1. Entrepreneurship skills : module guide for studentsSarah Milliken, Shelley Mosco, Benz Kotzen, Ranka Junge-Berberovic, Boris Pasini, Tjaša Griessler Bulc, Andrej Ovca, Darja Istenič, Morris Villarroel, Maja Turnšek, 2020, drugo učno gradivo Objavljeno v DKUM: 22.02.2024; Ogledov: 420; Prenosov: 6
Celotno besedilo (1,08 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Entrepreneurship skills : curriculumSarah Milliken, Shelley Mosco, Benz Kotzen, Ranka Junge-Berberovic, Boris Pasini, Tjaša Griessler Bulc, Andrej Ovca, Darja Istenič, Morris Villarroel, Maja Turnšek, 2020, elaborat, predštudija, študija Objavljeno v DKUM: 22.02.2024; Ogledov: 417; Prenosov: 5
Celotno besedilo (1,08 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. |
4. Vključevanje akvaponike v učni proces srednješolskega poklicnega izobraževanja v SlovenijiPetra Peroci, 2016, magistrsko delo Opis: Akvaponika je kombinacija akvakulture in hidroponike. V krožnem sistemu odpadni produkti iz akvakulture vstopajo v hidroponični del kot hranila za gojenje rastlin. Zaradi težnje po učinkovitejših proizvodnih postopkih, varovanju okolja in zdravju ljudi, je akvaponika prepoznana kot potencial na področju zelenih delovnih mest. Za namen usposabljanja za zelena delovna mesta stroka predlaga prenovo in uvajanje novih izobraževalnih programov za tovrstna delovna mesta. V magistrski nalogi smo raziskali možnost vključevanja akvaponike v učni proces poklicnega izobraževanja. V ta namen smo analizirali kataloge znanj strokovnih modulov srednješolskega poklicnega izobraževanja biotehniških smeri, v Sloveniji za izobraževalne programe: Gospodar na podeželju, Hortikulturni tehnik, Kmetijsko-podjetniški tehnik in Naravovarstveni tehnik. Rezultati analize so izkazali združljivost katalogov znanj s cilji vezanimi na akvaponiko. Razvili smo izobraževalni modul Akvaponika, po vzoru nacionalne poklicne kvalifikacije ter izdelali didaktično osnovo za usvajanje znanj in spretnosti iz akvaponike. Modul Akvapnika smo izvedli pri dijakih 2. letnika izobraževalnega programa Naravovarstveni tehnik. S pred in potestom znanja, testom spretnosti ter evalvacijo izvedenega učnega procesa, smo preverili učinkovitost predlaganih učnih enot na kognitivnem, psihomotoričnem in afektivnem nivoju. Rezultati so izkazali napredek dijakov v usvajanju kognitivnih znanj in spretnosti s pomočjo akvaponike. Učna priprava, ki vsebuje teoretični in praktični del se je izkazala kot primerna. Evalvacija učnega procesa s strani dijakov je bila pozitivno naravnana, dijaki so akvaponiko ocenili kot zanimivo zaradi vključevanja izkustvenega učenja v pouk. Med dijaki srednješolskih poklicnih biotehniških smeri v Sloveniji, smo izvedli anketo, kjer nas je zanimalo poznavanje akvaponike, stališče do hrane pridelane v akvaponiki in izkazovanje zanimanja za uporabo akvaponike v lastnem gospodinjstvu. V anketi je sodelovalo 1049 dijakov, od tega jih je 42,9 % za akvaponiko v preteklosti že slišalo. Rezultati ankete izkazujejo manjše zanimanje dijakov za izbiro modula Akvaponika, predvidevamo, da je to posledica usmerjenosti katalogov znanj za biotehniške smeri k tradicionalni pridelavi hrane. Raziskali smo prisotnost in uporabo akvaponične enote kot učnega pripomočka na območju Slovenije. Izvedli smo intervju z izvajalci, ki so v preteklosti ali še danes izvajajo učni proces s pomočjo akvaponične enote. Rezultati so izkazali pozitivne izkušnje intervjuvancev pri vključevanju akvaponike v učni proces. Ključne besede: akvaponika, srednje poklicno izobraževanje, izobraževalni modul, izkustveno učenje, zelena delovna mesta, pridelava hrane Objavljeno v DKUM: 17.08.2016; Ogledov: 2023; Prenosov: 195
Celotno besedilo (3,54 MB) |
5. The use of constructed wetland for dye-rich textile wastewater treatmentTjaša Griessler Bulc, Alenka Ojstršek, 2008, izvirni znanstveni članek Opis: The objective of the present paper was to examine the treatment efficiency of constructed wetlands (CW) for the dye-rich textile wastewater with special focus on colour reduction. Preliminary, a series of dynamic experiments were performed in the CW model packed with gravel, sand, and zeolitic tuff on three synthetically-prepared wastewaters using chemically differ dyestuffs, auxiliaries and chemicals, in order to investigate the potential of low-cost materials as media for textile dye-bath wastewater treatment. The obtained results evidence that applied CW model reduces colour by up to 70%, and COD and TOC by up to 45%. Based on these results, the pilot CW with vertical (VF) and horizontal flow (HF) was constructed near textile factory mainly for cotton and cotton/PES processing with intention to treat real textile wastewater in-situ. It was designed for 1 m3/d, covering 80 m2, packed with sand and gravel, and planted with Phragmites australis. The average treatment efficiency of the CW for the selected pollution parameters were: COD 84%, BOD5 66%, TOC 89%, Ntotal 52%, Norganic 87%, NH4-N -331%, sulphate 88%, anion surfactant 80%, total suspended solids (TSS) 93%, and colour 90%, respectively. The results unequivocally proved that the CW could offer an optimal solution to meet the environmental legislation as well as requirements for effective and inexpensive textile wastewater treatment. Ključne besede: coloured textile wastewater, constructed wetland, Phragmites australis Objavljeno v DKUM: 01.06.2012; Ogledov: 1984; Prenosov: 88
Povezava na celotno besedilo |