| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 133
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Statistična poslovna analiza
Polona Tominc, Maja Rožman, 2021

Opis: Gradivo Statistična poslovna analiza vsebuje naslednje vsebinske sklope: opisna statistika in vzorčni pristop, preizkušanje domnev o statistično značilnih razlikah med povprečnimi vrednostmi spremenljivke v več vzorcih ter regresijska analiza. Študenti v okviru predmeta na katerega se nanaša gradivo, spoznajo uporabnost statističnih metod pri reševanju poslovnih problemov ter utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju statističnih tehnik in metod, ki omogočajo spremeniti različne podatke v uporabne informacije za poslovno odločanje. Študenti usvojijo analitičen matematično statističen pristop k preučevanju poslovnih problemov, ki se sestoji iz naslednjih korakov: formulacija problema na statističen način, izbira ustrezne statistične metode, reševanje problema in interpretacija rezultatov v smislu možnih rešitev problema. V tej zbirki nalog opisujemo nekatere statistične kvantitativne metode, ki predstavljajo orodje v poslovnih raziskavah, pri čemer uporabljamo programsko orodje IBM SPSS.
Ključne besede: opisna statistika, vzorčni pristop, preizkušanje domnev, enostavna regresija, multipla regresija
Objavljeno: 22.11.2021; Ogledov: 46; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (6,61 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Ustvarjalno definiranje in reševanje problemov finančnih posledic epidemije covid-19 v javnem sektorju
Jasna Toplak, 2021, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta obravnavamo epidemijo covida-19, ki je zajela večino držav po svetu, in katere posledice se čutijo po veliko podjetjih v gospodarskem sektorju. Ker nas zanima, ali se s podobnimi problemi, ki jih je s seboj prinesel covid-19, srečujejo tudi v javnem sektorju, natančneje v javnem zavodu X, smo opredelili probleme s pomočjo metod definiranja problemov in priložnosti. Kot vsa druga podjetja v gospodarstvu si tudi javna podjetja želijo ohraniti delovna mesta, dobro finančno stabilnost in pozitivno poslovanje. Ker je bil zavod X zaradi epidemije soočen z veliko spremembami, smo v nadaljevanju s pomočjo metod za generiranje idej poiskali najprimernejše rešitve za nekaj nastalih situacij. Izhajali smo iz zunanjega okolja zavoda, pri tehnikah pa so nam bili v pomoč tudi izkušeni strokovni sodelavci, da smo pridobili rezultate, ki smo jih predstavili v empiričnem delu dela diplomskega projekta. V tem delu diplomskega projekta smo prišli do zaključka, da je zelo pomemben člen vsakega uspešnega podjetja, naj bo to javno ali zasebno, ustvarjalnost in motiviranost zaposlenih, dober vodja in delo v timu, ki ni le strokovno podkovano, ampak tudi sproščeno, prijetno in fleksibilno. Vse to lahko pripomore k dobremu poslovanju podjetja. Finančne posledice epidemije covida-19 se lahko odpravijo v krajšem času kot sicer. Opisali smo, ali lahko naše hipoteze sprejmemo ali zavrnemo ter zakaj, prav tako pa smo predstavili nekaj rešitev, s pomočjo katerih bi si lahko zavod X pomagal med krizo, da bi poslovanje potekalo nemoteno in predvsem varno za vse zaposlene.
Ključne besede: epidemija, javni zavod, finančne posledice, covid-19, rešitev
Objavljeno: 28.10.2021; Ogledov: 52; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

3.
Ustvarjalno reševanje problema prilagoditve storitvenega programa potovalne agencije X v času korona krize
Lucija Steinmann, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen dela diplomskega projekta je s pomočjo metod ustvarjalnega reševanja problemov podati predloge za prilagoditev storitvenega programa potovalne agencije X v času korona krize. V uvodnem delu smo opredelili problem in spoznali, kaj nam le ta predstavlja. V teoretičnem delu smo se osredotočili na predstavitev izbranih tehnik, ki smo jih uporabili pri reševanju zastavljenega problema, prav tako pa smo podrobneje spoznali bolezen COVID-19 in kakšne posledice nam omenjena bolezen prinaša. V empiričnem delu smo se lotili reševanja problema z uporabo metod za ustvarjalno reševanje problemov. Te metode so bile metode za definiranje problemov in priložnosti, kamor spadata tehnika W in kognitivno vzorčenje, ter metode ustvarjalnega razmišljanja, kamor sodita tehnika zapisovanja idej in morfološka analiza. Po uporabi metod in vse splošni analizi smo prišli do ugotovitve, da sta za zastavljen problem najprimernejši tehniki tehnika W v kombinaciji s tehniko kognitivnega vzorčenja, kot tudi tehnika zapisovanja idej, ki skupaj z morfološko analizo omogoča, da se na začetku osredotočimo le na eno ciljno skupino za rešitev našega problema.
Ključne besede: korona kriza, COVID-19, posledice, prilagoditev storitvenega programa, potovalna agencija
Objavljeno: 03.09.2021; Ogledov: 156; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

4.
Mednarodna pogajanja v podjetju engrotuš d.o.o.
Rebecca Trobas, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se osredotočili na opis in proces poslovnih pogajanj, na mednarodna poslovna pogajanja, kulturo ter njen vpliv na mednarodna poslovna pogajanja. Primerjali smo slovensko poslovno kulturo s kitajsko poslovno kulturo in opisali pogajanja na Kitajskem. Na podlagi preučene literature domačih in tujih virov smo se odločili, da prek intervjujev s pogajalci v podjetju ENGROTUŠ D. O. O. izvemo, kako se oni pogajajo na Kitajskem. Zanimalo nas je, kako potekajo mednarodna poslovna pogajanja, kakšen je praktično proces pogajanja, kako se nanj sploh pripravijo in kakšne so njihove pogajalske taktike ter slogi. Prek intervjujev, ki smo jih izvedli s pogajalci v podjetju ENGROTUŠ D. O. O., in z literaturo smo nato izpostavili dobre in slabe pogajalske sloge in taktike ter ponudili rešitve, kako bi lahko omenjeno podjetje svoja poslovna pogajanja še izboljšalo. Prav tako smo poskušali najti zanimive in ustvarjalne rešitve, kako izboljšati njihove pogajalske sloge. Rezultati v empiričnem delu magistrske naloge so pokazali, da intervjuvani slovenski pogajalci, zaposleni v podjetju ENGROTUŠ D. O. O., zelo dobro poznajo kitajsko mednarodno kulturo. Zelo dobro poznajo tudi proces pogajanj, ki ga spretno prilagajajo kitajski kulturi. Strategije, ki smo jih poiskali v literaturi in ki jih avtorji navajajo kot primerne za kitajsko pogajalsko kulturo, intervjuvani pogajalci le delno uporabljajo. Tudi pri pogajalskih taktikah se intervjuvani slovenski pogajalci ne držijo določenih smernic. Uporabljajo namreč premalo pogajalskih taktik, ki jih avtorji označujejo za uspešne na Kitajskem. Priporočila, ki smo jih dali podjetju, so tedenske videokonference, na katerih bi se pogajalci in delavci, ki skrbijo za mednarodne stike in delo, pogovarjali, izmenjali mnenja in ponudili pogajalcem pomoč. Predlagamo tudi učenje slovenskih pogajalcev strategij in tehnik za lažje in uspešnejše delo pri pogajanjih s kitajskimi poslovneži.
Ključne besede: ENGROTUŠ D.O.O, poslovna pogajanja, mednarodna poslovna pogajanja, pogajalski slogi in taktike
Objavljeno: 14.04.2021; Ogledov: 238; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (720,36 KB)

5.
Management zalog v proizvodnem podjetju x
Nataša Galun, 2020, magistrsko delo

Opis: Management zalog pomeni ves sistematičen proces naročanja, skladiščenja ter odpremo materialov in proizvodov. Namen je doseči pravšnje količine naročanja zalog, pravšnje količine hranjenja zalog v skladiščih, na pravih mestih v procesu proizvodnje, ob najbolj primernem času in po najbolj ugodnih cenah. Za dosego tega cilja mora biti nadzor zalog čim bolj točno in dosledno voden. Za podjetja so zelo pomembne vse ravni zalog, saj količine zalog v hrambi pomenijo za podjetja vedno tudi strošek, ki direktno učinkuje na uspešnost podjetij. Podjetja si zato prizadevajo za optimalne količine zalog. V magistrskem delu obravnavamo zaloge s poudarkom na optimizaciji zalog. Ključna ugotovitev je, da z vidika nemotene proizvodnje ter zadovoljevanja povpraševanja s strani kupcev, težijo podjetja k čim večjim, tj. zadostnim ali nepresahljivim, zalogam, z vidika stroškov pa k čim manjšim zalogam. A zadovoljitev obeh ciljev zmorejo uresničiti le optimalne zaloge. Stroški imajo nadvse pomembno mesto pri določanju količine zalog. V magistrski nalogi smo podrobneje predstavili te stroške, ki jih povzročajo zaloge. To so stroški skladiščenja, stroški naročanja in stroški nezadovoljenega povpraševanja. Magistrsko delo je zasnovano iz teoretičnega in praktičnega dela. V uvodnem delu smo si zastavili dve hipotezi. Prvo hipotezo smo preverjali že v teoretičnem delu naloge. Druga hipoteza je sestavljena iz štirih podhipotez, ki pa smo jih preverjali v praktičnem delu naloge. Teoretični del gradita dva sklopa. V prvem sklopu smo na začetku zapisali definicije zalog različnih avtorjev. Podrobneje smo opredelili namen zalog. V nadaljevanju smo predstavili tudi vrste zalog glede na pojavno obliko, stopnjo dokončanosti v proizvodnem procesu, funkcijo zalog in velikost zalog. V drugem sklopu teoretičnega dela smo se osredotočili na pojem optimizacija zalog, kar je osrednja tema magistrskega dela. Na začetku smo opisali stroške, ki nastanejo pri upravljanju zalog. Zatem pa so podrobneje opisani optimizacijski modeli zalog. To so osnovni model zalog, model zalog pri količinskih popustih in model zalog pri postopnih dobavah. Opisali smo tudi management zalog pri negotovem povpraševanju in politiko naročanja za zadovoljevanje negotovega sezonskega povpraševanja. Praktičen del v uvodu zajema kratko predstavitev proizvodnega podjetja X. Nadalje smo, na podlagi štirih izbranih artiklov, s pomočjo izbranih modelov, ki smo jih predstavili v teoretičnem delu, preverili, ali proizvodno podjetje X vodi optimalno politiko zalog. Na podlagi dobljenih rezultatov smo sproti presojali, ali vsako podhipotezo sprejmemo ali ovržemo. Z optimizacijo zalog smo iz zaupanih podatkov za leto 2018 za izbrane štiri artikle (hidravlično olje, kratka majica v velikosti L, lamelni brus, papirnata brisača) ugotovili, da proizvodno podjetje X ne vodi optimalne politike zalog. V sklepu magistrske naloge smo zapisali spoznanja in ugotovitve iz obeh delov, teoretičnega in praktičnega.
Ključne besede: zaloga, vrste zalog, optimizacija zalog, stroški zalog, optimizacijski modeli zalog
Objavljeno: 13.04.2021; Ogledov: 165; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

6.
Uporaba večkriterijskih metod pri izbiri najustreznejše delnice za naložbo
Mojca Horvat, 2020, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta obravnavamo problem odločanja po več kriterijih hkrati za izbiro najustreznejše delnice za naložbo. Čedalje več ljudi se odloča za investiranje v delnice, vendar ni nujno, da se investicija izplača. Pomembno je, da opravimo razne finančne analize in določimo kriterije, s pomočjo katerih bomo lažje izbrali najustreznejšo delnico, ki bo zadovoljila naša pričakovanja. V delu diplomskega projekta predpostavljamo, da investitor ni poučen o investiranju v delnice in se ne spozna na finančne analize. Odločal se bo na podlagi treh kriterijev na prvi ravni, to so ugodnosti, tveganje in stroški, ter treh kriterijev na drugi ravni, to so dividendna donosnost, multiplikator čistega dobička in kazalnik donosnosti kapitala. S pomočjo metod odločanja po več kriterijih hkrati in računalniškega programa Web-HIPRE smo dobili najboljšo izbiro glede na naše izbrane kriterije. Glavni cilj naloge je izbrati najustreznejšo delnico za naložbo. Podrobneje predstavimo tudi večkriterijsko odločanje in delnice. Največji pomen v delu diplomskega projekta dajemo večkriterijskemu odločanju. Pristopi odločanja po več kriterijih hkrati so nam v veliko pomoč pri iskanju prave rešitve pri kompleksnih problemih, na podlagi več, konfliktnih kriterijev. Pomembno je, da problem dobro poznamo in ga pravilno opredelimo. Za pomoč pri reševanju, oziroma za praktično uporabo teh metod, poznamo veliko računalniških programskih oprem, s pomočjo katerih rešujemo probleme večkriterijskega odločanja. V delu diplomskega projekta se osredotočamo na program za večparametrsko modeliranje Web-HIPRE. Investiranje v delnice je zelo priljubljeno zaradi velikih možnih donosov, vendar je hkrati zelo tvegana naložba in nimamo zagotovila, da se bo naše investiranje obrestovalo, torej, da bomo prejeli kakršen koli donos. V delu diplomskega projekta izbiramo med petimi alternativami in sicer delnico delniške družbe Cinkarna Celje, delnico Intereuropa, delnico Krka, delnico delniške družbe Luka Koper in delnico Petrol. Po uporabi izbranih metod ugotovimo, da je najboljša izbira med vsemi alternativami za investicijo delnica delniške družbe Luka Koper. Vrednosti alternativ, delnic, se pri spreminjanju uteži izbranim kriterijem spreminjajo, vendar to pri manjših spremembah uteži, v obravnavanem primeru, ki bi jih naredil kompetenten odločevalec, ne vpliva na izbiro najboljše alternative.
Ključne besede: Delnice, investicija, večkriterijsko odločanje, Web-HIPRE.
Objavljeno: 26.03.2021; Ogledov: 226; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (611,48 KB)

7.
Manager za srečo: izmišljen naziv ali kadrovski poklic prihodnosti
Lea Lah, 2020, magistrsko delo

Opis: Človeški viri so najpomembnejši viri organizacije in jih je treba obravnavati z najvišjo stopnjo pozornosti. Vključevanje zaposlenih, njihovo motiviranje in dvig ravni uspešnosti so vse lastnosti managementa človeških virov. Vendar se tudi to področje z leti spreminja in dopolnjuje ter je vse bolj naklonjeno skrbi za zadovoljstvo in ne nazadnje srečo zaposlenih. Vse kadrovske procese je mogoče na novo definirati, da lahko zagotovimo srečne in produktivne zaposlene in s tem povezano delovno mesto. Področje pozitivne psihologije na delovnem mestu razlaga, zakaj zaposleni, ki imajo boljše psihološko dobro počutje v organizaciji, tudi delujejo boljše, in predstavlja prehod, dojemanje in zagotavljanje zaposlenih, ki se v organizaciji dobro počutijo. Pozitivna psihologija na delovnem mestu v delovno okolje vnaša dejavnike, ki zaposlenim omogočajo razvijanje in dobro delovanje. Povezana je z raziskavami o dobrem počutju na delovnem mestu, predvsem psihičnim dobrim počutjem in njegovo povezavo z učinkovitostjo na delovnem mestu. Psihično dobro počutje je osrednji pojem pozitivne psihologije. Sestavljeno je iz subjektivnega dobrega počutja, psihološkega dobrega počutja in samodeterminacije. S krepitvijo psihičnega dobrega počutja lahko vplivamo na dobro počutje posameznika na delovnem mestu. Subjektivno dobro počutje ali sreča, ki pomeni človekovo ovrednotenje lastnega življenja, je pojem, ki se razlikuje od psihičnega dobrega počutja. Sreča na delovnem mestu vključuje zadovoljstvo z delovnim mestom, vendar je veliko več kot samo to. Obstaja nesporna povezava med srečo delavcev in produktivnostjo na delovnem mestu, kar pomeni, da so srečni delavci produktivni delavci, zato se je funkcija človeških virov začela posvečati prav sreči zaposlenih na delovnem mestu. V nalogi smo opravili kvalitativno raziskavo managerja za srečo zaposlenih, kot ga imenujejo spletni navedki. Na podlagi strukturiranih intervjujev smo ugotovili, da je najbolj smotrn naziv delovnega mesta manager delovne sreče. Manager delovne sreče ni samo izmišljen naziv, temveč ga lahko opredelimo kot kadrovski poklic prihodnosti. Navsezadnje gre za koncept delovne sreče, ki je nujno potrebna v spreminjajočem se kadrovskem svetu. Primarna vloga managerja delovne sreče je ustvariti srečno in spodbudno delovno okolje. S strateškega vidika je primarna funkcija managerja delovne sreče ta, da je ključna vez med zaposlenimi in top managementom. Aktivnosti managerja delovne sreče razdelimo na notranje in zunanje (predavanja na konferencah in zunanjih dogodkih). Notranje aktivnosti razdelimo naprej na dolgoročni strateški del (dolgoročni razvoj zaposlenih) in kratkoročne aktivnosti (mini prakse za večanje delovne sreče). Področje delovanja managerja delovne sreče je odvisno od potreb in značilnosti podjetja. Izobrazba za managerja delovne sreče ni predpisana. Primeren je vsak študij, ki je povezan z ljudmi, z organizacijo ali komuniciranjem. Dobrodošlo je, da ima manager delovne sreče znanja s kadrovskega področja, upravljanja ljudi, projektnega managementa in da so mu jasna ekonomska znanja. Manager delovne sreče ni samo manager človeških virov; manager delovne sreče je njegova nadgradnja. Razlika med njima je v tem, kako sta pozicionirana v podjetju in kakšne so njune naloge. S to raziskavo smo ponudili postavitev temeljev poklicu managerja delovne sreče v Sloveniji.
Ključne besede: manager za srečo, manager človeških virov, psihološko dobro počutje, pozitivna psihologija na delovnem mestu, delovna sreča
Objavljeno: 03.02.2021; Ogledov: 347; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

8.
Mobing in nasilje tretjih oseb nad člani sindikata policistov slovenije
Sergej Gutsmandl, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo preučili mobing na delovnem mest ter nasilje tretjih oseb, ki se izvaja nad člani Sindikata policistov Slovenije, ki so zaposleni v policiji Republike Slovenije.
Ključne besede: mobing, nasilje, policija, sinidkat policistov slovenije, stres
Objavljeno: 06.11.2020; Ogledov: 294; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

9.
Ustvarjalno reševanje problema zaposlitvenih možnosti mladih v času korona krize
Viktorija Špes, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen dela diplomskega projekta je ustvarjalno reševanje problema zaposlitvenih možnosti mladih v času korona krize z uporabo izbranih metod. V prvem delu diplomskega projekta smo spoznali zastavljen problem brezposelnosti mladih in vzroke zanj ter možne oblike zaposlitve. V drugem delu smo teoretično spoznali tehnike, s katerimi obravnavamo zastavljen problem, in jih praktično uporabili na našem primeru. Obravnavali smo tri metode za definiranje problemov in priložnosti, in sicer tehniko W za definiranje problema, tehniko petih zakajev za spoznavanje bistva problema, ter tehniko ribja kost za ugotavljanje vzrokov problema. Nadalje smo uporabili program Web-HIPRE za podporo večkriterijskemu odločanju, s pomočjo katerega smo na podlagi alternativ, kriterijev in podkriterijev pridobili končne rezultate najprimernejše možnosti zaposlitve mladih v času korona krize. Ugotovili smo, da je ribja kost najprimernejša tehnika za definiranje obravnavanega problema, saj nam hitro pokaže težave in vzroke, ki se pojavijo pri iskanju zaposlitve mladih. S programom Web-HIPRE smo ugotovili, da se je za najprimernejšo rešitev izkazala zaposlitev v tujini, saj ima najvišjo agregirano vrednost, vendar nam je gradientna analiza občutljivosti pokazala, da gre za občutljivo rešitev glede na spremembo uteži kriterijev na prvi ravni.
Ključne besede: zaposlitev mladih, korona kriza, ustvarjalno reševanje problemov, računalniški program Web-HIPRE, večkriterijsko odločanje
Objavljeno: 23.10.2020; Ogledov: 346; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

10.
Metode ustvarjalnega reševanja problemov v procesu izbire stanovanjskega kredita
Urška Fištravec, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen dela diplomskega projekta je predstaviti in rešiti problem »Najem in izbira stanovanjskega kredita«. Problem smo reševali z metodami ustvarjalnega razmišljanja ter z metodami večkriterijskega odločanja. V teoretičnem delu dela diplomskega projekta smo predstavili izhodišča za metode ustvarjalnega reševanja problemov, in sicer za definiranje problemov smo obravnavali tehniko W, tehniko šestih vprašanj, ribjo kost in miselni vzorec. Za generiranje idej smo predstavili morfološko analizo. V okviru metod večkriterijskega odločanja smo opisali računalniški program Web-HIPRE. Predstavili smo tudi teorijo kredita, stanovanjskega kredita ter ugotavljali, kako vpliva epidemija zaradi bolezni COVID-19 na povpraševanje po kreditih. Nakup ali obnova doma je ena največjih investicij v življenju vsakega posameznika. Zaradi pomanjkanja lastnih finančnih sredstev se posamezniki obrnejo na kreditne inštitucije s prošnjo o najemu stanovanjskega kredita. Vendar izbira stanovanjskega kredita lahko predstavlja problem, zato smo v praktičnem delu dela diplomskega projekta problem reševali z zgoraj navedenimi metodami in prišli do veliko uporabnih rešitev. S pomočjo programa Web-HIPRE smo ugotavljali, katera od bank Nova KBM, Abanka in NLB nudi najugodnejši stanovanjski kredit ob določenih pogojih.
Ključne besede: banke, metode ustvarjalnega razmišljanja, stanovanjski kredit, večkriterijsko odločanje, Web-HIPRE
Objavljeno: 22.10.2020; Ogledov: 461; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici