| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 105
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
VPLIV INOVACIJE IZDELKA NA PODJETJE VINA STEYER
Blaž Edšidt, 2009, diplomsko delo

Opis: Preživeti na trgu, ki je poln konkurence in sive ekonomije, je v današnjem času težko. Podjetja se morajo zavedati, da ni namen samo preživeti na trgu, ampak je potrebno živeti trg. Za to je pomembno, da znamo sprejemati razlike, spremembe in postavljati nove metode dela. Razvoj in obstoj podjetja je odvisen od inoviranja in sprejemanja dejanskega stanja. Pomembno vlogo pri vsem tem imajo inovacije, ki so glavni dejavnik sprememb v podjetju in na trgu. Težave se pojavljajo tudi pri samem financiranju inovativnih podjetij, zato je večina primorana najemati kredite, kar pomeni večje stroške. Moje mnenje je, da bi država morala nameniti več posluha za inovativna podjetja, saj imam občutek, da gleda nanje kot »mačeha«. Proces od ideje do inovacije je vse prej kot enostaven, saj ga prepleta veliko ovir, odporov in finančnih vrzeli. Pomembno je, da se v podjetju zavedamo pomena inovacij in to zavedanje širimo ne samo v sosednjo pisarno ampak med vse zaposlene v podjetju, saj je ključnega pomena to, da širimo in ustvarjamo inovativno delovno okolje, ki je pogoj za nastajanje novih zamisli. Za realizacijo inovacije je potrebno veliko različnih faz, ki ne zajemajo samo poti od ideje do inovacije, ampak tudi analize, teste, poizkuse, strategije, postavljanje ciljev, uvajanje inovacije na trg in njena analiza. Ko je invencija pripravljena, jo damo v uporabo, nato pa spremljamo odzive uporabnikov in trga. Uporabniki in trg so glavni vir povratne »feedback« zveze, ki nam pove ali je postala inovacija ali ne. Če je postala inovacija, pomeni to za podjetje uspeh, uresničitev ciljev, konkurenčno prednost, večji dobiček, prepoznavnost in ugled. Lahko trdim, da so inovacije nuja v sodobnem gospodarstvu. Nove rešitve lahko veliko pripomorejo, olajšajo delo, pritegnejo nove odjemalce in dobavitelje, ter širijo ustvarjalni duh v domačem ali podjetniškem okolju.
Ključne besede: Invencija, inovacija, inovacijski proces, financiranje inovacijskih podjetij, lastni kapital, tuji kapital, Vina Steyer, stekleni zamašek.
Objavljeno: 30.11.2009; Ogledov: 2493; Prenosov: 329
.pdf Celotno besedilo (6,31 MB)

2.
INOVATIVNE TEHNOLOGIJE PRIDOBIVANJA ELEKTRIČNE ENERGIJE IZ OBNOVLJIVIH VIROV
Marko Kores, 2009, diplomsko delo

Opis: Globalne vremenske spremembe, nova zakonodaja, strmenje k čistejšim in okolju prijaznim tehnologijam so in bodo pripomogle k razvoju inovativnih izdelkov pridobivanja energije iz OVE. Pričakovati je, da se bodo cene tehnologij nižale. Prav tako bo Evropska unija namenjala vedno več denarja za raziskave in razvoj na tem področju. V Sloveniji s finančnimi sredstvi spodbujajo gradnjo sončnih elektrarn Eko sklad, Ministrstvo za kmetijstvo, država s fiksnimi odkupnimi cenami električne energije. Evropska unija strmi k zmanjševanju izpustov toplogrednih plinov, pri čemer bodo velik doprinos k zmanjšanju prinesle tehnologije koriščenja OVE. Plan Evropske unije je do leta 2020 pridobiti 20% energije iz OVE. V Sloveniji bi naj do leta 2020 pridobili 25% vse energije iz OVE. Ker je podjetij, ki ponujajo gradnjo sončnih elektrarn vedno več je pomembno, da podjetja pri zadržanju in večanju tržnega deleža uporabljajo nove — inovativne izdelke.
Ključne besede: Invencija, inovacija, eko inovacija, obnovljivi viri, finančne spodbude EU in Slovenije, Enersis d.o.o.
Objavljeno: 04.06.2010; Ogledov: 2342; Prenosov: 231
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

3.
USTVARJALNOST IN INOVATIVNOST KOT POGOJ ZA PREMAGOVANJE GOSPODARSKE KRIZE
Marko Esih, 2009, diplomsko delo

Opis: Ustvarjati in biti ustvarjalen. Samo to je pot, ki bi jo morala podjetja imeti. Brez ustvarjanja tudi ni idej, ki pripeljejo do inovacij. Inovacije pa so nujne za preživetje podjetja. Pri tem je pomembna ustvarjalna svoboda. Tako se včasih pojavi težava, da družba ni spodbujevalno naravnana in tako za ustvarjalca ni pozitivna in ga zavira pri ustvarjalnosti ter iskanju idej. Poznane so štiri značilne faze pri nastajanju ideje. To so: priprava, inkubacija, razsvetlitev in preverjanje. Pri iskanju idej si lahko pomagamo z mnogimi tehnikami ustvarjalnega mišljenja. Pomembno je vedeti, da tehnike ustvarjalnega mišljenja nikogar ne naučijo producirati idej. Pomagajo pa tistim, ki jih imajo v sebi, da jih spravijo na plano. Tako so tehnike lahko pisne ali ustne, skupinske ali individualne. Vse ideje, ki jih dobimo s tehnikami ustvarjalnega mišljenja pa niso koristne. Tako si pomagamo z raznimi metodami oz. tehnikami izbora idej. Te nam pomagajo, da se lažje odločimo ali je ideja za podjetja primerna ali ni. Ali bo podjetje imelo korist od nje ali ne. Pot nas potem pripelje do invencije, ki še ni inovacija je pa nujna na poti do inovacije. Slednji termin lahko uporabimo šele takrat, ko se je ideja razvila do te meje, da postane koristna avtorju ter ostalim odjemalcem katerim je namenjena. Pomembno je torej, da jo uporabniki sprejmejo. Avtorju pa mora prinašati neko korist. Čas gospodarske krize, ki je zajel celoten svet, je še bolj izpostavil besedo ustvarjalnost in inovativnost. Pričakovano jo imamo tudi v Sloveniji. Evropska Unija je zato sprejela sveženj ukrepov za reševanje gospodarstva. Slovenija je potem pripravila nacionalni načrt reševanja domačega gospodarstva, ki med drugim predvideva tudi izboljšanje inovativnosti ter razvoja. Mnogi pa menijo, da sta ustvarjalnost ter inovativnost neupravičeno zapostavljeni.
Ključne besede: Ustvarjalnost, ideja, tehnike ustvarjalnega mišljenja, inovativnost, invencija, inovacija, gospodarska kriza.
Objavljeno: 24.05.2010; Ogledov: 3096; Prenosov: 379
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

4.
METODE ZA VZPODBUJANJE USTVARJANJA IDEJ, INVENCIJ IN INOVACIJ V PODJETJU GORENJE, D.D.
Jasmina Mujkić, 2010, diplomsko delo

Opis: Ustvarjalnost kot sposobnost odkrivanja novih idej predstavlja temelj za inovativnost. S spodbujanjem ustvarjalnega mišljenja in sodelovanja oblikujemo nov način motiviranja in organiziranja zaposlenih ter preprečimo blokade, ki bi se lahko pojavile pri posameznikih. Delo v skupinah zaposlene združuje, izboljšuje njihove medsebojne odnose in jih spodbuja k izražanju njihovih idej in predlogov s tem, da mora veljati prepoved kakršnegakoli kritiziranja, saj to zavira kreativnost ljudi. Ker smo ljudje bitja, ki včasih potrebujemo neko vodilo, zato za spodbujanje ustvarjalnosti ali povečanje le-te uporabljamo metode za vzpodbujanje ustvarjalnega mišljenja in sodelovanja. To so metode, ki nas skozi posamezne korake in pravila vodijo do idej in koristne ustvarjalnosti. Da bi dosegli koristno ustvarjalnost, nam morata vodstvo in podjetniška klima to omogočati. Ena izmed glavnih nalog vodstva podjetja mora biti zagotavljanje ustrezno usposobljenih in izobraženih ljudi, vlaganje v razvoj zaposlenih in njihovo dodatno izobraževanje ter ponujati zaposlenim delovne pogoje, ki omogočajo izražanje ustvarjalnosti posameznikov. Podjetje Gorenje, d.d. je eno izmed uspešnejših slovenskih podjetij, ki se zaveda pomena in koristnosti človeškega kapitala. Zavedajo se, da za doseženimi odličnimi rezultati v podjetju stojijo zaposleni. Ključnega pomena pa so vlaganja v razvojno in raziskovalno dejavnost ter vzpodbujanje ustvarjalnosti in inovativnosti znotraj podjetja.
Ključne besede: ustvarjalnost, metode in tehnike ustvarjalnega mišljenja, ideje, invencije, inovativnost, Gorenje, d.d.
Objavljeno: 24.09.2010; Ogledov: 2577; Prenosov: 702
.pdf Celotno besedilo (999,78 KB)

5.
LASTNOSTI INOVATIVNIH MANAGERJEV
Darja Kranjc, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V vsakem podjetju potrebujemo inovativnega managerja, ki spodbuja inovativnost. Inovativni manager je sposoben hitro ustvariti mnogo različnih idej, informacije in znanje zna koristno uporabiti, predan je reševanju problemov, željan znanja, vizionar, ciljno usmerjen, dober komunikator in motivator ipd. Ima določene osebnostne, strateške, organizacijske in vodstvene lastnosti, ki mu pomagajo pri njegovem delu. Ker pa so te lastnosti pri vsakem posamezniku različne, mora najprej spoznati svoje dobre lastnosti ter jih razvijati. Razvijati pa je potrebno potencial managerjev in potencial podjetja.Vloga inovativnega managerja je ena izmed najzahtevnejših nalog v podjetju. Je ključna za razvoj in prihodnost uspešnega podjetja. Inovativni manager mora poskrbeti, da se v podjetju neprestano ustvarjajo nove invencije in inovacije. Odgovarja za planiranje strateških odločitev podjetja. Inovacije in strategije imajo skupne dejavnike pri poslovanju podjetja, saj tako podjetje ostane konkurenčno in inovativno.Inovacije so torej nujna sestavina poslovanja podjetja. Postati morajo vsakodnevno opravilo, ki se jih morajo lotevati vsi zaposleni, ne samo vodstvo podjetja. Čeprav se potreba po inoviranju začne pri vodstvu, pa mora iskanje novosti priti v zavest tudi vsem ostalim zaposlenim, saj bodo le tako čutili predanost in veselje do dela ter pripadnost podjetju. Zaposleni so vir novih idej, zamisli in predlogov. Inovacije ne nastanejo same od sebe, ampak so plod vztrajnega razmišljanja in dela. Gre za kontinuiran proces, ki zahteva od podjetij trajno razmišljanje o tem, kako slediti trendom, obenem pa prehiteti konkurenco. Menim, da je potrebno spodbujati inovacije do te mere, ko še prinašajo koristi podjetju, kupcem, družbi in okolju, saj je od tega odvisen uspeh podjetja in celotne družbe.
Ključne besede: inovativni manager, osebnostne lastnosti, strateške lastnosti, organizacijske lastnosti, vodstvene lastnosti, inovacije, inovativno poslovanje, Mojca Kert Kos, Petrol Energetika d.o.o., Multi Utility
Objavljeno: 29.11.2010; Ogledov: 2756; Prenosov: 409
.pdf Celotno besedilo (372,55 KB)

6.
VPLIV INOVACIJ ZA STANOVALCE LAMBRECHTOVEGA DOMA
Sandra Krajnc, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Pred pisanjem diplomskega seminarja sem si postavila hipoteze, ki sem jih po pogovoru s strokovno delavko potrdila. V veliko veselje mi je bilo prepletanje znanja, ki sem ga pridobila s teorijo inoviranja in spoznanj o inovacijskih pristopih v Lambrechtovem domu. Tako sem s pomočjo pogovora dobila vpogled tudi v delo in življenje v domu, torej v področje, ki ga predhodno nisem poznala. Z gotovostjo lahko rečem, da me je institucionalno življenje v domu presenetilo. Nisem si predstavljala, da je življenje v domu naravnano navzven in hkrati k vsakemu posamezniku. Mnenja, predlogi, pohvale in graje so del vsakdanjika, ki pripomorejo k uresničevanju zastavljenega poslanstva doma. Konkurenca je vedno večja in k zapolnitvi praznih postelj pripomore tudi nenehno inoviranje in ustvarjalnost zaposlenih. To pomeni, da morajo zaposleni pri svojem poslovanju nenehno ustvarjati, raziskovati in spodbujati inovacije. Inovacije predstavljajo nov izdelek ali storitev, lahko pa gre tudi samo za to, da se izdelek ali storitev bistveno izboljša. Prav zaradi tega sem mnenja, da je inovativnost ključnega pomena za vsako podjetje ali organizacijo, s tem pa se povečuje tudi konkurenčna prednost na trgu. Pri pisanju diplomskega seminarja sem se osredotočila tudi na inovacijo, ki so jo v Lambrechtovem domu začeli uvajati leta 2010 in sicer gre za evropski projekt imenovan E-qalin. Pri takšnem projektu gre predvsem za dvig kakovosti življenja starostnikov, kakovost bivanja, oskrbe in nege, dela, izobraževanja, socialnih storitev in predvsem krepitev zadovoljstva zaposlenih. S projektom E-qalin ustanova po treh letih uspešnega, ustvarjalnega razmišljanja in inoviranja pridobi certifikat kakovosti, kar pomeni, da se s tem povečuje konkurenčnost in primerljivost z drugimi domovi, prav tako pa se izboljšuje kakovost za vse uporabnike kakor tudi za zaposlene. Projekt prinaša v Lambrechtov dom veliko ustvarjalnosti ter novih inovacij, ki bodo koristne tako za uporabnike doma kot tudi za zaposlene.
Ključne besede: Ustvarjalnost, invencija, potencialna inovacija, inovacija, projekt E-qalin, Lambrechtov dom, zadovoljstvo stanovalcev, kvaliteta opravljenih storitev.
Objavljeno: 25.01.2011; Ogledov: 1641; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (6,67 MB)

7.
METODE ZA VZPODBUJANJE USTVARJANJA IDEJ, INVENCIJ IN INOVACIJ V SUROVINI D.D.
Dejan Stupan, 2010, diplomsko delo

Opis: Globalna finančno gospodarska kriza je vplivala na vse sektorje gospodarstva v Sloveniji. Ob takšnih okoliščinah se je spremenilo lastništvo Surovine d.d., v podjetju je zavladalo vedno večje zavedanje, kako pomembna je inovativnost kot stalen proces in kot možnost doseganja konkurenčnosti na izbranem področju. Temu je sledila sprememba organizacijske kulture podjetja, ki teži k temu, da bi inoviranje postalo del vsakodnevnega poslovanja, kar pa ni lahka naloga. Skozi diplomsko delo smo opredelili idejo, ki jo potrebujemo za nastanek invencij, katere lahko s časom postanejo potencialne inovacije. Skozi komercializacijo potencialnih inovacij, preidejo v inovacije, katerih koristnost in uporabnost se pokaže v pozitivnem ali negativnem sprejetju odjemalcev. Ukvarjali smo se z vrstami in procesom ustvarjalnega mišljenja ter razvrstili in podrobno opisali metode in tehnike za ustvarjalno sodelovanje. Predstavili in opisali smo dejavnost podjetja Surovina d.d. v katerem smo izvedli anketno raziskavo o uporabi metod in tehnik za spodbujanje ustvarjalnega mišljenja. Anketni rezultati so pokazali, kakšna delovna klima prevlada v podjetju, kakšno delo zaposlenim ustreza ter kakšna stališča zavzemajo glede inoviranja. Ugotovili smo, da bi zaposleni sprejeli naš predlog prenovljenega procesa za ustvarjalno sodelovanje in delo. Podjetju smo tako predlagali in predstavili prenovljen proces ustvarjalnega sodelovanja in dela, katerega lahko vključijo v ustaljen način dela ter na vse organizacijske ravni.
Ključne besede: inoviranje, inovativnost, invencija, inovacija, ideja, ustvarjalnost, tehnike ustvarjalnega razmišljanja, viharjenje možganov, metoda USOMID, Šest klobukov razmišljanja, Surovina d.d., Gorenje Surovina d.o.o.
Objavljeno: 24.11.2010; Ogledov: 2919; Prenosov: 718
.pdf Celotno besedilo (849,27 KB)

8.
USTVARJALNOST IN INOVATIVNOST SLOVENSKIH PODJETIJ
Andreja Kligl, 2010, diplomsko delo

Opis: Z raziskovanjem pri pisanju diplomskega dela smo ugotovili, da sta ustvarjalnost in inovativnost povezana pojma in v današnjih razmerah predstavljata velik pomen za podjetja. Podjetja, ki želijo v današnjih konkurenčnih razmerah preživeti, morajo čim več delati na inovativnosti podjetja in ustvarjalnosti zaposlenih. Zaposleni so tisti, ki bodo predlagali inovativne predloge in se bodo lotili reševanja problemov. Zato je pomembno, da vodje poskušajo oblikovati time in motivirati zaposlene k čim večji ustvarjalnosti. Prav tako je potrebno vpeljati različne metode za spodbujane ustvarjalnosti zaposlenih. Pri tem pravzaprav gre za nove načine spodbujanja in motiviranja zaposlenih, da izrazijo svoje ideje in sodelujejo. Glede na povzetke raziskav smo ugotovili, da Slovenija še vedno zaostaja za vodilnimi inovativnimi evropskimi državami, vendar pa se stanje iz leta v leto izboljšuje.Zanimalo pa nas ni le splošno stanje, ampak tudi kako je z ustvarjalnostjo posameznega podjetja v Sloveniji, zato smo se odločili za raziskavo v enem izmed slovenskih podjetju. Za podjetje smo ugotovili, da je na dobri poti, saj že ima vpeljan sistem nagrajevanja za inovativne predloge, ki ga bo še potrebno malo nadgraditi in dodelati, da se bo ustvarjalnost še bolj povečala. Tudi zaposleni so pripravljeni in si želijo še več izobraževati in delati na metodah ustvarjalnega razmišljanja in ustvarjalnosti na sploh.
Ključne besede: inovacija, inovativnost, ustvarjalnost, metode ustvarjalnega razmišljanja
Objavljeno: 10.12.2010; Ogledov: 4382; Prenosov: 740
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

9.
INOVIRANJE UPRAVLJANJA AVTORSKIH PRAVIC NA RTV SLOVENIJA
Vesna Kolar, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Obravnava teme s področja inovacijskih procesov s poudarkom na invencijsko inovacijskem teoretičnem področju in obravnave njegove difuzije, širjenja novosti z namenom prepoznavanja inovacij kot splošno dobro družbe, nam je razširila spekter teoretičnega znanja in nas navezala na ključno področje naše obravnave v nalogi t.j. področje intelektualne lastnine katere del je avtorska in sorodne pravice, ki jih v Sloveniji ureja Zakon o avtorski in sorodnih pravicah (ZASP). Opis teorije se prepleta z ugotovljenimi dejstvi na osnovi praktičnih primerov. Pomanjkljivost oziroma preživetost zakona o avtorski in sorodnih pravicah dokazuje že globalni razcvet medmrežja, ki ga nadgrajujejo novimi digitalnimi tehnologijami ki narekujejo spremembe na področju zaščite avtorskih pravic. Tudi praksa na medijskem področju se pospešeno navaja na novo, digitalno dobo in ji sledi tako na področju obveščanja javnosti z multimedialnim pristopom, kot tudi na področju uvajanja inovacij na področju tehnoloških ukrepov za zaščito avtorskih pravic na medmrežju. Novim pristopom je potrebno prilagoditi tudi zakon o avtorski in sorodnih pravicah in dogajanje v družbi nakazuje to s predlogi sprememb zakona. Globalno gibanje Creative Commons s svojimi licencami predstavlja evolucijo na področju zaščite pravic avtorjev. Njihova doktrina je deležna vse glasnejše globalne podpore saj vzpostavlja bolj dinamičen odnos med ustvarjalci, avtorji del in uporabniki zaščitenih avtorskih del na svetovnem spletu in verjamemo, da bo v prihodnje predstavljala ključno osnovo pri pripravi globalnih sprememb avtorskega prava. V korak s časom in inoviranjem upravljanja avtorskih del pa stopamo tudi v obravnavanem javnem zavodu s prilagajanjem in usklajevanjem delovanja na prehodu iz analogne v digitalno dobo in se na podlagi invencijskih postopkov odločamo za postopno uvajanje koristne inovacije na področju upravljanja z avtorskimi deli.
Ključne besede: Ključne besede: invencija, inovacija, difuzija novosti, intelektualna lastnina, avtorska in sorodne pravice, Zakon o avtorski in sorodnih pravicah (ZASP), digitalne tehnologije, digitalna doba, Creative Commons.
Objavljeno: 06.07.2011; Ogledov: 1743; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

10.
INOVATIVNOST IMA POMEMBNO VLOGO V BANČNIŠTVU
Maja Rožman, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Vedno znova je pomembna inovativnost na področju bančništva. Odraža se na tržni in konkurenčni priložnosti bank. V današnjem času vse več komitentov izvršuje plačila in dvige izven poslovalnic bank. Vse več komitentov uporablja inovativne storitve, ki nudijo večje udobje in svobodno delovanje, ter hitrejši postopek poslovanja. Velika prednost inovativnosti bančništva na področju elektronskega poslovanja omogoča bankam manj papirnatega dela, hitrejše in učinkovitejše poslovanje in krepitev svojega ugleda doma in v tujini. Ključ do dolgoročnega uspeha v zadovoljstvu in zaupanju strank, pa temelji tudi na poglobljenem znanju in motivaciji vseh zaposlenih.
Ključne besede: Inovativnost, invencija, inovacija, difuzija novosti, agenti spreminjanja, metoda USOMID, ustvarjalnost, konkurenca, bančne storitve, zaposleni, komitenti, uporabniki, motivacija, timsko delo
Objavljeno: 04.08.2011; Ogledov: 2007; Prenosov: 297 
(2 glasa)
.pdf Celotno besedilo (577,91 KB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici