| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 201
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Strateški razvoj malega podjetja
Tina Skodič, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj malega podjetja TS, d. o. o., ki se ukvarja s prodajo mesa, mesnih izdelkov in gostinsko dejavnostjo. V delu so predstavljeni pomen vizije in politike podjetja, strateška poslovna področja ter možnosti razvoja. S pomočjo računovodskih podatkov je prikazana trenutna finančna slika podjetja in ocena, kako lahko različne strategije vplivajo na prihodnje poslovanje. Rezultati kažejo, da podjetje posluje stabilno, a se sooča z rastjo stroškov. Ključni predlogi za prihodnost so boljše upravljanje zalog, razvoj izdelkov z višjo dodano vrednostjo, večja prisotnost na spletu in postopno širjenje prodaje. Na koncu je oblikovan štiriletni program razvoja, ki vključuje konkretne ukrepe za obdobje 2025–2028. Sklep naloge je, da lahko podjetje dolgoročno uspeva z majhnimi, premišljenimi koraki, usmerjenimi v kakovost in dober odnos s kupci.
Ključne besede: malo podjetje, strateški razvoj, vizija podjetja, politika podjetja, konkurenčnost, strateški management.
Objavljeno v DKUM: 08.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

2.
Korelacija med odgovorno politiko podjetja in uspešnostjo podjetja, izkazano v letnem poročilu
Kaja Baum, 2025, diplomsko delo

Opis: Ker vsako podjetje deluje in se razvija na osnovi politike podjetja, smo se v diplomskem delu najprej osredotočili na samo politiko podjetja ter njene ključne elemente - to so poslanstvo, smotri in temeljni cilji. V tem vsebinskem sklopu je bila osrednja tema predvsem odgovorna politika podjetja, ki smo jo obravnavali v primerjavi z oportunistično politiko podjetja. Skozi vsebino odgovorne politike podjetja smo ugotovili, da lahko pomembno vpliva na uspešnost podjetja, zato smo v naslednjem poglavju opredelili finančno in nefinančno uspešnost podjetja. Najprej smo opredelili finančno uspešnost podjetja, ki še vedno ostaja eden izmed klasičnih pokazateljev uspešnosti, prav tako smo opredelili nefinančno uspešnost podjetja, saj ta že nekaj časa prihaja v ospredje in se njena pomembnost skorajda že lahko poistoveti s finančno uspešnostjo podjetja. Predvsem zaradi večanja pomembnosti nefinančne uspešnosti podjetja smo v nadaljevanju opredelili pripadajoče zakonodajne usmeritve v odgovorno politiko podjetja, ki niso več zgolj prostovoljne narave, temveč postajajo za določena podjetja vse bolj zavezujoče. V tem vsebinskem sklopu smo definirali družbeno odgovornost in družbeno odgovorno investiranje ter ESG (okoljske, družbene in upravljavske) standarde, direktivo NFRD (Direktiva o poročanju o nefinančnih informacijah) ter direktivo CSRD (Direktiva o poročanju podjetij o trajnostnosti). Ker za večino podjetij trajnostno poročanje predstavlja nekaj novega in še ne povsem vpeljanega v sam proces poslovanja, smo opredelili še izzive in prednosti podjetij na poti v trajnostno poročanje. V nadaljevanju smo v empiričnem delu diplomskega dela prikazali povezavo med odgovorno politiko podjetja in uspešnostjo podjetja na konkretnem primeru podjetja Krka, d. d. Izbrano podjetje smo najprej opredelili in zanj raziskali ključne elemente politike podjetja, poslanstvo, smotre ter temeljne cilje. Ker smo želeli ugotoviti ali politika podjetja, pri tem mislimo predvsem na odgovorno politiko podjetja, vpliva na uspešnost tega podjetja, smo v ta namen analizirali finančno uspešnost preučevanega podjetja za obdobje treh let in nefinančno uspešnost podjetja, izkazano v letnem poročilu Krke, d. d. Skozi proces proučitve politike podjetja Krka, d. d. in uspešnosti tega podjetja smo ugotovili, da obstaja pozitivna korelacija med odgovorno politiko podjetja in uspešnostjo podjetja.
Ključne besede: odgovorna politika podjetja, finančno poročanje, nefinančno poročanje, trajnost, letno poročilo
Objavljeno v DKUM: 02.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

3.
Vodenje, teorije vodenja in osebnostne lastnosti sodobnega vodje
Alen Gazdag, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava vodenje kot ključen dejavnik uspešnosti organizacij, s posebnim poudarkom na vlogi vodje in zaposlenih, situacijskih dejavnikih ter sodobnih trendih, ki vplivajo na vodenje v dinamičnem poslovnem okolju. V nalogi proučujemo, kako različni vidiki vodenja vplivajo na uspešnost organizacije, in s pomočjo študije primera omogočamo vpogled v praktično izvajanje vodenja v izbranem mikro podjetju. V teoretičnem delu naloga opredeli temeljne pojme vodenja in vodje ter analizira klasične stile vodenja in njegove ključne funkcije. Nadalje so predstavljene izbrane teorije vodenja, razdeljene glede na štiri osrednje dejavnike: vodjo, zaposlene, situacijo in sodobne pogoje poslovanja. Posebna pozornost je namenjena sodobnim pristopom k vodenju, ki se odzivajo na izzive, kot so digitalizacija, povečana kompleksnost trga in potrebe po agilnosti. Empirični del naloge temelji na študiji primera mikro storitvenega podjetja AG, d. o. o. S pomočjo polstrukturiranega intervjuja z lastnikom podjetja avtor analizira njegov način vodenja, osebnostne značilnosti in uporabo različnih stilov ter teorij vodenja. Raziskava na primeru preučevanega podjetja osvetljuje tudi vlogo zaposlenih, vpliv konkretnih situacij in odzivanje na sodobne izzive vodenja. Na podlagi ugotovitev so oblikovani predlogi za izboljšanje vodenja v manjših podjetjih in priporočila za oblikovalce ekonomskih politik, ki bi z ustreznimi sistemskimi ukrepi lahko spodbudili razvoj uspešnih vodstvenih praks v mikro- in malih organizacijah.
Ključne besede: Vodja, vodenje, teorije vodenja, stili vodenja, osebnostne lastnosti vodje.
Objavljeno v DKUM: 02.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

4.
Etično vodenje in trajnostni management: Iskanje ravnovesja med ekonomsko učinkovitostjo, družbeno odgovornostjo in skrbjo za okolje
Belmin Hankić, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučevali ključne nefinančne dejavnike, bistvene za dolgoročni uspeh sodobnih podjetij, ki so: etično vodenje, trajnostni management, ekonomska učinkovitost, družbena odgovornost in skrb za okolje. Etično vodenje zajema načela poštenosti, transparentnosti in odgovornosti pri poslovanju. Trajnostni management vključuje integracijo ekonomskih, družbenih in okoljskih vidikov v razvoj in poslovanje podjetja, kar omogoča podjetjem doseganje finančnih ciljev ob hkratnem prispevanju k trajnostnemu razvoju. Ekonomska učinkovitost se osredotoča na optimizacijo poslovnih procesov za povečanje konkurenčnosti. Družbena odgovornost pomeni zavezanost podjetij k pozitivnemu vplivu na družbo, medtem ko skrb za okolje poudarja odgovorno ravnanje z naravnimi viri in zmanjševanje negativnih vplivov. V praktičnem delu smo preučili tri organizacije, ki predstavljajo uspešne primere združevanja teh načel v svojem poslovanju. V diplomskem delo smo tudi izpostavili, kako so ti elementi medsebojno povezani in skupaj tvorijo temelj trajnostnega poslovanja, ki podjetjem zaradi odgovornega upravljanja in vodenja omogoča doseganje finančnih ciljev ob izpolnjevanju širših družbenih in okoljskih odgovornosti.
Ključne besede: etično vodenje, trajnostni integralni management, ekonomska učinkovitost, družbena odgovornost, skrb za okolje
Objavljeno v DKUM: 02.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0

5.
Planiranje politike podjetja in strategij podjetja na primeru podjetja Gams Club d. o. o.
Neja Sternad, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na planiranje politike podjetja in strategij podjetja na primeru podjetja Gams Club, d. o. o. V teoretičnem delu so opredeljeni ključni pojmi, kot so vizija podjetja, politika podjetja (poslanstvo, smotri in temeljni cilji) ter strategije podjetja (temeljna, poslovne in splošne). Predstavljena so strateška poslovna področja ali na kratko SPP-ji, strateške možnosti razvoja ter celovitost in skladnost razvojnih potencialov podjetja. Preučili smo tudi, kako se analizirajo vrednote podjetja, prednosti in slabosti podjetja, priložnosti in nevarnosti iz okolja podjetja ter kakšni so postopki strateškega segmentiranja. Praktični primer podjetja Gams Club, d. o. o., potrjuje, da jasno opredeljena vizija in politika podjetja predstavljata temelj strateškega razvoja, medtem ko planiranje strategij omogoča učinkovito izrabo virov, prilagajanje ponudbe potrebam kupcev ter ohranjanje konkurenčnosti, kakovosti storitev in prepoznavnosti na trgu. Ugotovitve kažejo, da je celovito planiranje politike podjetja in strategij podjetja ključno za tudi trajnostni razvoj, saj povezuje dolgoročne cilje podjetja s strateškim in z vsakodnevnim delovanjem, krepi konkurenčno prednost in zagotavlja uspešno prilagajanje podjetja spremembam v poslovnem okolju.
Ključne besede: vizija podjetja, politika podjetja, strategije podjetja, razvojni potenciali podjetja, Gamc Club, d. o. o.
Objavljeno v DKUM: 30.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1021,25 KB)

6.
Odnosi in nasledstvo v družinskem podjetju na primeru Izletniške kmetije Isabela, dopolnilna dejavnost na kmetiji
Julija Kejžar, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili družinsko podjetje in dopolnilno dejavnost na kmetiji, izletniško kmetijo. Navedli smo gostinske in negostinske oblike turistične kmetije in značilnosti izletniške kmetije. Predstavili smo družinsko podjetje in značilnosti družinskega podjetja. Predstavili smo še prednosti in slabosti družinskega podjetja ter prednosti in slabosti izletniške kmetije, ki jih bomo medsebojno primerjali. V družinskem podjetju je v ospredju družina, zato smo predstavili vlogo družine, vlogo članov družine, odnose med člani družine družinskega podjetja in vpliv na razvoj in delovanje družinskega podjetja. Predstavili smo odnose in konflikte med člani družine družinskega podjetja ter posebej izpostavili odnose, ki pomembneje vplivajo na razvoj in delovanje družinskega podjetja (odnos starši - otroci, odnos med sorojenci in medgeneracijski odnos v družinskem podjetju). V nadaljevanju smo se osredotočili na opredelitev nasledstva in zakaj je potrebno v družinskem podjetju planirati nasledstvo. Opisali smo proces nasledstva ter dejavnike, ki vplivajo na proces nasledstva ob nasledstvu, nasledstvene možnosti in probleme, ki nastanejo ob nasledstvu.V praktičnem delu diplomskega dela smo teoretična izhodišča povezali z izbrano raziskovano Izletniško kmetijo Isabela, dopolnilna dejavnost na kmetiji. Predstavili smo zgodovino Izletniške kmetije Isabela in njihov razvoj. Predstavili smo še prednosti in slabosti na Izletniški kmetiji Isabela. Predstavili smo družino in vloge članov družine Izletniške kmetije Isabela. Nato smo podrobneje predstavili odnose in konflikte med družinskimi člani na preučevani izletniški kmetiji, še posebej odnos med starši in otroci, odnos med sorojenci in medgeneracijski odnos, ter opisali njihov vpliv na razvoj in delovanje Izletniške kmetije Isabela. Navedli smo kateri dejavniki vplivajo na proces nasledstva na tej Izletniški kmetiji Isabela, kakšne so nasledstvene možnosti ter kakšni problemi lahko pri nasledstvu nastanejo. Za zaključek smo dodali priporočila za odnose in nasledstvo na Izletniški kmetiji Isabela.
Ključne besede: družinsko podjetje, turistična kmetija, odnosi v družinskem podjetju, nasledstvo.
Objavljeno v DKUM: 30.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

7.
Planiranje dolgoročnega razvoja bodočega podjetja logidom, d. o. o.
Mitja Domej, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava planiranje dolgoročnega razvoja bodočega podjetja Logidom, d. o. o., ki bo delovalo na področju selitvenih storitev v Koroški regiji. V teoretičnem delu so predstavljeni temeljni pojmi podjetja, panoge, konkurenčne prednosti podjetja, vizije podjetja ter politike podjetja (poslanstvo, smotri in temeljni cilji). Obravnavana so tudi raziskovalno-prognostična izhodišča, te so vrednote podjetja, prednosti in slabosti podjetja ter priložnosti in nevarnosti okolja podjetja. V empiričnem delu je na primeru podjetja Logidom, d. o. o., zasnovana ideja podjetja, prikazana analiza panoge, identifikacija konkurenčnih prednosti ter oblikovanje ustanovitvene in razvojne vizije. Nadalje je bila na podlagi raziskovalno-prognostičnih izhodišč zasnovana politika podjetja (poslanstvo smotri in temeljni cilji), vključno z vodili o poslanstvu in smotrih kot izrazno obliko politike podjetja Logidom, d. o. o.
Ključne besede: Politika podejtja, vizija podjetja, vodila o poslanstvu in smotrih podjetja, konkurenčna prednost, logistika.
Objavljeno v DKUM: 30.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

8.
Razvojni potenciali podjetja : študija primera malega podjetja krožnega gospodarstva
Tjaša Štrukelj, Maja Rožman, 2025, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: razvojni potenciali podjetja, politika podjetja, strateški management, izvedbeni management, uspešnost podjetja, malo podjetje, krožno gospodarstvo
Objavljeno v DKUM: 24.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (509,60 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Cilji trajnostnega razvoja, upravljanje in vodenje : primer izbrane neprofitne organizacije
Tjaša Štrukelj, Nomi Hrast, Vida Sruk, 2025, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: cilji trajnostnega razvoja, trajnostno upravljanje, trajnostno vodenje, strateški management, neprofitna organizacija, univerza, akademska institucija
Objavljeno v DKUM: 24.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (466,81 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Cilji trajnostnega razvoja in trajnostni razvoj podjetja
Maja Rožman, Tjaša Štrukelj, 2025, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: trajnostni razvoj, cilji trajnostnega razvoja, trajnostni razvoj podjetja, trajnostne prakse, trajnostne poslovne strategije, poslovna uspešnost
Objavljeno v DKUM: 24.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (843,11 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici