| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 80
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Perutnina Ptuj - vpeljava long range sistema v hladni verigi : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Rok Orešek, 2023, diplomsko delo

Opis: V prvem delu diplomskega dela smo predstavili termine povezane s transportom živilskih izdelkov v hladni verigi. Predstavili smo tudi zakone in predpise, ki veljajo za zagotavljanje varnega prevoza, varno uporabo opreme, varno delo voznika in predvsem, kako ravnati z živili, da se le-ta v nespremenjenem stanu dostavijo končnemu uporabniku. V drugem delu diplomskega dela smo predstavili podjetje Perutnina Ptuj in opisali, kako trenutno potekajo operacije znotraj podjetja. Opisali smo skladiščenje, prevozna sredstva in sam prevoz v hladni verigi znotraj podjetja, pri katerem pa smo se za namen naloge odločili vpeljati LoRa tehnologijo in z namenom izboljšati samo kvaliteto opravljene storitve. Osrednja tema diplomskega dela je vpeljava LoRa sistema v transport hladne verige podjetja Perutnina Ptuj. Postopek možnosti vpeljave LoRa sistema bi rešili z vgraditvijo brezžičnih senzorjev temperature in vlažnosti, Trek – 120 podjetja Advantech. Vgradili bi jih v transportni prostor vozil. Iz finančnega vidika bi za podjetje predlagana rešitev znašala približno 12060 evrov, vsaka tri leta pa se mora zamenjati tudi baterija, cena katere znaša 140 evrov. Pogoji za uvedbo predlagane rešitve so odobritev podjetja za izpeljavo projekta in ustrezna projektna ekipa. Če bi se predlagana rešitev izkazala za uspešno, bi lahko v prihodnosti vgradili senzorje v vsa vozila v podjetju in tako prestopili na nov program oziroma tehnologijo, ki bi ga čez čas pomagali razviti s software podjetjem, ali pa bi ga celo uspeli razviti in uporabiti sami.
Ključne besede: hladna veriga, prevoz živilskih izdelkov, LoRa tehnologija, standard HAACP, IFS standard, ATP sporazum
Objavljeno v DKUM: 04.09.2023; Ogledov: 72; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

2.
Izboljšanje procesa natovarjanja in raztovarjanja na transportni liniji Norveška-Srbija v podjetju Silo Jeličić d.o.o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Viktor Antonijević, 2023, diplomsko delo

Opis: Silo Jeličić je eno izmed vodilnih podjetij za silosni transport v Sloveniji. Prevaža plastične granule, kemikalije in krmo za živali. Podjetje opravlja transport po celotni zahodni Evropi in v države, ki niso članice Evropske unije, kot so: Srbija, Bosna in Hercegovina, Norveška in Švica. V diplomskem delu smo predstavili podjetje in osnove, povezane z natovarjanjem in raztovarjanjem materiala iz silosnih cistern. Opisali smo tudi postopke pranja in čiščenja silosnega rezervoarja ter opisali izvozno-uvozne posle, s katerimi se srečujejo pri transportu med dvema državama izven Evropske unije (v nadaljevanju EU). Na transportni liniji Norveška–Srbija, ki nista članici EU, se srečujejo s težavami z natančnimi časi natovarjanja in raztovarjanja, torej izpolnjevanja določenih terminov natovarjanja in raztovarjanja s strani naročnika INEOS Bamble. Rešitev so našli v sodelovanju z norveškimi in s srbskimi prevozniki. Prevoznik iz Norveške bi silosne cisterne naložil na Norveškem in jih z ladjo poslala na Dansko, podjetje Silo Jeličić bi silosne prikolice prepeljalo iz pristanišča na Danskem v podjetje v Mestinje, srbsko podjetje pa bi silo prikolice prevzelo v Mestinju in jih prepeljejo na raztovarjanje v Vršac. Tako so dosegli večjo produktivnost, to je hitrost natovarjanja in raztovarjanja, večji zaslužek pri transportu in skrajšanje tranzitnega časa.
Ključne besede: natovarjanje, raztovarjanje, izvoz, uvoz, silosni transport
Objavljeno v DKUM: 04.09.2023; Ogledov: 43; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)

3.
Determining learning outcomes relevant for logistics higher education on sustainability and Industry 4.0
Tina Cvahte Ojsteršek, Simona Šinko, Brigita Gajšek, 2023, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: The ambitious goals of the European Union require companies to transform themselves into sustainable and smart. To do so, for example, in the logistics field, employees who will know how to implement green transport and logistics and how to establish smart systems based on a higher level of digital maturity are needed. This article lists 51 essential topics from Sustainability, Industry 4.0, Logistics 4.0, and Digitalisation areas, further supported by 127 unique learning outcomes gathered through a multi-stage international Delphi study including practitioners and academics. Experts from 6 countries participating in the study first identified the most important topics from the field and the connected learning outcomes in the following rounds, and consequently achieved consensus on the most important learning outcomes that the future workforce in the logistics sector should have. Supporting the logistics sector with a workforce educated based on this framework should help it reach the European Union’s strategic goals.
Ključne besede: digitalizacija, visokošolsko izobraževanje, industrija 4.0, učni izidi, logistika, trajnost
Objavljeno v DKUM: 18.08.2023; Ogledov: 56; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (837,49 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Reševalni pas ob zastoju na avtocestah in hitrih cestah : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Matic Visočnik, 2022, diplomsko delo

Opis: V raziskavi smo proučevali reševalni pas ob zastoju na avtocestah in hitrih cestah. S pomočjo statističnih metod smo ugotavljali, kako prometne nesreče vplivajo na pretočnost prometa na avtocestah in hitrih cestah. Proučili in primerjali smo različne prometne ureditve držav članic Evropske unije ob zastojih na avtocesti ali hitri cesti. Ugotovili smo, da od 27 držav Evropske unije reševalni pas uporablja le 10 držav. Z anketnim vprašalnikom smo preverjali demografske značilnosti in strokovno usposobljenost anketiranih. Anketirani so podali subjektivno mnenje o njihovem ravnanju in ravnanju drugih voznikov v prometu. S pomočjo opisnih statistik smo prišli do spoznanja, da vsi anketirani poznajo pojem reševalni pas, prav tako se 90 % anketiranih v primeru zastoja vedno pravilno razvrsti. Na osnovi zapisanih rezultatov lahko zaključimo, da se stanje na področju poznavanja in upoštevanja pravil reševalnega pasu v Sloveniji izboljšuje. Na podlagi vseh zapisanih ugotovitev bomo tako podali predlog o poenotenju pravil na ravni Evropske unije, celoviti spremembi izobraževanja starejših voznikov in infrastrukturnih spremembah.
Ključne besede: reševalni pas, zastoji, prometne nesreče, prometna varnost, vozniki
Objavljeno v DKUM: 11.01.2023; Ogledov: 321; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (2,40 MB)

5.
Zagotavljanje dostave tovora na dogovorjen termin : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Patricija Fijavž, 2022, diplomsko delo

Opis: Za uspešnost transportne dejavnosti je pomembno dobro sodelovanje med vsemi sodelujočimi členi transportne verige. Velik pomen predstavlja transportno podjetje, od katerega je odvisno, če bo tovor prišel do končne stranke pravočasno in če bo le ta v takšnem stanju, kot je odšel iz naklada; če povzamemo, je prevoznik odgovoren za varen in pravočasen transport. V našem delu smo se osredotočili na izbrano transportno podjetje, pri katerem smo izpostavili tri probleme, ki se pojavijo pri transportu tovora po cesti in pri katerih je pravočasna dostava lahko onemogočena. Izpostavili smo nesrečo pri nakladu, naravno nesrečo in krajo tovora. V teoretičnem delu smo opisali tovor, kjer smo zajeli tudi pritrjevanje tovora in kosovni tovor. Povzeli smo zakonodaje, ki urejajo prevoz tovora v cestnem prometu. Opisali smo potrebno dokumentacijo, delo voznika, delo disponenta, delo upravljalca prevozov in časovni okvir prevoznikove odgovornosti ter tveganja in nesreče v cestnem prometu, kjer smo v podpoglavju povzeli še reševanje kritja stroškov in zahteve pri iskanju izvora škode. V analizi obstoječega stanja smo opisali celoten proces od prejetega naročila do zaključenega transporta z vsemi zapleti, ki so se že pripetili v našem izbranem podjetju. Izdelali smo statistiko škod v izbranem podjetju za leto 2021 in podrobno opisali takratni vozni park podjetja. Analizirali smo celoten postopek nastanka škod, pri primeru nesreče na nakladu smo ugotovili, da je škoda nastala zaradi nepravilnega reagiranja voznika in neupoštevanja delavcev na nakladalnem mestu. V drugem primeru smo opisali primer naravne nesreče, kjer smo ugotovili, da se voznik naravni nesreči ni mogel izogniti. Kot zadnji primer pa smo podali krajo tovora, pri kateri smo predlagali, da voznik vedno, ko ni prisoten pri nakladu, o tem obvesti disponenta, ki bo posredoval informacijo svojemu naročniku in preveril zakaj voznik ni smel biti prisoten, saj menimo, da bi slednje lahko bil razlog za kasnejšo krajo tovora nekaj kilometrov vstran na nevarovanem parkirnem mestu. Predlagamo prav tako, da vozniki, če je to le mogoče uporabljajo varovana parkirna mesta in lastne plombe. Zaključili smo s sklepom, da do zamud na dogovorjen termin prihaja iz različnih razlogov. Ugotovili smo, da nesreč in posledično zamud ne moremo čisto izničiti, lahko pa jih ob upoštevanju predlogov zmanjšamo.
Ključne besede: transport tovora, cestni promet, zagotavljanje dostave, časovni okvir, voznik
Objavljeno v DKUM: 11.01.2023; Ogledov: 212; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

6.
Izbira vrste transporta pri dobavi avtomobilov iz vzhodne Evrope na trg zahodne Evrope : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Gabrijela Sagadin, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo raziskovali različne vrste transporta ter se kasneje osredotočili na vrste transporta, ki so primerne za prevoz avtomobilov. Vsako posebej smo raziskovali in predstavili najbolj prepoznavne lastnosti transporta, pri tem pa smo se poglobili v transport po Evropi, saj se tema diplomske naloge nanaša na transport avtomobilov po Evropi. V drugem delu diplomske naloge, v katerem je problematika pravilna izbira transportnega sredstva za prevoz avtomobilov znamke Škoda Enyaq iV iz tovarne Škoda Mlada Boleslav na Češkem do Barcelone v Španiji, smo se osredotočili na proizvodnjo avtomobilov in tri možne probleme pri transportu. V diplomski nalogi smo primerjali stroške za različne vrste transporta, razdaljo in ugotavljali, katera pot je časovno najhitrejša. V navedenem primeru, kjer smo prevažali 10.000 avtomobilov, smo izbirali pravilno izbiro transporta za dano situacijo, torej glede na ceno, količino in čas. V diplomski nalogi smo prišli do ugotovitev, da kadar je treba avtomobile pripeljati v velikih količinah naenkrat, je optimalna rešitev transport po železnici, v primeru, kadar je treba avtomobile pripeljati v najkrajšem času, je optimalna rešitev cestni transport, in kadar nimamo posebnih zahtev in omejitev, se odločimo za najcenejšo obliko transporta, ki je v našem primeru kombinacija transporta po železnici in morju.
Ključne besede: transport, avtomobili, cestni transport, železniški transport, pomorski transport
Objavljeno v DKUM: 07.11.2022; Ogledov: 248; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

7.
Organizacija distribucije pijač : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Eva Ferlič, 2022, diplomsko delo

Opis: V nalogi smo se ukvarjali z organizacijo distribucije pijač iz Distribucijskega centra Pivovarne Laško Union v Mariboru. Distribucijo smo organizirali za en teren, in sicer za stranke iz okolice Hoč, Slovenske Bistrice, Oplotnice, Tepanj, Poljčan, Majšperka, Pragerskega, Lovrenca na Dravskem polju in pa Kidričevega. Podjetje želi zagotavljati možno dostavo k strankam dvakrat tedensko. Trenutno stranke niso razporejene v nobene okoliše, ampak lahko naročujejo, na kateri koli dan želijo. To seveda ni optimalno, saj kamion na dan opravi občutno preveč kilometrov. Zaradi tega smo raziskali, kako bi organizirali distribucijo oz. razvoz pijač, da se bo ta optimalen oz. čim bližji približek temu. Stranke se razdeli v manjše okoliše, ki jih razporedimo po dnevih v tednu, kdaj se dostavlja v kateri okoliš. Seveda preverimo, ali količine naročanja ustrezajo glede kapacitete vozila. Podatke o lokacijah se vnese v programsko orodje za optimizacijo poti, in sicer PTV map&Guide, ki nam ponudi optimalno pot glede na lokacijo strank. Nato se izračunajo še stroški. Pri rezultatih ugotovimo, da imamo nekaj okolišev, ki so bolj oddaljeni in imajo hkrati majhne količine naročanja. Zaradi tega bi bilo smiselno k tem strankam uvesti dostavo samo enkrat tedensko, saj s tem prihranimo veliko stroškov zaradi manj prevoženih kilometrov in s tem porabljenega goriva. V nadaljevanju smo preverili, ali ta izboljšava res zmanjša stroške in ali jo je smiselno uvesti. Ugotovili smo, da je lahko izboljšan rezultat smiseln, saj še dodatno zmanjšamo stroške pri dostavi. Zaradi tega je posledično to izboljšavo smiselno uvesti v delo.
Ključne besede: distribucija pijač, organizacija prevoza, stroški distribucije
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 331; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (11,16 MB)

8.
Vpliv programa dodatnega usposabljanja na voznike začetnike : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Brina Slekovec, 2022, diplomsko delo

Opis: Voznike začetnike opredeljujemo kot voznike, kateri največkrat postanejo vzrok za nastanek prometne nesreče, saj jim primanjkuje izkušenj pri vožnji vozila. Kvalificiramo jih kot osebe, ki so vozniki motornega vozila do dopolnjenega enaindvajsetega leta starosti in so vozniki motornega vozila dve leti od prve pridobitve vozniškega dovoljenja. Kot vozniki začetniki nimajo izkušenj in kilometrine, ki bi jim predstavljala občutek varnosti. V večini primerov je velik dejavnik, ki vpliva na način vožnje mladost, saj je le ta povezana z razposajenostjo, občutkom nepremagljivosti, preizkušnjami in precenjevanjem lastnih sposobnosti. Z željo, da bi znižali število tveganj za nastanek prometne nesreče med vozniki začetniki, so v Sloveniji 13. avgusta 2010 začeli z izvedbo programa dodatnega usposabljanja za voznike začetnike. Želeli smo ugotoviti vpliv programa dodatnega usposabljanje na teoretično usposobljenost voznikov začetnikov, vpliv »mladostniškega« razmišljanja na voznike začetnike kot tudi, ali udeležencem program dodatnega usposabljanja za voznike začetnike predstavlja izgubo časa. Izdelali smo dva anketna vprašalnika, ki so jih udeleženci rešili pred začetkom in po koncu programa dodatnega usposabljanja. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo prišli do zaključkov, da se vozniki začetniki ne zavedajo posledic »mladostniškega« razmišljanja med vožnjo vozila, da program dodatnega usposabljanja za voznike začetnike ne vpliva na teoretično znanje udeležencev in da udeleženci programa dodatnega usposabljanja za voznike začetnike ne vidijo kot izgubo časa.
Ključne besede: voznik začetnik, program dodatnega usposabljanja za voznike začetnike, prometna varnost Republike Slovenije, dejavniki tveganj za nastanek prometne nesreče
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 262; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

9.
Optimizacija paketne dostave v Mariboru
Miha Kamplet, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava optimizacijo paketne dostave v mestni občini Maribor. V današnjih časih se vedno več ljudi odloča za nakupe izdelkov preko spleta, saj s tem prihranijo čas, ki bi ga porabili za odhod v trgovino. Izdelki na spletu so v tem času že cenovno tako ugodni ter dostava v večini primerov brezplačna, da se ljudem odhod v trgovino stroškovno ne izide. Podjetja, ki se ukvarjajo z dostavo paketov, iz leta v leto beležijo naraščanje števila paketov. Podjetja zaradi optimizacije veliko privarčujejo pri porabi goriva ter času, katerega paketni dostavljavec na dostavnem okraju nima veliko, saj so časovna okna zelo ozka. Veliko podjetij se odloča za optimizacijo s pomočjo različnih platform in programov, ki so plačljivi ali pa prosto dostopni. Mi smo se osredotočili na dostavo paketov v Mariboru ter si izbrali podjetje Pošta Slovenije, s katerim smo optimizirali dostavne poti s pomočjo programa Map&Guide. Skozi optimizacijo smo ugotovili kritične točke ter probleme, ki se pojavljajo na terenu. V nalogi smo optimizirali obhodne rede paketnih dostavljavcev ter tako skrajšali obhodni red.
Ključne besede: paketi, distribucija paketov, dostava paketov, optimizacija dostave, Pošta Slovenije
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 198; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (6,66 MB)

10.
Študija priložnosti in izzivov projektnega tovora v Sloveniji
Klemen Tomanič, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo želeli prikazati priložnosti in izzive projektnega tovora v Sloveniji. Osredotočili smo se na zaznane težave pri organizaciji cestnega transporta projektnega tovora preko edinega slovenskega pristanišča v izbranem logističnem podjetju. V prvem delu smo podali teoretične osnove o projektnem tovoru. Predstavili in opisali smo transportne tehnologije in modalitete transporta projektnega tovora, značilnosti projektnega tovora in potrebno tehnično opremo ter infrastrukturo za izvajanje transportov tovrstnih tovorov. V osrednjem delu smo s pomočjo analize obstoječega stanja oz. študije primera transporta projektnega tovora preko Luke Koper kritično opisali zaznane probleme. Ugotovili smo, da bi problem pomanjkanja tehnične opreme za cestni transport projektnega tovora rešili z nakupom večosne modularne polprikolice/prikolice. Ugotovili smo tudi, da bi pristaniško dvigalo nosilnosti 150 ton ali več odpravilo številne omejitve na terminalu za generalne tovore. Prav tako smo podali številne predloge za reševanje problematike neprimerne cestne in pristaniške infrastrukture. Prišli smo do spoznanja, da so možnosti za uvedbo rešitev uresničljive, vendar zahtevajo velik finančni vložek. S pomočjo rezultatov izvedene ankete v podjetju Comark d. o. o. smo na koncu sprejeli teze, zastavljene na začetku diplomskega dela.
Ključne besede: projektni tovor, transportne modalitete, tovor nestandardnih dimenzij in mas, tehnična oprema, infrastruktura
Objavljeno v DKUM: 21.12.2021; Ogledov: 667; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (3,36 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici