| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
JEZIK KOT AKTIVNOST V PRIMERJAVI Z JEZIKOM KOT INSTINKT (Tomasello in Pinker)
Urška Emeršič, 2010, diplomsko delo

Opis: Jezik je sistem. Sistem z različnimi pravili. Jezik je tisti, ki nas loči od ostalih živali. Obstaja več različnih teorij, kako se je jezik razvil. V moji diplomi pišem o dveh nasprotnih teorijah jezika. Prva teorija pravi, da se je jezik razvil v aktivnostih, kjer so ljudje sodelovali. Kot nasprotje pa druga teorija meni, da je jezik notranji in da je jezik instinkt. Mislim, da je bolj verjetna prva teorija. Jezik so razvili ljudje med delom. Spoznali so, da je delo opravljeno hitreje in učinkoviteje, če si med seboj pomagajo in sodelujejo. Da pa bi si lahko pomagali in sodelovali, so morali začeti komunicirati. Komunikacija se je najprej razvila s kazanjem in s pantomimo in šele na to se je razvil jezik. Toda zanimiva je tudi druga teorija. Njenega dejstva, da je jezik instinkt, ne smemo jemati dobesedno. S tem, ko avtor pravi, da je jezik instinkt, pravzaprav meni, da je jezik notranji, da je neka notranja lastnost in sposobnost, ki je v nas. Torej imamo predispozicijo za učenje jezika. Gorile, opice in šimpanzi se ne morejo naučiti jezika, ker nimajo te predispozicije, nimajo jezikovnega instinkta. Obe teoriji pa se strinjata, da se otrok, če je v osami, če je izoliran od sveta, ne more naučiti jezika. Otrok se jezika torej lahko nauči, če so okoli njega prisotni starši ali pa drugi odrasli ljudje, ki znajo jezik. Jezik se razvija in spreminja zelo hitro.
Ključne besede: jezik, komunikacija, sodelovanje, razvoj jezika, sprememba jezika.
Objavljeno: 13.07.2010; Ogledov: 1500; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (642,09 KB)

2.
TEHNOLOGIJA IN SIMULACIJE NA PODROČJU EPIDURALNE ANESTEZIJE
Urška Emeršič, 2011, diplomsko delo

Opis: POVZETEK S pomočjo simulacij smo v diplomskem delu prikazali postopek epiduralne anestezije in opisali možnosti za aplikacijo in uporabo pri izobraževanju anestezijskih medicinskih sester. Epiduralna anestezija je anestezijska tehnika, ki jo lahko uporabimo samostojno ali pa v kombinaciji s spinalno anestezijo. Simulacije smo izvajali na simulatorju Life/Form. Simulacijsko okolje smo pripravili tako, da je najbolje ustrezalo realnim razmeram v operacijski sobi. Izpostavili smo predvsem vlogo anestezijske medicinske sestre pri pripravi instrumentov, pripomočkov in pripravi polja kjer se izvaja epiduralna anestezija. Poiskali in predstavili smo medicinske pripomočke proizvajalca B.Braun, prikazali in podrobno opisali video vsebino za izobraževanje pri epiduralni anesteziji. Video vsebino smo prikazali z odseki slik, ki smo jih podrobno opisali. S simulacijo epiduralne anestezije smo dokazali, da je simulator Life/Form lahko uporaben za učenje in pridobivanje spretnosti na področju epiduralne anestezije, tako študentov kot že zaposlenega zdravstvenega osebja.
Ključne besede: Ključne besede: simulacije, epiduralna anestezija, medicinska sestra v anesteziji.
Objavljeno: 09.12.2011; Ogledov: 1824; Prenosov: 293
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici