1. Zaključno poročilo o rezultatih ciljnega raziskovalnega projekta št. V2-1740 razvoj inovativnega železniškega pragu : obdobje financiranja projekta: od 1.4.2018 do 31.3.2021Mojmir Uranjek, Iztok Peruš, Stanislav Lenart, Andrej Štrukelj, Stanislav Božičnik, Andrej Ivanič, Matjaž Skrinar, Denis Imamović, 2021, končno poročilo o rezultatih raziskav Ključne besede: železniški promet, železniški pragovi, tirnice, konstrukcije Objavljeno v DKUM: 12.10.2021; Ogledov: 1234; Prenosov: 50 Celotno besedilo (728,43 KB) |
2. Transportna ekonomijaStanislav Božičnik, 2020, univerzitetni, visokošolski ali višješolski učbenik z recenzijo Opis: Na osnovi definicije prometa, transporta in ekonomije pojasnimo pomen transportne ekonomije. Nekatere ključne makro ekonomske kategorije pojasnimo skozi različne nivoje proučevanja ekonomskih fenomenov, transport kot sistem pa predstavimo v luči različnih ekonomsko-političnih sistemskih zornih kotov. Sledi predstavitev trga in tržnega mehanizma kot osnove za razumevanje na trgu temelječih ekonomskih mehanizmov in pojavov. Predstavljena so osnovna analitska orodja potrebna za oceno konkurenčnih prednosti podjetja in za izbor tržnih strategij. Sledi predstavitev osnov trženja. Samo poznavanje trga, tržnih razmer in tržnih možnosti ne zadošča. Zelo pomembno je tudi poznavanje: vrst, strukture in dinamike stroškov podjetja, točke pokritja, metod kalkuliranja in amortiziranja ter poznavanje metod oblikovanja prodajnih cen podjetja. Vodstvo podjetja mora poznati, obvladovati in usklajevati obe področji: trg (trženje) in ekonomiko podjetja, da lahko trajno in uspešno vodi podjetje. Za pravilne poslovne odločitve predstavljamo tudi izbor najbolj primernih metod za oceno investicijskih projektov. Vsa znanja iz področja ekonomike, trga in trženja združimo v poslovnem načrtu, katerega bistvo predstavimo. S teorijo in prakso vrednotenja eksternih stroškov transporta in na tržnem mehanizmu temelječih instrumentih za uravnavanja transporta učbenik zaključimo. Ključne besede: transport, ekonomija, mikroekonomija, trženje, investicije, eksterni stroški transporta, kalkulacija stroškov, ekonomika podjetja, učbeniki Objavljeno v DKUM: 31.01.2020; Ogledov: 2134; Prenosov: 264 Povezava na datoteko Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Review of policy level for rural and peripheral areas, including legal framework : D.T1.1.3Katja Hanžič, Stanislav Božičnik, Tomislav Letnik, Maršenka Marksel, Nina Pavletič, Metka Dernovšek, Marco Amadori, Giuseppe Liguori, Giorgio Fiorillo, Alicja Pawłowska, Karolina Marszałkowska, Valerie Batiajew, Roman Klementschitz, Oliver Roider, Gabriela Lněničková, Ivana Poláková, Balázs Fejes, Tamás Halmos, Gábor Zemkó, 2019, končno poročilo o rezultatih raziskav Ključne besede: transport system, freight transport, logistics Objavljeno v DKUM: 12.12.2019; Ogledov: 1053; Prenosov: 138 Celotno besedilo (1,84 MB) |
4. Methodology for stakeholders involvement and creation of Local Mobility Forum (LMF) : D.T1.2.4Katja Hanžič, Stanislav Božičnik, Tomislav Letnik, Maršenka Marksel, Nina Pavletič, Metka Dernovšek, 2019, končno poročilo o rezultatih raziskav Ključne besede: transport system, freight transport, logistics Objavljeno v DKUM: 12.12.2019; Ogledov: 1222; Prenosov: 166 Celotno besedilo (2,61 MB) |
5. Analiza računalniških orodij za načrtovanje in optimizacijo transportnih potiMatjaž Majcen, 2019, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga obravnava analizo programov in orodij za načrtovanje transportnih poti. Prikazana so teoretična spoznanja na področju transporta, logistike in logističnih trendov. Predstavljeni so različni tipi problema usmerjanja vozil in osnovni pojmi teorije grafov, ki je vodila do nastanka algoritmov in programov za optimizacijo. Izvedena je analiza komercialnih in prosto dostopnih programov. Uporabo najprimernejšega orodja smo preverili na realnem primeru dostave kosil v Domu Danice Vogrinec Maribor in izvedli optimizacijo. Simulirali smo različne scenarije in prikazali potencialno zmanjšanje opravljenih poti in prihranke, ki bi nastopili z novo razporeditvijo voznega parka. Ključne besede: transport, optimizacija poti, teorija grafov, računalniška orodja, simulacije, dostava hrane Objavljeno v DKUM: 16.09.2019; Ogledov: 1481; Prenosov: 208 Celotno besedilo (5,68 MB) |
6. Optimizacija dostavnih mest in poti v urbanih območjih na osnovi manhattanske metrike in mehke logikeTomislav Letnik, 2019, doktorska disertacija Opis: V disertaciji rešujemo problem statistično optimalnega števila in lokacij dostavnih mest ter optimalnega vodenja tovornih vozil v procesu mestne dostave.
Za iskanje optimalnega števila in pozicij dostavnih mest v doktorski nalogi razvijemo večparametrični model idealiziranega mesta. Model obravnava urbano območje velikosti 1 km2 in temelji na metodi vzorčenja latinske hiperkocke za razporeditev strank vzdolž izbrane ortogonalne prometne mreže. Določanje statistično najprimernejših lokacij dostavnih mest temelji na algoritmu mehkega grozdenja c-sredin. Parametrične analize so pokazale statistično značilne geometrijske vzorce optimalnih dostavnih mest. Izkazalo se je, da so identificirani vzorci robustni glede gostote strank in gostote prometne mreže. Problem določanja dostavnih mest je intimno povezan s problemom pokritja. Obravnavan je pomemben mejni primer pokritja mreže z dokazom optimalnosti pokrivnega števila. V disertaciji je podana tudi optimalna konstrukcija limitnega primera na poljubni pravokotni mreži.
Model določanja števila in lokacij dostavnih mest je nadgrajen s funkcijo optimalnega vodenja tovornih vozil. Ključna predpostavka modela so štiri vstopno/izstopna vrata v mesto ter pri vsakem obisku mesta največ trojna dostava iz dostavnih mest (t.j. trem različnim strankam). Glede izbire dostavnega mesta sta bila uporabljena dva principa, ki temeljita na rezultatu algoritma mehkega grozdenja c-sredin: (i) trdi – vedno se izbere dostavno mesto, ki je najbližje stranki, (ii) mehki –omogoča tudi izbiro dostavnih mest z nižjimi pripadnostnimi vrednostmi. Problem določitve optimalne transportne poti je rešen s pomočjo nabora izvirnih celoštevilskih linearnih programov.
Rezultati simulacij za trojno dostavo kažejo, da skupne razdalje prevoženih poti niso značilno odvisne od števila potencialnih dostavnih mest, jih je pa mogoče pomembno zmanjšati z mehkih pristopom, vendar na račun daljših prehojenih razdalj. Izkaže se, da je najbolje uporabiti mehki pristop pri relativno velikem številu potencialnih dostavnih mest.
Model je bil prilagojen tudi za reševanje konkretnega praktičnega problema na primeru mesta Lucca, v Italiji. Za obravnavano mesto smo izdelali usmerjen graf prometnega omrežja, potencialne lokacije dostavnih mest so bile določene na osnovi dostopnosti in prostorskih možnosti. Za generiranje povpraševanja po dostavah je bil razvit simulator, uvedena je bila tudi procedura rezerviranja dostavnih mest in simulacija čakalne vrste vozil zunaj mesta v primeru omejene kapacitete in zasedenosti dostavnih mest. Izračunani so bili časovni in energijski prihranki.
S ciljem realizacije predlaganih rešitev je v nalogi predstavljen tudi koncept informacijskega sistema, ki temelji na uporabi mobilnih naprav in omogoča vodenje dostavnega vozila in s tem upravljanje procesa dostav v realnem času. Na koncu doktorske naloge so podane ključne ugotovitve in predlagani koraki za nadaljnje raziskovanje. Ključne besede: cestni transport, mestno središče, dostava tovora, dostavno mesto, vodenje vozila, določanje lokacije, optimizacija, modeliranje, mehka logika Objavljeno v DKUM: 05.03.2019; Ogledov: 2548; Prenosov: 233 Celotno besedilo (8,83 MB) |
7. |
8. IKT sistem za optimizacijo dostav in tovornega prometa Dravinjske doline : končno poročilo o izvedbi projektaMatej Mencinger, Aljaž Soderžnik, Mitja Garmut, Luka Sreš, Jan Jelenc, Manca Fale, Domen Mlinarič, Sara Grad, Ines Štampar, Jure Kukovič, 2018, končno poročilo o rezultatih raziskav Ključne besede: tovorni transport, tovorni tokovi, prevoz blaga, optimiranje transportnih tokov Objavljeno v DKUM: 01.10.2018; Ogledov: 1651; Prenosov: 107 Celotno besedilo (3,01 MB) |
9. IKT sistem za optimizacijo dostav in tovornega prometa Dravinjske doline : končno poročilo o izvedbi projektaMatej Mencinger, Aljaž Soderžnik, Mitja Garmut, Luka Sreš, Jan Jelenc, Manca Fale, Domen Mlinarič, Sara Grad, Ines Štampar, Jure Kukovič, 2018, končno poročilo o rezultatih raziskav Ključne besede: tovorni transport, tovorni tokovi, prevoz blaga, optimiranje transportnih tokov Objavljeno v DKUM: 01.10.2018; Ogledov: 1088; Prenosov: 0 |
10. Dostave TDD - Organiziranje in optimiranje dostav tovora na območju Dravinjske doline : končno poročilo o izvedbi projektaUrška Červan, Vivien Lorenčič, Matic Bogolin, Sanja Plantak, Magdalena Sovič, Gašper Vogrin, Robert Koletnik, Larisa Vidrač, Tina Šklebek, Alex Želj, 2017, končno poročilo o rezultatih raziskav Ključne besede: tovorni transport, tovorni tokovi, prevoz blaga, optimiranje transportnih tokov Objavljeno v DKUM: 18.10.2017; Ogledov: 1774; Prenosov: 174 Celotno besedilo (7,18 MB) |