| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
Promocija zdravja in proces vključitve odraslih v zdravstveno vzgojne delavnice CINDI
Vladka Vovk, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu smo predstavili in opisali teorijo Skrbi avtorice Kristen M. Swanson ter prikazali njeno uporabnost v zdravstveno vzgojni delavnici CINDI. Predstavili smo tudi pomen promocije zdravja. Poskušali smo ugotoviti vzrok majhni napotitvi pacientov na zdravstveno vzgojo s strani osebnih izbranih zdravnikov. Metodologija raziskovanja: Raziskava je temeljila na kvalitativni metodologiji in metodi utemeljene teorije. Potekala je v kliničnem okolju. V njej je sodelovalo deset zdravnikov splošne medicine, ena srednja medicinska sestra in udeleženci zdravstveno vzgojne delavnice CINDI. Za tehniko zbiranja podatkov smo izbrali delno strukturiran intervju. Podatke smo nato analizirali s pomočjo tematske analize. Rezultati: Analiza rezultatov je pokazala, da so zdravniki sicer dobro seznanjeni z delovanjem zdravstveno vzgojnega centra, vendar v ambulantah paciente redko obveščajo o njegovem delovanju. Zavedajo se, da so odgovorni za napotitev pacientov v zdravstveno vzgojne delavnice in da s tem, ko jih napotijo, vplivajo na pacientovo skrb za lastno zdravje. Večina zdravnikov meni, da so za izvajanje celovite zdravstvene vzgoje v ambulantah preobremenjeni. Zelo pomembna je ugotovitev, da zdravniki opazijo pozitiven učinek zdravstvene vzgoje na zdravstveno stanje pacientov. Sklep: Analiza odgovorov pacientov, ki so se udeležili zdravstveno vzgojnih delavnic v okviru CINDI programa je pokazala, da lahko teorijo Skrbi apliciramo tudi v zdravstveno vzgojo. Poglavitna vzroka za nizko število napotitev pacientov v zdravstveno vzgojne delavnice sta na eni strani preobremenjenost zdravnikov z delom v ambulantah, kar meni sedem zdravnikov, na drugi pa nizka notranja motivacija pacientov, s čimer se strinjajo vsi zdravniki. Rešitev problema vidimo v tem, da bi zdravniki zdravstveno vzgojne delavnice predstavljali kot sestavni del preventivnega pregleda in ne le kot eno izmed možnosti za zmanjševanje pojavnosti srčno žilnih bolezni.
Ključne besede: Ključne besede: teorija Skrbi Kristen M. Swanson, promocija zdravja, preventivni pregledi, zdravstven vzgoja, zdravstveno vzgojne delavnice
Objavljeno: 06.01.2012; Ogledov: 3264; Prenosov: 707
.pdf Celotno besedilo (4,12 MB)

4.
KAZNOVANJE PREDŠOLSKIH OTROK
Vladka Tot, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Kaznovanje predšolskih otrok je v teoretičnem delu napisano nekaj besed iz različne literature o tem kaj sploh je kaznovanje, kako kaznovati, kakšno je učinkovito kaznovanje in kako se lahko izognemo kaznovanju. Napisanih je nekaj predlogov za sodobno kaznovanje, zraven tega pa smo napisali nekaj besed o tem, kdaj je kazen lahko vzgojna. Dotaknemo se različnih nagrad kot so pohvale, ali druge materialne nagrade ter napišemo nekaj o mejah, ki jih je potrebno jasno postavljati otroku. V empiričnem delu pa želimo preko vprašalnikov, ki jih posredujemo staršem predšolskih otrok, ugotoviti dejansko stanje današnjega kaznovanja in ugotoviti, kako so bili kaznovani starši. Vprašalniki so zajemali vprašanja kako, koliko, na kakšen način starši kaznujejo otroka in kaj menijo o telesnem ali kakršnem koli drugem kaznovanju. Zadali smo si nekaj vprašanj in dobili želene odgovore ter ovrgli ali potrdili določene hipoteze.
Ključne besede: kaznovanje, ljubezen, avtoriteta, vzgoja, meje, nagrade, kritika, spoštovanje, disciplina, učinkovitost, doslednost.
Objavljeno: 13.08.2009; Ogledov: 2446; Prenosov: 413
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

5.
6.
TEŽAVE SLOVENSKIH PODJETIJ V ČASU KRIZE
Vladka Jauk, 2012, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja smo svetovno gospodarsko in finančno krizo predstavili skozi obdobje, v katerem se je kriza pričela, in njen razvoj do današnjih dni. V teoretičnem delu smo prikazali vzroke za nastanek svetovne gospodarske in finančne krize, njene dejavnike ter njen prenos v Evropo. Predstavili smo vpliv globalno finančne krize na Slovenijo in njeno gospodarstvo. Slovenija je v letu 2005 zašla v nekakšno »harzdardersko obdobje«, ki je trajalo do konca leta 2008. Zanimali so nas razlogi, zakaj se je to »harzdardersko obdobje« v Sloveniji kazalo drugače kot v drugih državah ter vzroki, ki so Slovenijo pripeljali do kreditne zasvojenosti? Veliko pozornosti smo namenili analizi najbolj prizadetih panog v Sloveniji ter posledicam finančne krize za slovensko gospodarstvo. V nadaljevanju smo prikazali reševanje krize v Sloveniji ter kako je slovenska vlada odreagirala s protikriznimi ukrepi. Predstavljeni so bili načini reševanja krize v slovenskih podjetjih ter posledice, ki jih je kriza imela za slovensko gospodarstvo. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo analizirali težave slovenskega podjetja Mariborska livarna Maribor v času krize. Poudarek je bil na praktičnem delu, kjer je predstavljen vpliv krize na podjetje. Pri analizi smo se osredotočili na gibanje prihodkov, likvidnost, zaposlene ter plače in vpliv krize na obseg investicij in dobičkov podjetja. Opisali smo še reševanje krize v MLM, ki rešuje svoj položaj z reorganizacijo ter odprodajo Aklimata. MLM bo krizo rešila s solastništvom bank NKBM, Probanke in Abanke, ki bodo postale 51-odstotne lastnice MLM.
Ključne besede: Svetovna gospodarska in finančna kriza, vzroki in posledice krize, prenos krize v Evropo, kriza v Sloveniji, pregled najbolj prizadetih panog v Sloveniji, reševanje krize v Sloveniji, težave slovenskega podjetja Mariborska livarna Maribor v času krize.
Objavljeno: 22.11.2012; Ogledov: 3315; Prenosov: 403
.pdf Celotno besedilo (963,60 KB)

7.
KONFLIKTI V PODJETJU IN KAKO JIH REŠITI
Vladka Predikaka, 2012, diplomsko delo

Opis: Vsak človek kdaj naleti na konfliktno situacijo. V konflikt se lahko zapleteš s kakšno osebo, skupino ljudi ali pa je konflikt znotraj tebe samega. Največkrat sta potrebni dve osebi, ki imata različna stališča v zvezi z eno ali več zadevami. Konflikti torej nastanejo zaradi navzkrižja interesov med posamezniki ali skupinami. Pojem konflikt ne smemo enačiti s pojmom problem. Ni enako. Problem lahko vodi v konflikt, ni pa nujno. V vsakem konfliktu pa se že obvezno pojavlja problem. Konflikt ne smemo enačiti niti z fizičnim nasiljem, saj prepiri in nasilje niso konflikt, temveč predstavljajo poskus njegovega razreševanja. Ljudje, ki se prepirajo ali pretepajo, poskušajo vplivati na drugega, da bi se vedel tako, kot želijo oni. Zato ne smemo izenačevati konflikta z vedenji, ki izhajajo iz njega. Ni nujno, da se osebi, ki sta v konfliktu sploh prepirata. Lahko se ignorirata ali sta v prijaznih odnosih. Konflikti v podjetjih so stalnica. Pomembno jih je čim prej prepoznat in jih sproti reševati. V nasprotnem primeru se lahko konflikti v podjetju začenjajo odražati na poslovanju, kar lahko zmanjša produktivnost in slabi podjetje. S tem je ogrožena naša konkurenčnost in seveda, dobiček. Zavedati se moramo, da konflikti ne prinašajo samo negativnih posledic, če jih rešimo konstruktivno, lahko podjetju pripomorejo tako, da izboljšajo odnose med zaposlenimi, prinašajo spremembe in razbijejo monotonost.
Ključne besede: konflikt, reševanje konfliktov, vrste konflikta, konflikti v podjetjih, konflikti v družinskih podjetjih
Objavljeno: 20.12.2012; Ogledov: 971; Prenosov: 318
.pdf Celotno besedilo (690,81 KB)

8.
MOTIVACIJA ZAPOSLENIH ZA IZOBRAŽEVANJE V PODJETJU X
Vladka Žavrlan, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se osredotočamo na motivacijo zaposlenih za izobraževanje. Zaposleni se skozi svoje delo ves čas izpopolnjujejo. Zavedajo se, da je njihovo znanje zelo pomembno za njihov osebni razvoj, ker pa zaradi vse večjega napredka njihovo znanje zastara, ga je treba nadgraditi. Motivacija je pri tem ključnega pomena. Diplomsko delo vsebuje teoretični in praktični del. Teoretični del se prične z obrazložitvijo izobraževanja zaposlenih in opredelitvijo pojma izobraževanja ter faz izobraževalnih dejavnosti v organizaciji. V naslednjem poglavju opišemo motivacijo, motiviranje, motivacijske teorije, motivacijsko strukturo pri izobraževanju in motivacijo zaposlenih za izobraževanje. Nato predstavimo podjetje, njegovo organizacijsko in kadrovsko strukturo ter na koncu še izobraževanja v podjetju. V praktičnem delu se osredotočimo na raziskavo motivacije za izobraževanje zaposlenih v podjetju. Namen raziskave je, da ugotovimo, kakšna je motivacija zaposlenih na področju izobraževanja v podjetju. Za zbiranje podatkov uporabimo anonimni anketni vprašalnik z zaprtim tipom vprašanj. Na koncu diplomskega dela predstavimo ugotovitve in podamo nekaj predlogov za izboljšave.
Ključne besede: zaposleni, izobraževanje, motivacija
Objavljeno: 23.06.2014; Ogledov: 807; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

9.
Kako izboljšati etiko managerskih prevzemov v Sloveniji
Vladka Jauk, 2015, magistrsko delo

Opis: Vpliv etike managerjev na splošno poslovno etiko je izredno velik in pomemben. Namen magistrskega dela je obravnava slovenskih podjetij in delovanje managerjev pri prevzemih podjetij v skladu s poslovno etiko. Prvi del magistrskega dela je obravnavan s teoretičnega vidika, in sicer zajema obravnavo managerskih prevzemov, opredelitev etike in poslovne etike, etike managementa in predstavitev ene izmed pomembnejših funkcij v managementu, ki ji pravimo etično odločanje. Navedene kompetence smo na podlagi literature ustrezno predstavili in povzeli mnenja različnih avtorjev. V drugem delu magistrskega dela smo po posameznih korakih predstavili podjetja, ki so prevzemala ali bila prevzeta, in izpostavili motive oziroma vzroke za prevzem posameznega podjetja. Zabeležili smo tudi, kako je bila prisotna etika pri posameznih prevzemih, in navedli predloge za izboljšave. To nam je predstavljalo I. aplikativni del. V nadaljevanju aplikativnega dela smo proučili raziskovalna vprašanja in jih ustrezno argumentirali. V magistrskem delu smo si zastavili nalogo, da pojasnimo in ugotovimo vpliv etike na managerske prevzeme v Sloveniji. Temeljna ugotovitev našega dela je, da na uspeh managerskega prevzema pomembno vpliva etično delovanje v podjetju. Managerski prevzemi, v katerih podjetja procesu etičnega delovanja ne posvečajo dovolj pozornosti, so obsojena na propad. Pomemben del magistrskega dela predstavlja primerjava petih podjetij, ki so prevzemala in bila v končni fazi tudi sama prevzeta ter prikaz vloge etike v obravnavanih primerih. Tako v teoretičnem kot v empiričnem delu dosegli zastavljene cilje magistrskega dela.
Ključne besede: prevzem podjetij, prijazni in sovražni prevzem, uspešnost prevzema, etika in poslovna etika, etika managementa, etično odločanje, izbrani managerski prevzemi v Sloveniji (Pivovarna Laško, Pivovarna Union, Mercator, Merkur in Fructal).
Objavljeno: 26.11.2015; Ogledov: 756; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

10.
PRENOVA PROCESA SPREMLJANJA PORABE MATERIALOV V PROIZVODNEM PODJETJU
Vladka Deželak, 2016, diplomsko delo

Opis: Poslovni proces se prične z osnovnim dogodkom in lahko združuje več poslovnih procesov, ki inpute pretvorijo v outpute. Povezani so izvajalski in nadzorni postopki in aktivnosti, ki prispevajo k dodani vrednosti končnih proizvodov ali opravljeni storitvi. Temeljni poslovni procesi, ki potekajo v večini podjetij so nabavljanje, proizvajanje, prodajanje in vključujejo več funkcij kot so kadrovska, marketinška, nabavna, logistična, razvojna, informacijska. Uspešnost vsakega proizvodnega podjetja je odvisna od dobre organiziranosti na vseh področjih. Potrebno je spremljati, proučevati, analizirati in raziskovati vse pojave na tržišču in v podjetju, da z minimalnimi stroški zagotovimo maksimalno zanesljivost poslovanja. Pomembno vlogo pri proizvodnem procesu imajo zaloge materialov in gotovih proizvodov. Zaloge na eni strani omogočajo neprekinjeno proizvodnjo, na drugi strani pa povzročajo stroške, saj je v njih vezan kapital. Statistika navaja, da tvorijo zaloge drugo najvišjo premoženjsko kategorijo v bilanci stanja. V diplomskem delu bom predstavila proizvodno podjetje Cinkarna Celje, ki ima večje število strateških proizvodnih programov. Organizacijsko in ekonomsko je smiselno, da ima podjetje organizirana skupna funkcijska področja, ter v tem okviru ključne in podporne procese, ki opravljajo strokovna dela za proizvodne poslovne enote. Proučila sem proces spremljanja porabe materialov v proizvodni poslovni enoti Metalurgija. V postopkih evidentiranja lahko prihaja do napak , kar ima za posledico netočne zaloge, ki lahko sprožijo napačne informacije za različne uporabnike, v proizvodnem procesu pa nepotrebne zastoje. Prenovo procesa spremljanja porabe materialov v PE Metalurgija sem izvedla z dopolnjenim informacijskim sistemom, ki bi z dodatnim evidentiranjem posameznega proizvoda vezal porabo materialov na to oznako oz. proizvod in nadalje na normative. Če normativ odstopa od sestavnice pomeni, da je v procesu nastala napaka. S prenovo procesa spremljanja porabe materialov in dopolnjenim informacijskim sistemom bi izboljšali natančnost vodenja zalog v Poslovni enoti Metalurgija, kar bi prispevalo k odpravi problemov, ki nastanejo kot posledica napak, zato lahko postavljene hipoteze potrdim.
Ključne besede: proces, materiali, zaloge, normativ, informacija.
Objavljeno: 27.09.2016; Ogledov: 316; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici