| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 38
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
LOGOTIP, PLAKAT IN LETAK KOT OBLIKE VIZUALNIH SPOROČIL - GLEDALIŠKA PROCUKCIJA GUSTAF TEATER
Staša Slapnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Vidna sporočila vključujejo grafično oblikovanje kot najbolj tradicionalno stroko, vse načine vizualnega komuniciranja, od vizualnih umetnosti do porabniških, tržnih komunikacij, posredovanih s klasičnimi in sodobnimi elektronskimi mediji. Grafično oblikovanje je oblikovanje vizualnih likov, simbolov in drugih nosilcev sporočil. Pripada osnovnemu umetniškemu oblikovanju tiskanih del: knjižnih ovitkov, brošur, oglasov v tiskanih medijih, časopisov, revij, embalaže, emblemov, blagovnih znamk, ilustracij, plakatov, celostne grafične podobe za podjetja itn. V diplomskem delu je predstavljeno oblikovanje logotipa, plakata in letaka za gledališče Gustaf Teater, in sicer od ideje in snovanja do oblikovanja oziroma izvedbe. Obravnavane teme nakazujejo pregled oblik vizualnih sporočil, še posebno znaka in plakata, njihovo oblikovalsko zasnovo, tehnologijo oblikovanja in kratek pregled slovenskega grafičnega oblikovanja v obdobju 60 do 90-ih let 20. stoletja.
Ključne besede: Industrijsko oblikovanje, grafično oblikovanje, plakat, gledališki plakat, znak.
Objavljeno: 07.07.2009; Ogledov: 3360; Prenosov: 443
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

3.
Razvoj energetike v Češki republiki po letu 1989
Staša Bornekar, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisan razvoj energetike od začetkov procesov gospodarskega prestrukturiranja ter primerjava podatkov o proizvodnji in porabi energije s Slovenijo in EU 27. Za doseganje višjega življenjskega standarda so na Češkem po letu 1989 potrebovali stabilno gospodarsko rast. Za doseganje rasti se je moralo gospodarstvo prestrukturirati. Zmanjšal se je delež industrijske proizvodnje v sekundarnem sektorju in povišal se je delež storitvenega sektorja. Za uspešno tranzicijo gospodarstva je bilo nujno prestrukturirati tudi energetski sektor, da bi na proizvodno enoto porabili manj energije ter tako produktom zagotovili ugodnejše proizvodne stroške. Pomemben dejavnik v spreminjanju energetike je bila njena privatizacija. Privatizacija energetskih podjetij je omogočila lažje uvajanje tehnoloških novosti v proizvodnjo energije. Posodobljena tehnologija proizvodnje energije ter zmanjšanje uporabe premoga sta pripomogli k večji konkurenčnosti energetskega sektorja. Povišana konkurenčnost energetskih podjetij je omogočila njihovo lažje poslovanje na liberaliziranemu trgu. V energetiki se je spremenila struktura proizvodnje energije. Zmanjšali so delež energije iz premoga, toda kljub zmanjšanju deleža ima premog še danes poglavitni pomen v energetskem gospodarstvu Češke republike. Po letu 2003 so povečali tudi delež energije iz jedrskih elektrarn. Uporaba fosilnih goriv se je z leti od začetka tranzicije zmanjševala, vendar ohranjala dominantni pomen za zagotavljanje oskrbe z energijo. Porast porabe primarnih virov energije je opazen v prometu. Uvedba ukrepov za zmanjšanje količine energije iz premoga je pripomogla tudi k zmanjšanju onesnaževanja okolja. Izkoriščanje naravnih možnosti pridobivanja lokalne energije je v okolju pustilo trajen pečat. V Češki republiki so se sočasno z gospodarskim napredkom začeli intenzivneje zavedati pomena varovanja okolja. Termoelektrarne in industrija z zastarelo tehnologijo so s svojimi izpusti močno onesnažili okolje. Da bi energetika Češke republike ustvarjala višjo dodano vrednost in zaradi mednarodnih zahtev varovala okolje, so začeli po letu 1989 bolj vzpodbujati rabo obnovljivih virov energije. V Češki republiki so pogoji za izkoriščanje obnovljivih virov energije precej omejeni. Hidropotencial vodotokov na Češkem je v največji meri že izkoriščen. Ena izmed dosegljivih poti za doseganje povečevanja deleža energije, pridobljene iz obnovljivih virov, je razvoj uporabe biomase. Po uporabi obnovljivih virov Češka republika v primerjavi s Slovenijo, še vedno pridobiva manjši delež energije iz obnovljivih virov energije.
Ključne besede: tranzicija, fosilna goriva, jedrska energija, onesnaževanje, obnovljivi viri energije, učinkovita raba energije
Objavljeno: 23.12.2009; Ogledov: 1677; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (2,63 MB)

4.
IZZIVI MEDKULTURNE KOMUNIKACIJE V MULTIKULTURNI ORGANIZACIJI
Staša Stražišar, 2009, diplomsko delo

Opis: V nalogi so predstavljeni področje in izzivi medkulturnega komuniciranja v multikulturnih okoljih. Namen diplomske naloge je predstaviti sporazumevanje med ljudmi z različnimi kulturnimi ozadji s poudarkom na vplivu kulture na komuniciranje med zaposlenimi znotraj multikulturne organizacije. Delo naj bi vsaj delno prispevalo k boljšemu razumevanju težav, ki nastajajo pri komunikaciji zaradi kulturnih razlik, manjšemu odporu do ljudi, ki so drugačni, ter predvsem k uspešni komunikaciji med zaposlenimi, ki pripadajo različnim kulturam. Ugotovitve opravljene raziskave kažejo, da se že z malo poznavanja in razumevanja različnih kultur, zavedanja lastne kulture in predvsem s pozitivno naravnanostjo vseh sodelujočih lahko bistveno izboljšajo rezultat medkulturnih srečanj in uspešnost medsebojnega sodelovanja v multikulturnih relacijah.
Ključne besede: medkulturna komunikacija, kultura, multikulturnost, multikulturne organizacije, raznolikost, upravljanje medkulturne raznolikosti
Objavljeno: 16.11.2009; Ogledov: 11134; Prenosov: 366
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

5.
Predstavitev optimalnih strategij za upravljanje zalog na primeru trgovske organizacije : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Logistika sistemov
Staša Györköš, 2009, diplomsko delo

Ključne besede: optimizacija, optimalno upravljanje zalog, metoda najmanjših kvadratov, stohastični modeli, zvezno pregledovanja stanja zalog
Objavljeno: 20.01.2010; Ogledov: 2236; Prenosov: 303 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (3,07 MB)

6.
Predstavitev novega pristopa k načrtovanju zveznega modela za optimalno upravljanje zalog pri stohastičnem povpraševanju
Staša Györköš, 2011, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava predstavitev in razvoj nekaterih pomembnih optimalnih strategij za upravljanje zalog na primeru realne trgovske organizacije. Izbrane strategije optimalnega upravljanja zalog načrtujemo na osnovi ustreznih matematičnih modelov za primer upravljanja zalog. Problematika se nagiba predvsem k stohastičnemu upravljanju zalog, pri čemer je povpraševanje naključnega značaja, saj problematika zajema realno trgovsko organizacijo. V magistrskem delu se osredotočamo na razvoj novih pristopov k načrtovanju stohastičnega modela pri zveznem pregledovanju stanja zalog, tako imenovanem (Q,s) model, za nekatere izbrane artikle iz asortimana podjetja. Za razvoj stohastičnega (Q,s) modela so še posebej pomembni kronološki podatki hitrosti praznjenja in polnjenja zalog v obravnavanem skladišču. Magistrsko delo se začne s kratkim pregledom obstoječega stanja v podjetju ter opisom osnovnega (Q,s) modela. Omenjeni model je pozneje nadgrajen pri razvoju novega pristopa k načrtovanju stohastičnega modela zveznega pregledovanja stanja zalog. V prvem delu magistrskega dela je predstavljen osnovni klasični pristop modeliranja z uporabo linearne funkcije za aproksimacijo povprečne vrednosti stanja zalog v določenem časovnem intervalu, ki vodi do razvoja klasičnega zveznega (Q,s) modela za optimalno upravljanje zalog. Nato je opisana strategija novega pristopa za načrtovanje modela pri zveznem pregledovanju stanja zalog, ki pa je razvita na nekoliko drugačnih principih od tistih, kot osnovni klasični (Q,s) model. Za povprečno vrednost stanja zalog je namreč uporabljen pristop z aproksimacijo na osnovi eksponentne funkcije, pri čemer smo opazovali in proučevali njeno ukrivljenost in vpliv na stroškovno funkcijo. Razvoj novega pristopa (Q,s) modela je glavni doprinos magistrske naloge. Pri tem smo z modifikacijami pri modeliranju izpeljali stohastični (Q,s) model, ki daje nekoliko boljše rezultate (nižjo stroškovno funkcijo) kot klasični modelarski pristopi v obstoječi literaturi (npr. linearna oblika aproksimacije povprečne vrednosti stanja zalog). Dobljene rezultate na osnovi novega modelarskega pristopa smo primerjali z rezultati osnovnega klasičnega pristopa zveznega (Q,s) modela. Tako smo dobili izračunane optimalne atribute (Q,s) pristopov, in sicer optimalno naročilno količino in optimalno signalno zalogo. Izračunane optimalne atribute smo uporabili v skupni stroškovni funkciji upravljanja zalog, na podlagi katere smo opredelili kvaliteto in kvantiteto dobljenih rezultatov. Z novim pristopom modeliranja (Q,s) modela želimo stroškovno funkcijo glede na klasični model še dodatno zmanjšati, saj je optimizacija upravljanja zalog izredno pomembna v vsakem podjetju.
Ključne besede: optimizacija, optimalno upravljanje zalog, stohastični modeli, stohastični model pri zveznem pregledovanju stanja zalog, (Q, s) model, načrtovanje modela.
Objavljeno: 16.10.2011; Ogledov: 1835; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

7.
8.
Problem organizacije transportnega procesa pri podjetju Numeno d.o.o. : diplomsko delo
Staša Turk, 2010, diplomsko delo

Opis: V podjetju Numeno d. o. o. smo se odločili za distribucijo sušilcev in razkuževalcev za čevlje. Menimo, da so tržno zanimivi proizvodi. Izdelek je proizveden v Honkongu, zato je bilo potrebno organizirati transport od Honkonga do našega skladišča v Šentjurju, kar lahko predstavlja velike stroške, če je transport slabo organiziran, če so aktivnosti pri načrtovanju transportnega procesa slabo načrtovane in zaradi tega tudi slabo izvedene. Zaradi kompleksnosti teh aktivnosti pri organizaciji transportnega procesa smo se odločili za sodelovanje s špedicijsko službo. Izbira špediterja je potekala s primerjavo nastalih stroškov za storitve, ki bi jih posamezni špediter opravil za podjetje Numeno d. o. o. v zvezi s transportom sušilcev za čevlje. Primerjali smo stroške špedicijskih storitev naslednjih podjetij: Intereuropa d. d. in Fersped d. d., ki bi organizirala celoten transportni proces od pristanišča Guangzou do našega podjetja v Šentjurju ter Shenzen Lucky Logistic, ki bi organizirali samo ladijski prevoz, v Luki Koper pa bi ga prevzelo špedicijsko podjetje Kuehne & Nagel.
Ključne besede: transport, organizacija, logistika, špedicija, uvoz
Objavljeno: 03.09.2010; Ogledov: 1950; Prenosov: 176
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

9.
ŠOLA IN OTROKOVA PRAVICA POVEDATI SVOJE MNENJE
Staša Račnik, 2010, diplomsko delo

Opis: Otrokom pripadajo temeljne človekove pravice in svoboščine, v skladu z njihovo starostjo in zrelostjo. Te so opredeljene v številnih mednarodnopravnih aktih, med katerimi so najpomembnejši v diplomskem delu tudi omenjeni. Otrokom pripada posebno varstvo in skrb, zato jim pripadajo tudi posebne pravice, opredeljene v Konvenciji ZN o otrokovih pravicah, Evropski konvenciji o uresničevanju otrokovih pravic in v drugih aktih. V diplomskem delu so omenjeni tudi Ustava RS, zakoni, ki dajejo otroku pravico, da pove svoje mnenje in relevantni predpisi s področja šolstva. Prav tako je na kratko opisana tudi svoboda izražanja. Za boljše razumevanje področja otrokovih pravic je potrebno najprej opredeliti pojem otroka, razložiti njegov prehod od objekta pravic k subjektu, ter opisati njegove pravice. Otrokom so pravice zagotovljene tudi na področju izobraževanja. Najpomembnejša je že sama pravica do izobraževanja. Države, ki spoštujejo človekove pravice, morajo namreč zagotavljati pogoje za izobrazbo svojih državljanov. V šoli imajo otroci tudi pravico do varnosti, svobode izražanja, vesti, zasebnosti, družinskega življenja ter zbiranja in združevanja. Pomembno je, da ima otrok možnost sodelovati v vseh postopkih v zvezi z njim in da lahko izrazi svoje mnenje. Pravica do izražanja mnenj se v šoli uresničuje na različne načine. V nekaterih primerih otrokove pravice uveljavljajo starši, v drugih pa otroci sami. Ta pravica se različno uresničuje v osnovnem in v srednjem izobraževanju, saj imajo v slednjem otroci več možnosti, da sami poskrbijo za svoje pravice. Pri tem pa se postavlja vprašanje, če je v šoli ta pravica res dovolj uresničena in s tem zagotovljena največja korist otroka.
Ključne besede: Človekove pravice, otrokove pravice, svoboda izražanja, otrok, vzgoja in izobraževanje, šola, pravica povedati svoje mnenje, pravice in dolžnosti učencev.
Objavljeno: 29.09.2010; Ogledov: 6032; Prenosov: 375
.pdf Celotno besedilo (530,45 KB)

10.
TRŽNO KOMUNICIRANJE V TRGOVINI NA DROBNO
Staša Kovač, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Tržno komuniciranje je skupek dejavnosti, ki jih podjetja uporabljajo za komuniciranje z obstoječimi in potencialnimi kupci. Tržno komuniciranje sestavljajo oglaševanje, neposredno trženje, osebna prodaja, pospeševanje prodaje ter odnosi z javnostmi, podjetja pa se odločijo ali bodo za doseganje tržnih ciljev in strategij uporabljala eno ali več komunikacijskih orodij oziroma instrumentov. Vsa ostrejša konkurenca, ki se pojavlja na tržišču, sili podjetja, da se za uspešnost poslovanja ne odločajo samo o izdelku, ceni in prodajnih poteh, temveč tudi o pravilni izbiri tržnega komuniciranja. Vloga tržnega komuniciranja danes za podjetja predstavlja pomembno vodilo za uspešnost in postaja za podjetja prava nujnost. Za doseganje dobrih poslovnih rezultatov mora prevladati usmerjenost h kupcem in uporabnikom ter zadovoljevanju njihovih potreb in želja. Pogoj za takšno usmerjenost pa je dobro tržno komuniciranje oziroma instrumenti tržnega komuniciranja, ki so ključnega pomena, saj pomagajo vzpostaviti pristnejši stik med kupci in prodajalci. Ob optimalnem izboru orodij komuniciranja lahko podjetje doseže učinkovito trženjsko komunikacijo, s katero predstavlja svoje izdelke, storitve, znamko in podjetje. V diplomskem seminarju smo predstavili tržno komuniciranje v trgovini na drobno. Diplomski seminar smo razdelili na dva dela in sicer na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo s pomočjo domače in tuje literature opredelili različne poglede in mnenja avtorjev ter prišli do spoznanj in ugotovitev tržnega komuniciranja v trgovini na drobno. Medtem ko so v praktičnem delu z pomočjo pridobljenih znanj in teoretičnih opredelitev predstavili tržno komuniciranje v Skupini Mercator. Tržno komuniciranje v Mercatorju smo predstavili z instrumenti tržnega komuniciranja in sicer z instrumenti, ki jih v podjetju največ uporabljajo; to so oglaševanje, pospeševanje prodaje ter odnosi z javnostmi.
Ključne besede: Ključne besede: komuniciranje, tržno komuniciranje, instrumenti tržnega komuniciranja, oglaševanje, pospeševanje prodaje, odnosi z javnostmi, neposredno trženje, osebna prodaja, trgovina na drobno
Objavljeno: 22.12.2010; Ogledov: 3524; Prenosov: 517
.pdf Celotno besedilo (924,27 KB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici