| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VREDNOTENJE PODJETIJ NA PRIMERU LUKE KOPER
Tomaž Dujc, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrska naloga zajema tematiko vrednotenja podjetij. Vključuje tradicionalne kazalnike uspešnosti poslovanja podjetij in sodobne modele vrednotenja podjetij. Tradicionalni kazalniki nam pomagajo razumeti poslovanje podjetja le, če jih primerjamo z relevantnimi drugimi kazalniki. Tradicionalni koncepti se ozko usmerjajo na poslovna dogajanja v preteklosti, težko pa je z njimi napovedovati prihodnost. Sodobni modeli vrednotenja podjetij pa temeljijo na pričakovanih koristih, ki jih bo dobil lastnik podjetja. Na podlagi sodobnih modelov vrednotenja podjetij ter s pomočjo diskontnega faktorja ugotavljamo končno »tržno« ceno podjetja. Modele sem implementiral na primeru podjetja Luka Koper. Luka Koper je podjetje, ki se ukvarja z logističnimi storitvami in je eno vodilnih podjetij v obalno-kraški regiji. S pomočjo tradicionalnih kazalnikov ugotavljam, da je kombinacija gospodarske krize, ki je vplivala na zmanjšanje povpraševanja po pretovornih storitvah in investicijske politike, ki je povečala ciklus zadolževanja - povzročila, da je Luka Koper v zadnjem obdobju dosegala zelo slabe rezultate. To pa še ne pomeni, da bo podjetje v prihodnosti poslovalo z negativnim poslovnim izidom. Izrazita negativna gibanja v gospodarsko vodilnih državah so se konec leta 2009 omilila, vendar so napovedi za leto 2010 dokaj zadržane in previdne. Pričakovati je postopno okrevanje svetovnega gospodarstva in s tem tudi povpraševanje po pretovornih storitvah. Sodobni modeli vrednotenja nam prikažejo različne tržne vrednosti podjetja. V nalogi sem izbral tri modele, in sicer: DCF, EVA in CFROI. Najbolj primerna vrednost Luke Koper je pridobljena z modelom CFROI in sicer v višini 898.619.110 EUR. Takšna vrednost je po mojih ocenah najbolj realna tržna vrednost Luke Koper. V zaključku naloge ugotavljam, da je najprimernejši sodobni model vrednotenja na primeru Luke Koper model CFROI.
Ključne besede: vrednotenje, kazalniki, modeli, tržna vrednost, Luka Koper
Objavljeno: 25.11.2010; Ogledov: 3387; Prenosov: 1393 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (656,77 KB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici