega razmišljanja
Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (892,60 KB)

10.
Vpliv umetne inteligence na vodenje
Anita Jahiri, 2024, diplomsko delo

Opis: Umetna inteligenca (UI) postaja ključen dejavnik za doseganje konkurenčne prednosti v podjetjih, saj omogoča večjo učinkovitost, natančnost in hitrost pri obdelavi podatkov ter sprejemanju odločitev. Kljub temu pa uvajanje UI prinaša številne izzive, kot so prilagoditev vodstvenih vlog, razvoj novih kompetenc in soočanje z etičnimi vprašanji, kot so zasebnost podatkov in vpliv na delovna mesta. Namen diplomske naloge je raziskati, kako UI vpliva na vodenje, prepoznati spremembe v vodstvenih vlogah in kompetencah ter razumeti, kako UI spreminja proces odločanja. Cilji diplomske naloge vključujejo opredelitev pojma vodenja in umetne inteligence, analizo vpliva UI na vodstvene vloge, raziskovanje sprememb v procesu odločanja ter proučitev etičnih izzivov pri uporabi UI. Naloga se osredotoča na spremembe, ki jih prinaša UI v tradicionalne vodstvene vloge, pri čemer vodje vse bolj prepuščajo rutinske naloge UI, medtem ko se sami osredotočajo na strateške in ustvarjalne dejavnosti. UI omogoča hitrejše in bolj informirane odločitve, vendar človeška presoja ostaja ključna pri soočanju z negotovostjo in dvoumnostjo. V nalogi so obravnavani tudi etični vidiki uporabe UI, pri čemer je poudarek na tem, da morajo vodje zagotoviti, da UI deluje v skladu z etičnimi načeli, kar vključuje zagotavljanje pravičnosti, transparentnosti in odgovornosti pri uvajanju te tehnologije. Ugotovljeno je bilo, da je za uspešno vodenje v dobi UI ključnega pomena, da vodje združijo tehnološko znanje, ki vključuje razumevanje osnovnih konceptov UI in analitike podatkov, z edinstvenimi človeškimi lastnostmi, kot so empatija, intuicija in etična presoja, kar bo omogočilo trajnostno in odgovorno poslovanje.
Ključne besede: umetna inteligenca, vodenje, odločanje, vodstvene kompetence
Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici