SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
POMEN DAVČNE KULTURE NA OBLIKOVANJE DAVČNE POLITIKE PODJETJA
Tamara Verbošt, 2012, diplomsko delo

Opis: Osnovni namen diplomskega seminarja je bil prikazati, kakšen pomen ima davčna kultura na oblikovanje davčne politike podjetja. Najprej smo predstavili davčno kulturo na splošno in davčno kulturo v Sloveniji, nato pa davčno politiko podjetja. Z davčno kulturo se srečujemo vsak dan v življenju. Ko govorimo o davčni kulturi, govorimo o odnosu do prostovoljnega plačevanja davkov, poravnavanju obveznosti, utaji davkov, davčnih nepravilnostih ter izogibanju plačila davkov. Davčna kultura države predstavlja celoto relevantnih formalnih in neformalnih institucij, ki so povezane z nacionalnim davčnim sistemom in njegovim praktičnim izvajanjem,ki sta zgodovinsko vpletena v kulturo države, vključujoč odvisnost in zveze, ki so jih povzročile njihove interakcije (Nerre, 2008, 155). Davčni zavezanci imajo svoje pravice, hkrati pa dolžnosti, ki jih je treba izpolnjevati. Ugotovili smo, da je slovenska kultura pri plačevanju davkov porazna, kar prikazujejo podatki , da je utajevanja davkov iz leta v leto več. Posamezniki iščejo vzroke v gospodarski krizi, drugi pa v kriminalnih združbah. DURS ima v poslovni strategiji 2010 – 2013 zapisano strategijo za krepitev davčne kulture in pomoč zavezancem za davek, namen DURS – a pa je, da bi pravilno plačevali zneske davčnih obveznosti. Ko govorimo o davčni politiki podjetja, govorimo o sestavini poslovne politike podjetja, v njen okvir pa so zajete tudi politike poslovnih funkcij. Za davčno politiko je zelo pomembno poznavanje davčno – bilančne politike. Pomembno vlogo pri oblikovanju ciljev imajo davki. Vključenost davkov v poslovno odločanje mora biti v tolikšni meri, da lahko dobro analiziramo možnosti za doseganje ciljev, da dobro spoznamo podjetje in da spoznamo v okviru ciljnega sistema davčne cilje. Vsako podjetje mora uskladiti davčne cilje s samimi cilji podjetja. Pri davčnih ciljih so zelo pomembne lastnosti, kot so npr. nevtralnost cilja, avtonomnost cilja ipd. Vpliv, ki ga imajo davki na oblikovanje davčnih ciljev, pa je lahko omejen z izbiro lokacije poslovanja, velikostjo podjetja, pravnoorganizacijsko obliko itd. Pri velikih podjetjih, davčno politiko podjetja konkretno določijo izvajalci v posebnem oddelku na področju davščin, za srednja in mala podjetja pa to opravljajo davčni svetovalci kot zunanji strokovnjaki.
Ključne besede: davčna kultura, davčna politika podjetja, davki, davčne utaje, davčni cilji, davčni zavezanci, davčne obveznosti, davčno – bilančna politika, davčne nepravilnosti.
Objavljeno: 23.11.2012; Ogledov: 1513; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (767,73 KB)

2.
PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA
Tamara Verbošt, 2015, magistrsko delo

Opis: Osnovni namen magistrske naloge je bil prikazati planiranje razvoja podjetja SGP Pomgrad d.d.. Najprej smo predstavili rast, razvoj in uspešnost podjetja na splošno, značilnosti dinamičnega podjetja, planiranje razvoja na ravni politike podjetja, planiranje razvoja na ravni strateškega managementa, nato pa smo vsa teoretična izhodišča prikazali v empiričnem delu magistrske naloge na resničnem podjetju, ki obstaja. Podjetja danes delujejo in se razvijajo v kompleksnem in hitro spreminjajočem se globalnem okolju, zato je ključnega pomena, da podjetja spremljajo (med)narodne razvojne trende (Wheelen in Hunger 2010; v Duh 2011, str. 21). V okolju narašča zahtevnost in kompleksnost obvladovanja celotnega delovanja podjetja, zato, ker se razvojne možnosti in pogoji na posameznih področjih delovanja podjetja v okolju lahko močno razlikujejo (Duh 2011, str. 21). Največjo pozornost smo v magistrski nalogi posvetili razvojni proučitvi podjetja, kjer smo predstavili temeljne podatke o podjetju (nastanek podjetja, opis ključnih sprememb v rasti in razvoju podjetja in kakšno je podjetje danes). Opredelili smo razvojno vizijo, politiko in strategije, proučili strukturno analizo podjetja z vidika dejavnostnih področjih in upravljalno vodstvenih funkcij ter naredili analizo temeljnih vrednot udeležencev podjetja. Sintezo raziskovalnih spoznanj o proučevanem podjetju, s predlogom ukrepov za vzpostavitev in ohranitev optimalne razvojne pripravljenosti podjetja smo naredili s dvema podpoglavjema in sicer s skladnostjo razvojnih ciljev, struktur, kulture podjetja in predlogom ukrepov za uskladitev strukturnih dejavnikov z dejavniki kulture in obojih z razvojno vizijo, politiko in strategijami podjetja. V naši raziskavi smo zajeli tudi okoljsko proučitev razvojnih možnosti podjetja, kjer smo proučili razvoj okolja in naredili analizo okoljskih priložnosti, nevarnosti in razvojnih tveganj za podjetje ter analizo razvojnih prednosti in pomanjkljivosti proučevanega podjetja, primerjalno z drugim. V zadnjem poglavju v magistrski nalogi smo z izdelavo uresničitvenega programa planiranega razvoja proučevanega podjetja zajeli razvojno strukturiranost podjetja, kjer smo opredelili organizacijsko shemo, strukturo kadrov, izobrazbeno strukturo, tehnično – tehnološko strukturo ter strukturo prihodkov in lastništva. Pri vrednotenju in izbiri strategij podjetja smo za proučevano podjetje izračunali kazalnik gospodarnosti, donosnosti kapitala in kazalnik stopnje finančne varnosti. Program uresničitve smo naredili za štiri planirana leta od 2014-2017, kjer smo za vsako leto planirali razvoj programa planiranega razvoja za podjetje SGP Pomgrad d.d.
Ključne besede: SGP Pomgrad d.d., planiranje razvoja podjetja, vizija podjetja, politika podjetja, strategije podjetja, rast in uspešnost podjetja, dinamično podjetje.
Objavljeno: 20.11.2015; Ogledov: 879; Prenosov: 216
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici