SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 41
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Likovni izraz magijsko-religioznega obnašanja praljudi
Tadeja Vraber, 2009, diplomsko delo

Opis: Že od začetkov je ritual predstavljal pomembno iztočnico v razvoju človeka, kot da je v ponavljanju dejanj pračlovek iskal uteho in pristan nasproti nepredvidljivi naravi. Danes ni nič drugače. Vsakdanja ritualna opravila nam vlivajo občutek varnosti in pomiritve, ki je v vsakodnevnem vrvežu tako dobrodošla. Ni dvoma, da so med modernim človekom kamene dobe Homo sapiens sapiens-om in današnjimi ljudmi, ostale določene povezave. Na eni strani iščemo varnost v nespremenljivem ritmu vsakdanjih opravil, na drugi strani pa smo nenehno nezadovoljni, saj nas preganja želja po preseganju danega, po razumevanju neznanega in nedoumljivega, vera v nekaj boljšega. Kot pračlovek se še danes borimo, da premagamo svojo temeljno nepotešenost na tem planetu. Pri tem nam uspešno pomagata tako religija kot umetnost, ki nemara izhajata obe iz istega vira: rituala. Povsem jasno je, da imata skupne korenine. Vendar se znanstveniki še vedno prepirajo, kaj je bilo prej religija ali umetnost. In še drugače: ali je sploh mogoča umetnost, ki ni v (takšnem ali drugačnem) razmerju z religioznim v človeku?
Ključne besede: Prazgodovina, prazgodovinska svetišča (jame in votline), jamsko slikarstvo, prenosna umetnost, ritual, šamanizem, sodobna umetnost.
Objavljeno: 23.04.2009; Ogledov: 2078; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (25,30 MB)

2.
Križev pot skozi otroško ilustracijo
Karmen Smodiš, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK KRIŽEV POT SKOZI OTROŠKO ILUSTRACIJO Križev pot in ilustracija sta si bližja, kot se zdi na prvi pogled. Križev pot pogosto najdemo v sakralni umetnosti. Redkeje pa ga je zaslediti v obliki ilustracije za otroke. Njegova vsebina se dotika temeljnih postavk človeškega življenja in je kot taka z religioznega in vzgojnega vidika zanimiva tudi za otroke. S križevim potom, ki sem ga ilustrirala, sem želela odgovoriti na številna vprašanja tako otrokom, njihovim staršem, kot tudi sebi. Predvsem sem se osredotočila na otroke in trenutke, ko se srečajo s trpljenjem Jezusa iz Nazareta ali celo s svojim trpljenjem, stisko in bolečino. Kako se naj otrok spoprime in sooči s svojim lastnim, pa čeprav otroškim trpljenjem? Kako ga meri, ovrednoti? S tem namenom sem želela poiskati ustrezno podobo, obliko, barvo, o kateri je že Vasili Kandinsky dejal, da je njena raba v tesni povezanosti s psihičnimi stanji dogajanja. Barva se počloveči! Želela sem poiskati kompozicijo, ki otroka ne bo prestrašila, temveč bo ob njej lažje razmišljal o smislu in pomenu trpljenja ter smrti, ki jima tudi sam ne more uiti, kakor pravi Ivan Cankar v Beli krizantemi: »Zatisni oči, da izgine vse, kar je odveč, da se prikaže pravo lice v najvažnejših, nujno potrebnih potezah, v tistih namreč, ki razodevajo dušo. Vse druge pritekline so nepotrebne in torej ne – umetniške!« O trpljenju pa Rihard Jakopič zapiše: »Trpljenje v vseh prečudnih variacijah je naša dota, ki nam jo je poklonila sodobna človeška družba in jo je potrdil naš rod. In le včasih, kadar nas Bog poboža, zažari v nas radost in vzplamene že skoraj pozabljeni kresovi!« Križev pot sem ilustrirala za osnovnošolske otroke, zato so liki in predmeti tudi temu primerno poenostavljeni. Prav tako sem se izogibala podrobnostim, ki bi odvračale pozornost od središčnega dogajanja. Ker vijolična barva v cerkveni liturgiji simbolizira spokornost, sem ji namenila vodilno na vseh postajah in jo z rastočo dramatičnostjo po posameznih postajah križevega pota stopnjevala. Akvarelna tehnika, ki sem jo izbrala, pa je s svojo mehkobo samo še pripomogla do želene podobe. Križev pot je bil objavljen v otroški katoliški reviji Mavrica in je, kot so pokazali odzivi, pritegnil predvsem najmlajše bralce. Z diplomsko nalogo sem želela podkrepiti zavedanje, da je na področju ilustriranih križevih potov potrebno še veliko postoriti, saj ob tem otroci navsezadnje spoznavajo ilustracijo kot likovno zvrst, lažje razumejo kulturno religiozno dediščino, oblikujejo socialni čut in zajamejo še kaj zase.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: križev pot, ikonografija križevega pota, sodobni slovenski avtorji križevega pota, ilustracija, križev pot za otroke.
Objavljeno: 23.04.2009; Ogledov: 4119; Prenosov: 361
.pdf Celotno besedilo (18,10 MB)

3.
STEKLO KOT IZZIV LIKOVNEMU SNOVANJU
Tina Marovt, 2009, diplomsko delo

Opis: Za nalogo ki jo bom predstavila, sem se odločila zato, ker mi je steklo blizu kot material s katerim delam že vrsto let. Dosedanje znanje sem prenesla v svoj lasten likovni izraz. Uporabljeni materiali pri mojem likovnem snovanju nosijo svoj izraz, karakter, svojo psihično vsebino, tako da prava izbira materiala ustvari sožitje ideje. Na začetku naloge obravnavam tehnologijo, lastnosti in vrste stekla. Kajti z razvojem umetnosti se je spremenil namen ustvarjanja in tudi sam odnos do samega stekla. Pojavijo se nove kvalitete. Razvili so se novi pristopi v obdelavi in sestavljanju stekla, kot so npr. jedkanje, slikanje na steklo, mozaik, vitraž itd. Na koncu diplomske naloge se predstavim z lastnimi deli in predstavim umetnike, ki so mojemu razmišljanju najbližji. Pri snovanju lastnih izdelkov sem izhajala iz narave. Inspirirale so me veje dreves, katere izražajo neskončno možnosti gibanja, zapirajo zanimive oblike, praznine, v katerih se steklo pojavi kot polnilo. Vse to v soodvisnosti barve in oblike, me je še posebej obogatilo z novimi spoznanji in mi dajalo voljo, da sem vztrajala pri zastavljeni nalogi ter jo skušala izvesti po najboljših močeh.
Ključne besede: Ključne besede: steklo, taljenje, obdelava stekla, vitraž, materiali, vezave.
Objavljeno: 28.04.2009; Ogledov: 1473; Prenosov: 215
.pdf Celotno besedilo (2,78 MB)

4.
ILUSTRACIJE V ABECEDI ŽIV ŽAV
Nataša Kavčič, 2009, diplomsko delo

Opis: IZVLEČEK Diplomsko delo z naslovom Ilustracije v Abecedi živžav je nastalo na podlagi didaktičnega učnega pripomočka, ki sem ga sama ilustrirala. Delo zajema opredelitev slikanice z namenom predstaviti njene značilnosti in njeno sporočilnost. Poznavanje le-teh je ključno za opredelitev in analizo del lastne produkcije, ilustracij v Abecedi živžav. Cilj diplomskega dela je predstaviti potek lastnega ustvarjalnega dela in ugotoviti, kakšno likovno kvaliteto dosegajo vsebovane ilustracije. Diplomsko delo zajema tudi raziskovanje in ugotavljanje likovne kvalitete ilustracij v slovenski učbeniški produkciji z namenom poudariti, da smo kot likovni ustvarjalci soodgovorni otrokom zagotoviti kvaliteten likovni nivo ilustracije. Le-ta je ključnega pomena pri spodbujanju in razvijanju otrokove ustvarjalnosti. Ima odgovorno vzgojno in izobraževalno vlogo, saj kot slikovna govorica soustvarja človekovo zavest in odločilno vpliva na domišljijo otroka.
Ključne besede: Ključne besede: Abeceda živžav, ilustracija, slikanica, likovna kvaliteta ilustracije, prvo berilo, učbeniki
Objavljeno: 28.04.2009; Ogledov: 2343; Prenosov: 438
.pdf Celotno besedilo (11,68 MB)

5.
ZDRUŽEVANJE DUHOVNEGA IN MATERIALNEGA SKOZI KOMPLEMENTARNA NASPROTJA
Eva Žula, 2009, diplomsko delo

Opis: Ljudje danes prebolevamo težko duhovno krizo. Vse bolj se odvračamo od duhovnih vrednot, varovanju okolja in naravnih virov posvečamo vse premalo pozornosti, vedno večji postaja problem revščine, mamil in kriminala, rastoča brezposelnost, gospodarska kriza itd. Zapiramo se vase, izoliramo od okolice in ne razmišljamo o vseh teh problemih, ki pestijo globalni svet. Zatiskamo si oči, češ »to se mene ne tiče in kaj pa sploh jaz kot posameznik lahko naredim ali premaknem«. Seveda bomo s takšnim delovanjem in ravnanjem povzročili samouničenje, kar nekje v podzavesti tudi slutimo. Tako imamo lahko v tej zmedi globalnih razsežnosti upanje samo, če spremenimo sami sebe, kar pa je najverjetneje najtežja naloga današnje civilizacije. Dejstvo namreč je, da je materialnost postala človekovo največje hrepenenje in zadovoljstvo. Morda bi tudi zato bilo potrebno več razmišljati o komplementarnih nasprotjih, ki so gibalo človekovega življenja in bivanja. Skozi to diplomsko delo smo poskušali osvetliti prav to tematiko v povezavi z likovno umetnostjo ter jo podkrepiti z zaključki izvedene likovne instalacije in performansa. Metode, ki smo jih uporabljali, so bile zelo različne in obsegajo diapazon od deskriptivne, zgodovinske, komparativne, do analiziranja, sintetiziranja in klasifikacije. Nismo pa se seveda mogli ogniti niti metodi generalizacije in specializacije, pa tudi abstrakcija in konkretizacija sta za bistvene lastnosti opisanih pojavov in pojmov bili potrebni. Uporabljali smo tako primarne kakor sekundarne in terciarne vire, na podlagi katerih razmišljamo o združevanju duhovnega in materialnega preko komplementarnih nasprotij.
Ključne besede: komplementarno, nasprotja, materialno, duhovno, barva, svetloba, harmonija
Objavljeno: 05.01.2010; Ogledov: 1287; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (9,59 MB)

6.
MOJA POT IZ KRANJA V MARIBOR, MOZAIK IZ ROČNO IZDELANIH KERAMIČNIH PLOŠČIC
Zdravka Rihtaršič, 2010, diplomsko delo

Opis: Projekt poti iz Kranja v Maribor je pravzaprav praktična izvedba mozaika iz ročno izdelanih ploščic. Nastal je kot delavnica, oz. prikaz izdelovanja ploščic ter polaganja mozaične dekoracije na zunanjo površino. Sočasno so nastale tudi razstava skic, fotografij in razstava likovnih del učencev po vzoru Friedensreicha Hundertwasserja. V teoretičnem delu predstavljam avtorje, ki so velik del svoje ustvarjalne produkcije posvetili mozaiku iz keramičnih ploščic. Teoretični del naloge je torej osredotočen na raziskovanje del in miselnosti umetnikov, kot so Friedensreich Hundertwasser, Antoni Gaudí in Delia Prvački. Predstavljene so teoretične in zgodovinske postavke oblikovanja iz gline, ročnega izdelovanja ploščic ter izdelovanja mozaika. Namen raziskovanja teoretičnih problemov je bil pravzaprav končna izvedba projekta. Nastal je mozaik ročno izdelanih keramičnih ploščic, umeščenih v arhitekturni prostor. Delo je postalo smiselno povezana celota, nastala na osnovi predhodne teoretične poglobitve. Končna izvedba izhaja iz konceptualnega pomena potovanja, rasti in evalvacije. Moja študijska pot je potekala iz Kranja v Ljubljano in nato v Maribor. V takem vrstnem redu potujejo tudi oblike pokrajine, ki se vijejo ob železniški progi. Skozi zgodovino mozaika in izdelovanja ploščic je bila ugotovljena najboljša opcija za izvedbo v praksi. V praktičnem delu je potovanje od idejne zasnove, pa do končne izvedbe projekta pravzaprav osnovna linija, ob kateri se prepletajo razmišljanja in vtisi krajine, ki se gledalcu ob pogledu naslikajo v mozaiku pestrih barv in bleščečih odsevov.
Ključne besede: Dekoracija arhitekture, ročno izdelane keramične ploščice, Hundertwasser, Gaudí, Prvački, krajina ob železnici, potovanje
Objavljeno: 20.04.2010; Ogledov: 1601; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (78,80 MB)

7.
IZVAJANJE IN SPREMLJAVA LIKOVNE TERAPIJE S PODROČJA SLIKARSTVA PRI ODRASLI OSEBI Z MOTNJAMI V DUŠEVNEM RAZVOJU
Katja Kmecl, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so zbrani teoretični podatki in praktične ugotovitve, ki so vezane na izvajanje likovne terapije pri odrasli osebi z motnjami v duševnem razvoju. Teoretični del zajema opis motenj v duševnem razvoju, umetnostno terapijo, likovno terapijo ter likovna področja in materiale, ki se najpogosteje uporabljajo pri izvedbi likovne terapije. V praktičnem delu pa je predstavljena metodologija raziskovanja in primer likovne terapije v praksi. Osredotočili smo se na področje slikarstva. Likovno terapijo smo izvajali z varovanko Centra za varstvo in delo, nastala dela smo nato analizirali in jih razstavili.
Ključne besede: Osebe z motnjami v duševnem razvoju, likovna terapija, likovne tehnike, slikarstvo
Objavljeno: 17.06.2010; Ogledov: 1885; Prenosov: 330
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

8.
INDIJSKA KRAJINA (fauvizem in simultani kontrast)
Kim Kovač, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom in podnaslovom »Indijska krajina (fauvizem in simultani kontrast)« je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela, pri čemer je praktični del vsebinsko vezan na teoretični del diplomske naloge. Slikanje Indijske krajine meni osebno predstavlja spomin na Indijo. Pomembno vlogo pri nastajanju del je imela barva. Po načinu izražanja so se močne in čiste barve približale obdobju fauvizma in simultanemu kontrastu. Namen diplomske naloge je bilo raziskati obdobje fauvizma, spoznati umetnike in njihov način uporabe barve pri slikanju, opredeliti pojem barva ter raziskati, kako barva vpliva na človeka, predvsem iz psihološkega vidika. Želela sem predstaviti barve oziroma njihov medsebojni odnos, ki je se je vzpostavil pri slikanju mojih del ter spoznati simultani kontrast in njegov vpliv na gledalca. Vse to sem povezala z lastnim likovnim ustvarjanjem, ugotovitvami in rešitvami.
Ključne besede: FAUVIZEM, HENRI EMILE BENOIT MATISSE, KRAJINA, OBLIKA, BARVA, SIMULTANI KONTRAST
Objavljeno: 07.07.2010; Ogledov: 1873; Prenosov: 176
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

9.
LEPORELLO
Katja Stanek, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je analiza in izdelava leporella kot prve zahtevnostne stopnje slikanice. Diplomsko nalogo sestavljata dva vsebinska dela: teoretični in praktični del. Teoretični del se osredotoča na iskanje in preučevanje zgradbe in lastnosti leporella. Le-te so natančno predstavljene v tretjem poglavju diplomske naloge. Izsledki dognanj izhajajo iz primerjave zgradbe in lastnosti slikanice ter preučevanja in opazovanja vzorca 55-ih slovenskih leporellov. Obsežno podpoglavje teoretičnega dela predstavlja analiza ilustracij slovenskih ilustratorjev leporellov. Ilustracija je namreč ključnega pomena pri spodbujanju in razvijanju otrokove ustvarjalnosti. Praktični del zajema predstavitev in opis postopka lastne ustvarjalne produkcije, ki izhaja iz dognanj teoretičnega dela. Izdelana sta bila dva leporella iz tekstila ter dve stranici leporella z dodatkom PVC tekstilnega ježka. Pomemben aspekt praktičnega dela je bila določitev teme, katere cilj je bil zaobjeti vse osnovne funkcije slikanice. Pri določitvi teme leporella je izbira materiala igrala ključno vlogo. Tekstil kot material namreč ne dopušča dovolj detajlnega in razdrobljenega načina prikazovanja motivov. Poleg tega je material pogojeval tudi določitev zahtevnostne stopnje leporella. Izdelava leporella iz tekstila 2. oz. 3. zahtevnostne stopnje je zaradi vsebnosti besedila neizvedljiva.
Ključne besede: leporello, slikanica, leporello iz bombaža in filca, prva zahtevnostna stopnja leporella, ilustracija leporellov
Objavljeno: 05.07.2010; Ogledov: 2237; Prenosov: 329
.pdf Celotno besedilo (7,02 MB)

10.
BARVNO STEKLO KOT DEL ARHITEKTURNEGA PROSTORA
Vesna Repanšek, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga predstavlja enega od načinov oblikovanja stekla - fuzijo. Za temo sem se odločila že pred časom, ko sem v Benetkah videla steklene izdelke, izdelane s to tehniko. Že od nekdaj me je zanimalo steklo in načini oblikovanja le-tega. Steklo je po mojem mnenju material, ki vedno znova očara, še posebej, kadar so mu dodane barve in ga obseva svetloba. Zato sem se naučila postopka oblikovanja stekla s fuzijo in to znanje uporabila tudi v praktičnem delu diplomske naloge. Na začetku naloge na kratko predstavim barve in stekla, njihove lastnosti in uporabnost. V nadaljevanju barve in steklo povežem v poglavju, kjer opisujem steklo v arhitekturi. Nato opišem celoten postopek fuzije in predstavim fuzijo v arhitekturi. Nadaljujem s predstavitvijo dveh umetnikov, ki sta zelo blizu mojemu načinu dela s fuzijo. Na koncu pa predstavim lastna dela, ki so nastala v tej tehniki. Pri izdelavi lastnih izdelkov sem za motiv izbrala podvodni svet - koralne grebene, ki so barviti in polni življenja. V izdelku, nastalem s fuzijo, sobivajo barve in stekla ter preliv svetlobe skoznje.
Ključne besede: barva, steklo, fuzija, uporabnost stekla, arhitektura
Objavljeno: 11.10.2010; Ogledov: 2265; Prenosov: 226
.pdf Celotno besedilo (10,73 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici