| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 39
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Udejanjanje okoljskega marketinga v povezavi z uspešnostjo podjetij
Breda Drofenik, 2015, magistrsko delo

Opis: Podjetja se danes soočajo z nenehnimi spremembami, na katere se morajo hitro odzivati. Današnja družba se vedno bolj zaveda omejenosti naravnih virov in onesnaževanja okolja. Okoljska odgovornost podjetij postaja pomemben del konkurenčnih prednosti, saj postajajo odjemalci vedno bolj okoljsko odgovorni. Z uresničevanjem politike trajnostnega razvoja podjetja sledijo cilju zadovoljevanja potreb današnjih generacij, ne da bi pri tem ovirala zadovoljevanje potreb prihodnjih generacij. Pri tem pa je za podjetja pomembno, da ob hkratni okoljski odgovornosti optimirajo tudi ekonomske cilje. Pri implementiranju okoljske dimenzije v proces menedžmenta podjetja in menedžmenta marketinga je pomemben tako imenovani holistični pristop, ki je ključ uspešnega udejanjanja okoljskega marketinga. Podjetja, ki udejanjajo okoljski marketing z namenom doseganja konkurenčnih prednosti, izvajajo strateški model okoljskega menedžmenta. Ko podjetja delujejo le v skladu z okoljsko zakonodajo, govorimo o ugoditvenenem modelu okoljskega menedžmenta. Stroški, povezani z udejanjanjem okoljskega marketinga in širše okoljskega menedžmenta podjetja silijo v modifikacijo njihovega delovanja, torej k razvoju in inovacijam. Na prvi pogled se zdi, da udejanjanje okoljske politike vodi v slabši poslovni rezultat podjetij (vsaj kratkoročno), saj morajo okoljska podjetja, da zadostijo okoljski zakonodaji in da poslujejo okolju prijazno v najširšem smislu, investirati. To pa na dolgi rok prinaša prihranke (na primer zmanjšanje porabe surovin, energije, izpustov), krepitev konkurenčnih prednosti, večjo dodano vrednost in posledično boljše poslovne rezultate v primerjavi s konvencionalnimi podjetji. Postavlja se torej vprašanje o morebitni povezanosti udejanjanja okoljskega marketinga in uspešnosti podjetji, kar smo preverjali v tem delu. Model okoljskega marketinga smo zastavili na integracijskem modelu načrtovanja marketinga, natančneje na strateški, strukturni in funkcijski ravni. Z empirično raziskavo smo preverili prisotnost okoljske dimenzije v vrednotah podjetij, prisotnost okoljske dimenzije na posameznih ravneh marketinškega načrtovanja in marketinškem načrtovanju kot celoti. Na podlagi tržnih, finančnih in drugih kriterijev smo merili zaznavo uspešnosti podjetij v primerjavi s konkurenco v obdobju zadnjih treh let. Na podlagi izsledkov opravljene raziskave o povezanosti okoljskega marketinga in uspešnosti podjetij predelovalne industrije v Sloveniji ugotavljamo, da obstaja pozitivna povezanost med okoljsko aktivnostjo na ravni strateškega marketinškega načrtovanja in okoljsko aktivnostjo na strukturni ravni marketinškega načrtovanja ter med okoljsko aktivnostjo na ravni strukturnega marketinškega načrtovanja in okoljsko aktivnostjo na funkcijski ravni marketinškega načrtovanja. Med prisotnostjo okoljske dimenzije v vrednotah podjetij in okoljsko aktivnostjo na ravni marketinškega načrtovanja nismo ugotovili povezanosti, prav tako ni povezanosti med okoljsko aktivnostjo na ravni strateškega marketinškega načrtovanja in okoljsko aktivnostjo na funkcijski ravni marketinškega načrtovanja. Raziskava je pokazala, da velikost podjetij ne vpliva na stopnjo okoljske aktivnosti na ravni marketinškega načrtovanja. Tudi povezanosti med okoljsko aktivnostjo na ravni marketinškega načrtovanja in uspešnostjo podjetij ni bilo zaznati oziroma je bila zanemarljiva. Prispevek dela k znanosti temelji na tem, da podobna raziskava, ki bi obravnavala okoljski marketing na podlagi integracijskega modela marketinškega načrtovanja ter povezanost med okoljskim marketinškim načrtovanjem in uspešnostjo podjetij v Sloveniji v javno dostopni obliki ne obstaja. Ker postaja okoljska odgovornost vedno bolj pomemben element konkurenčnih prednosti, pri čemer igra ključno vlogo okoljski marketing, smo želeli zapolniti vrzel na področju domače literature na to temo.
Ključne besede: Okolje, trajnostni razvoj, okoljski marketing, okoljsko marketinško načrtovanje, uspešnost podjetij.
Objavljeno: 29.03.2016; Ogledov: 932; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

2.
Pregled in kriteriji za izbiro toplotnoizolacijskih materialov
Gregor Radonjič, Vojko Musil, 1995, pregledni znanstveni članek

Opis: V preglednem članku opisujemo vrste in lastnosti najpomembnejših toplotnoizolacijskih materialov, smisel in pomembnost pravilnega izoliranja kot tudi ključne kriterije za določitev optimalne izolacije. Poleg pravilne izbire ustreznega toplotnoizolacijskega materiala je potrebno vselej sistematično pristopiti tudi k izračunu debeline izolacijskega sloja. Med toplotnoizolacijskimi materiali je dan večji poudarek trdim poliuretanskim (PUR) penam. Za izboljšanje kakovosti trdih PUR pen je potrebno dobro poznavanje zakonitosti prenosa toplote skozi njihovo porozno strukturo, kar omogoča doseganje nizkih vrednosti toplotne prevodnosti. Podani so tudi izrazi za določitev efektivne toplotne prevodnosti, kakor tudi možnosti substitucije penilcev in recikliranja pri proizvodnji PUR pen.
Ključne besede: toplotnoizolacijski materiali, optimalna izolacija, trde poliuretanske pene
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1051; Prenosov: 30
URL Povezava na celotno besedilo

3.
Študij mehanskih lastnosti PP/EPM in PP/EPDM mešanic
Vojko Musil, A. Senčar, 1995, pregledni znanstveni članek

Ključne besede: polimeri, polimerne mešanice, mehanske lastnosti, modifikacija, umetne snovi
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1047; Prenosov: 45
URL Povezava na celotno besedilo

4.
Smeri razvoja novih materialov na podlagi polimernih mešanic in zlitin
Vojko Musil, Gregor Radonjič, 1994, pregledni znanstveni članek

Ključne besede: materiali, novi materiali, polimeri, zlitine, razvoj
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 796; Prenosov: 32
URL Povezava na celotno besedilo

5.
Modifikacija PP/SAN mešanic
Gregor Radonjič, Vojko Musil, 1995, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Izotaktični polipropilen (PP) je med poliolefini eden od najpogosteje uporabljanih polimerov. Kopolimer stiren/akrilonitril ima nekatere dobre lastnosti , ki skupaj z lastnostmi PP omogočajo doseganje sinergističnih učinkov. Polimerna mešanica PP/SAN je nemešljiva in kaže določeno poslabšanje nekaterih mehanskih lastnosti, vendar pa se izboljšajo predelovalne in nekatere druge lastnosti. Na spremembe lastnosti PP/SAN mešanic lahko vplivamo tudi z dodatkom modifikatorja. Zaradi omenjenih dejstev smo se odločili za raziskave vplivov dodatka modifikatorja udarne žilavosti na mehanske lastnosti in morfologijo. Kot modifikator smo uporabili triblok kopolimer poli (stiren-b-etilen-co-butilen-b-stiren) (SEBS). Vzorce smo pripavili v talini v Brabenderjevem gnetilniku. Plošče smo stiskali z laboratorijsko stiskalnico in jih karakterizirali s torzijsko reometrijo, merjenjem udarne žilavosti in scanning elektronsko mikroskopijo. V prispevku predstavljamo in komentiramo rezultate predelovalnih, mehanskih in morfoloških lastnosti binarnih PP/SAN in ternarnih PP/SAN/SEBS mešanic.
Ključne besede: polimerne mešanice, polipropilen, polimeri
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1012; Prenosov: 27
URL Povezava na celotno besedilo

6.
Kompatibilizacija polipropilenskih mešanic
Gregor Radonjič, Vojko Musil, 1996, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Kompatibilizacija je učinkovita metoda modificiranja nemešljivih polimernih mešanic. Z dodatkom majhnih količin izbranega blokkopolimera lahko dobimo polimerne zlitine s stabilno morfologijo in dobro medfazno adhezijo, kar omogoča bistveno izboljšavo nekaterih fizikalnih lastnosti. V prispevku predstavljamo rezultate raziskav kompatibilizacije mešanice polipropilena (PP) s polistirenom (PS). Kot kompatibilizatorja smo uporabili stirenska blokkopolimera in proučevali njun vpliv na morfologijo in mehanske lastnosti PP/PS mešanic.
Ključne besede: polimeri, mešanice, tehnologija, plastične mase, umetne snovi, kompatibilnost, polipropilen, polistiren, stiren
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1035; Prenosov: 19
URL Povezava na celotno besedilo

7.
8.
Vpliv koncentracije kompatibilizatorja na mehanske lastnosti PP/PS mešanic
Gregor Radonjič, Vojko Musil, Matjaž Makarovič, 1997, izvirni znanstveni članek

Opis: Preučevali smo kompatibilizacijske učinke poli(stiren-b-butadien-b-stirena) (SBS) na morfologijo in mehanske lastnosti nemešljive mešanice polipropilena (PP) in polistirena (PS) v različnih masnih razmerjih. Za nekompatibilizirane in kompatibilizirane PP/PS mešanice smo določili vrednosti zarezne udarne žilavosti, meje plastičnosti, raztezka na meji plastičnosti in Youngovega modula v odvisnosti od masnega razmerja PP in PS ter količine dodanega SBS. Eksperimentalno določene vrednosti meje plastičnosti binarnih PP/PS mešanic smo primerjali z vrednostmi, dobljenimi iz teoretičnih modelov.
Ključne besede: polimeri, polimerne mešanice, polistiren, polipropilen, mehanske lastnosti, kemija
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1020; Prenosov: 46
URL Povezava na celotno besedilo

9.
Morfologija mešanic PP/PS, kompatibiliziranih z blokkopolimerom SBS
Gregor Radonjič, Vojko Musil, I. Šmit, 1998, izvirni znanstveni članek

Opis: Nemešljivi polimerni mešanici polipropilena (PP) in polistirena (PS) smo dodajali blokkopolimer poli(stiren-b-butadien-b-stiren) (SBS) kot kompatibilizator. S presevno elektronsko mikroskopijo (TEM) in širokokotno rentgensko difrakcijo (WAXD) smo preučevali morfologijo binarnih mešanic PP/PSin PP/SBS ter ternarnih mešanic PP/PS/SBS. TEM-analiza je pokazala, da so v matični fazi PP dispergirani agregirani delci PS, ki jih obdaja SBS. SBS istočasno povezuje matično in dispergirano fazo. Z WAXD analizo je bilo ugotovljeno, da poleg tega dodatek SBS k homopolimeru PP in mešanicam PP/PS sistematično spreminja stopnjo kristaliničnosti in velikost ter orientacijo kristalitov PP, kar kaže na nedvomni vpliv SBS na kristalizacijo PP.
Ključne besede: kemija, kompatibilnost, morfologija, polimeri, polipropilen, polistiren
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1009; Prenosov: 33
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Raziskave modificiranih kompozitov iz polipropilena in talka
Matjaž Denac, Vojko Musil, Matjaž Makarovič, Črtomir Stropnik, 1999, izvirni znanstveni članek

Opis: V razvoju novih polimernih materialov zavzemajo pomembno mesto polimerni kompoziti, proizvedeni iz polipropilena (PP). Preučevali smo kompozite iz PP in talka, površinsko obdelanega z aminosilani, in polimernega modifikatorja. Kompoziti so vsebovali 12 vol.% obdelanega talka in do 10 vol.% blokkpolimerov poli-(stiren-b-etilen-co-butilen-b-stirena)(SEBS) različnih molskih mas, SEBS, grafitiranega z maleinanhidridom (SEBS-gMA), ali PP, grafitiranega z maleinanhidridom (PP-gMA). Vzorce smo pripravili preko taline v Brabenderjevem gnetilniku in s stiskanjem v plošče na laboratorijski stiskalnici. Kompozite PP/talk/SEBS-gMA in PP/talk/PP-gMA smo pripravili tudi pri različnih časih gnetenja. V delu so komentirani rezultati meritev predelovalnih lastnosti (torzijski moment mešanja), mehanskih lastnosti (natezne lastnosti, zarezna udarna žilavost) in študija morfologije v odvisnosti od sestave in tehnoloških pogojev priprave kompozitov.
Ključne besede: polipropilen, talk, polimerni modifikator, polimerni kompoziti
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 667; Prenosov: 43
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici