| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ORIENTACIJA V NARAVI S KLASIČNIMI METODAMI IN Z UPORABO NOVIH TEHNOLOGIJ PRI POUKU V OSNOVNI ŠOLI
Tamara Kotnik, 2016, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je bil preučiti, ali učenci od 2. do 5. razreda osnovne šole poznajo vsebine iz področja orientacije glede na Učni načrt spoznavanje okolja in Učni načrt družba. V raziskavi je sodelovalo 246 učencev od 2. do 5. razreda Osnovne šole Nove Fužine in Osnovne šole Šalek. Zanimalo nas je, ali obstajajo razlike o poznavanju vsebin, glede na razred, spol ter šolo in ali se učenci poslužujejo uporabe sodobnih navigacijskih sistemov ter uporabe aplikacij za orientiranje na mobilnih telefonih. Rezultati raziskave so pokazali, da učenci 2. in 3. razreda znajo določiti glavne strani neba, pri tem pa obstajajo statistično značilne razlike glede na razred in spol. Prav tako učenci dobro vedo na kateri strani Sonce vzhaja, dobro poznajo tudi najbolj natančen pripomoček za orientiranje, vedo, da se lahko podnevi orientiramo s pomočjo Sonca, ponoči pa s pomočjo Lune, vedo kaj pomeni oznaka N na kompasu, poznajo definicijo globusa, statistično pomembnih razlik glede na razred, spol in šolo, ni. Statistično pomembne razlike, glede na šolo, smo ugotovili pri poznavanju definicije zemljevida, kjer smo tudi ugotovili, da učenci slabo poznajo le-to. Ugotovili smo tudi, da učenci poznajo Lunine mene in da največkrat pri orientiranju ne uporabljajo ničesar. Rezultati raziskave za 4. in 5. razred so pokazali, da učenci znajo določiti glavne in stranske strani neba, vedo, da se lahko najbolj natančno orientiramo s kompasom in zemljevidom, vedo, da je sever na zemljevidu zgoraj, vedo, kako se orientira zemljevid, vedo, kaj je nadmorska višina, statistično pomembnih razlik, glede na razred, spol in šolo, nismo ugotovili. Prav tako rezultati kažejo, da učenci dobro poznajo sestavine zemljevida, slabo pa poznajo določanje smeri neba z uro, polovica učencev zna poiskati zvezdo Severnico, pri orientiranju največkrat uporabljajo zemljevid in kompas, nato pa sledita uporaba navigacije in aplikacij za orientiranje na pametnih telefonih. Aplikacije uporabljajo občasno, kadar ne vedo kam morajo, največkrat pa uporabijo aplikacijo »Google zemljevid« in navigacijo na telefonih. Praktični del je osredotočen na aktivnosti, ki smo jih izvedli s taborniki. Aktivnosti so razdeljene na aktivnosti za mlajše in starejše otroke, z njimi pa si lahko pomagamo, ko otroke učimo orientacije. Zaključek je vezan na učne načrte, podanih je nekaj predlogov za delo v razredu.
Ključne besede: orientacija, narava, učni načrt, cilji, kompas, karta, mobilne aplikacije
Objavljeno: 12.09.2016; Ogledov: 1120; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (3,37 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici