| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
RAZVOJ MATEMATIČNEGA MODELA TRENJA ZA SIMULACIJO DINAMIKE TORNE SKLOPKE V SISTEMU TELES
Tomaž Petrun, 2013, doktorska disertacija

Opis: Doktorska disertacija obravnava razvoj in validacijo modela trenja za uporabo v modelu popolnoma funkcionalne torne sklopke v programskem paketu AVL EXCITE, ki bo omogočal numerične simulacije dinamike sistema teles celotnega pogonskega sklopa. Na podlagi zahtev ciljnega programskega paketa za implementacijo in zahtev, ki izhajajo iz aplikacije in pregleda obstoječe literature, je bil izbran elasto-plastični model trenja kot najprimernejši model za nadaljnjo raziskovalno delo. S pomočjo numeričnih testov je bilo ugotovljeno, da izbran model ne ustreza zahtevam dane aplikacije zaradi nezveznosti modela za določene naključne kombinacije parametrov modela in vhodnih podatkov. Zaradi tega je bila narejena modifikacija elasto-plastičnega modela trenja, ki je odpravila pomanjkljivosti. Razvit modificiran elasto-plastični model je bil validiran na podlagi eksperimentalnih meritev. Za izvedbo eksperimentalnih meritev je bila izdelana posebna merilna proga s poenostavljeno torno sklopko. Merilna proga omogoča meritve prenesenega vrtilnega momenta, normalne sile in vrtilnih hitrosti pod obratovalnimi pogoji, ki se zelo približajo realnim obratovalnim pogojem v pogonskem sklopu z motorjem z notranjim zgorevanjem. Primerjava rezultatov eksperimentalnih meritev in pripadajočih numeričnih simulacij sistema teles z uporabo razvitega modificiranega elasto-plastičnega modela trenja v modelu popolnoma funkcionalne torne sklopke je pokazala zelo dobro ujemanje. Ugotovljeno je bilo, da je razvit modificiran elasto-plastični model trenja sposoben pravilno opisati vse obratovalne faze torne sklopke. Model je sposoben zvezno izračunati količino dejansko prenesenega vrtilnega momenta v vseh obratovalnih fazah torne sklopke. Model je tudi sposoben pravilno upoštevati inducirane dinamične pojave zaradi trenja, kot je na primer "stick/slip" pojav. Razvit modificiran elasto-plastični model trenja ustreza vsem podanim zahtevam za dano aplikacijo in vsem zahtevam za implementacijo v ciljni programski paket.
Ključne besede: modificiran elasto-plastični model trenja, torna sklopka, validacija, eksperimentalne meritve, dinamika sistema teles
Objavljeno: 04.06.2013; Ogledov: 1252; Prenosov: 188
.pdf Celotno besedilo (12,03 MB)

2.
A theoretical and numerical study of an additional viscosity term in a modified elasto-plastic friction model for wet friction clutch simulations
Tomaž Petrun, Jože Flašker, Marko Kegl, 2013, izvirni znanstveni članek

Opis: This paper deals with a theoretical and numerical study of various viscosity terms in the modified elasto-plastic friction model and its influence on the resulting friction force-torque, transmitted through the contact of the friction clutch. Various simple viscous definitions for fluids considering shear rate dependent viscosity were investigated. As a basis for the research the Carreau fluid model was chosen, since it can describe Newtonian, dilatant and pseudo plastic fluids. Besides of theoretical investigations, numerical simulations at realistic friction clutch operation conditions were carried out. The results were compared to the results of a validation case for a dry friction clutch simulation with the modified elasto-plastic friction model. This research showed significant differences between various viscosity definitions and revealed the drawbacks of such a simplified approach. In addition to viscosity, a possibility to calculate the generated heat due to friction and its influence on the contact temperatures is discussed briefly. The basic theory and equations are given along with the directions for future work. The requirements for an accurate temperature calculation in the friction contact are outlined.
Ključne besede: friction model, friction clutch simulation, simple viscosity models, Carreau fluid
Objavljeno: 21.12.2015; Ogledov: 483; Prenosov: 25
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici