| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 28
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv življenjskega sloga na motive smučarskih turistov v Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Jan Mladkovič, 2024, diplomsko delo

Opis: Življenjski slogi imajo vpliv na motive smučarskih turistov v Sloveniji. Izbrana tema zaključnega dela v preteklosti še ni bila raziskana. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali imajo življenjski slogi vpliv na motive smučarskih turistov v Sloveniji. V teoretičnem delu smo predstavili pregled obstoječe literature na temo športnega turizma, športnega turizma v Sloveniji, smučarskega turizma, zimskega turizma, življenjskega sloga, motivacije in motivov. V empiričnem delu smo po zaključenem zbiranju podatkov s pomočjo anketnega vprašalnika najprej opravili opis vzorca. Sledila je faktorska analiza preverjanja življenjskih slogov in motivov anketirancev s pomočjo programa SPSS. Po končani faktorski analizi smo preverili tudi vse štiri hipoteze in zapisali ugotovitve našega zaključnega dela. Ugotovili smo, da po eni strani obstaja povezava med življenjskimi slogi in motivi smučarskih turistov v Sloveniji, po drugi strani pa ne obstaja razlika pri motivih za obisk smučarskih destinacij glede na višino osebnega dohodka in status posameznika. Z zapisom ugotovitev in zaključka smo tudi izpolnili vse zadane cilje diplomskega dela.
Ključne besede: športni turizem v Sloveniji, zimski turizem, smučarski turizem, življenjski slog, motivacija
Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

2.
Konjeniški turizem v občini Ivančna Gorica - vzpostavitev novega turističnega produkta : diplomsko delo univerzitetnega študija
Klara Liza Schulz, 2024, diplomsko delo

Opis: Konjeništvo in turizem sta se prepletala že skozi zgodovino, od prvih olimpijskih iger in prevoznih sredstev do olimpijskega športa. Glede na velik razvoj konjeništva po svetu smo se odločili vzpostaviti nov turistični produkt v občini Ivančna Gorica, ki ima veliko konjeniških ponudnikov in razvit športni turizem ter s tem potencial za ta turistični produkt. V diplomskem delu je opredeljen športni turizem, kdo je športni turist in tipi športnega turizma, konjeniški športni turizem in konjeništvo v Sloveniji; turistični produkt in njegov razvoj; občina Ivančna Gorica, njene znamenitosti in športni turizem ter konjeniški ponudniki v občini. Opravili smo raziskavo z intervjuji, ki nam je postavila temelje za vzpostavitev novega turističnega produkta povezanega s konjeništvom. Temeljni pojmi v raziskavi so bili: konjeništvo in turizem, narava in kultura, unikatnost in sodelovanje, elementi konjeniških poti ter dobrobit konj. Zastavljene idejne zasnove za konjeniške poti vsebujejo elemente poti, tehnično izvedljivost in označbo ter opis pričakovanih rezultatov poti.
Ključne besede: Športni turizem, konjeništvo, turistični produkt, občina Ivančna Gorica, konjeniške poti.
Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (5,99 MB)

3.
Tourism climate change adaptation : The case of Slovenia
Maja Turnšek, Chris Cooper, Barbara Pavlakovič Farrell, Katja Kokot, Tomi Špindler, Zala Žnidaršič, Tjaša Pogačar, 2024

Opis: This monography is a result of the national research project “V7-2128 Climate change and sustainable tourism development in Slovenia”. It prepares the groundwork for adaptation within the tourism sector in Slovenia, assesses the risks and vulnerabilities of Slovenian tourism to climate change, and identifies possible adaptation options of Slovenian tourism. The analysis uses past climate data and three scenarios of climate change until the end of the 21st century. Two databases were used to get a wider range of available data: the Copernicus Climate Change Service and Slovenian Environment Agency archive data. The analysis focuses on four main areas of Slovenian tourism: (a) water related tourism, (b) urban and cultural tourism and MICE tourism, (c) winter outdoor tourism and (d) summer outdoor tourism. The results confirm past comparative research about Slovenian tourism being less vulnerable to climate change, with the important exception of winter tourism. While some of the climate change impacts are expected to even benefit Slovenian tourism, adaptation processes are still highly recommended both with regards to direct impacts, such as the increase of temperature, and indirect impacts such as the expected increase of tourism impacts on biodiversity due to the prolonged summer season.
Ključne besede: tourism, climate change, adaptation, tourism climate index, Slovenia
Objavljeno v DKUM: 20.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (17,86 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Razvojne mogućnosti planinskog turizma u Bosni i Hercegovini - primjer Jahorina : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Toni Azinović, 2024, diplomsko delo

Opis: U okviru ovoga diplomskog rada provedeno je istraživanje s ciljem analize trenutnoga stanja planinskoga turizma na Jahorini i potencijala za razvoj cjelogodišnjega planinskog turizma. Prvo smo analizirali trenutno stanje turizma na Jahorini, osnovne karakteristike planine, zimski i ljetni turizam kao i njezinu turističku ponudu i infrastrukturu. Nakon toga smo obavili istraživanje kroz intervjuiranje određenih dionika procesa, poput turističkih zajednica, privatnika na planini koji se bave turizmom i upravom Jahorine, koja je zadužena za upravljanje planinom. Analiza je dovela do zaključka da na Jahorini trenutno cjelogodišnji turizma nije dovoljno razvijen, a pojedini su komentirali da niti ne postoji. Postoji ogroman potencijal na Jahorini koji nije u potpunosti iskorišten, infrastruktura nije dovoljno razvijena da bi podržala kvalitetan cjelogodišnji turizma, te da se buduće strategije baziraju i usmjeravaju na inovacije turističkih produkata i diverzifikaciju turističke ponude. Ispitanici preporučuju inovativne turističke proizvode koji uključuju ekološke, kulturne, sportske i adrenalinske aktivnosti koje bi mogle privući turiste tijekom čitave godine. Zaključak istraživanja naglašava potrebu za poboljšanjem trenutne infrastrukture, jačanje suradnje s lokalnim zajednicama i implementacijom održivih praksi, zbog održavanja dugoročnoga razvoja planinskoga turizma na Jahorini.
Ključne besede: planinski turizam, Jahorina, cjelogodišnji turizam, klimatske promjene, turistička infrastruktura
Objavljeno v DKUM: 18.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 20  (2 glasa)
.pdf Celotno besedilo (2,84 MB)

5.
Predstavljanje in znamčenje Prlekije skozi Grossmannov festival fantastičnega filma in vina : magistrsko delo
Matija Režonja, 2024, magistrsko delo

Opis: Nekateri turisti posebej načrtujejo potovanja za obisk filmskih festivalov, iščejo filmske izkušnje in priložnost za interakcijo s filmskimi ustvarjalci. Kulturni, filmski, vinski turizem, znamčenje destinacije in dogodki, kot je Grossmannov festival fantastičnega filma in vina v Ljutomeru, se prepletajo v ustvarjanju take turistične izkušnje. V nalogi smo raziskali, kako je mogoče kulturni, filmski in vinski turizem povezati za izboljšanje blagovne znamke destinacije. S kvalitativno in primerjalno analizo smo raziskovali vpliv Grossmannovega festivala fantastičnega filma in vina na krepitev turistične znamke Prlekija. Analizirali smo objave na Facebook in Instagram profilu Grossmannovega festivala ter pregledali spletne članke in objave o festivalu. Cilj analize je bil ugotoviti, v koliko objavah o Grossmannovem festivalu se omenja ali opisuje tudi Prlekija in njeni turistični atributi in kako se piše o Prlekiji v teh objavah. Od turističnih segmentov, prepoznanih ob Grossmannovem festivalu, je najbolj prepoznano vino, ki je že vključeno v festival in tudi v ime festivala. S svojim edinstvenim konceptom je festival postal prepoznaven na mednarodnem nivoju in privablja obiskovalce iz vsega sveta in s tem prispeva k promociji Prlekije kot turistične destinacije ter krepi njeno znamko na svetovnem zemljevidu.
Ključne besede: filmski festival, kulturni turizem, znamčenje destinacije, Grossmannov festival fantastičnega filma in vina
Objavljeno v DKUM: 18.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (6,07 MB)

6.
Primerjalna analiza poslovne uspešnosti hotelirstva : primer Slovenija
Gordana Ivankovič, Tomi Špindler, 2019, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Iz leta v leto se pomen turizma na mednarodni in nacionalni ravni krepi,tako v deležu BDP, zaposlenosti, izvoza in naložb. Eden najpomembnejših omejitvenih dejavnikov turističnih zmogljivosti države so nastanitvene zmogljivosti, kar v mednarodnem hotelirstvu običajno merimo s številom hotelskih sob (USALI). Soba je tudi uveljavljena kategorija za merjenje uspešnosti poslovanja na osnovi denarnih in nedenarnih mer. Prispevek analizira dosežke hotelirstva v Sloveniji med leti 2008 in 2017 iz podatkov SURS in Ajpes na osnovi izbranih denarnih in nedenarnih kazalnikov uspešnosti na zaposlenega in na sobo. Iz rezultatov je razvidno, da število nočitev in čistih prihodkov od prodaje ne narašča sorazmerno glede na zaposlenega in glede na sobo. Prav tako vrednost kazalnikov uspešnosti poslovanja dosega v povprečju večjo rast glede na zaposlenega, kot glede na sobo. Iz raziskave sklepamo, da je zahtevnejšemu gostu potrebno ponuditi več vsebin, ki zahtevajo drugačna znanja zaposlenih, več vlaganj v nadstandardne produkte, ki bodo generirali višjo dodano vrednost tako na zaposlenega, kot na poslovni učinek – sobo.
Ključne besede: turizem, hotelirstvo, ekonomski pomen, merjenje uspešnosti poslovanja, denarne mere, nedenarne mere, Slovenija
Objavljeno v DKUM: 29.01.2024; Ogledov: 317; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (30,97 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Use of mobile technologies in tourism : natural health resorts study
Boštjan Brumen, Peter Planinc, Tomi Špindler, Mitja Gorenak, Tanja Lešnik Štuhec, 2020, izvirni znanstveni članek

Opis: Mobile technologies have drastically changed the way people do everyday activities. Tasks previously reserved for desktop environments have moved to mobile devices, and nowadays, half of the internet traffic is stemming from mobile devices. The tourism industry is no exempt from the shift from desktop to mobile. In our research, we check to what extent natural health resorts have adapted and integrated mobile solutions to their websites. We collected data about the friendliness of selected websites using automated online tools and carried out a heuristic evaluation. The results were statistically analyzed and compared. Only roughly half of natural health resorts have optimized their websites for mobile devices. There are no statistically significant differences when comparing purely technical aspects. However, an in-depth heuristic evaluation has shown that some web sites are significantly more mobile-friendly than others and offer better technical conditions for enhanced user experience. Our study is the first technical and contentual evaluation of website mobile devices' friendliness in the natural health resort sector. It warns management, their marketing consultants, and web site developers about the opportunities they are missing by not supporting mobile users sufficiently. Further, it outlines deficiencies and provides suggestions and instructions for optimizing websites to enhance user-friendliness on mobile devices.
Ključne besede: mobile technology, mobile device, mobile Internet, health tourism, spa, natural health resort, web page, evaluation, heuristics
Objavljeno v DKUM: 26.01.2024; Ogledov: 287; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (632,73 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
The impacts of adventure tourism in mountain regions – a review
Tomi Špindler, Ksenija Vodeb, 2022, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Recently, mountain regions have become highly attractive and important areas for tourism (Beedie & Hudson, 2003; WTO & UNEP, 2008; Rama et al., 2019). One of the most dynamic components of tourism in mountains is adventure tourism, which combines travel, sport and outdoor recreation (Beedie & Hudson, 2003). Since mountains represent sensitive areas in terms of sustainability, it is important to approach them appropriately, in order to apply measures to optimize the impacts of tourism. This study covers a review of the impacts of adventure tourism on mountain areas and an examination of measures that might optimize the impacts of such tourism. The purpose of this paper is to present the latest findings in the field of the impacts of adventure tourism in mountain areas, and certain measures that can be taken to balance the positive and negative impacts. The findings show that the impacts of adventure tourism in mountain destinations vary, and therefore each destination must be treated individually. Furthermore, a thorough approach to achieve balance is needed on a case by case basis, since there is no universal formula for sustainable development of destinations due to their different characteristics. The implications and further research opportunities are given.
Ključne besede: tourism impacts, measures, sustainable tourism, mountain tourism, adventure tourism
Objavljeno v DKUM: 17.01.2024; Ogledov: 371; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (19,75 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Changing values through generations : the case of mountain tourists
Tomi Špindler, Miha Lesjak, Mitja Gorenak, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: Mountain tourism is becoming an increasingly important part of tourism in the Alpine countries, so research among mountain tourists is necessary. The changing values of different generations of tourists play a major role in their behaviour in a high-altitude environment and consequently affect the condition of these areas. Therefore, the purpose of this study is to determine the values of different generations of mountain tourists, different genders of tourists and among members and non-members of mountaineering associations. To achieve this purpose, a quantitative approach was used. The data was collected through a self-completion questionnaire in physical form at locations of 1st category mountain huts in Slovenian mountains during the 2020 summer mountaineering season. As part of the research, the sample was divided into four groups according to the year of birth of participants. With multivariate analysis, the existence of significant differences between groups of respondents of different ages, gender and membership, according to their values, was determined. The results of the research demonstrate the correlation between prevailing mountaineering values of mountain tourists and their characteristics. The research helps us to understand the mountaineering values of tourists who visit the mountains and fills the knowledge gap in the field of the differences between the values of different generations of mountain tourists, different genders and among membership in mountaineering associations. As outdoor activities are also gaining in popularity during the Covid-19 pandemic, the results of this research can be useful for attracting new members to mountaineering organizations, preserving mountaineering culture and sustainable development of tourism in the mountains.
Ključne besede: mountain tourism, values, generations
Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 320; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (210,74 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Kulturno-arheološko bogatstvo kao aspekt održivog i odgovornog turizma Trebinjsko-fočanske regije : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Nikola Tanasić, 2023, diplomsko delo

Opis: Održivi i odgovorni turizam u službi povijesne baštine danas sve više dobiva na značaju i pažnji. Ovaj diplomski rad proučava održivo-odgovorni aspekt povezan s kulturno-arheološkim bogatstvom Trebinjsko-fočanske regije koja ima veliki potencijal za kvalitetno integriranje u turizam i turističku ponudu. Naše projektno područje istraživanja smješteno je na istočnom i jugoistočnom dijelu Bosne i Hercegovine s vrlo povoljnim geografskim položajem koje obuhvaća 10 gradova i općina. Tradicija povijesne baštine na tlu ove regije traje neprekidno i kontinuirano već niz godina. Ovo područje se susretalo s mnogobrojnim problemima u prošlosti koji su kočili ravnomjerno i odgovorno očuvanje baštine i njen značaj. Cilj diplomskog rada je da se na osnovi validnih podataka teorijskog i empirijskog dijela riješi problematika slabe prepoznatljivosti kulturno-arheoloških nalazišta i procijene mogućnosti za dodatno uključivanje istih u turističku ponudu destinacije. Najveći utjecaj na ovu povećanu turističku aktivnost imali su arheolozi 80-ih godina prošlog stoljeća kada su otkriveni značajni kulturno-arheološki lokaliteti koji danas predstavljaju nacionalno blago i oslikavaju identitet naroda ovog područja. Prikupljanjem podataka u teorijskom i empirijskom dijelu, uvidjelo se stanje na terenu i veliki potencijal za uključivanje kulturno-arheološkog bogatstva u turizam. Međutim aktualna istraživanja označavaju da ovo područje još uvijek uvelike zaostaje za regionalnim i evropskim državama te su stoga vrednovanje, implementacija i buđenje svijesti ključni parametri zadržavanja njihove korisnosti i stvaranje kvalitetne konkurentske turističke prednosti.
Ključne besede: Ključne riječi: Održivi turizam, odgovorni turizam, Trebinjsko-fočanska regija, turistička ponuda, kulturno-arheološko bogatstvo
Objavljeno v DKUM: 09.01.2024; Ogledov: 419; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (4,62 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici