1. Digitalna transformacija financ s poudarkom na fintech podjetjihJakob Pirš, 2021, diplomsko delo Opis: Finančni sektor je področje, na katerem nam večje bančne institucije nudijo osnovne finančne rešitve. Tako je bilo do nedavnega, dokler niso vstopila na trg finančno-tehnološka ali fintech podjetja. Ta nudijo inovativne rešitve na številnih področjih, kot so plačila, digitalna posojila in robosvetovalci. Bančni motiv je ustvarjanje dobička, medtem ko je motiv fintecha nudenje inovativnih in cenovno ugodnih storitev potrošniku. Ker se fintech osredotoča na kupca, potrebuje veliko informacij, ki jih lahko pridobi s pomočjo velikih podatkov in umetne inteligence. Tradicionalne banke postajajo manj zanimive ravno zaradi pomanjkanja inovativnih rešitev in dolgotrajnih procesov. Soočajo se s problemom preobrazbe, torej z vprašanjem, kako digitalizirati svoje poslovanje. Določene ustvarijo svojo finančno tehnologijo, velika večina pa jo kar odkupi od manjših fintech podjetij. Banke imajo edinstveno priložnost, da se digitalizirajo in se s tem zavarujejo pred novimi konkurenti. Ključne besede: fintech, tehnologija, digitalne rešitve, blockchain, veliki podatki Objavljeno v DKUM: 04.11.2021; Ogledov: 462; Prenosov: 107
Celotno besedilo (1,28 MB) |
2. Vpliv optimizacije spletnih strani na njihovo kvalitetoVid Pirš, 2021, magistrsko delo Opis: Splet postaja vse pomembnejši v današnji družbi. Epidemija je pokazala, kako zelo smo odvisni od informacij, ki so dostopne vsem imetnikom računalnikov, telefonov, tablic in ostalih naprav z internetno povezavo. V času, ko so ljudje prisiljeni biti doma, posamezniki s pomočjo spleta komunicirajo, iščejo informacije, se zabavajo in družijo na daljavo.
Podjetja in ostale organizacije so bile prisiljene vzpostaviti svoje spletne strani ali osvežiti in nadgraditi že obstoječe. S pomočjo spletnih strani lahko organizacije komunicirajo s svojimi strankami, objavljajo novice, prikažejo ponudbo izdelkov in storitev, predvsem pa pokažejo prisotnost na trgu. Spletne strani iščemo s pomočjo spletnih iskalnikov. V magistrskem delu je podrobneje opisan iskalnik Google, ki velja za najpomembnejšega in najpogosteje uporabljenega.
V nalogi smo ugotavljali, kako optimizacija vpliva na kvaliteto strani. V prvem delu, ki je teoretičen, smo opisali, kaj je spletna stran, katere vrste spletnih strani poznamo in kakšno strukturo imajo. Nato smo podrobneje predstavili elemente in lastnosti kvalitetnih spletnih strani ter kategorije, s pomočjo katerih jih ocenjujemo, in uporabniško izkušnjo, ki je pomembna, ko govorimo o kvaliteti spletnih strani. Za lažje razumevanje vpliva optimizacije na kvaliteto spletnih strani smo optimizacijo podrobneje opisali, predstavili njeno zgodovino in jo s pomočjo primerov opredelili. V nalogi smo se osredotočili na SEO, ki ga delimo na notranjo in zunanjo optimizacijo. Predstavili smo vse elemente, ki so potrebni za uspešno optimizacijo. V zadnjem segmentu teoretičnega dela so opisane razlike med optimizacijo in oglaševanjem v spletnih iskalnikih ter orodja, ki jih uporabljamo za optimiziranje spletnih strani.
Praktični del je namenjen prikazu optimiziranja spletne strani. S pomočjo slik smo pokazali, kako se stran optimizira, kar nam je pomagalo pri spoznavanju vpliva optimizacije na kvaliteto strani. Ugotovili smo, da optimizacija dobro vpliva na kvaliteto spletnih strani. Bolj ko je stran optimizirana, kvalitetnejša je. Ključne besede: Optimizacija spletnih strani, kvalitetne spletne strani, spletni iskalniki, SEO Objavljeno v DKUM: 20.10.2021; Ogledov: 473; Prenosov: 87
Celotno besedilo (1,85 MB) |
3. ANALIZA ZAHTEV ZA BLAGAJNIŠKO POSLOVANJE V PRODAJNEM CENTRUSonja Pirš, 2015, diplomsko delo Opis: Blagajniško poslovanje je sestavni del gotovinskega plačilnega prometa, ki ga za gospodarstvo upravljajo banke in hranilnice. Blagajniško poslovanje pomeni sprejemanje gotovine v poslovnih sistemih in izplačevanje gotovine iz poslovnega sistema. To so poslovni dogodki, ki se zgodijo med dvema ali več gospodarskimi subjekti ali fizično osebo.
Blagajna je prioriteta za vsako poslovanja, ki jo mora upravljati blagajnik. Blagajnik skenira vse izdelke s pomočjo črtne kode, ki je nekje na izdelku, to izvede s pomočjo laserske tehnologije. Ko je vso blago poskenirano, kupec izbire način plačila: knjižni denar, gotovina ali denar na poti.
Zaradi hitrega razvoja tehnologije, je vedno pogostejša samopostrežna blagajna. To je naprava, ki vodi kupca skozi nakup glasovno, kot tudi z navodili na zaslonu preko vseh korakov nakupa. Kupec ima pregled nad procesom skeniranja in plačevanja ter občutek večje vključenosti v proces.
Da bi lahko zmanjšali čas čakanja na blagajni, sem skozi diplomsko delo predstavila kdaj nastanejo zastoji in podala rešitve za odpravo zastojev na blagajni. Reševala sem probleme, kako bi bile blagajničarke hitrejše pri svojem delu in kako bi jih razbremenili pri zaključevanju blagajne. Ključne besede: blagajna, blagajničarka, blagajniško poslovanje, kartica ugodnosti, plačilna kartica, vrste blagajn Objavljeno v DKUM: 18.03.2021; Ogledov: 389; Prenosov: 34
Celotno besedilo (1,30 MB) |
4. Numerična analiza zadnjega zavornega koluta za formulo student : diplomsko deloMarcel Pirš, 2020, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se nanaša na problem na problem nezadostnega izkoristka zadnjega zavornega koluta pri projektu Formula Student. Uporabljene metode dela so zajemale analizo, preučevanje literature, merjenje in preizkušanje več verzij kolutov. V skladu s problemom je bila izvedena analiza aktualnega zavornega koluta in nato je bilo na osnovi podatkov izvedenih še nekaj analiz novih verzij zavornega koluta. S pridobljenimi rezultati je potrjen zastavljen cilj, in nov zavorni kolut je učinkovitejši od aktualnega. Ključne besede: Zavore, zavorni kolut, analiza, numerika, preračun, primerjava Objavljeno v DKUM: 15.03.2021; Ogledov: 445; Prenosov: 39
Celotno besedilo (2,81 MB) |
5. Osebnostni vidiki uporabe socialnih omrežij: razlike v nekaterih osebnostnih vidikih med pasivnimi in aktivnimi uporabniki socialnih omrežij facebook in instagramRebeka Pirš, 2020, magistrsko delo Opis: Proučevanje osebnostnih vidikov s poudarkom na samospoštovanju, narcisizmu, velikih petih osebnostnih lastnostih, splošnem blagostanju in drugih vidikih osebnosti uporabnikov Facebooka in Instagrama je aktualna raziskovalna tematika sodobnega časa. Obe socialni omrežji, Facebook in Instagram, imata vpliv na posameznikovo duševno zdravje, prav tako pa lahko na podlagi objav uporabnikov in intenzitete uporabe ter pasivne oziroma aktivne uporabe sklepamo o različnih vidikih osebnostnih lastnosti, zato smo se v magistrskem delu odločili raziskati različne vidike osebnosti uporabnikov Facebooka in Instagrama, s poudarkom na razlikah v načinu aktivne oz. pasivne uporabe. Izvedli smo raziskavo na vzorcu 177 uporabnikov socialnih omrežij Facebook in Instagram ter vključili še manjše število neuporabnikov. Temeljne ugotovitve naše raziskave so naslednje: uporabniki socialnih omrežij Facebook in Instagram se razlikujejo tako v nekaterih merjenih vidikih osebnosti kot tudi v načinu uporabe preferiranega socialnega omrežja. Prav tako se osebnostno razlikujejo tudi uporabniki socialnih omrežij in neuporabniki. Statistično pomembne razlike med pasivnimi in aktivnimi uporabniki socialnih omrežij Facebook in Instagram se v naši raziskavi niso pokazale. Ugotovili pa smo pomembne razlike v osebnostnih vidikih in uporabi socialnih omrežij med spoloma in v različnih starostnih skupinah. Mlajši so tako predvsem uporabniki socialnega omrežja Instagram, medtem ko so starejši (nad 40 let) pretežno uporabniki socialnega omrežja Facebook. Ključne besede: socialna omrežja, aktivna in pasivna uporaba, narcisizem, samospoštovanje, osebnost Objavljeno v DKUM: 14.09.2020; Ogledov: 712; Prenosov: 165
Celotno besedilo (1,61 MB) |
6. Možnosti izboljšav na področju nadzora in evidentiranja palet v plc mariborVanja Pirš, 2019, diplomsko delo/naloga Opis: Možnosti izboljšav na področju nadzora in evidentiranja palet v PLC Maribor
V diplomskem delu predstavimo možne izboljšave, ki bi se jih dalo vpeljati v nadzorni sistem za izmenjavo palet v PLC Maribor. Predstavljen je trenuten sistem nadzora in evidence palet ter opis Mobilne aplikacije UPO, ki je last Pošte Slovenije. Kot ključna možnost izboljšave pa je možna nadgradnja Mobilne aplikacije UPO, s katero lahko zagotovimo boljši nadzor nad izmenjavo palet in s tem prihranimo stroške. Z realiziranjem predstavljene ideje bi dosegli učinkovitejši pregled nad transportnimi enotami. Ključne besede: sistem nadzora palet, PLC Maribor, Mobilna aplikacija UPO Objavljeno v DKUM: 07.01.2020; Ogledov: 762; Prenosov: 90
Celotno besedilo (1,76 MB) |
7. Vpliv korporativnih značilnosti na implementacijo okoljskega poslovodnega računovodstvaSabina Pirš, 2019, magistrsko delo Opis: Zaradi vse večjega vpliva podjetij na okolje in posledično okoljskih sprememb, vsi ekonomski subjekti stremijo k varovanju okolja in trajnostnemu delovanju. Podatki so tukaj ključni pomen, za spremljanje, proučevanje in sprejemanje odločitev v poslovnem svetu. V ta namen je implementacija okoljskega poslovodnega računovodstva ključnega pomena za okoljsko učinkovito delovanje podjetij.
Namen magistrske naloge je bil proučiti v kolikšni meri podjetja v Sloveniji, izvajajo okoljsko poslovodno računovodstvo in ali se razlike pojavljajo glede na korporativne značilnosti podjetja. Naloga je ciljno usmerjena v proučitev vpliva izbranih korporativnih značilnosti podjetij na implementacijo okoljskega poslovodnega računovodstva.
Predmet obdelave je v nalogi predstavljalo okoljsko poslovodno računovodstvo. Predstavili smo definiranje, pomen in vzroke uporabe ter se dotaknili zakonodaje, ki vzpodbuja okoljsko poslovodno računovodstvo. V nadaljevanju smo predstavili izbrane korporativne značilnosti podjetij in povezavo z okoljskim poslovodnim računovodstvom.
Skozi nalogo smo predstavili rezultate dosedanjih raziskav iz obravnavanega področja, in se specificirali na raziskavo malezijskih raziskovalcev iz katere smo izvzeli raziskovalni fokus in model. Korporativne značilnosti podjetij, interpretirane kot neodvisne spremenljivke v raziskavi so občutljivost panog na okolje, velikost podjetij, lastniški status, sprejetje sistema ravnanja z okoljem in delež neizvršnih direktorjev.
Ugotovitve magistrskega dela so različne in sicer, da velika podjetja v primerjavi z malimi, srednjimi in mikro podjetji v povprečju v večji meri implementirajo okoljsko poslovodno računovodstvo, prav tako tudi podjetja, ki imajo sprejet sistem okoljskega upravljanja. Korporativne značilnost, kot so občutljivost panoge na okolje, lastniški status in delež neizvršnih direktorjev, ugotavljamo, da ne vplivajo na implementacijo okoljskega poslovodnega računovodstva. Ugotavljamo, da nekatere korporativne značilnosti pomembno vplivajo na obseg izvajanja okoljskega poslovodnega računovodstva v podjetjih v Sloveniji. Ključne besede: Okoljsko poslovodno računovodstvo, občutljivost panog na okolje, sistemi okoljskega upravljanja, kontingenčna teorija v poslovodnem računovodstvu, okoljska zakonodaja. Objavljeno v DKUM: 22.10.2019; Ogledov: 844; Prenosov: 117
Celotno besedilo (1,47 MB) |
8. Zahteve in pričakovanja mikropodjetja do poslovne programske opreme: analiza primeraŽiga Pirš, 2019, magistrsko delo Opis: Podjetja dandanes v svoje poslovanje neprestano vnašajo spremembe, s katerimi odpravljajo pomanjkljivosti, preprečujejo stagnacijo in se z njimi razvijajo. V želji po čim boljšem poslovanju nenehno ugotavljajo, kaj bi bilo možno izboljšati in na kakšen način to doseči. S spremembami, prilagajanjem in prenovo poslovnih procesov si podjetja želijo cenejše, hitrejše in bolj kakovostno poslovanje, s ciljem povečati konkurenčnost na neizprosnem trgu. Prenova poslovnih procesov je v trenutni dobi tehnološkega napredka za podjetja postala še toliko pomembnejša, saj je digitalizacija prinesla in omogočila številne izboljšave na vseh področjih poslovanja. Te se odražajo v večji učinkovitosti pri delu, ki vodi v boljše poslovne izide. V namen doseganja le teh, so bile razvite številne programske opreme in rešitve.
V magistrski nalogi se ukvarjamo s primerom mikropodjetja, ki si želi sprememb na področju poslovanja, v smislu uvedbe programske rešitve, ki bi digitalizirala in posodobila trenutne zamudne in zastarele procese. Skozi magistrsko nalogo raziskujemo področno teorijo in analiziramo primer ter ugotavljamo ali je v analizirano mikropodjetje primerno uvesti vzorčno programsko rešitev.
V prvem delu magistrskega dela smo predstavili področje analize zahtev, kot ene izmed začetnih faz pri uvajanju poslovne rešitve, poslovne procese, poslovne informacijske sisteme in mikropodjetja. V drugem delu magistrske naloge smo opravili analizo zahtev na primeru mikropodjetja, ki smo jo začeli z analizo trenutnega poslovanja. Nadaljevali smo z zbiranjem zahtev in pričakovanj ter jih uredili v končno specifikacijo zahtev in pričakovanj analiziranega mikropodjetja do programske opreme. Po pregledu ponudbe na trgu smo izbrali vzorčno ERP rešitev in pridobljene funkcionalne zahteve primerjali s funkcionalnostjo rešitve. Ugotovili smo, da rešitev zadošča zahtevam in pričakovanjem lastnika mikropodjetja ter tako prišli do sklepa, da je ERP rešitev v analizirano mikropodjetje primerno in smiselno uvesti. Ključne besede: analiza zahtev, mikropodjetje, poslovanje, poslovni proces, programska oprema, ERP rešitev Objavljeno v DKUM: 14.08.2019; Ogledov: 807; Prenosov: 104
Celotno besedilo (2,75 MB) |
9. |
10. Logistic operator - fundamental factor in rational production of services in multimodal transportRatko Zelenika, Drago Sever, Sabina Kamnik Zebec, Bojan Pirš, 2005, pregledni znanstveni članek Opis: From its theoretical and practical point of view, traffic is one of the fundamental factors of the economy in a state. In the developed European countries, a rational production of transport services is presented by multimodal transport and the correct selection of a logistic operator. The aim of multimodal transport is to link together different forms of traffic in the most effective way, as well as all operations considering transport. The logistic operator is the only professional to perform complete services in multimodal transport, therefore it was necesarry to enable its further development and, in accordance with that, to suggest suitable solutions. An increase of the existing and the creation of new traffic currents can only be achieved with the development of multimodal transport, the correct selection of logistic operator and better organisation of the traffic system. In the future, the Republic of Slovenia should continue developing multimodal transport in order to decrease the differences in forms of transport in the developed European countries in the shortest time possible.The main task of the Republic of Slovenia is to integrate into the European flows as soon as possible, engage in a reciprocal cooperation by liberalization of flows of commodities and services, and create conditions for the inflow of foreign capital where all advantages of multimodal transport come into consideration. The result of the research is a model of multimodal transport logistic operator connecting the basic elements of that transport. Ključne besede: logistical operator, rationalization, multimodal infrastructure, multimodal suprastructure, multimodal technologies, multimodal movement of goods, logistical information systems Objavljeno v DKUM: 02.06.2017; Ogledov: 1044; Prenosov: 86
Celotno besedilo (5,25 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |