| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Ocena investicije v plastenjak na kmetiji Frangež : magistrsko delo
Tjaša Pangerl, 2023, magistrsko delo

Opis: Zaradi večanja povpraševanja po sveži in domači zelenjavi čez celo leto je nadzorovano okolje v zaščitenih prostorih optimalna rešitev za zadovoljitev potreb potrošnika. Zaščiteni prostori spomladi omogočajo zgodnejši začetek pridelave, jo podaljšujejo v zimo in jo omogočajo tudi v zimskih mesecih. S korigiranjem dejavnikov, ki vplivajo na rast, zagotavljamo optimalne pogoje in zmanjšamo možnost za okužbo ter prenos bolezni. V delu smo s finančno analizo analizirali investicijo v plastenjak na kmetiji Frangež. Za kmetijo Frangež smo pripravili tudi S.W.O.T. analizo. Naša hipoteza je bila, da je pridelava zelenjave v plastenjaku ekonomsko upravičena in da se investicija ob predpostavljenih parametrih analize povrne v petih letih. Rezultati so pokazali, da je pridelava zelenjave v plastenjaku ekonomsko upravičena, saj je povprečna vrednost koeficienta ekonomičnosti 2,50. Investicija se ob konstantnem letnem denarnem toku (LDT = 5.333,08 €) in 3 % obrestni meri ne povrne v petih letih, ampak v sedmem letu (NSV = 54,80 €). Kmetija Frangež se bo odločala na podlagi S.W.O.T. analize in ekonomskih parametrov.
Ključne besede: investicija, plastenjak, kalkulacije skupnih stroškov
Objavljeno v DKUM: 10.05.2023; Ogledov: 617; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

2.
Raziskave vedenjskega odziva koz na človeka - projekt "ManyGoats"; pregled literature in študija primera
Tjaša Pangerl, 2022, magistrsko delo

Opis: Koze so čedalje pomembnejša rejna vrsta živali in kljub temu da je raziskav, ki temeljijo na preučevanju obnašanja rejnih živali vedno več, rezultati velikokrat niso prenosljivi. Zaradi problematike ponovljivosti študij in prenosu dognanj v širši kontekst, so se začele sprožati iniciative raziskovalcev o izvajanju istovrstnih raziskav in metodologij na več mestih in v več ponovitvah, kot sta ManyDogs in ManyBirds in kakršen bo tudi novonastajajoč mednarodni konzorcij raziskovalcev s področja obnašanja domačih živali ManyGoats, katerega ustanovna članica je tudi UM FKBV. Cilj iniciative je izboljšati vrednost in težo rezultatov z izvajanjem identičnih eksperimentalnih protokolov, v različnih oblikah rej po vsem svetu in spodbujati večjo učinkovitost raziskav s pomočjo omrežja, na katerem bomo delili svoje znanje. Iniciativa bo delovala na podlagi načel odprte znanosti, kar pomeni, da bo delo pregledno, vključujoče in lahko dostopno. V delu bomo predstavili prvi pilotni protokol »ManyGoats1«, pri katerem bomo testirali razdaljo umika. Izdelali smo še dva dodatna protokola »ManyGoats2«, test z izolacijo in »ManyGoats3«, izvedbo poskusa z govorom, namenjenim dojenčkom in družnim živalim. Ključna naloga konzorcija bo ponovitev oz. uporaba istih metodoloških pristopov pri proučevanju interakcije koz s človekom s strani raziskovalcev vključenih v to mrežo – torej na/v drugih živalih/pasmah, geografskih območjih, načinih reje, mikrookoljih ipd. Z usklajevanjem raziskovalnih pristopov na več lokacijah po vsem svetu bo mogoče sistematično izkoristiti razlike med lokacijami, kar izboljša robustnost rezultatov in njihovo prenosljivost, kar je ključnega pomena za optimizacijo rej in zagotavljanje visokih standardov dobrega počutja živali. 
Ključne besede: koze, udomačitev, pregled literature
Objavljeno v DKUM: 27.07.2022; Ogledov: 800; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (715,79 KB)

3.
Poznavanje in razumevanje označb na predpakiranih živilih med študenti in zaposlenimi na fakulteti za kmetijstvo in biosistemske vede
Tjaša Pangerl, 2019, diplomsko delo

Opis: Z Uredbo (EU) 1169/2011 je na območju Evropske Unije določeno, katere informacije o živilu morajo biti obvezno navedene. Poleg obveznih označb najdemo na predpakiranih živilih tudi neobvezne označbe, ki kažejo na višjo kakovost živila ali posebno obdelavo živila v predelavi. Na predpakiranih živilih je tako veliko informacij, ki potrošnikom nudijo možnost izbire najprimernejšega zanje, vendar jih potrošniki pogosto ne razumejo ali ne poznajo. Z diplomskim delom smo želeli izvedeti, ali študenti in zaposleni na Fakulteti za kmetijstvo in biosistemske vede Univerze v Mariboru vedo, katere informacije morajo biti na predpakiranih živilih in ali poznajo dodatne označbe ter če jih poznajo, kako pogosto se odločajo za nakup živil z dodatnimi označbami. Do statistično značilnih razlik je prišlo med študenti in zaposlenimi živilih pri poznavanju in razumevanju Evropskega logotipa za ekološko kmetijstvo. Rezultati so pokazali, da spol delno vpliva na poznavanje in razumevanje označb na predpakiranih živilih. Odgovori študentov študijskega programa Varnost hrane v prehrambeni verigi se niso statistično značilno razlikovali od odgovorov ostalih študentov, prav tako se zaposleni in študenti približno enako pogosto odločajo za nakup izdelkov z nekaterimi dodatnimi označbami kakovosti.
Ključne besede: označevanje, predpakirano živilo, anketiranje, potrošniki
Objavljeno v DKUM: 12.09.2019; Ogledov: 1386; Prenosov: 238
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici