| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza opolnomočenja in emancipacije Disneyjevih princes v izbranih pesmih od leta 1937 do leta 2019 : magistrsko delo
Katja Kocjančič, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo predstavlja analizo opolnomočenja in emancipacije Disneyjevih princes v izbranih pesmih od leta 1937 do leta 2019. Opolnomočenje in emancipacija sta gonilni sili družbenih sprememb, predvsem feminizma. Disneyjeve princese v animiranih filmih odražajo družbeni čas, v katerem so bile izdane, zato nas je zanimalo, ali so predstave le-teh skladne z družbenimi spremembami – feminističnimi valovi, opolnomočenjem, emancipacijo in spremembami v kulturi oblačenja. S kvalitativno analizo vsebine besedil in videospotov izbranih 14 pesmi na eksplicitnem in implicitnem nivoju smo želeli prikazati razvoj opolnomočenja in emancipacije Disneyjevih princes od leta 1937 do leta 2019. Preverjali smo še, kako njihove predstave sovpadajo z opolnomočenjem in emancipacijo v času, v katerem so bile izdane. Raziskava je pokazala, da predstave Disneyjevih princes sovpadajo s feminističnimi valovi. V 82 letih je viden razvoj od pasivnih, v usodo vdanih princes do opolnomočenih in emancipiranih kraljic z močjo vladanja. Tudi v prihodnje bi bilo smiselno, da se temu trendu sledi ter se ga razširi in stopnjuje.
Ključne besede: opolnomočenje, emancipacija, feminizem, Disneyjeve princese, pesem hotenja
Objavljeno v DKUM: 10.09.2024; Ogledov: 51; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (11,96 MB)

2.
Analiza reprezentacije enakosti spolov v risanki Čebelica Maja : magistrsko delo
Adriana Anžel, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava reprezentacijo enakosti spolov – ženskega in moškega glavnega lika v animirani risanki Čebelica Maja. Vzorec raziskave, ki je bil analiziran, je vključeval 78 epizod prve sezone omenjene risanke. Raziskovalni podatki so bili analizirani z metodo analize vsebine. Osredotočili smo se na zastopanost likov in na to, kako sta glavna lika, Maja in Vili, predstavljena glede na različne osebnostne, vedenjske in komunikacijske lastnosti ter izražanje osnovnih čustev. Zanimalo nas je, ali so upodobitve glavnih likov na omenjenih področjih spolno stereotipne in v kolikšni meri. Največje razlike med spoloma so se pojavile v zastopanosti likov, kjer so prevladovali moški liki, in v komunikacijskih lastnostih, kjer je po pogostosti verbalnega izražanja izstopal glavni ženski lik. Rezultati so pokazali, da oba lika zastopata spolno uravnoteženost, saj poudarjata, da lahko tako moški kot ženske izražajo širok spekter osebnostnih, vedenjskih in komunikacijskih lastnosti ter čustev. Vili je bolj pogosto izkazoval tipično žensko vedenje (pasivnost, strah, dvom vase) in bil prikazan na feminiziran način. Pri liku Maje pa smo pogosteje zabeležili bolj maskulinizirane lastnosti (aktivnost, pogum, izražanje mnenja), kar pomeni, da je pogosteje izkazovala tipično moško vedenje. Obenem je glavni moški lik ohranjal nekatere značilne moške lastnosti (žaljenje, hvaljenje), glavni ženski lik pa je ohranjal nekatere značilne ženske lastnosti (ljubeznivost, tolaženje), kar je pripomoglo k razlikovanju med spoloma. Kljub temu je bila enakost spolov v risanki nakazana.
Ključne besede: spolne vloge, spolni stereotipi, risanka Čebelica Maja, maskulinost in femininost
Objavljeno v DKUM: 12.08.2024; Ogledov: 67; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (5,22 MB)

3.
Do visual constructs in social science textbooks evince gender stereotypes and bias? : a case study from India
Suzana Košir, Radhika Lakshminarayanan, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: India presents a heterogeneous socio-economic ethos, rooted within structures of patriarchy and caste, rendering any transformation of traditional gender roles, increasingly challenging. Gender socialisation begins in childhood and is assimilated through schools. Students imbibe gender concepts through textbooks and classroom experiences, which either reinforce their social perceptions or influence them to critique inequalities and bias. Adopting a multi-pronged approach through feminist critical discourse analysis (FCDA) and content analysis, this research evaluates the images used in Indian school social science textbooks, for constructs of gender representation, structures, and stereotyping. The research reveals that gender structures depicted in textbooks foster patriarchy and gender bias. There is minimal effort to depict feminist activism and little scope to foster gender reflexivity and social debate, which only sustains stereotypical perceptions of gender roles within Indian society.
Ključne besede: gender stereotypes, gender socialisation, images in textbooks, gender bias, social sciences
Objavljeno v DKUM: 17.05.2024; Ogledov: 123; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,72 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Teachers’ impact on the implementation of human rights education in international Indian schools in Kuwait
Radhika Lakshminarayanan, Suzana Košir, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: With globalization, the establishment of private international schools has increased, particularly in nations with large migrant populations. These schools are affiliated to accreditation bodies from their respective country of origin for curriculum and assessment, although they may also be subject to certain norms within host countries. effectuates the official curriculum defined by the accrediting institution into the actual curriculum within the classroom. Although this reflects on all courses taught, it has wider implications in the effectiveness of Human rights education (HRE). This paper investigates key factors that determine the effective implementation of HRE by teachers in international schools, using the case study of Indian schools in Kuwait. By developing the 3I model (Introduction, Interpretation, and Implementation), the researchers determined the causative linkages in the structure and effectiveness of school curriculum for HRE, measured with exploratory factor analysis and structural equation modelling. The results indicate that human rights are not adequately addressed in the official curriculum and the teachcomprehension of human rights influences the application of HRE in the actual curriculum, which may present scope for bias and subjectivity.
Ključne besede: human rights, human rights education, international schools, Indian school curriculum, Kuwait
Objavljeno v DKUM: 12.04.2024; Ogledov: 265; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (10,41 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Spolno nadlegovanje v študentskih kampusih v Sloveniji : magistrsko delo
Lucija Pauko, 2024, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je bil raziskati spolno nadlegovanje v študentskih kampusih in se pri tem osredotočiti na pojav, razumevanje in posledice med študenti. V teoretičnem delu smo uporabili metodo deskripcije, kjer smo osvetlili začetke pojava spolnega nadlegovanja, različne opredelitve avtorjev, razširjenost in prijave ter zakonsko zaščito. Poglobljeno smo spoznali tudi organizacije za preprečevanje teh pojavov in se dotaknili negativnih posledic spolnega nadlegovanja. V empiričnem delu smo s spletno anketo raziskali pojavnost spolnega nadlegovanja med študenti v študentskih kampusih. Opazili smo, da ženske hitreje interpretirajo določena dejanja kot spolno nadlegovanje v primerjavi z moškimi. Pogosteje se spolno nadlegovanje pojavlja med študentkami. Večina študentov kot storilce prepoznava neznance moškega spola, ki so pogosto pod vplivom alkohola. Sram in strah sta najpogostejši posledici. Raziskava je tudi razkrila, da polovica študentov ne pozna zakonodaje o spolnem nadlegovanju, hkrati pa menijo, da kampusi in fakultete k preprečevanju prispevajo premalo. Študenti kažejo omejeno poznavanje organizacij in gibanj za preprečevanje spolnega nadlegovanja, kar poudarja potrebo po izboljšani ozaveščenosti. Raziskava je pristopila k tej nujni problematiki z namenom razumevanja globljih vzrokov, posledic ter oblik spolnega nadlegovanja. S poglobljeno analizo in empiričnimi študijami smo skušali osvetliti raznolikost in obseg tega problema. Naloga prispeva k literaturi in razpravam o spolnem nadlegovanju ter ponuja vpogled, ki lahko služi kot temelj za razvoj bolj učinkovitih strategij preprečevanja in obravnavanja te družbeno relevantne tematike.
Ključne besede: spolno nadlegovanje, študentski kampusi, študenti, spolno nasilje
Objavljeno v DKUM: 28.03.2024; Ogledov: 271; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

6.
Vloga in pomen prostega časa vojakinj v slovenski vojski : magistrsko delo
Mateja Bračič, 2024, magistrsko delo

Opis: Temeljni namen magistrskega dela je bil proučiti, kakšno vlogo in pomen imata prosti čas in njegovo preživljanje za vojakinje v Slovenski vojski. V ospredju naše raziskave je bilo raziskovanje žensk, ki so zaposlene v vojski, kako preživljajo svoj prosti čas, kdaj so se začele bolj množično vključevati in kakšne delovne naloge v povprečju pogosteje opravljajo v primerjavi z moškimi sodelavci. Raziskali smo, kako preživljajo svoj prosti čas in katere družbene vloge poleg vloge vojakinje še imajo v življenju. Predstavili smo vojaško institucijo in zgodovino vključevanja žensk vanjo. Z empirično raziskavo na vzorcu petih vojakinj iz Centra vojaških šol Maribor smo pridobili podatke s pomočjo polstrukturiranega intervjuja. Ugotovili smo, kako se kot vojakinje počutijo sprejete v Slovenski vojski, katera dela opravljajo, kako usklajujejo službene in družinske obveznosti, kaj jim pomeni prosti čas in kako ga preživljajo. Za vse udeleženke v intervjuju ima prosti čas velik pomen in ga cenijo. Preživljajo ga v krogu družine, izvajajo skupne aktivnosti in se ukvarjajo s športnimi dejavnostmi. Ugotovili smo, da se preživljanje prostega časa medi vojakinjami, ki so bile udeležene v intervjuju, razlikuje glede na njihov življenjski slog, partnersko razmerje in delovno mesto, ki ga zasedajo.
Ključne besede: vojakinje, vojska, prosti čas, družbena vloga, ženske
Objavljeno v DKUM: 21.03.2024; Ogledov: 257; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

7.
Prikazi nebinarnih spolov in spolne disforije v Netflixovi seriji Sex education : magistrsko delo
Saša Rojko, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se osredotočili na prikazovanje nebinarnih spolov in spolne disforije v Netflixovi seriji Sex Education. V teoretičnem delu smo opredelili temeljne koncepte in gibanja, ki so pomembna za razumevanje nebinarnih spolov in spolne disforije. Na podlagi raziskav smo raziskali razširjenost spolne disforije in nebinarnih spolov po svetu ter tako pridobili epidemiološki pregled pojavnosti. Proučili smo proces spremembe spola in se na podlagi literature seznanili s pravno ureditvijo spremembe spola v Sloveniji in Evropi. Osredotočili smo se tudi na predstavitev spolne disforije in nebinarnih spolov v medijih, predvsem na njihovo predstavitev na televiziji in na vpliv negativnih upodobitev. Iz tega smo izpeljali priporočila medijem za bolj inkluzivno prikazovanje nebinarnih spolov in spolne disforije. V empiričnem delu smo izvedli analizo prikazovanja nebinarnih spolov in spolne disforije v Netflixovi seriji Sex Education. Ugotovili smo, da so nebinarni spoli in spolna disforija kljub omejitvam predstavljeni realistično, medtem ko je transspolnost predstavljena pomanjkljivo. Med omejitvami izstopa dejstvo, da gre za izmišljeno serijo, katere temeljni cilj je gledanost, in ne predstavitev konstruktivnih informacij splošni javnosti. Izkazalo se je, da je kljub nekaterim pomanjkljivostim seriji Sex Education uspelo prikazati prednosti, slabosti, stiske in vsakodnevne konflikte, s katerimi se v življenju soočajo nebinarni spoli.
Ključne besede: spolna disforija, nebinarni spoli, transspolnost
Objavljeno v DKUM: 21.03.2024; Ogledov: 261; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

8.
Položaj žensk v državah islamskega sveta na primeru Kuvajta in Turčije : magistrsko delo
Tina Bobek, 2024, magistrsko delo

Opis: V nalogi smo obravnavali položaj in vlogo žensk v državah islamskega sveta. Osredotočili smo se na državi Kuvajt in Turčijo. Raziskovali smo položaj in vlogo žensk v državah islamskega sveta skozi posamezna zgodovinska obdobja. Zanimalo nas je, kako se je položaj žensk v islamskem svetu spreminjal, kakšen vpliv je na to imel pojav islama in kako se položaj ter vloga žensk v državah islamskega sveta kažeta danes. Uporabili smo kvalitativni metodi raziskovanja, in sicer polstrukturiran intervju in analizo zgodovinskih virov. Vloga in položaj žensk v državah islamskega sveta sta se skozi različna zgodovinska obdobja spreminjala. V preteklih zgodovinskih obdobjih so ženske v družbi imele pomembnejše vloge in položaje kot danes, nikoli niso uživale popolne svobode. V preteklih zgodovinskih obdobjih so ženske imele bolj aktivno vlogo v družbi. V določeni meri je na te spremembe vplival islam, v kombinaciji s kulturo. Kot pereča problematika za ženske se kažeta izključenost iz javnega življenja ter političnega odločanja. Udeleženke intervjujev kot problematično izpostavljajo vključitev žensk na trg dela in povečano nasilje nad ženskami v družbi. Intervjuvanke so mnenja, da je do največjih izboljšav prišlo na področju izobrazbe za ženske in njihove participacije v politiki. Kuvajtska družba se v primerjavi s turško kaže kot bolj strpna in naprednejša za ženske. Turška družba na drugi strani kaže znake nazadovanja za ženske, predvsem na področju politične participacije in udejstvovanja v javni sferi. V obeh državah ostajajo prisotne neenakosti med spoloma v družbi.
Ključne besede: islam, položaj žensk, Turčija, Kuvajt, intervju, neenakost, neenakost med spoloma, kultura, religija, islamske države, islamski svet, ženske
Objavljeno v DKUM: 21.03.2024; Ogledov: 345; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

9.
Percepcija hrvaških uporabnikov socialnih omrežij o spletnih vplivnežih glede na spol in spolne stereotipe : magistrsko delo
Ena Cilar, 2023, magistrsko delo

Opis: Na podlagi naraščajoče priljubljenosti digitalnih vplivnežev in močne prisotnosti spolnih stereotipov na Hrvaškem je namen magistrskega dela bil ugotoviti, v kolikšni meri in na kakšne načine se spolni stereotipi odražajo v kontekstu percepcije digitalnih vplivnežev med hrvaškimi uporabniki socialnih omrežij. Izvedli smo kvantitativno raziskavo, saj smo podatke zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika ter jih statistično obdelali in interpretirali v skladu s hipotezami in raziskovalnimi vprašanji. Čeprav se med respondenti lahko opazi postopen odmik od spolne stereotipizacije, zlasti med ženskami in nereligioznimi posamezniki, smo ugotovili, da se spolni stereotipi med respondenti še vedno zmerno ohranjajo ter pomembno vplivajo na njihovo dojemanje vplivnežev. Glavna ugotovitev je bila ta, da se spolni stereotipi odražajo tako v sledenju vplivnežem kot v dojemanju njihovih vsebin in priporočil, poleg tega pa je močnejše strinjanje s spolnimi stereotipi bilo povezano z bolj stereotipno percepcijo vplivnežev. Najbolj zaskrbljujoč izsledek raziskave je ta, da med mlajšimi posamezniki ni bil opazen močnejši odmik od spolnih stereotipov kot pri pripadnikih starejših generacij. Na podlagi rezultatov bi na Hrvaškem bilo smiselno spodbujati odpravo spolnih stereotipov že v vrtcih ter na vseh ravneh izobraževanja, poleg tega pa bi tudi vplivneži kot pomembni oblikovalci javnega mnenja lahko osvetlili podano problematiko v svojih vsebinah.
Ključne besede: spol, spolni stereotipi, usmerjenost po spolu, socialna omrežja, spletni vplivneži
Objavljeno v DKUM: 04.03.2024; Ogledov: 1796; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

10.
Medijska prezentacija spolov v slovenski politiki : magistrsko delo
Jerneja Potočnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Medijski prostor 21. stoletja še vedno izraža neenakosti, pri čemer izstopa medijska prezentacija žensk, ki se razlikuje od prezentacije moških ter smo se ji s primerjavo medijske prezentacije izbranih politikov in političark posvetili tudi v pričujoči raziskavi. V raziskavi smo z analizo vsebine člankov sedmih izbranih slovenskih spletnih medijev leta 2022 preučili prezentacijo dveh političark – Urške Klakočar Zupančič in Nataše Pirc Musar ter dveh politikov – Roberta Goloba in Anžeta Logarja. Z analizo vsebine v študiji primera smo tako ugotovili, da so izbrani mediji o preučevanih političarkah pisali redkeje kot o izbranih politikih; da so se izbrani mediji v zapisih pogosteje osredotočali na videz preučevanih političark kot na videz preučevanih politikov; da so izbrani mediji v zapisih skozi vlogo starša ter partnerja preučevani političarki prikazovali pogosteje kot preučevana politika; da so izbrani mediji v zapisih kot spolni objekt preučevani političarki predstavljali pogosteje kot preučevana politika ter da so izbrani mediji v zapisih pogosteje problematizirali izjave, vedenje ali odločitve preučevanih političark kot preučevanih politikov. Tako smo z analizo vsebine v študiji primera izpostavili pristranskost poročanja slovenskih medijev ter nakazali na pomen osveščanja tako bralcev kot novinarjev.
Ključne besede: spol, mediji, politika, študija primera, analiza vsebine
Objavljeno v DKUM: 07.09.2023; Ogledov: 630; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici