| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 187
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Določitev možnih izboljšav v procesih podjetja Optium d.o.o.
Tadej Kancler, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo je osnovano na podlagi večletnih analiz in opazovanj procesov podjetja. V začetnem poglavju so predstavljene osnove teorije na podlagi vrst organizacijskih struktur, med katere štejemo enostavno, funkcijsko, divizijsko, projektno, matrično in procesno. Pod teoretične osnove, ki se nanašajo na diplomsko delo, spada tudi organizacija skladiščnega poslovanja, s poudarkom na skladiščnih virih in temeljnih skladiščnih procesih. V zadnjem podpoglavju teoretičnih osnov govorimo o procesnih diagramih, pod katere spadajo špageti diagram, blok diagram in diagram poteka. V poglavju obstoječega stanja je predstavljenih vseh pet oddelkov podjetja Optics Trade. V nadaljevanju pa je predstavljeno tudi obstoječe stanje skladišča in fizične poslovalnice. V zaključku naloge smo izdelali kritično analizo na podlagi procesne karte, z uporabo ASME simbolov, in sicer za vsak posamezni oddelek, skladišče in fizično poslovalnico. Iz poglavja kritične analize smo lahko ugotovili številne vzroke za nastanek problematike, ki primarno vodi v izgubo časa. V zadnjem poglavju smo navedli predloge za izboljšave ali odpravo razpršenosti komunikacije in posodobitve sistema izdajanja računov.
Ključne besede: Skladiščenje, izboljšava, proces, diagram poteka, ASME simboli, organizacijska struktura.
Objavljeno v DKUM: 03.03.2022; Ogledov: 235; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

2.
Analiza porabe easa pri obravnavi kaznivega dejanja
Luka Bedenik, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je opisan postopek obravnave kaznivega dejanja na policijski postaji, in sicer postopek obravnave kaznivega dejanja velike tatvine. Zaradi vse večjega pomanjkanja policistov na terenu in zaradi vse več potrebnega administrativnega dela, smo razčlenili in analizirali postopek obravnave kaznivega dejanja. Skušali bomo ugotoviti, ali so postopki policistov izpeljani optimalno in ali prihaja do nepotrebne izgube časa med izvedbo samih postopkov. Zaradi tega se čas prihoda policistov na kraj nujnih interventnih dogodkov povečuje. S tem se slabšajo tudi varnostne razmere, saj sta odzivni čas in čas prihoda na kraj v določenih primerih lahko ključnega pomena za zdravje ljudi oziroma za varnost njihovega premoženja. S pomočjo analize celotnega postopka obravnave kaznivega dejanja smo ugotovili določene pomanjkljivosti ter pripravili predloge za izboljšavo samega postopka. Z upoštevanjem le-teh bi se zmanjšalo administrativno delo policistov, povečala bi se strokovnost pri obravnavi kaznivih dejanj, posledično pa bi se povečal čas prisotnosti policistov na terenu, kar s preventivnim in represivnim delovanjem povečuje varnost prebivalcev.
Ključne besede: kaznivo dejanje, postopek obravnave kaznivega dejanja, izvedba procesa, obravnava kaznivega dejanja vloma, policijski postopek
Objavljeno v DKUM: 03.03.2022; Ogledov: 200; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

3.
Smernice za odločanje o vpeljavi RTLS (UWB) sistemov
Blaž Poljanec, 2021, magistrsko delo

Opis: Četrta industrijska revolucija med drugim zahteva digitalizacijo, napredno avtomatizacijo in uporabo robotov. Nastajajoči pametni sistemi temeljijo na vidnosti vseh in vsega, kar te sisteme sestavlja, skozi podatke, zbrane v elektronski obliki. Pomemben podatek je tudi lokacija osebe ali objekta v realnem času. Na prostem je sledenje ljudem, vozilom in predmetom že utečena procedura, podprta s cenovno dostopno tehnologijo in programskimi rešitvami. V zaprtih prostorih to funkcionalnost zagotavljajo sistemi za sledenje v realnem času, na katere se osredotoča ta raziskava. Podatki o lokaciji so potrebni za načrtovanje dela, zagotavljanje varnosti, izboljšanje učinkovitosti, zmanjšanje administrativnega dela in podobno. V magistrskem delu so najprej predstavljene njihove splošne lastnosti in delovanje. Nadaljujemo z opisi in primerjavo petih najpogosteje uporabljenih RTLS-tehnologij, ki delujejo na podlagi radijskih valov. Dalje predstavimo primere uporabe sistemov, temelječih na UWB-tehnologiji v logistiki, natančneje v skladiščnih in proizvodnih okoljih. UWB-tehnologija se je izkazala za najbolj natančno in odporno proti zunanjim dejavnikom, kar se odraža tudi v porastu zanimanja zanjo. V zaključnem delu so zbrane pomembnejše ugotovitve skozi usmeritve za potencialne uporabnike, predvsem managerje na področju logistike, pri vpeljavi RTLS v delovno okolje podjetij.
Ključne besede: UWB-tehnologija, RTLS, logistika, skladišče, proizvodnja, vpeljava RTLS, ponudniki UWB
Objavljeno v DKUM: 03.03.2022; Ogledov: 215; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

4.
Izboljšava procesa razdeljevanja računalniške opreme
Gregor Mišmaš, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je obravnavano področje razdeljevanja računalniške opreme v izbrani ustanovi. V uvodnem delu smo opisali izbrano ustanovo, računalniško opremo, komponente računalnika ter predstavili teoretične osnove javnega naročanja, skladiščenja, popisa opreme in elektronskih odpadkov. Nadaljevali smo s praktičnim delom, kjer smo natančneje predstavili proces poteka razdeljevanja računalniške opreme od oddaje interne naročilnice, javnega razpisa, dobave, priklopa, odpisa ter odvoza odslužene računalniške opreme. Z vzročno-posledičnim diagramom smo ponazorili vzroke za neučinkovito porabo časa. Ugotovili smo, da so najvplivnejši razlog za neučinkovit proces transportne operacije. Pri analizi procesa smo spoznali, da je za izboljšanje potrebno prerazporediti zaposlene, ki bodo opravljali zgolj transportne operacije. Poleg tega pa smo odkrili neprimerne transportne poti, zamakanje ter vdore vode v skladišče. Glede na ugotovitve smo pripravili predloge rešitev, ki bi ustanovi v celoti ali vsaj delno omogočile odpravljanje neučinkovito porabljenega časa. Rešitve smo predstavili in jih dodatno razvrstili po prioritetni ravni, ki bi jo predlagali glede na ugotovitve.
Ključne besede: računalniška oprema, logistika, izboljšava, proces
Objavljeno v DKUM: 21.12.2021; Ogledov: 338; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

5.
Analiza revizorjevih poročil o preiskavi računovodskih izkazov v sloveniji za leti 2017 in 2018
Urška Gajšek, 2021, diplomsko delo

Opis: Delo diplomskega projekta proučuje preiskavo računovodskih izkazov iz preteklosti. V teoretičnem delu je predstavljen pomen preiskave računovodskih izkazov, njena primerjava oziroma razlika z revizijo, ki je pogosto enačena s preiskavo. Na kratko je opisan postopek preiskave od samega začetka preiskave – to je do sklenitve revizorja in organizacije za posel do samega poročanja v poslu. Prikazani so sklepi, ki jih poda revizor pri preiskavi računovodskih izkazov. Za posamezni primer sklepa so navedeni tudi primeri, kdaj se sklep izda, pod kakšnimi pogoji se izda in kakšna je razlaga revizorja pri posameznem sklepu. V raziskavi je predstavljeno tudi Poročilo o preiskavi neodvisnega revizorja, ki ga na koncu posla o preiskavi izda revizor in v katerem izrazi sklep, ki ga je sprejel z različnimi postopki poizvedovanja pri poslovodstvu in drugih v organizaciji, ter različnimi analitičnimi postopki. Praktični del temelji na preiskavi 127 revizijskih poročil neodvisnega revizorja pri preiskavi računovodskih izkazov iz let 2017 in 2018. Delo diplomskega projekta v praktičnem delu preiskuje ali posamezno poročilo neodvisnega revizorja vsebuje vse potrebne sestavine, ki jih predpisuje MSP 2400. V preiskavi je bilo ugotovljeno, da je večina revizorjevih poročil v skladu z Prenovljenim MSP 2400. Hipotezi, ki smo si jih zastavili na začetku raziskave smo s pomočjo natančne analize lahko potrdili. Večina revizorjevih sklepov v preiskavah računovodskih izkazov so sklepi, ki so brez pridržkov, saj je v 81,11 % predelanih poročilih revizor izrazil sklep brez pridržkov. Revizorjeva poročila o preiskavah računovodskih izkazov so skladna z MSP 2400, saj so bila v približno 95 % revizorjeva poročila skladna z Prenovljenim MSP 2400.
Ključne besede: Revizorjeva preiskava, Revizor, Revizorjevo poročilo o preiskavi, Analiza, Slovenija
Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 329; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (4,82 MB)

6.
Preprečevanje izgub paketov na pošti slovenije
Sara Dular, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V zadnjem času je moč zaznati, da prihaja do povečane spletne prodaje in posledično do večjega števila izgub paketov. V diplomskem delu prikazujemo, kako ta problem preprečiti oziroma ga zmanjšati. Diplomsko delo začnemo s teorijo o paketih in standardu GS1, nato analiziramo posnetek obstoječega stanja od sprejema paketa na pošto pa vse do njegove vročitve. V delu predstavljamo tudi kritično analizo, ki vključuje tri vidike: zaposlenega na pošti, pošiljatelja in prejemnika. V sklopu raziskovanja smo predlagali dve rešitvi. Prva je uvedba tehnologije RFID. Ta možnost je učinkovitejša, ampak predstavlja z vidika podjetja Pošta Slovenija, d. o. o., velik finančni zalogaj. Druga rešitev je zaposlitev novega zaposlenega, ki bi bil zadolžen za skeniranje pošiljk. Ta varianta je finančno dostopnejša, vendar dopušča večjo možnost za napake. Na podlagi preučenih možnostih predlagamo uvedbo tehnologije RFID. Njena uvedba je sicer velik stroškovni zalogaj, vendar se na dolgi rok bolj obrestuje. S tovrstno tehnologijo bi Pošta Slovenije, d. o. o., imela možnost avtomatskega skeniranja vseh paketov, s čimer bi preprečila možnost izgube paketov in izboljšala nadzor nad pošiljkami.
Ključne besede: izguba paketov, sledljivost, tehnologija RFID, črtna koda
Objavljeno v DKUM: 26.11.2021; Ogledov: 354; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

7.
Vpeljava črtne kode v skladišče podjetja mark metal
David Kozel, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Čas je eden od pomembnejših dejavnikov pri merjenju uspešnosti vsakega podjetja, saj je edina konstantna komponenta. Zato je še kako pomembno, kako podjetje razporedi razpoložljiv čas, saj se vsaka pridobitev ali izguba časa pozna potem tudi v bilanci podjetja. Zato smo se osredotočili na rešitve problema, kako pridobiti nekaj časa oz. kako neko opravilo opraviti hitreje kot se trenutno opravlja. Priložnosti za to smo iskali v oddelku logistike podjetja Mark Metal d.o.o., kjer smo dobili vpogled v nekatere procese dela. Opazovali smo zaposlene pri delu, ter z metodo merjenja merili porabljen čas za opravilo priprave dobavnice za izvoz gotovega materiala. Ugotovili smo, da je trenutna metoda izpolnjevanja tabele na listu papirja zamudna, zato smo iskali predloge za izboljšanje trenutnega procesa. Vpeljava črtne kode se nam je zdela zanimiva in inovativna rešitev, katero smo podrobneje predstavili in preučili vpliv te rešitve na opazovan proces.
Ključne besede: časovna neučinkovitost, črtna koda, logistika, skladišče, wms
Objavljeno v DKUM: 12.11.2021; Ogledov: 327; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

8.
Uvedba sodobne spletne trgovine
Garvin Gajšek, 2021, diplomsko delo

Opis: V obdobju velikega napredka in razvoja tehnologije, ko čas in udobje postajata vrednoti, se vedno bolj zavedamo pomembnosti poslovanja s spletno trgovino. V okvir tega spada poznavanje orodij, ki jih nudijo različne platforme, da nam omogočijo in približajo uporabo spletne trgovine. V tem delu bomo predstavili pomembne vidike delovanja spletne trgovine in se pri tem osredotočili na lastnosti, strukturo in varnost posamezne platforme, nekatere izmed njih smo primerjali in sprejeli ugotovitve, katere so za posamezni primer tudi uporabljive. Na spletnem trgu je velika konkurenca in bitka za vsakega kupca. Velika podjetja mnogo denarja vlagajo v oglaševanje, zato moramo biti iznajdljivi pri pripravi spletne strani in poskrbeti za izboljšave, ki nam koristijo v tej bitki. Ljudje brskajo po internetu nenehno in povsod ter na tak način tudi kupujejo, po večini preko mobilnih naprav, zato mora naše spletno mesto biti prijazno tudi do teh naprav. Pri pripravi spletne strani moramo biti ustvarjalni in pri tem ne zapravljamo denarja za dodajanje profesionalnih zvočnih efektov ali razsvetljave, pomembno je le, da se predstavimo na način, da kupcem najbolje prikažemo izdelek, ki ga želijo videti, zato uporabljamo videoposnetke, ki izdelek prikažejo v celoti in ga kupcu tudi približajo. Velik pomen ima tudi hitrost spletne strani, kajti hitre strani prodajajo bistveno več. Uporabiti moramo certifikate, ki poskrbijo za varnost spletne strani in so vsekakor koristna naložba. Uporabljati moramo boljše slike, pri čemer lahko ustvarimo svoje, ki bodo izstopale, namreč pomembna sestavina spletne strani je tudi vizualnost. Spletnemu trgu moramo ponuditi svoje lastne opise izdelkov, ki morajo biti čimbolj izvirni in privlačni za kupce. Na razpolago imamo tudi več orodij za pridobivanje ocene stranke o kupljenem izdelku in tako uporabnika prosimo še za oceno izdelka in sicer takoj po nakupu ali morda nekaj dni po dostavi. Pomembno je mnenje kupcev. Prav tako pa je pomembno, da imamo dober in zmogljiv iskalnik po spletnem mestu, da kupci čim hitreje in enostavneje najdejo izdelek, ki ga iščejo. Po končani prodaji pa je prav, da stik s kupci nadaljujemo in se jim na svoji spletni strani zahvalimo za obisk in jih pri tem pozovemo k sodelovanju naprej tudi z izpolnitvijo anket o zadovoljstvu, priporočilom prijateljem ali da postanejo naročniki naših spletnih novic. Ob dejstvu, da je spletna trgovina zahteven posel, so v našem delu morda opisane pomembne lastnosti, ki so lahko v pomoč in nasvet k izboljšanju prodaje spletne strani.
Ključne besede: uvedba sodobne spletne strani, varnostni vidiki spletnih trgovin, načrt in struktura spletne trgovine.
Objavljeno v DKUM: 08.11.2021; Ogledov: 229; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

9.
Razvoj samooskrbe malih gospodinjstev po zaključku obračunske sheme neto merjenja : diplomsko delo
Urh Gajšek, 2021, diplomsko delo

Opis: Število sončnih elektrarn, ki so namenjene samooskrbi z električno energijo, se v elektro energetskem sistemu iz dneva v dan povečuje. V ta namen smo v diplomski nalogi s pomočjo programskih orodji Matlab in RETScreen analizirali investicijo v malo sončno elektrarno. Pri analizi smo analizirali finančno plat investicije in tehnično plat na podlagi proizvodnje in porabe električne energije gospodinjstva na osnovi štirih letnih časov. Na podlagi analize izvedene v diplomski nalogi si bo lahko vsak posameznik pretehtal možnost investicije v lastno sončno elektrarno.
Ključne besede: električna energija, sončna elektrarna, hranilnik električne energije
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 313; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

10.
Možnosti vzpostavljanja krizne komunikacije organizacij na socialnih medijih v logistiki
Tadej Gračner, 2021, magistrsko delo/naloga

Opis: Dandanes podjetja poslujejo v okolju, ki predstavlja mnoge nepredvidljive situacije, katere lahko ogrozijo vsakodnevno poslovanje podjetij. K nepredvidljivim situacijam pa lahko zadnja leta štejemo tudi razna dogajanja na družbenih omrežjih, kjer ospredje predstavljajo uporabniki družbenih medijev. Zaradi omogočene svobode govora, hitre možnosti interakcije med uporabniki ter omogočenega hitrega širjenja informacij med uporabniki, družbeni mediji predstavljajo možnost hitrega sporočanja kriznih sporočil, vzpostavitev dvosmerne komunikacije med podjetjem in uporabniki ter dodaten dejavnik, ki pospeši ali podaljša trajanje krize. Krize so neizogiben del poslovanja vsakega podjetja v današnjem času. Zato so podjetja primorana predvidevati krize, se pripraviti na morebiten nastanek ali, če je možno, se jim izogniti. Kljub nevarnostim, ki jih povzroči kriza, krizni časi ponujajo tudi številne priložnosti dokazovanja strokovnosti. Tako teoretični del predstavlja ključne sestavne dele kriz, krizne komunikacije ter družbenih omrežij. V praktičnem delu so predstavljene ključne ugotovitve izbranih vzorcev člankov. Ugotovili smo, da družbeni mediji omogočajo podjetjem cenovno ugodne objave ključnih kriznih informacij, ki hitro potujejo do ciljnih skupin uporabnikov pri obveščanju o potencialnih nevarnostih. Omenjeno pa prinese hitre pozitivne rezultate v primeru uporabe ustrezne vrste družbenih medijev kot posamična izbira ali kot kombinacija različnih vrst družbenih medijev.
Ključne besede: kriza, krizna komunikacija, družbeni mediji, logistika, organizacija – podjetje
Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 390; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici