| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Samospoznanje pri Platonu, Friedrichu Wilhelmu Nietzscheju in Emmanuelu Mounieru
Uroš Cvelbar, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo temo samospoznanja in samospoznavnega procesa. Platon (s Sokratom), Nietzsche in Mounier so tisti filozofi, s pomočjo katerih smo zelo dobro spoznali filozofsko širino in globino obravnavane teme. Raziskali smo, kašen vpliv in kakšne implikacije ima samospoznanje na družbo in njeno politično življenje. Pri Platonu smo se osredinili na njegov dialog Alkibiad Prvi, v katerem zelo nazorno pokaže proces samospoznanja in njegovo praktično vrednost. Obrat v interpretaciji se zgodi, ko Platonovo samospoznanje obravnavamo v okviru spoznavanja samega sebe kot individualnega bitja v nasprotju z običajno interpretacijo. Večina interpretov Platonovo samospoznavanje obravnava kot splošno spoznanje samega sebe, torej človeške vrste. Ta obrat omogoča, da že pri Platonu razberemo ključne nastavke za vse poznejše teorije o samospoznanju oz. vzpostavitvi osebne identitete. Pri politični implikaciji obravnavamo Platonovo preslikavo posameznikovega psihološkega stanja na različne stanove v družbi oz. celo na državne ureditve. Pri Nietzscheju raziskujemo radikalno kritiko vseh pozitivnih izjav in definicij o samospoznanju. Vendar se Nietzschejeva pozicija izkaže za nezadostno: poleg tega da se pojavi problem subjektivistične filozofije, ki zapade v relativizem, z njegovimi pojmi ne moremo vzpostaviti konstruktivnega dialoga ali smiselnega sistema. Mouniera smo obravnavali kot enega glavnih predstavnikov personalizma. Izkaže se, da je s pojmom oseba in svojim aktivnim družbenim delovanjem posegel v politično prihodnost Evrope. Ob nenehnem preseganju samega sebe in svojih trenutnih danosti je ena ključnih lastnosti osebe prav aktivno delovanje, usmerjeno k drugemu in za drugega.
Ključne besede: Sokrat, Platon, Friedrich Wilhelm Nietzsche, Emmanuel Mounier, samospoznanje, samospoznavanje, sebstvo, oseba, personalizem, jaz
Objavljeno: 14.10.2016; Ogledov: 1320; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (803,90 KB)

2.
Numerična simulacija toplotno - tokovnih razmer v UniPor celični strukturi
Uroš Cvelbar, 2013, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je s pomočjo računalniških simulacij ugotoviti primernost uporabe UniPore celične strukture kot izmenjevalca toplote z analizo njenega toplotnega obnašanja pri različnih režimih obratovanja. Magistrsko delo zajema študij literature s področja obnašanja celičnih gradiv oz. poroznih snovi pri termičnih obremenitvah, pripravo numeričnih modelov celičnih struktur UniPore, ter izvedbo parametričnih računalniških simulacij prenosa toplote skozi UniPore celično strukturo, izdelano iz bakra pri enakih vhodnih temperaturah, za različna grelna medija (voda, zrak) in hitrostih toka tekočine vzdolž pore. Tokovni režim bo omejen na laminarni tok viskozne tekočine. Na osnovi simulacij podrobne geometrije je bilo potrebno izdelati tudi poenostavljen model toplotnega prenosnika z upoštevanjem koncepta porozne snovi. Rezultati računalniških simulacij so nam tako služili za opis hidrodinamskih lastnosti (tlačni padec) in toplotnih lastnosti (vrednost toplotne difuzivnosti porozne snovi ter Nusseltovega števila)UniPor celične strukture.
Ključne besede: UniPor materiali, porozna snov, prenos toplote, toplotno - tokovne razmere v celični strukturi.
Objavljeno: 06.01.2014; Ogledov: 1326; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (3,61 MB)

3.
EKSPERIMENTALNA IN NUMERIČNA ANALIZA TOPLOTNIH RAZMER V OGREVANI TERMINALSKI UČILNICI
Uroš Cvelbar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sta predstavljena eksperimentalna metoda in numerična metoda, s katero smo določili temperaturni profil v ogrevani terminalski učilnici. Analizirali smo temperaturno porazdelitev zraka v učilnici, ki je lokalno greta s klasičnim toplotnim prenosnikom (radiatorjem) s stalno temperaturo. Za eksperimentalno meritev smo uporabili termistor, s katerim smo izmerili temperaturni profil v učilnici. Za numerično metodo pa smo uporabili programski paket Ansys Workbench 11.0 za izdelavo tridimenzionalnega modela prostora in mreženje ter Ansys CFX 11.0 za analizo in prikaz rezultatov. Glede na pridobljene podatke smo nato primerjali, ali je numerična metoda dovolj zanesljiva, da se lahko uporablja za prikaz dejanskega stanja v učilnici.
Ključne besede: Eksperimentalna metoda, numerična metoda, temperaturna porazdelitev
Objavljeno: 13.10.2010; Ogledov: 2220; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (2,45 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici