SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Model napovedovanja življenjskega cikla izdelka s sistemskimi kazalniki, izbranimi na osnovi kritične verige
Tomaž Rehar, 2017, doktorska disertacija

Opis: Danes vlada v svetu dinamično poslovno okolje, kjer se ekonomsko-socialne spremembe odvijajo na zelo kratek rok. Da bi podjetja lahko sledila trendom sprememb, morajo prilagajati tako poslovne modele poslovanja kot izdelke trendom sprememb. Zato je zelo pomembno, da imajo podjetja razvit strateški menedžment, ki določa, v katere smeri se bo podjetje razvijalo, in kreira metodologijo za dosego zastavljenih ciljev. Koncept življenjskega cikla izdelka je eno od orodij strateškega menedžmenta in podjetju v vsakem obdobju daje smernice, ki naj bi jih uporabilo pri trženju izdelka. Zelo pomembno je, da podjetja vedo, v kateri fazi življenjskega cikla se nahaja njihov izdelek, ki ga tržijo. Pri koncipiranju platforme izdelka se podjetja opirajo na raziskave ekonomsko-socialnih parametrov. Te parametre imenujemo v doktorski disertaciji vplivni parametri, ker s svojo spremembo v času vplivajo na prodajo izdelka in od podjetja terjajo spremembo poslovnega modela, spremembo poslovne strategije ali spremembo izdelka. Izdelki, ki so koncipirani na osnovi vplivnih parametrov, zadostijo veliki večini potreb, ki so v danem trenutku aktualne. S spremembo vplivnega parametra se spremenijo tudi potrebe potrošnikov in izdelek v veliki večini primerov potrebuje prilagoditev novim parametrom. Da bi podjetja natančno vedela, v kateri fazi življenjskega cikla se nahaja izdelek, pogosto uporabljajo metode napovedovanja. Obstaja mnogo različnih metod napovedovanja krivulje življenjskega cikla. Proučevan model preslika prodajo večgeneracijskega izdelka na njegovega naslednika. Pri tem se preslikajo tudi vsi ekonomsko-socialni parametri, ki so veljali v tistem obdobju. Cilj disertacije je bil razviti model, ki bo upošteval spremembo vplivnih parametrov in podal zanesljive srednjeročne napovedi prodaje izbranega izdelka (vgradnih pečic). Bassov difuzijski model smo nadgradili, s čimer smo uspeli zajeti spremembo vplivnih parametrov. Z modelom simuliramo prodajne količine, ki za leto 2016 za 8 odstotkov odstopajo od realnih prodajnih količin. Glede na trende prodajnih količin prejšnje generacije lahko z gotovostjo trdimo, da bo odstopanje med rezultati modela in realno prodajo v prihodnosti še manjše.
Ključne besede: Življenjski cikel izdelka, simulacija, napovedovanje, matematično modeliranje, sistemski kazalniki, kritična veriga, TOC.
Objavljeno: 30.05.2017; Ogledov: 144; Prenosov: 18
.pdf Polno besedilo (2,48 MB)

Iskanje izvedeno v 0.01 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici