| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjalna analiza med navadnim, normiranim in popoldanskim samostojnim podjetnikom
Urška Lorber, 2023, magistrsko delo

Opis: Posamezniki se na začetku lastne poslovne poti srečajo s številnimi pravnoorganizacijskimi oblikami podjetij. Mnogi izmed njih se zaradi priljubljenosti, enostavnega, cenovno ugodnega in hitrega postopka ustanovitve ter drugih lastnosti odločijo prav za pravnoorganizacijsko obliko samostojni podjetnik. Gre za fizično osebo, ki na trgu opravlja pridobitno dejavnost, za njegovo ustanovitev pa podjetnik ne potrebuje začetnega kapitala. V Sloveniji je institucionalni okvir delovanja samostojnega podjetnika določen z Zakonom o gospodarskih družbah, v katerem pa se ne uporablja več izraz samostojni podjetnik, ampak zgolj podjetnik. Novoustanovljeni samostojni podjetnik ima po ustanovitvi obveznost, da v roku osmih dneh od vpisa v Poslovni register Slovenije, obvesti Finančno upravo Republike Slovenije o izbranem načinu vodenja poslovnih knjig. Izbira lahko med vodenjem poslovnih knjig z upoštevanjem dejanskih stroškov in vodenjem poslovnih knjig z upoštevanjem normiranih odhodkov. V primeru, da samostojni podjetnik vodi poslovne knjige, v njih pa zraven prihodkov izkazuje tudi odhodke v dejansko nastali višini govorimo o navadnem samostojnem podjetniku, kadar pa podjetnik pri ugotavljanju davčne osnove uveljavlja le normirano priznane odhodke pa govorimo o normiranem samostojnem podjetniku. Zraven teh dveh oblik pa v Sloveniji poznamo tudi popoldanskega samostojnega podjetnika. Gre za eno izmed posebnih vrst oziroma tipov samostojnega podjetnika, ki registrirano dejavnost opravlja kot postranski poklic. Tovrstna oblika je primerna zlasti za tiste, ki so že zaposleni za polni delovni pri drugemu delodajalcu, hkrati pa bi želeli zraven svoje redne zaposlitve opravljati še dopolnilno dejavnost v manjšem obsegu. Kljub veliki razširjenosti vseh predstavljenih oblik samostojnega podjetnika, pa še zmeraj mnogi ne poznajo vseh razlik, koristi in obveznosti, ki jim jih prinaša posamezna oblika. V magistrskem delu smo s pomočjo zakonodaje, pravilnikov ter druge literature opredelili in opisali posamezno obliko samostojnega podjetnika, postopek ustanovitve, obdavčitev, prispevke, ki jih mora plačevati podjetnik pri posamezni obliki ter računovodske izkaze in davčne evidence, ki jih mora pripravljati. Za vsako predstavljeno obliko smo predstavili tudi prednosti in slabosti, v ločenem poglavju pa smo primerjali vse tri oblike hkrati. V magistrskem delu smo pozornost namenili tudi primerjavi stroškov osnovnih računovodskih storitev med navadnim, normiranim in popoldanskim samostojnim podjetnikom. Primerjavo smo izvedli na osnovi izdanih računov računovodskega servisa Pro Fin d. o. o.. S pomočjo domače in tuje literature smo primerjali postopek ustanovitve samostojnega podjetnika, obdavčitev in zakonodajo s področja dohodnine v Sloveniji in Nemčiji.
Ključne besede: Samostojni podjetnik, prispevki, obdavčitev, ustanovitev, računovodski izkazi.
Objavljeno v DKUM: 25.05.2023; Ogledov: 511; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

2.
Vpliv marketinških vidikov embalaže na nakupne odločitve odjemalcev na primeru embalaže izdelkov Mu Ljubljanskih mlekarn
Urška Lorber, 2020, diplomsko delo

Opis: Embalaža je obstajala že v zgodovini, sicer ne v tako različnih oblikah kot danes, ampak predvsem v obliki posod za shranjevanje hrane. Gre torej za nekakšen zavoj oziroma omot, v katerega zavijamo, polnimo in vstavljamo blago, da bi ohranili njegovo vrednost. Spremembe na področju embalažne industrije so zaradi nenehnega spreminjanja nakupnih in potrošniških navad odjemalcev precej pogoste, hkrati pa so te spremembe tudi posledica delovanja družbenih dejavnikov. Spremembe so usmerjene predvsem k znižanju stroškov prevoza, skladiščenja in manipuliranja z izdelki, ter k zmanjšanju števila poškodb na izdelkih in povečanju njihove uporabnosti. Večina avtorjev v grobem deli embalažo glede na material, osnovno funkcijo in trajnost. Embalaža je področje, ki je do danes že dobro raziskano, kljub temu pa je na nekaterih področjih še prostora za nove inovacije in izboljšave. Delo diplomskega projekta je razdeljeno na dva dela, in sicer na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu so podrobneje predstavljeni koncepti: sestavine izdelka, embalaža ter vpliv embalaže na nakupne odločitve. Empirični del se začne s predstavitvijo podjetja Ljubljanske mlekarne in njihove blagovne znamke Mu. Nato smo na primeru blagovne znamke Mu podjetja Ljubljanske mlekarne izvedli raziskavo vpliva marketinških vidikov embalaže in drugih dejavnikov na nakupne odločitve odjemalcev. Cilji dela diplomskega projekta so bili povezani predvsem z opredelitvijo posameznih konceptov povezanih z embalažo in ugotavljanje vpliva marketinških vidikov embalaže na nakupne odločitve odjemalcev na primeru izdelkov blagovne znamke Mu podjetja Ljubljanske mlekarne. Pri raziskavi smo ugotovili, da so vizualni elementi embalaže (barva, oblika, ilustracije) vedno manj pomembni pri nakupu posameznega izdelka, vse večji pomen pa pridobivajo ostali dejavniki embalaže, kot so poreklo in imena sestavin, material, velikost in funkcionalnost embalaže, besedilo na embalaži ter navodila za uporabo.
Ključne besede: embalaža, odjemalci, izdelek, marketinški vidiki embalaže, embalirati
Objavljeno v DKUM: 16.11.2020; Ogledov: 1193; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici