| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
POSKUSI Z VODO V PRVEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Manuela Tot, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so predstavljeni poskusi z vodo, ki sem jih pripravila za otroke v prvem razredu osnovne šole. V teoretičnem delu so na kratko opisane naravoslovne vede, učni načrt za prvi razred osnovne šole ter lastnosti vode. V empiričnem delu diplomske naloge je predstavljenih deset enostavnih poskusov, ki so primerni tako za predšolske otroke kot tudi za otroke prve triade devetletke. V zadnjem delu diplomske naloge je opisana priprava in izvedba poskusov ter skladnost vsebin z učnim načrtom. Dodani so tudi rezultati opravljenih anket, ki so bile izvedene neposredno pred poskusom in po njem. Predpostavljali smo, da se otroci v šoli premalo učijo ob poskusih in igri. Premalo je igranja z vodo in učenja preko igre pri fiziki ali širšem naravoslovju. To teorijo, da je v šoli preveč učenja in premalo igre, smo po poskusih z otroki v šoli le še okrepili. Poskusi zahtevajo mnogo več časa in potrpežljivosti kot branje knjige ali ogled filma. Verjetno je ravno čas tisti, ki ne dopušča, da bi se otroci učili skozi poskuse in si tako pridobili novo znanje. Vsekakor smo pri otrocih želeli vzpodbuditi zanimanje za naravoslovje skozi igro z vodo. Če bomo otrokom znali na primeren način približati naravoslovne vede, bodo le-ti pridobljeno znanje znali uporabiti v enakih ali podobnih situacijah.
Ključne besede: poskus, voda, naravoslovje, biologija, kemija, fizika, osnovna šola, prvi razred, otrok, učenje, demonstracije, prikaz, učni načrt, kurikulum, lastnosti vode, priprava in izvedba poskusov
Objavljeno: 07.05.2009; Ogledov: 10850; Prenosov: 3034
.pdf Celotno besedilo (4,16 MB)

3.
OZVEZDJA - OPAZOVANJA IN MITOLOGIJA V VRTCU
Anita Balajc, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava razmerje med domišljijo otroka ob poslušanju pravljice in realnostjo ob opazovanju zvezd. V njem je najprej predstavljen začetek astronomije – zgodovina, v nadaljevanju pa miti nekaterih ozvezdij in opazovanje zvezd. Izbrala sem štiri mite, jih povzela in analizirala. Otrok se v predšolskem obdobju ob poslušanju mitov identificira z junaki, z njimi doživlja poraze in zmage. Predšolski otrok verjame zgodbi mitov, saj še ne pozna meje med realnim in nerealnim svetom. Pozorni moramo biti seveda tudi pri izbiri mitov, saj moramo paziti, da so primerni otrokovi starosti in so tudi otrokom razumljivi. Podrobneje sem tudi predstavila pripovedovanje mitov za otroke in opazovanje zvezd v vrtcu.
Ključne besede: predšolska vzgoja, zgodovina astronomije, opazovanje zvezd, pripovedovanje mitov.
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 3176; Prenosov: 712
.pdf Celotno besedilo (2,49 MB)

4.
ENERGIJSKA VREDNOST PREHRANE PRI ČLOVEKU
Katja Hajnžič, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Energijska vrednost prehrane pri človeku je namenjena uravnoteženi prehrani otrok in odraslih - nosilcev vzgojno-izobraževalnega procesa ter ostalim zaposlenim v vrtcu (velja tudi za pripravo obrokov doma). Zgrajena je iz teoretičnega dela,ki govori o energiji, prehrani telesa, prebavi, presnovi, energijski vrednosti hrane, bazalnem metabolizmu, pripravi hrane, izbiri živil, jedilniku za vrtce in nižjo stopnjo osnovne šole, o krvi, moči človeškega izkoristka, toploti, dihalnem sistemu, termodinamiki, živih sistemih,porabi energije pri ljudeh, energiji iz hrane, uravnavanju in nadzoru telesne temperature, preveliki teži in hujšanju, moči in delu srca. Sledi praktični del. V njem je prikazan izračun dnevne prejete energije za določeno odraslo osebo. Sledita razlaga in primer jedilnika. Posamezni primeri se razlikujejo glede na spol in starost osebe. Nato je navedena energijska vrednost za otroke, ki je povzeta po določilih ministrstva za šolstvo. zapisana sta razlaga in primer jedilnika. Opredeljeni so prav tako po spolu in starosti, in sicer 1-3, 4-6,in 7-9 let.
Ključne besede: Ključne besede: energija, prehrana, prebava, presnova, termodinamika, jedilnik.
Objavljeno: 23.12.2009; Ogledov: 3447; Prenosov: 344
.pdf Celotno besedilo (3,52 MB)

5.
FIZIKALNE IGRAČE V VRTCU
Amanda Pajek, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge z naslovom Fizikalne igrače v vrtcu je, da otroci skozi igro spoznajo tudi področje fizike. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu so predstavljene pedagoške in fizikalne teoretične osnove. Opisan je pomen naravoslovja v predšolskem obdobju ter osnove fizikalnih pojmov tlak, magnetizem ter toplota. V praktičnem delu je opisana izvedba desetih poskusov, ki sem jih izvajala v vrtcu. Pri vsakem od njih je zajeto fizikalno ozadje - kako deluje, sredstva, postopek, opis izvajanja poskusa ter rezultati in interpretacija. Dodane so tudi fotografije otrok med izvajanjem poizkusov. Igrače so analizirane glede na priljubljenost pri otrocih, varnost, možnost izvedbe v vrtcu ter primernost. Poskuse sem izvajala v oddelku 5-6 let. V zaključku so opisana lastna opažanja, izpolnjeni cilji po Kurikulumu za vrtce, materialna priprava na poizkuse, prisotnost fizikalnega kotička v vrtcu ter kaj lahko pričakujemo v njem. Dodane so še izjave otrok, in sicer: zakaj jim je bil poskus najbolj oziroma najmanj všeč.
Ključne besede: fizikalne igrače, poskusi, tlak, magnetizem, toplota
Objavljeno: 24.02.2010; Ogledov: 3326; Prenosov: 495
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

6.
TEMPERATURA ČLOVEŠKEGA TELESA
Simona Brdnik, 2010, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Termoregulacijski center človeškega telesa deluje kot termostat, ki zmanjšuje ali povečuje produkcijo metabolične toplote. Pri temperaturah zunanjega okolja okoli 30 °C se zmanjša temperaturni gradient med okoljem in površino kože, s čimer se zmanjša tudi gradient med jedrom ter lupino človeškega telesa. Oddajanje toplote s prevajanjem in sevanjem je premalo, zato nastopi oddajanje z znojenjem. Visoka relativna vlaga ovira oddajanje toplote z izhlapevanjem znoja. Posledica nezadostnega oddajanja toplote pa je naraščanje notranje temperature, ki zmanjšuje posameznikovo zmogljivost. Človeško telo oddaja toploto predvsem na tri načine, in sicer s sevanjem, s toplotnim prevajanjem in izhlapevanjem znoja ali vode. Kot vsa ogreta telesa tudi organizem oddaja elektromagnetne valove ali pa jih sprejema s sevanjem, vse to pa se dogaja zaradi njegove temperature. V stiku s kožo se zrak v okolici ohlaja ali segreva s toplotnim prevajanjem — kondukcijo. S kondukcijo se toplota odvaja s kože samo takrat, ko je okolje hladnejše od nje, medtem ko se med izhlapevanjem vode in znoja s telesnega površja telo vedno ohlaja in toplota se izrabi kot izparilna toplota za vodo. Te izgube lahko uravnavamo z manjšo in večjo toplotno izolacijo.
Ključne besede: Ključne besede: telesna temperatura, toplota, energija, metabolizem, sevanje, izhlapevanje.
Objavljeno: 13.04.2010; Ogledov: 3784; Prenosov: 261
.pdf Celotno besedilo (801,98 KB)

7.
MERJENJE ČASA V VRTCU
Alenka Tič, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Merjenje časa v vrtcu sem raziskovala, pri katerih dejavnostih otroci merijo čas in kako ga ob dejavnosti doživljajo. V delu sem zajela nastajanje koledarjev, zgodovino merjenja časa Egipčanov, Babiloncev in Majev. Predstavila sem tudi naš gregorijanski koledar. Koledarji omenjenih ljudstev so se med seboj razlikovali, tako po številu mesecev kot po številu dni v mesecih. V glavnem delu sem se osredotočila na načrtovane dejavnosti, skozi katere otroci merijo in doživljajo čas. Zapisala sem tri celodnevne priprave, katere so primerne za spoznavanje časa. Zapisala sem tudi nekaj s časom povezanih iger, ki se jih lahko otroci igrajo ob vsakodnevnih priložnostih. Pri pisanju diplomskega dela sem ugotovila, da lahko načrtujemo veliko različnih dejavnosti, ki so povezane z merjenjem časa v vrtcu. Pri načrtovanju si lahko pomagamo s Kurikulumom za vrtce, predvsem področje narave.
Ključne besede: koledarji, vrtec, čas, kurikulum, dejavnosti, povezane s časom, igra.
Objavljeno: 31.05.2010; Ogledov: 4885; Prenosov: 755
.pdf Celotno besedilo (4,33 MB)

8.
PRIMERJAVA USPEŠNOSTI RAZLIČNIH METOD OBRAVNAVE GIBANJ SONCA, ZEMLJE IN LUNE V VRTCU
Marjana Tevč, 2011, diplomsko delo

Opis: V vzgojno-varstveni ustanovi Črna na Koroškem sem v starostnem obdobju otrok 3-4 ter 4-5 let opravila raziskavo primerjave uspešnosti različnih metod obravnave gibanj Sonca, Zemlje in Lune v vrtcu. Zanimale so me razlike v razumevanju in odnosu otrok do astronomske vsebine v izbranih didaktičnih metodah, ki vključujejo različne učne pripomočke ter kakšne so te razlike glede na starost. Osnovni namen raziskave je bil primerjati uspešnost izbranih didaktičnih metod, ki vključujejo različne učne pripomočke glede na tristopenjski nivo zahtevnosti razumevanja pri obeh starostnih obdobjih. Otrokom smo med in po obravnavi vsebine zastavljali vprašanja, s katerim smo preverili razumevanje vsebine v odvisnosti od metod dela in starosti otrok ter njihov odnos do obravnavne astronomskih tem v odvisnosti od metod dela. Zaradi same raziskave pa sem intervjuvala tri vzgojiteljice in tako prišla do informacij o izvajanju astronomskih vsebin. Na podlagi zbranih podatkov smo ugotovili, da je dosežen nivo razumevanja vsebine odvisen od starosti otrok ter uporabe učnih pripomočkov pri izbranih metodah. Rezultati so pokazali, da so starejši otroci bolje odgovarjali na vprašanja najvišjega nivoja kot mlajši, ne glede na uporabo učnih pripomočkov pri izbranih metodah. Ugotovili smo tudi, da so starejši otroci dosegali boljše rezultate v razumevanju pri metodah razlage, razgovora in prikazovanja ob klasičnih učnih pripomočkih in pri informacijsko-komunikacijski tehnologiji kot mlajši. Obstajajo pa zelo majhne razlike med različno starimi otroki v razumevanju pri uporabi metode razlage, razgovora in prikazovanja ob ponazoritvi astronomskih objektov in njihovih gibanj z modeli in ob ponazoritvi astronomskih objektov in njihovih gibanj z igro vlog. Pri obeh starostnih obdobjih otrok smo zasledili statistično pomembne razlike glede motivacije v odvisnosti od didaktičnih metod in učnih pripomočkov.
Ključne besede: Astronomija, gibanja Sonca, Zemlje in Lune, didaktične metode, učni pripomočki, nivo zahtevnosti razumevanja, interes.
Objavljeno: 17.03.2011; Ogledov: 2862; Prenosov: 175
.pdf Celotno besedilo (36,55 MB)

9.
Kinetics of defects in confined nematic liquid crystals
Samo Kralj, Zlatko Bradač, Slobodan Žumer, Epifanio G. Virga, 2001, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: fizika, tekoči kristali, defekti, nematični kristali
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 653; Prenosov: 25
URL Povezava na celotno besedilo

10.
The influence of nanoparticles on the phase and structural ordering for nematic liquid crystals
Samo Kralj, Zlatko Bradač, Vlad Popa-Nita, 2008, izvirni znanstveni članek

Opis: We study the influence of nanoparticles (NPs) on liquid crystal (LC) ordering. As regards the structural ordering we consider NPs as a source of a quenched random field. Roughly such a situation is encountered in mixtures of LCs and aerosil NPs (aerosil NPs are spherular ones). Using the semi-microscopic lattice model and Brownian molecular simulation we show that after a quench from the isotropic phase a quasi-stable domain pattern forms. The characteristic size of an average domain is inversely proportional to the concentration of NPs, and domain patterns exhibit memory effects. In the study of the phase behaviour we limit consideration to NPs resembling LC molecules. A Landau-type free energy expression is derived for the mixture, originating from the Maier-Saupe molecular approach. We show that the resulting phase behaviour exhibits the slave-master behaviour as the temperature or pressure is varied.
Objavljeno: 07.06.2012; Ogledov: 1074; Prenosov: 62
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici