| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
KAKO NAJ UČITELJ V RAZREDU OBVLADA SVOJA NEGATIVNA ČUSTVA?
Zita Šimonka, 2013, diplomsko delo

Opis: Osrednji problem diplomske naloge je bil ugotoviti vzroke za nastanek negativnih čustev pri učiteljih v razredu ter načine za njihovo obvladovanje. Glede na to, da dandanes veliko slišimo o tem, kakšen naj bi bil dober učitelj, sem raziskala, v kolikšni meri se učitelji strinjajo in po lastni presoji ustrezajo mitom o dobrem učitelju. Pretirano oklepanje mitov o idealnem učitelju namreč vodi v učiteljeva prevelika pričakovanja in odgovornost, kar posledično lahko vodi do izgorelosti ter nastanka negativnih čustvenih stanj brez posredovanja učencev. V teoretičnem delu naloge sem zato opredelila, kaj so pravzaprav čustva, kaj je njihova funkcija, kako jih izražamo in uravnavamo. Raziskala sem tudi vloge učitelja znotraj razreda, opredelila njegovo emocionalno delo in posledice morebitnih prevelikih pričakovanj in odgovornosti v razredu. V empiričnem delu naloge sem na vzorcu 137 osnovnošolskih učiteljev raziskovala njihovo srečevanje in spoprijemanje z negativnimi čustvi, iskala vzroke za njihov nastanek ter poskušala najti rešitev, ki bi učiteljem pomagala pri lažjem obvladovanju negativnih čustev v razredu. Na osnovi dobljenih empiričnih podatkov je bilo ugotovljeno, da v povprečju vsi učitelji v takšni ali drugačni meri doživljajo negativna čustva v razredu. Nekateri se s svojimi negativnimi čustvi spoprimejo lažje, večini pa to povzroča problem. Učitelji pri iskanju vzrokov za negativna čustva pogosto izhajajo iz učenca, medtem ko morda ravno zaradi prevelikih pričakovanj od samega sebe neposredno povzročajo ta čustva sami.
Ključne besede: negativna čustva, učitelj, spoprijemanje, razred, prevelika pričakovanja, izgorelost
Objavljeno: 20.09.2013; Ogledov: 1983; Prenosov: 236
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

2.
Odnos med prepričanji in spoprijemanjem z negativnimi čustvi v razredu pri učiteljih osnovne šole
Zita Šimonka, Katja Košir, 2014, izvirni znanstveni članek

Opis: Pretirano oklepanje mitov o idealnem učitelju vodi v učiteljeva prevelika pričakovanja, to pa posledično do izgorelosti in nastanka negativnih čustev (Bečaj 1990). Namen prispevka je preveriti povezanost med strinjanjem z miti o dobrem učitelju in doživljanjem negativnih čustev ter povezanost med samoocenjenim ustrezanjem mitom o dobrem učitelju in doživljanjem negativnih čustev. V raziskavi je sodelovalo 137 osnovnošolskih učiteljev. Rezultati raziskave so pokazali, da se učitelji pretirano oklepajo mitov o dobrem učitelju ter da v povprečju vsi v določeni meri v razredu doživljajo negativna čustva. Vzroke za negativna čustva najpogosteje iščejo v vedenju učencev. V diskusiji smo navedli nekaj možnih rešitev, ki bi učiteljem pomagale pri spoprijemanju z negativnimi čustvi v razredu.
Ključne besede: učitelji, negativna čustva, prepričanja, pričakovanja, osnovne šole
Objavljeno: 21.12.2015; Ogledov: 533; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (635,18 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
RAZLIKE V DOŽIVLJANJU STRESA IN IZGORELOST UČITELJEV V POVEZAVI S ČUJEČNOSTJO V OBIČAJNIH OSNOVNIH ŠOLAH IN ŠOLAH S PRILAGOJENIM PROGRAMOM
Zita Šimonka, 2016, magistrsko delo

Opis: Osnovni namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v doživljanju stresa in izgorelosti med učitelji v običajnih šolah in šolah s prilagojenim programom ter kakšna je povezanost med stopnjo stresa in čuječnostjo. Zanimalo nas je tudi, kako učitelji opredeljujejo svoje delovno mesto, kolikšna je njihova stopnja izgorelosti in ali je ta pogojena s starostjo in delovno dobo. V teoretičnem delu naloge smo opredelili stres, navedli simptome in posledice stresa ter poklicne izgorelosti. V nadaljevanju smo se ukvarjali z učiteljskim poklicem, iskali načine za obvladovanje poklicnega stresa in posebej izpostavili čuječnost kot tehniko premagovanja stresa. V empiričnem delu naloge smo aplicirali in vrednotili anketni vprašalnik, ki smo ga razposlali na osnovne šole in šole s prilagojenim programom. Naš vzorec je zajemal 187 učiteljev, od tega 105 učiteljev iz običajnih osnovnih šol in 82 učiteljev iz šol s prilagojenim programom. Rezultati raziskave so pokazali, da se le malo učiteljev zaveda poklicnega stresa, da ni moč zaznati razlik pri doživljanju stresa in izgorelosti med učitelji na običajnih šolah in šolah s prilagojenim programom. Presenetljiva ugotovitev naše raziskave pa je, da obstaja pozitivna povezanost med čuječnostjo in stopnjo doživljanja stresa ter izgorelosti.
Ključne besede: izgorelost, stres, učitelji, šola s prilagojenim programom, čuječnost
Objavljeno: 17.11.2016; Ogledov: 965; Prenosov: 179
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici