| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 77
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba očal navidezne resničnosti v logistiki
Miha Vogel, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na uporabo očal navidezne resničnosti v različnih delovnih procesih znotraj logističnega oddelka. Ob tem opišemo tudi uporabno vrednost takšne in podobnih tehnologij v različnih sektorjih, pri čemer je ena od takšnih tehnologij tudi razširjena resničnost. Na začetku pisanja naloge smo dobili priložnost preizkusa očal navidezne resničnosti. V tem času smo pregledali trenutni nabor orodja, ki ga je mogoče uporabiti v delovne namene. Zaradi dostopnosti očal je povpraševanje po programski opremi naraslo, posledično pa je tudi čedalje več razvijalcev, ki razvijajo tovrstna orodja. Z uporabo očal smo dobili občutek za delo z njimi, zato bomo v nadaljevanju lažje presodili njihovo uporabnost za določene naloge, pa tudi težave, s katerimi se sreča uporabnik. Sledi predstavitev obeh aktualnih tehnologij, njunih prednosti in strojne opreme, ki ju poganja. To poznavanje je pomembno za razvrščanje tehnologije za posamezne naloge. Nato predstavimo uporabnost teh tehnologij na različnih področjih, ki niso povezana z logistiko, da bi bolje razumeli dodano vrednost ob implementaciji. Za področje logistike pa poiščemo primere podjetij, ki so navidezno resničnost uporabila za določene namene v svojih procesih. V zadnjem poglavju s pomočjo pridobljenega znanja skozi raziskavo virov in študijskih primerov podamo primere, kako bi se obravnavana tehnologija lahko uporabila v prihodnosti.
Ključne besede: navidezna resničnost, razširjena resničnost, logistika, industrija 4.0, usposabljanje, vizualizacija
Objavljeno: 14.01.2020; Ogledov: 449; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

2.
Koordinacija blagovnega toka v maloprodajni oskrbovalni verigi
Tea Vizinger, 2019, doktorska disertacija

Opis: Disertacija obravnava koordinacijo blagovnih tokov v maloprodajnih oziroma trgovinskih oskrbovalnih verigah. Zanje je značilno, da delujejo v nenehno spreminjajočem se okolju ter so močno odvisne od povpraševanja končnih odjemalcev. Tipično maloprodajno oskrbovalno verigo sestavlja več trgovin, ki so oskrbovane iz vsaj enega skladišča izbranega trgovca. Da dosežemo usklajenost zalog med objekti dane oskrbovalne verige, je zagotovo najprej potrebno doseči primerno koordinacijo vseh povezanih in odvisnih si aktivnosti, ki spremljajo blagovni tok. Pri gradnji matematičnega modela smo se najprej osredotočili na analizo povpraševanja, medtem ko so dinamično prilagajanje cen, upoštevanje pokvarljivosti itd. predmet nadaljnih raziskav, povezanih s komplementarnim modelom za operativno planiranje blagovnega toka. Idejno je pristop zasnovan tako, da se najprej poišče primerni distribucijski plan (taktični plan) z minimalnimi pričakovanimi stroški distribucije, kot tudi z minimalnimi pričakovanimi stroški rizikov. Problem predstavljamo kot večkriterijski problem optimizacije, predlagani stohastični model za dosego koordinacije pa pri tem kombinira več metod in postopkov iz področij teorije grafov, teorije verjetnosti in operacijskih raziskav. Ker je izbrani problem računsko kompleksen, za njegovo reševanje uporabimo nekaj hevrističnih postopkov lokalnega iskanja ter tudi predlagamo robustni optimizacijski pristop reševanja danega problema. Eksperimentalna študija pokaže, da je za optimizacijski problem mogoče implementirati algoritem, ki da uporabne rešitve.
Ključne besede: Distribucija, Zaloge, Optimizacija, Hevristike, Stohastično programiranje
Objavljeno: 01.10.2019; Ogledov: 677; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (3,80 MB)

3.
Vpliv nizkocenovnih letalskih prevoznikov na ekonomske kazalnike regij severnega jadrana
Marin Kajba, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrska naloga proučuje vpliv nizkocenovnih prevoznikov na ekonomske kazalnike regij severnega jadrana. Raziskavo smo opravili na podatkih 12 letališč v Sloveniji, Hrvaški in Italiji. Raziskava je doprinos k znanosti, saj v literaturi nismo zasledili tovrstne raziskave na tem geografskem področju. Tuji avtorji navajajo, da se je s prihodom nizkocenovnih letalskih prevoznikov v odročne kraje spremenil socialno-ekonomski status v regijah. Da bi analizirali vpliv v naši okolici, smo z DEA analizo izračunali tri različne učinkovitosti izbranih letališč (učinkovitost glede števila potnikov, tehnična učinkovitost in splošna učinkovitost). Izračunani so nam pomagali v nadaljevanju, ko smo preverili, kako letališča vplivajo na svojo okolico. Poiskali smo njihove vrednosti korelacije z bruto domačim proizvodom in številom nočitev v regijah. Ugotovili smo, da je večina italijanskih letališč 100% učinkovita v vseh letih, ki smo jih analizirali, učinkovitost ostalih pa narašča skozi leta. Izstopa le domače letališče Jožeta Pučnika, ki mu splošna učinkovitost pada. Rezultati, ki so predstavljeni na koncu dela lahko letališčem pomagajo pri načrtovanju nadaljnjega dela.
Ključne besede: nizkocenovni letalski prevozniki, Data Envelopment Analysis (DEA), učinkovitost, letališča
Objavljeno: 11.06.2019; Ogledov: 596; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (3,02 MB)

4.
Bayesovi pristopi ocenjevanja dinamičnih sistemov za potrebe napovedovanja dinamike pretovora pristanišč
Marko Intihar, 2018, doktorska disertacija

Opis: Napovedovanje še nerealiziranih dogodkov kot je na primer prediktivna analitika povpraševanja po količini blaga oz. storitev, je današnja vsakdanja praksa za večino subjektov industrije. Pristaniška dejavnost tukaj ni izjema, saj je potrebno zagotavljati kvalitetne napovedi bodočega pretovora pristanišč, ki so osnova za uspešno planiranje pristaniških dejavnosti. V doktorski disertaciji je prikazan algoritem, ki združuje izbrano paleto paradigm iz področja statistike in ekonometrije, z namenom zagotavljanja natančnih napovedi bodoče dinamike pristaniškega tovora. Ideja algoritma temelji na modeliranju časovne vrste izhoda ob upoštevanju izbranih vhodov, ki jih sestavljajo ustrezni ekonomski kazalniki. Le ti so predhodnje izbrani s selekcijsko proceduro in predimenzionirani z namenom zmanjševanja računske kompleksnosti in ohranjanja koristnih informacij osnovnih časovnih vrst. Algoritem kombinira MC simulacijo za selekcijo osnovnega nabora kazalnikov, ter izračun dinamičnih faktorskih modelov z uporabo EM algoritma in Kalmanovega filtra. Ti modeli se uporabljajo kot vhodi v ARIMAX modele časovne vrste opazovanega procesa. Celotni mehanizem pa povezuje pet-fazna procedura, ki preigrava različne strukture kandidatov ARIMAX modelov, in na koncu izbere enega kandidata za izbrani pretovor pristanišča. Končni kandidat je robusten in izpolnjuje temeljne statistično-ekonometrične teste, ter je predvsem zmožen zagotavljati zadovoljivo natančne napovedi. Dani algoritem je bil apliciran na realne podatke izbranega pristanišča. Nato smo izvedli komparativno analizo, v kateri dobljene rezultate primerjamo z napovedmi nekaterih standardnih modelov časovnih vrst. Analiza razkriva uporabnost apliciranega algoritma in nakazuje na koristno uporabo v praksi.
Ključne besede: Pretovor pristanišč, časovne vrste, prediktivna analitika, MC simulacija, Dinamična faktorska analiza, EM algoritem, Box-Jenkins modeli, makroekonomski indikatorji
Objavljeno: 11.04.2019; Ogledov: 918; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (3,26 MB)

5.
Modeliranje in optimizacija distribucijskega omrežja za transport modnih izdelkov
Tadej Bratina, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na analizo nekaterih značilnosti distribucijskega omrežja slovenskega trgovca z modnimi izdelki in na izgradnjo ter optimizacijo modela njegovega distribucijskega omrežja. Zaradi zapletenosti procesa pridobivanja podatkov in kompleksne kvantitativne optimizacijske metodologije smo se osredotočili na zgolj 9 vozlišč distribucijskega omrežja, ki sicer dobro predstavljajo značilnosti in karakteristike omrežja ter omogočajo vpogled v delovanje podjetja, ki se ukvarja s prodajo modnih izdelkov, za izvajanje transportnih storitev pa najema zunanje izvajalce. V diplomskem delu smo do potankosti predstavili kvantitativno metodologijo, ki smo jo uporabili za izgradnjo optimizacijskega modela distribucijskega omrežja, prav tako pa smo transparentno predstavili način pridobivanja podatkov, ki smo jih pridobili z zgrajenega modela distribucijskega omrežja v geografskem informacijskem sistemu, s strani slovenskega trgovca z modnimi izdelki in s strani mednarodnega logističnega in transportnega podjetja. Na podlagi pridobljenih podatkov smo lahko do potankosti analizirali značilnosti distribucijskega omrežja, izgradili kvantitativni model in ga optimizirali s pomočjo Excelovega Reševalnika, na koncu pa tudi predstavili optimalne rešitve oz. organizacijske verzije enostavnega in kombiniranega modela distribucijskega omrežja. Najpomembnejša ugotovitev diplomskega dela je, da obstajajo pomembne razlike med karakteristikami stroškovnih podatkov, če so ti podani s strani transportnega podjetja, ali pa so podani s strani podjetja, ki za transport najema zunanje izvajalce. Ko so podatki podani s strani transportnega podjetja, vedno obstaja močna korelacija med transportno razdaljo in stroški transporta, medtem ko te korelacije pri podatkih slovenskega trgovca z modnimi izdelki praktično ni. To se pokaže tudi v optimalnih rešitvah modela distribucijskega omrežja, ugotovitev pa nasprotuje dosedanjim rezultatom preteklih raziskav in s tem odpira nove možnosti za nadaljnje raziskave.
Ključne besede: distribucijsko omrežje, optimizacijski model, cestni tovorni transport, transportni stroški, transport modnih izdelkov
Objavljeno: 28.02.2019; Ogledov: 422; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

6.
Pametna izbira letališč na območju slovenske regije
Žiga Korent, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Mobilnost za osebne ali službene namene je gonilna sila današnje globalno povezane družbe. Potreba po premagovanju razdalje od točke A do točke B je vedno večja. Za premagovanje te potrebe uporabljamo različna sredstva, ki jih delimo na tri različne tipe: kopenska mobilna sredstva, morska mobilna sredstva in zračna mobilna sredstva. Najhitrejšo možnost premagovanja daljših razdalj nam ponujajo zračna mobilna sredstva. Najbolj dostopna izmed zračnih sredstev pa so letala. Letala so glavni izbor transportnih sredstev za premagovanje daljših razdalj. Razvoj gospodarstva je omogočil razširitev tega sredstva po celem svetu, kar omogoča skoraj neomejen dostop. Ob tako olajšanem dostopu se lahko zanemarijo ostale pomembne lastnosti sredstva, saj sama dostopnost s svojo izpostavljenostjo zasenči njihov pomen. Z izrecnim izborom najbolj dostopnih sredstev nekatere manj opazne lastnosti postanejo manj pomembne in jih ne opazimo. Določimo lahko torej, katera sredstva bomo uporabili za premagovanje daljših razdalj, vendar te uporabe še nismo optimizirali. Na podlagi narejene raziskave bomo poskušali najti najbolj optimalni let v preučenih pogojih.
Ključne besede: faktorji izbire, letališča, optimizacija potovanja, široka izbira
Objavljeno: 27.02.2019; Ogledov: 310; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

7.
Modeliranje zaledja letališč v alpsko-jadranski regiji
Simona Šinko, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrska naloga temelji na modeliranju zaledja šestih letališč v Sloveniji ter njenih sosednjih državah (Ljubljana, Zagreb, Trst, Gradec, Celovec in Benetke). Metodologija, ki smo jo uporabili v delu, je bila sprva razvita za modeliranje zaledij pristanišč, mi pa smo jo dodelali tako, da je uporabna za izračun potencialnih zaledij letališč. Metodologija predstavlja hibridni pristop k modeliranju, ki združuje analitično hierarhični proces za analizo subjektivnih dejavnikov (kot sta frekvenca letenja v večja mesta in oddaljene destinacije) in mešano celoštevilčno linearno programiranje za vključitev objektivnih dejavnikov (cena letalske vozovnice, oddaljenost domačega naslova od letališča, čas potovanja). Delo se od ostalih znanstvenih in strokovnih del tujih avtorjev razlikuje ravno v uporabljeni metodologiji, saj za tovrstne analize raziskovalci uporabljajo izključno eno vrsto podatkov subjektivne ali objektivne. Ugotovitve, ki smo jih predstavili na zemljevidu zaledij letališč, so lahko pomembne tudi pri načrtovanju vlaganj v analizirana letališča in za izboljšanje konkurenčne prednosti.
Ključne besede: alpsko-jadranska regija, analitično hierarhični proces, dejavniki odločitve, mešano celoštevilčno linearno programiranje, potovanje
Objavljeno: 15.10.2018; Ogledov: 688; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (3,19 MB)

8.
The influence of bookings on the company's processes
Luka Miletič, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: In the bachelor thesis we had undertaken the project of implementation of The Booking Platform in the F.A. Maik d.o.o. company. After four months (January 2017–April 2017) of observing the situation, more specificly in their central warehouse, we have designed The Booking Platform, depending on the needs and the problems, which had bothered the company. We discovered that the main problem was the overcrowding of the vehicles on the parking lot, which came to the warehouse at the same time, therefore the amount of goods that needed to be stored was too big to unload at the same time. The main goal of the thesis was to build the system, which will improve the processes in the F.A. Maik d.o.o. company, related to the influence of time organization in the warehouse. The main aim was to do the analysis of the current situation in the warehouse, and to test the two hypotheses, how can the situation be improved with the implementation of the new system, especially to reduce the number of complaints and to provide more fluent workflow. The project that was implemented was of high value for the company, because the processes in the warehouse were very old fashioned and not automated. The Booking Platform reduced the number of complaints to zero only two months after the implementation. In the observation time, the workflow in the warehouse improved in terms of knowing, when the vehicles are coming to the warehouse and the incoming goods can now be stored immediately, which means that the unloading ramps are now always free for new incoming goods.
Ključne besede: The Booking Platform, time organization, booking, complaints, fluent workflow, warehouse management
Objavljeno: 15.10.2018; Ogledov: 501; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

9.
Cestno-vremenski sistemi ter njihova implementacija v mesto Kranj
Anže Zavrl, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Zimska služba velja za eno zahtevnejših nalog vzdrževanja cest. Temu botruje dejstvo, da je v zimskem času stanje cest zaradi hitro spreminjajočih se vremenskih dejavnikov izjemno nestanovitno in s tem tudi nepredvidljivo. Cestno vremenski sistemi, ki jih bomo predstavili v tem diplomskem delu, so idealni pripomoček zimske službe. Omogoča namreč stalen nadzor nad dejanskim stanjem cest ter vremenskimi dejavniki, ki nanjo vplivajo. Viri nakazujejo, da uporaba CVIS doprinese k informiranosti vzdrževalcev ter voznikov in s tem tudi k optimalni rabi strojev, opreme, surovin ter zaposlenih. Posledično tako omogoča tudi zmanjšati stroške vzdrževanja cest ter negativne vplive na infrastrukturo in okolje. Omenjene prednosti sistema so nas prepričale, da skozi diplomsko delo poizkušamo tudi sami navidezno implementirati CVIS v MO Kranj. Projekt smo začeli z definiranjem naravnogeografskih in infrastrukturnih dejavnikov, ki vplivajo na nastanek nevarnih voznih razmer ter kritičnih točk. S tem pa smo tudi definirali okolja, ki naj bi bila primernejša za namestitve cestno-vremenskih postaj. Lokacija slednjih naj bi bila izredno pomembna tudi zaradi dejstva, da merilne postaje predstavljajo ključni člen, preko katerega sistem črpa cestno-vremenske podatke. V nadaljevanju smo tudi sami poizkušali poiskati lokacije, primerne za postavitev CVP v MO Kranj. S pomočjo orodja GIS smo primerjali prostorske podatkovne plasti okolij, ki potencirajo nastanek nevarnih voznih razmer s podatkovnimi plastmi cest. Skozi omenjene poizvedbe smo pridobili rezultate, podatkovne plasti z najbolj izpostavljenimi cestnimi odseki. V zaključku diplomskega dela smo preučili tudi nadaljnje možnosti posodobitev ter nadgrajevanja CVIS, ter izpostavili priložnosti, ki jih implementirani sistemi lahko ponudijo prihodnjim ITS.
Ključne besede: zimsko vzdrževanje, CVIS, cestno-vremenske postaje, izpostavljena mesta, kritične točke
Objavljeno: 02.08.2018; Ogledov: 509; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (3,81 MB)

10.
Kontejnerske ladje in globalizacija
Mihael Gornik, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Trgovina je v 20. in 21. stoletju dosegla nepredstavljiv napredek. Z razvojen tehnologije in globalizacijo gospodarstva je danes v svetu vse dosegljivo v zelo kratkem času. Od informacij, trgovskega blaga, storitev in podobno. Kljub vsesplošnemu napredku pa še vedno 90 % celotne svetovne trgovine in tovora prepeljejo kontejnerske ladje. Veliko ljudi misli, da so luke in kontejnerski prevoz zastarel in tudi finančno najbolj ugoden način prevoza blaga, a se zelo motijo. Luke in podjetja, ki se ukvarjajo z ladijskim prevozom, so morale vložiti veliko sredstev za modernizacijo, saj so le tako lahko konkurenčni v globalni ponudbi tovrstnih storitev. Tudi Slovenija ima zelo pomembno luko v Kopru, obenem pa se nahaja na zelo pomembnem strateškem položaju v evropskem trgovanju. Zaradi tega je nastala ideja o tem, da naredimo kratko analizo razvoja in napredka na področju kontejnerskih prevozov in povzamemo vse aspekte kontejnerskega transporta in njegovih podrejenih vej potrebnih za dostavo tovora. Predstaviti in prikazati želimo različne poteke, oblike in delovanje kontejnerskega transporta. Primerjali bomo tudi razvoj in trenutno infrastrukturo v Luki Koper z razvitejšimi državami in primerjali, kako so posamezne države v tem segmentu uvidele priložnosti in jih izkoristile.
Ključne besede: Kontejnerizacija, ladje, transport, priročnik, svetovna trgovina, globalizacija
Objavljeno: 23.07.2018; Ogledov: 350; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (4,94 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici