| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
IGRANJE IGER Z ZAZNAVANJEM GIBANJA GLAVE
Uroš Kolarič, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu se ukvarjamo s problemom igranja igre Tetris s pomočjo računalniškega vida. Rezultat diplomskega dela je aplikacija, ki s pomočjo spletne kamere zazna obraz uporabnika računalnika, sledi gibanju obraza in na podlagi zaznanega premika glave proži ustrezno akcijo premika objekta na izbrani računalniški igri. Za rešitev tega problema smo implementirali tri različne metode računalniškega vida, in sicer razliko slik med zaporednimi slikami, spremljanje t.i. optičnega pretoka na sliki, ki zaznava pretok svetlobe ter uporabo klasifikatorja obrazov. Vsaka od teh treh metod je morala zaznati tri različna gibanja. Kot najhitrejša se je izkazala metoda na osnovi slike razlik, a je bila manj robustna kot metoda na osnovi klasifikacije obrazov.
Ključne besede: optični pretok, zaznava gibanja, razpoznava obraza
Objavljeno: 08.12.2010; Ogledov: 1399; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

3.
ZAKRIVANJE GIBAJOČIH SE OBJEKTOV V VIDEO POSNETKIH IN PRIMERJAVA Z NJIHOVIMI MODELI 4D
Uroš Kolarič, 2013, magistrsko delo

Opis: V tem magistrskem delu se ukvarjamo z dvema povezanima problemoma, za katera iščemo rešitve s pomočjo obdelave slik in računalniškega vida. V prvem delu se ukvarjamo z zakrivanjem gibajočih se objektov na video posnetkih, v drugem delu pa razvijemo postopek, s katerim primerjamo računalniške modele objektov in fotografije njihovih realizacij. Vhodne podatke zajemamo kot videe ali fotografije z digitalno kamero. Na posneti sceni poiščemo s pomočjo računalniške analize na zaporedju slik objekte, ki se premikajo, in jih zakrijemo. Programske rešitve smo prototipno razvijali z orodjem MATALB in knjižnico OpenCV, naknadno pa smo jih prenesli še v programski jezik C++, tako da se lahko izvajajo v realnem času. Računalniške modele objektov smo privzeli po standardu IFC iz gradbene informatike, ki predstavljajo 3D model zgradbe. Če dodamo še terminski plan, pridemo do 4D modela. Ujemanje načrta z realno situacijo smo izvedli tako, da smo ravninske projekcije 3D modelov poravnali s fotografijami realizacije in iskali razlike. Pri preizkušanju smo zgradbe simulirali z lesenimi maketami. Pri programiranju prototipnih rešitev smo si pomagali z računalniško grafiko in standardom OpenGL ter knjižnico EmguCV rešitvami za računalniški vid. Uporabili smo okolje .NET in programski jezik C#. Realizirani postopek za zakrivanje gibajočih se objektov smo statistično ocenili s senzitivnostjo in preciznostjo, iskanje razhajanj med modelom in realno situacijo pa z maketami.
Ključne besede: računalniški vid, poravnava slik, morfološki operatorji, 4D modeli, zakrivanje objektov
Objavljeno: 22.03.2013; Ogledov: 960; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (3,16 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici