| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 249
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Priročnik uvodnih učnih motivacij na podlagi motiviranosti učencev in učenk 3. vzgojno-izobraževalnega obdobja pri pouku slovenščine
Vito Lavrenčič, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. Teoretični del je skupek spoznanj iz že objavljene literature, ki se navezuje na pojem motivacija, v nadaljevanju pa natančneje tudi na učno motivacijo. Pojem smo raziskovali skozi lupo obveznega šolskega predmeta slovenščina, s posebnim poudarkom na raznolikih tipologijah motivacij pri pouku slovenščine, ki so jih zasnovali številni raziskovalci na tem področju. V empiričnem delu smo teoretična spoznanja raziskali še v praksi. Med učenci in učenkami 3. vzgojno-izobraževalnega obdobja smo izvedli anketo, v raziskavi pa nas je zanimal predvsem njihov odnos do predmeta slovenščina, priljubljenost glede na ostale predmete, motiviranost s strani učiteljev in učiteljic, ocena njihovega sodelovanja pri pouku, bolj in manj priljubljeno področje, najbolj in najmanj priljubljena poglavja iz učnega načrta ter njihov pogled na izobraževanje in motiviranost pri pouku na daljavo. Želeli smo ugotoviti tudi to, kako so bile učencem in učenkam najljubše in najmanj ljube snovi predstavljene v obliki uvodne motivacije (če je ta sploh bila izvedena), zakaj so izbrali prav ta poglavja, hkrati pa smo jim želeli dati tudi možnost, da sami podajo predloge, kako določeno poglavje izboljšati v smislu podajanja snovi in jo narediti bolj zanimivo. Posamezna vprašanja iz anketnega vprašalnika smo predstavili v obliki analize pridobljenih podatkov tako v tabelaričnem zapisu kot v obliki grafov, spodaj pa podali še pisno interpretacijo. Pri nekaterih vprašanjih smo upoštevali tudi spremenljivke (spol, razred, zaključni uspeh v prejšnjem šolskem letu in zaključna ocena pri slovenščini v prejšnjem šolskem letu). Raziskava je pokazala, da je učencem in učenkam slovenščina glede na ostale predmete po priljubljenosti nekje na sredi, kar pomeni, da ni najbolj priljubljena, pa tudi ne najmanj. Slovenščina je najbolj ljuba učencem in učenkam z višjim končnim uspehom v prejšnjem šolskem letu pri tem predmetu, medtem ko bistveno manj tistim z nižjim uspehom. Učenci in učenke se v največji meri strinjajo, da je slovenščina zanimiva zaradi dobrega načina poučevanja učiteljev in učiteljic, medtem ko jim je zanimiva snov med najmanj ljubimi razlogi. Bistveno več učencev in učenk ima raje področje književnosti kot jezika/slovnice. Dobra polovica anketiranih učencev in učenk sodeluje zmeraj, kar pomeni vsako uro. Za učenje slovenščine jih motivirajo predvsem zunanji dejavniki, kot so starši, učitelji in učiteljice, dobra ocena, nagrada. Veliko učencev se strinja, da jih učitelji in učiteljice dobro motivirajo, najmanj učencev meni, da jih učitelji sploh ne motivirajo. Ob zapisu njim najljubših snovi pri predmetu slovenščina so v največji meri napisali, da je to zato, ker se jim te snovi ni težko naučiti, hkrati pa jih v to snov učitelji in učiteljice največkrat uvedejo s pomočjo metode zgodbice. Pri izboru najmanj zanimivih snovi so se strinjali, da jih tematika sploh ne zanima, so pa bile te snovi največkrat podane brez prave uvodne motivacije. Učenci in učenke so se v dobri polovici primerov strinjali, da jih učitelji in učiteljice tudi na daljavo dobro motivirajo, vseeno pa bi jim bil ljubši pouk v šoli. V drugem poglavju empiričnega dela smo na podlagi pridobljenih podatkov iz ankete (8. vprašanje) ustvarili priročnik 10 uvodnih učnih motivacij, največ na področju, ki so ga učenci izbrali za manj ljubega, t.j. jezik/slovnica, 8, dodani pa sta še 2 uvodni motivaciji s področja književnosti. Upoštevali smo pogostost pojavnosti zapisa najmanj priljubljenih snovi, hkrati pa tudi predloge učencev in učenk za izboljšanje. V priročniku je uporabljenih več različnih idej in metod za uvod v obravnavo 10 snovi, ki lahko služijo kot pomoč učiteljem in učiteljicam pri njihovem delu.
Ključne besede: motivacija, učna motivacija, tipologije učnih motivacij, predmet slovenščina, motiviranost učencev, tretje vzgojno-izobraževalno obdobje, uvodna učna motivacija
Objavljeno: 07.04.2021; Ogledov: 113; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

2.
Skladiščenje pijač in živil v petrolovem bs maribor-valvasorjeva
Vito Horvat, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V manjših skladiščih se pogosto srečujemo s problemi prenatrpanosti izdelkov oziroma primanjkljaja skladiščnega prostora. Te težave nas pogosto vodijo v slabše poslovanje, kot bi ga drugače premogli, saj skladiščni proces močno vpliva tudi na nabavni ter prevzemni proces v sklopu poslovalnic. Zato smo se odločili poiskati rešitve za te probleme v sklopu Petrolove poslovalnice BS Maribor- Valvasorjeva. O smiselnosti reševanja teh problemov ter možnih načinih reševanja smo se elektronsko in osebno pogovarjali s strokovnjaki iz področja skladiščenja, zaposlenimi v podjetju Petrol d.d., s pomočjo poslovodje ter ostalih sodelavcev. Razvili smo po eno rešitev za tri ključne procese, ki potekajo v poslovalnici, to so nabavni, prevzemni in skladiščni proces.
Ključne besede: Logistika, Nabava, Skladiščenje, Prevzem, Optimizacija, Petrol
Objavljeno: 14.12.2020; Ogledov: 176; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

3.
Izračun in analiza sile na pomični del izmeničnega kontaktorja
Vito Raduha, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je opisana primerjava med fizičnim kontaktorjem in dvema kontaktorjema s spremenjeno geometrijo. Z modifikacijo dveh kontaktorjev je prikazan vpliv sile brez kratkostičnega obroča in s povečanim kratkostičnim obročem. Z numerično analizo ugotovimo, ali lahko s spremembo kratkostičnega obroča izboljšamo vpliv sile na pomični del kontaktorja. Za modeliranje in izračun je izbran program Flux 3D, ki omogoča natančne izračune in hitro analiziranje rezultatov.
Ključne besede: izmenični kontaktor, magnetne razmere, sile.
Objavljeno: 12.11.2020; Ogledov: 176; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,68 MB)

4.
Analiza prednosti hibridne animacije v primerjavi s tradicionalnimi tehnikami
Vito Kukovič, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na tehnike hibridne animacije in vrednotenje njihove učinkovitosti kot medijskega sredstva. Teoretični sklop zajema opredelitev prednosti in slabosti tradicionalnih tehnik ter izzive, povezane z njihovim združevanjem. Na osnovi pregleda tehnik in dobrih praks predstavimo postopek izdelave hibridne animacije in z njo ovrednotimo zmožnost človeškega zaznavanja elementov v navideznem okolju. Z rezultati smo pokazali, da hibridna animacija omogoča odlično zaznavanje scenskih elementov in posledično potrdili njeno uporabno vrednost v primerjavi s tradicionalnimi metodami.
Ključne besede: tradicionalna animacija, hibridna animacija, celično senčenje
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 77; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

5.
Implementacija lastnega zaprto-zančnega vodenja elektromehanske osi s krmilnikom Beckhoff
Gašper Štolfa, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljeno vodenje linearne elektromehanske osi z uporabo lastno razvitega položajnega regulatorja. Servomotor na linearni osi je krmiljen z Beckhoff krmilnikom, za katerega program smo zasnovali v programskem vmesniku TwinCAT 3. Primarni cilj magistrske naloge je bil zamenjava položajnega regulatorja, vsebovanega v TwinCAT 3 modulu »NC Axis« z lastnim položajnim regulatorjem, s čimer smo pridobili možnost razvoja in uporabe najrazličnejših tipov položajnih regulatorjev. Slednje smo načrtovali v orodju MATLAB/SIMULINK, iz katerega smo nato generirali kodo za programski vmesnik TwinCAT 3. Generirano kodo smo uvozili v programski vmesnik in jo uporabili v programu za zaprto-zančno vodenje osi. Po zaključeni implementaciji smo preverili pravilnost delovanja kode s primerjavo odzivov med lastnim položajnim regulatorjem in položajnim regulatorjem, vsebovanim v »NC Axis«.
Ključne besede: Beckhoff, TwinCAT 3, elektromehanska os, položajno vodenje, regulator
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 99; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (4,51 MB)

6.
Biološka aktivnost naravnih ekstraktov iz začimb
Vito Prša, 2020, diplomsko delo

Opis: Promoviranje zdravega načina življenja je privedlo do tega, da čedalje več ljudi preprečuje oz. zdravi bolezni po naravni poti. V večini primerov za to uporabljajo rastline in začimbe. Namen diplomske naloge je bil, ugotoviti biološko aktivnost ekstraktov iz treh različnih začimb: kumine, čilija ter cimeta. Za separacijo biološko aktivnih komponent smo izvajali Soxhlet in konvencionalno ekstrakcijo, z različnimi topili ob različnih pogojih. Pridobljenim ekstraktom smo s pomočjo spektrofotometričnih metod določevali vsebnost totalnih fenolov in flavonoidov, antioksidativno, antiinflamatorno ter antihiperglikemično aktivnost. Najvišji izkoristek smo dosegli pri konvencionalni ekstrakciji, kjer smo kot topilo uporabljali 50% vodno raztopino acetona. Prav tako smo ugotovili, da izkoristek narašča s temperaturo premosorazmerno. Vsebnost totalnih fenolov je najvišja v ekstraktu cimeta, ki smo ga dobili s Soxhlet ekstrakcijo. Najvišjo vsebnost totalnih flavonoidov smo zabeležili v ekstraktih kumine, in sicer pri 60°C ter s 50% vodno raztopino acetona kot topilom. Najbolj antioksidativno so delovali ekstrakti cimeta, najvišja vrednost je bila zabeležena v čistovodnem ekstraktu pri 60°C. Antiinflamatorna aktivnost je bila najvišja pri kumini, pri 40°C, kjer smo kot topilo uporabili čisti aceton. Ugotovili smo, da je antihiperglikemična aktivnost najvišja pri cimetovem ekstraktu, kjer smo pri 80°C kot topilo uporabili čisto vodo. Z diplomskim delom smo potrdili, da so izbrane začimbe res biološko aktivne in pozitivno vplivajo na zdravje človeka.
Ključne besede: ekstrakcija, biološka aktivnost, cimet, kumina, čili
Objavljeno: 08.10.2020; Ogledov: 162; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

7.
Zaprto-Zančna regulacija vrtilne hitrosti asinhronskega elektromotorja s krmilnikom in frekvenčnim pretvornikom
Daniel Levanič, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljena regulacija asinhronskega motorja s pomočjo frekvenčnega pretvornika v povezavi s programirljivim logičnim krmilnikom. Pojasnjena je uporaba, delovanje programirljivega logičnega krmilnika Siemens S7-1200 ter frekvenčnega pretvornika Omron 3G3MX2. Predstavljeno je programiranje logičnega krmilnika ter frekvenčnega pretvornika. Opisane so osnove PID regulacije ter nastavitev PID parametrov po Ziegler/Nichols metodi.
Ključne besede: Avtomatizacija, frekvenčni pretvornik, programirljivi logični krmilnik, regulacija vrtilne hitrosti, PID regulator.
Objavljeno: 01.10.2020; Ogledov: 149; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (2,07 MB)

8.
Zasnova in izdelava direktno vodenega elektro-hidravličnega aktuatorja
Tine Jurak, 2020, magistrsko delo

Opis: Direktno vodenje hidravličnih valjev brez uporabe krmilnega ventila predstavlja novejši koncept energetsko varčnega vodenja valjev brez dušilnih izgub. Za namene študija tovrstnega pogona je potrebno zasnovati in izdelati kompaktno izvedbo naprave direktno vodenega hidravličnega valja, preučiti koncepte vodenja in preveriti delovanje sistema. V sklopu magistrskega dela bomo preučili obstoječe izvedbe tovrstnih pogonov ter izdelali lasten elektro hidravličen aktuator (v nadaljevanju EHA) s katerim bomo premikali poljubno breme. Na primerno hidravlično črpalko je potrebno namestiti servomotor ter ustrezno zasnovati in izdelati preostali hidravlični sistem.
Ključne besede: hidravlični valji, direktno vodenje, koncepti, zasnova sistema, vodenje sistema
Objavljeno: 21.09.2020; Ogledov: 144; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (3,30 MB)

9.
Orodja javnih virov podatkov (OSINT) v konkurenčni obveščevalni dejavnosti
Vito Hozjan, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo analizira programsko opremo OSINT, ki pripomore k boljši varnosti različnih korporacij. Vendar se skozi diplomsko nalogo nismo osredotočali na orodja le kot na ofenzivno sredstvo, temveč tudi kot na sredstvo, ki nam prinaša različne informacije za korist in nadaljnji razvoj korporacij. Diplomsko nalogo smo sestavili iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo se posvetili predvsem razlagam različnih področij in tudi analizirali potek vpeljevanja orodij OSINT v korporativno obveščevalno dejavnost. V empiričnem delu smo analizirali različne programske opreme in prikazali, kako z danimi orodji lahko pridobivamo specifično izbrane podatke. Povezanost s teoretičnim delom smo ustvarili, ko smo iz pridobljenih podatkov ustvarili končni obveščevalni izdelek, ki je predmet napredka določene korporacije. Skozi empirični del smo naredili analizo pridobivanja podatkov brez dodatnih orodij (Google Dorking), analizirali smo dve orodji (Shodan in Maltego) in pet dodatkov za brskalnik (Sci-hub, Go Back In Time, FotoForensics in Have I been Pwned). Analizirali smo tudi zakonske podlage za pridobivanje javno dostopnih virov podatkov z vidika zakonov Republike Slovenije in tudi evropske zakonodaje. Na podlagi pridobljenih rezultatov tako empiričnega kot tudi praktičnega dela smo ugotovili, da OSINT predstavlja velik del pridobivanja podatkov v KOD, kar nam s teoretičnega vidika pravi, da ga je treba vpeti tako v defenzivno strategijo kot tudi v strategijo na razvojnem področju. Posledično je potrebno, da v strategijo vpnemo tudi izbrani cilj, na podlagi katerega izbiramo primarna sredstva in orodja, ki nam bodo pomagala pri pridobivanju targetiranih javno dostopnih virov podatkov. Z vidika konkurenčne obveščevalne dejavnosti smo ugotovili, da je za uspešno rabo izbranih sredstev potrebna dobra komunikacija med samim vodstvom korporacije in oddelkom, ki dejansko operativno izvaja procese pridobivanja podatkov iz javnih virov. Ta odnos mora temeljiti na minimalnem razumevanju funkcionalnosti obeh področij, saj le tako lahko vemo, katere možnosti in cilje lahko izpolnjujemo in kjer nam skupina za pridobivanje javno dostopnih virov podatkov lahko doseže želeni rezultat.
Ključne besede: diplomske naloge, korporativna varnost, obveščevalna dejavnost, programska oprema, konkurenčna prednost, pridobivanje javno dostopnih virov, orodja OSINT
Objavljeno: 31.08.2020; Ogledov: 303; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (2,53 MB)

10.
Zavzetost in zadovoljstvo zaposlenih z delom v organizaciji x
Vito Penhofer, 2020, magistrsko delo

Opis: Zavzetost zaposlenih postaja vedno pomembnejši raziskovalni konstrukt managementa človeških virov, saj ima pozitivne učinke ne samo na individualno uspešnost, ampak tudi na zadovoljstvo zaposlenih z delom. V instituciji javnega prava smo raziskovali tako zadovoljstvo z delom kot tudi zavzetost zaposlenih. V organizaciji so zaposleni z delom zadovoljni, namreč vse trditve (skupaj jih je bilo za merjenje zadovoljstva zaposlenih pri delu uporabljenih 20) izkazujejo nadpovprečno vrednost. Najnižja povprečna vrednost med trditvami je bila 3,0. Prav tako so zaposleni v tej organizaciji tudi zavzeti. Za merjenje zavzetosti smo uporabili 17 trditev in vse so imele nadpovprečne vrednosti. K temu zagotovo pozitivno prispeva tudi interno komuniciranje, s katerim lahko pri zaposlenih zbujamo pozitivno, zadovoljujoče, z delom povezano stanje duha, za katerega sta značilna zagnanost in predanost. Namreč izsledki raziskave kažejo, da ima obravnavana organizacija urejeno interno komuniciranje in da so zaposleni zadovoljivo informirani (vse trditve so imele višjo povprečno vrednost od 3). Organizaciji predlagamo, da še naprej investira v njihove zaposlene (tako v smislu njihovega osebnostnega razvoja in razvoja kompetenc), izboljšuje pogoje dela, vlaga v interno komuniciranje, varnost in zdravje, saj bo tako še naprej ohranilo zadovoljstvo in zavzetost zaposlenih na visoki ravni.
Ključne besede: zaposleni, zadovoljstvo zaposlenih z delom, zavzetost zaposlenih
Objavljeno: 25.08.2020; Ogledov: 337; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici