| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Upravljanje integralnega podatkovnega skladišča na primeru finančne institucije
Urška Žnuderl, 2023, magistrsko delo

Opis: Količina podatkov, ki jo človeštvo dandanes proizvaja, nenehno raste v eksponentnem tempu. Vsak dan se ustvarijo ogromne količine podatkov, bodisi v gospodarstvu bodisi v osebnih in družbenih dejavnostih ljudi. Tako velike količine podatkov lahko predstavljajo izzive in priložnosti za številne organizacije. Izzivi se lahko pojavljajo predvsem v organiziranem shranjevanju podatkov, priložnosti pa v njihovi obdelavi ter pretvorbi v uporabne informacije. Rešitve za izzive najdemo v podatkovnih skladiščih, kjer lahko podatke z ustrezno obdelavo in analizo spremenimo v uporabne informacije. Podatkovna skladišča so v nekaterih organizacijah tako rekoč nujna, saj se sicer lahko kaj hitro znajdejo v podatkovni zmedi. Finančne institucije, kot so na primer banke, imajo ogromno različnih poslovnih aplikacij in sistemov, ki so namenjeni zajemanju in obdelavi podatkov. Proizvedeni podatki se tako iz različnih podatkovnih virov prenašajo v integralno podatkovno skladišče, ki ga lahko označimo za enotno shrambo podatkov. V resnici gre za zelo kompleksen proces pridobivanja podatkov iz podatkovnih virov, transformiranja podatkov v ustrezne oblike in nalaganja podatkov v ciljne strukture podatkovnega skladišča. Podatki se naložijo v podatkovne tabele, ki so lahko različnih vrst, podatkovne tabele pa se povežejo v sheme tabel oz. v podatkovne modele. V podatkovnem skladišču morajo biti tabele smiselno in logično povezane, saj le tako služijo kot koristen vir za obdelavo in analizo podatkov. Več tabel ali shem lahko združimo v podatkovno bazo, ki bodisi predstavlja poslovno področje bodisi služi kot podatkovna baza poslovne aplikacije. Podatkovno skladišče tako združuje eno ali več podatkovnih baz. Namen podatkovnega skladišča pa ni samo shranjevanje podatkov, temveč je to tudi vir, ki zagotavlja podatke za nadaljnje analize. Organizacije namreč vse bolj uporabljajo podatke za pomoč in podporo pri odločanju. Osnova za sprejemanje pravilnih odločitev so konsistentni in kakovostni podatki. V podatkovnem skladišču hranimo kopije podatkov, pri katerih stremimo, da čim bolj natančno odražajo resničen svet. Neustrezni in netočni podatki lahko privedejo do napačnih odločitev, ki imajo lahko resne posledice za organizacijo. Ključno je torej, da zagotovimo kakovostne podatke in vzpostavimo procese za redno preverjanje in vzdrževanje visoke ravni kakovosti podatkov. Vsekakor pa moramo zagotoviti tudi primerno obdelovanje podatkov. Tako za namene internega poročanja kot tudi za poročanje raznim zunanjim organom se iz podatkovnega skladišča pridobivajo podatki za oblikovanje poročil. Najpogosteje se poročila, pri katerih je vir podatkov podatkovna baza, ustvarjajo s strukturiranim povpraševalnim jezikom (SQL) ali pa s pomočjo platforme, ki temelji na poslovni inteligenci in omogoča interaktivno vizualizacijo in analizo podatkov. Oba pristopa imata svoje prednosti, zato se uporabljata glede na specifične zahteve poročila. Strukturirani povpraševalni jezik je idealen za pridobivanje natančnih informacij iz podatkovnih baz, medtem pa platforme za poslovno inteligenco omogočajo večjo interaktivnost in vizualizacijo, kar lahko vodi v boljšo analizo in razumevanje informacij. Ključno je, da analize in poročila temeljijo na ažurnih, celovitih in točnih podatkih, saj le na tak način sprejemamo bolj informirane in točne odločitve, ki imajo potencial izboljšati operativno učinkovitost, zagotoviti konkurenčno prednost in prispevati k celovitemu razumevanju poslovanja organizacije.
Ključne besede: podatkovno skladišče, podatki, baze podatkov, tabele, ETL proces, SQL.
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 337; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (2,29 MB)

2.
Analiza in optimizacija spletnih strani na primeru spletnega mesta x
Urška Žnuderl, 2020, diplomsko delo

Opis: Optimizacija spletnih strani (angl. Search Engine Optimization) je še pred nekaj leti veljala za pristranski pojem, kateremu se ni namenjalo veliko pozornosti. Informacijska revolucija in z njo širjenje informacijske kulture je dojemanje pojma temeljito spremenila. Dejstvo je, da se družbeno in poslovno življenje seli na splet. Posamezniki se z marsikaterim vprašanjem obrnemo raje na spletni iskalnik kot na sočloveka. Težimo k hitremu iskanju kakovostnih informacij, zato pričakujemo, da bomo med prvimi rezultati iskanja našli točno to, kar smo iskali. Vedeti moramo, da se v ozadju odvija velik boj med lastniki spletnih mest za prva mesta med zadetki v iskalniku. Optimizacija spletnih strani je proces, katerega cilj je, da se spletne strani uvrstijo čim višje med organskimi rezultati iskanja z namenom povečanja obiska, prodaje, pridobivanja novih strank, prepoznavnosti blagovne znamke … Je proces, ki je zahteven, kompleksen in dolgoročen. Odvisen je od mnogih dejavnikov, najbolj pa nanj vplivajo algoritmi za razvrščanje, ki so vezani na posamezni iskalnik. V diplomski nalogi se bomo posvetili procesu optimizacije spletnih strani in opredelili elemente, ki ga sestavljajo in kateri imajo nanj največji vpliv. Še prej bomo pojasnili ključne pojme, kot so: spletne strani, spletni iskalniki, spletni pajki in uporabniška izkušnja. Ti so namreč temelj za razumevanje posameznih korakov procesa optimizacije spletnih strani. Nato se bomo osredotočili na elemente notranje optimizacije in nadaljevali z elementi zunanje optimizacije spletnega mesta. Povzeli bomo tudi nekatera orodja, ki služijo k dobremu usmerjanju v procesu optimizacije spletnih strani in s katerimi lahko učinkovito spremljamo rezultate našega dela ter ostalo analitiko, ki je vezana na spletno mesto. V drugem delu diplomske naloge bomo proces optimizacije utemeljili na primeru spletnega mesta x. V praksi bomo predstavili, kako s postopkom analize sedanjega stanja spletnega mesta pridemo do rešitev, ki bodo nagradile spletno mesto x in izboljšale njegovo uvrstitev med rezultati iskanja.
Ključne besede: optimizacija spletnih strani, spletne strani, spletni iskalniki, spletni pajki, notranja optimizacija, zunanja optimizacija
Objavljeno v DKUM: 23.11.2020; Ogledov: 1476; Prenosov: 165
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici