| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 85
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
Posodobitev voznega parka v Šolskem centru Pek d.o.o. : diplomsko delo
Dejan Teran, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo analizira potrebo po posodobitvi voznega parka Šolskega centra Pek d.o.o., ki se ukvarja s poučevanjem kandidatov za voznike motornih vozil. Vozila, ki jih uporablja Šolski center Pek d.o.o. so na dizelski in bencinski pogon, ki pa negativno vplivajo na okolje, zato se podjetje spogleduje z zamenjavo s prijaznejšimi alternativnimi vozili. Analiza obstoječega stanja voznega parka kaže, da podjetje uporablja štiri vozila, ki povzročajo onesnaževanje zraka in visoke stroške goriva. Skozi diplomsko delo so predstavljene alternative za zamenjavo voznega parka, pri čemer pa se pojavljajo težave z ukinitvijo vozil na notranje izgorevanje, saj so le ta opremljena z ročnim menjalnik, ki je po aktualni zakonodaji potreben za poučevanje, da lahko kandidati po opravljenem izpitu vozijo tako vozila z ročnim kot avtomatskim menjalnikom. Nadalje smo v predlogi rešitev podali predloge oziroma rešitve za zamenjavo vozil na fosilna goriva, z vozili na električni pogon.
Ključne besede: šolski center, motorna vozila na notranje izgorevanje, vozni park, zamenjava vozil, onesnaževanje
Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 174; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

2.
Vpliv sodobnih mikromobilnostnih sredstev na varnost in splošno počutje oseb z gibalnimi in senzornimi ovirami v prometu : magistrsko delo
Brane Neuhold, 2024, magistrsko delo

Opis: Naše delo preučuje vpliv razmaha mikromobilnosti na osebe z gibalnimi in s senzornimi ovirami v urbanem okolju. Ugotovili smo, da kljub visoki ravni zavedanja o varnostnih pravilih med uporabniki mikromobilnosti, določene prakse, kot sta neupoštevanje omejitev hitrosti in neupoštevanje varnostnih razdalj, povečujejo varnostna tveganja za vse udeležence v prometu, še posebej za ranljive skupine. Analiza ankete, ki je zajemala 267 respondentov, je razkrila statistično pomembne razlike v percepcijah glede mikromobilnosti med različnimi skupinami, kar poudarja potrebo po ciljno usmerjenih politikah, ki upoštevajo različne potrebe in izkušnje. Poudarjamo potrebo po integriranem pristopu, ki združuje infrastrukturne izboljšave z izobraževalnimi in ozaveščevalnimi kampanjami povečanja varnosti ter dostopnosti mest za vse. Naše delo prispeva k boljšemu razumevanju dinamike mikromobilnosti in njenega vpliva na osebe z ovirami, kar odpira pot nadaljnjim raziskavam in razvoju vključujočih urbanih politik.
Ključne besede: mikromobilnost, osebe z gibalnimi ali senzornimi ovirami, dostopnost, varnost v prometu, prometne politike
Objavljeno v DKUM: 17.05.2024; Ogledov: 243; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (6,82 MB)

3.
Exploring digital twins in the transport and energy fields : a bibliometrics and literature review approach
Milena Kajba, Borut Jereb, Tina Cvahte Ojsteršek, 2023, pregledni znanstveni članek

Opis: Logistics and transport are major sources of energy consumption that still rely heavily on fossil fuels. Especially in the freight sector, finding means to optimise fuel consumption and energy efficiency are increasingly important. Digital twins’ adaptation in logistics and transport is not as frequent as in production, but their implementation potential is immense. This technology can replicate real environments, allowing verification of various scenarios without real-life application, leading to optimal implementation outcome faster and more efficiently. This paper aims to research digital twins’ use in logistics and transport, focusing on digital twins’ potential and effects to optimise energy consumption. Firstly, previous research on digital twins in specified fields was identified, followed by a quantitative literature review. The latter focused on codifying the selected publications based on criteria such as modality, specific environment, energy consumption, etc. Furthermore, a qualitative overview of 57 relevant publications on digital twins’ use in logistics and transport was made. The main contribution of this paper is the systematic overview of digital twins from the viewpoint of energy optimisation in one of the most energy-dependent sectors. This gives researchers a good starting point for further research and digital twins’ practical implementation cases.
Ključne besede: logistics, transport, digital twin, energy consumption, optimisation, literature review, bibliometrics
Objavljeno v DKUM: 22.04.2024; Ogledov: 92; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (3,76 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Oskrbovalne verige znanja : smernice za zeleni in digitalni prehod
Matevž Obrecht, Tina Cvahte Ojsteršek, Mateja Čuček, Martin Fale, Milena Kajba, Polona Vičič, Lazar Pavić, Bojana Slomšek Šlamberger, 2024

Opis: Znanstvena monografija zajema najsodobnejše ugotovitve s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije in njihovo aplikacijo na področje managementa v logistiki in oskrbovalnih verigah. Teoretični del monografije odpirajo poglavja, ki se nanašajo na pojasnitev osnovnih pojmov s področja trajnostnega razvoja, kot so cilji trajnostnega razvoja, okoljska politika, trajnostna proizvodnja in potrošnja, delitvena ekonomija, koncept odrasti in ekonomija blaginje. V nadaljevanju so predstavljeni najsodobnejši trendi s področja trajnosti in povezovanja področij digitalizacije s poudarkom na tem, kaj je aktualno in kaj mlajše generacije vidijo kot priložnosti za prioritetni razvoj. Teoretični del se zaključi s predstavitvijo kompetenčnih modelov s področja trajnosti in digitalizacije ter s predstavitvijo vseživljenjskega učenja kot rešitve za hitrejše pridobivanje znanj s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije, saj je zaznano pomanjkanje teh znanj pri posameznikih, ki so končali formalno izobrazbo v času, ko sta trajnost in digitalizacija predstavljali obrobni tematiki in še nista bili tako vpeti v izobraževanje in prioritete logistike in oskrbovalnih verig. Raziskovalni del monografije se začne s predstavitvijo vključenosti trajnostnega razvija v obstoječi zakonodajni okvir. V nadaljevanju so predstavljeni rezultati vključenosti trajnostnih in digitalnih kompetenc v slovenske visokošolske programe in analiza prekrivanja le teh. Ključni raziskovalni del pa predstavljajo rezultati kvantitativne raziskave, ki se nanašajo na identifikacijo nujno potrebnih znanj, spretnosti in veščin s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije v logistiki in oskrbovalnih verig, za nemoten hkratni zeleni in digitalni prehod v družbo 5.0. ter razlike v ključnih prioritetnih področjih, ki jih zaznavamo med gospodarstvom, mladimi in akademiki.
Ključne besede: trajnostni razvoj, digitalizacija, oskrbovalne verige, vseživljenjsko učenje, zeleni in digitalni prehod
Objavljeno v DKUM: 25.03.2024; Ogledov: 322; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (5,18 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Prenova obstoječega načrta šolske poti OŠ Pohorskega odreda Slovenska Bistrica z vidika prometne varnosti in digitalizacije : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Marko Bračič, 2024, diplomsko delo

Opis: Varnost v cestnem prometu predstavlja eno od ključnih vidikov kakovosti prometnega sistema, saj vsak udeleženec želi zagotoviti varno potovanje v skladu s svojimi potrebami. Odgovornost za varnost v cestnem prometu ni le na posamezniku, ampak tudi na državi, lokalnih skupnostih in institucijah, kot so osnovne šole. Osnovne šole imajo vpogled in nadzor nad dogajanjem v prometu ter možnost vplivanja na prometno varnost. V Republiki Sloveniji morajo osnovne šole izdelati Načrt varne šolske poti, ki informira uporabnike o varnih poteh za prihod in odhod iz šole. Diplomska naloga se ukvarja s problematiko obstoječega načrta varnih šolskih poti OŠ Pohorskega odreda v Slovenski Bistrici. Na podlagi določenih kriterijev je predstavljena klasifikacija primernosti ulic in predstavljen predlog izboljšav obstoječega stanja v obliki prenovljenega načrta varnih šolskih poti. Prenova vključuje digitalizacijo zemljevidov, ki omogočajo interaktivno predstavitev nevarnih ulic in lokacij. S tem lahko šola uporabnikom posreduje pomembne informacije o nevarnostih v cestnem prometu, kar zmanjšuje tveganje za otroke med potjo v šolo in nazaj.
Ključne besede: načrt varnih šolskih poti, varnost otrok v cestnem prometu, osnovna šola, učenci, Slovenska Bistrica
Objavljeno v DKUM: 20.02.2024; Ogledov: 279; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (7,98 MB)

6.
Sistem ocenjevanja vožnje voznikov tovornih vozil : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Miha Frontini, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Sistem ocenjevanja vožnje voznikov tovornih vozil se osredotoča predvsem na sistem ocenjevanja vožnje s sistemom proizvajalca tovornih vozil znamke Scania. V diplomskem delu bomo poskušali dokazati povezavo med pridobljeno oceno s tem sistemom in porabo in obrabo vozila. V teoretičnem delu je najprej predstavljeno, kaj nam sistem ocenjevanja načina vožnje omogoča, katere podatke lahko pridobimo in kako jih med seboj primerjamo. Nato so predstavljeni vplivi in načini varčne vožnje voznikov in kaj je za varčno vožnjo pomembno. Predstavljeni so tudi drugi dejavniki, ki so pomembni za varčno vožnjo, medtem ko smo se v diplomskem delu osredotočili predvsem na človeški dejavnik, ki vpliva na varčno vožnjo. V empiričnem delu diplomskega dela smo najprej predstavili rezultate na podlagi pridobivanja podatkov o pridobljenih ocenah in porabo vozila na opravljenih transportnih poteh. Rezultati zbiranja podatkov o porabi in pridobljenih ocenah prikazujejo povezavo med pridobljeno oceno vožnje in porabo vozila. V nadaljevanju smo predstavili rezultate anonimne ankete, ki so jo izpolnili poklicni vozniki tovornih vozil. Rezultati ankete prikazujejo pripravljenost poklicnih voznikov v uvedbo takšnih sistemov v podjetje. Rezultati prikazujejo tudi pripravljenost voznikov na dodatna izobraževanja na področju varčne vožnje.
Ključne besede: varčna vožnja, ocenjevanje načina vožnje, poraba, cestni tovorni promet
Objavljeno v DKUM: 20.02.2024; Ogledov: 266; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

7.
Transport in prepakiranje nevarnih snovi za povečanje skladnosti s slovensko regulativo : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Grega Polšak, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga se osredotoča na analizo, razvoj in optimizacijo transporta ter ravnanja z nevarnimi snovmi v kontekstu slovenske regulative. Cilji diplomske naloge vključujejo analizo obstoječega stanja transporta nevarnih snovi v cestnem prometu, identifikacijo izzivov in tveganj, razvoj sistematičnih rešitev za izboljšanje varnosti, skladnosti z zakonodajo ter učinkovitosti prevoza nevarnih snovi, analizo regulative v drugih Evropskih državah, ki niso članice EU, preučevanje okoljskih vplivov na transport nevarnih snovi ter prepoznavanje potencialnih težav v transportu. Primeri kontrolnih listov in sistemov za sledenje ter smernice za boljše ravnanje z nevarnimi snovmi so predstavljeni kot ključni elementi za izboljšanje varnosti in skladnosti. S poudarkom na prepakiranju in presejanju nevarnih snovi ter izboljšani dokumentaciji in sledljivosti naloga ponuja praktične rešitve za organizacije in podjetja, ki se ukvarjajo s transportom nevarnih snovi v Sloveniji. Poleg tega je poudarjen tudi pomen usposabljanja osebja in sodelovanja s pristojnimi organi za zagotavljanje skladnosti s predpisi ter varnega in trajnostnega transporta nevarnih snovi.
Ključne besede: transport nevarnih snovi, skladnost z regulativo, prepakiranje nevarnih snovi, sledljivost transporta, okoljski vplivi nevarnih snovi
Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 296; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

8.
Težave pri dostavah gradbenega materiala v podjetju Taliva d.o.o : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Benjamin Plotajs, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo najprej zastavili svoje cilje in namene diplomskega dela. Predstavili smo teoretične osnove, kjer smo se osredotočili predvsem na zakonodajo, ki velja za področje prevozništva. Še zlasti smo se posvetili področju privezovanja tovora, kjer smo izpostavili nepravilnosti, ki se dogajajo pri privezovanju tovora in predstavili, kako pa je treba pravilno varovati tovor na vozilih. V obsegu obstoječega stanja smo se najprej lotili posnetka obstoječega stanja, kjer smo predstavili potek dela v podjetju vse od prihoda različnih vrst blaga v trgovino do dostave teh tovorov strankam. V to je spadala predstavitev manipulacijskih sredstev, tovornega vozila, skladiščenja in dokumentacije, potrebne za izvedbo dostave. V drugem delu predstavitve obstoječega stanja smo izpostavili na težave, na katere naletimo pri svojem delu. Opisali smo način prijave reklamacij, težave pri izvajanju dostav in na kaj vse moramo biti pozorni pri delu s hidravličnim dvigalom. Predstavili smo težave na področju dela s tahografom in napačnimi naslovi dostav, ki nas lahko hitro pripeljejo v neugodno situacijo. Za tem smo podali predloge rešitev, kjer smo se osredotočili na iskanje rešitev za napačne naslove dostav, posodobitve voznega parka ali pa samo posodobitev obstoječega tovornega vozila. Predstavili smo rešitev s povečanjem zaprtega skladišča, na koncu pa smo naredili še stroškovno primerjavo za zamenjavo tovornega vozila.
Ključne besede: dostava, gradbeni material, tovorno vozilo, pritrjevanje tovora, manipulacijska sredstva
Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 266; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (3,16 MB)

9.
Implementacija vagonov z zamenljivim tovoriščem v vozni park Slovenskih železnic : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Armin Anderlič, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali podjetje Slovenske Železnice – Tovorni promet d.o.o. in delovanje tovornega prevoza. Podrobneje smo predstavili samo podjetje in se tekom naloge osredotočali na vagonski vozni park in problematike povezane z njim. V diplomskem delu smo raziskali področje vagonov z zamenljivimi tovorišči, ponudnike tovrstnih vagonov in kako bi lahko njihova implementacija v vozni park pripomogla k boljšem delovanju. Izpisali smo trenutno stanje voznega parka in trenutnega procesa manipulacije blaga v tovornih terminalih. V nadaljevanju smo opisali naš predlog implementacije vagonov z zamenljivim tovoriščem in kako bi lahko prilagodili proces manipulacije, da bi bil časovno bolj efektiven. Prav tako smo tekom diplomskega dela opisali teoretično področje zamenljivih tovorišč ter njihovo praktično uporabo v drugih železniških sistemih v Evropi. V diplomskem delu smo prišli do teoretične ugotovitve, da bi z implementacijo vagonov z zamenljivimi tovorišči in spremembo procesa dela v tovornih terminalih lahko skrajšali nekoristen čas, v katerem vagoni stojijo, za 68 % in zmanjšali pojav okvar v vagonskem voznem parku. Prav tako smo ugotovili, da bi se z rešitvami, ki jih ponujajo vagoni z zamenljivimi tovorišči, lahko zmanjšalo količino praznih voženj vagonskih kompozicij in ustvarila večja povezljivost med cestnim in železniškim tovornim prometom.
Ključne besede: Slovenske Železnice, tovorni promet, vagoni, vozni park, InnoFreight
Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 315; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (5,08 MB)

10.
Vpliv utrujenosti na profesionalne voznike Bosne in Hercegovine : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Dejana Perković, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na problematiko utrujenosti pri profesionalnih voznikih in možnosti, kako to zmanjšati. Profesionalni vozniki predstavljajo pomembno kategorijo voznikov, ker so vsak dan zastopani v prometu, prevažajo potnike ali blago in je njihova odgovornost na zelo visoki ravni. Zaradi velike odgovornosti in dolgih voženj so profesionalni vozniki zelo pogosto pod vplivom utrujenosti. Dejstvo je, da se danes 20–50 % prometnih nesreč z gospodarskimi vozili zgodi ravno zaradi utrujenosti, zato lahko rečemo, da je utrujenost pomemben dejavnik prometne varnosti. Raziskave o utrujenosti kot dejavniku prometne varnosti so še v fazi razvoja. Vendar je ta kazalnik še posebej pomemben za ugotavljanje varnosti dela transportnega podjetja, a predvsem kakovosti dela profesionalnih voznikov. Glavni namen diplomskega dela je prikazati vplivne dejavnike in prisotnost utrujenosti pri profesionalnih voznikih, zaposlenih v transportnih podjetjih v Bosni in Hercegovini. Da bi ugotovili dejansko stanje v transportnih podjetjih, je bila opravljena raziskava med profesionalnimi vozniki v Bosni in Hercegovini. Rezultati kažejo, da večina voznikov vozi več, kot dovoljuje zakonodaja. Pri najpogostejših ukrepih za odpravo utrujenosti, in sicer zaspanosti, ki se pojavi med vožnjo, so rezultati raziskave pokazali, da vozniki najpogosteje uporabljajo pogovor (z družino, s sodelavci), pitje kave ali drugih kofeinskih/energijskih pijač ter poslušajo glasbo. Odpiranje oken je tudi eden od najpogostejših ukrepov, ki jih izvedejo. Vendar vozniki ne izvajajo najučinkovitejšega ukrepa proti zaspanosti in utrujenosti, in sicer tovornjaka ne ustavijo in ne počivajo. Prav tako smo glede na rezultate ankete ugotovili, da večina voznikov vozi ob koncih tedna, predvsem zato, ker tako zahteva podjetje. Z nadaljnjo analizo smo ugotovili, da vožnja ob koncu tedna vpliva na pojav utrujenosti. Na podlagi obstoječega stanja in pregleda tujih izkušenj smo podali predloge ukrepov za odpravo ali zmanjšanje utrujenosti. Kot možne rešitve predlagamo izvedbo izobraževanj in kampanje za profesionalne voznike enkrat ali dvakrat letno, da se poveča ozaveščenost o negativnem vplivu utrujenosti in predlagajo koristni ukrepi, ki bi jih vozniki lahko uporabili za premagovanje utrujenosti. Zelo pomembno je tudi ozaveščanje podjetij o negativnem vplivu utrujenosti na voznike. Kot rešitev predlagamo tudi strožji nadzor na strani policije in spremljanje voznikov na strani podjetja, da vozniki ne bi vozili več, kot je predpisano.
Ključne besede: prometna varnost, utrujenost, profesionalni vozniki, prometne nesreče
Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 265; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

Iskanje izvedeno v 2.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici