1.
Kako učenci razrednega pouka razumejo pojav zvezdni utrinekSonja Tamše, 2017, magistrsko delo
Opis: Namen magistrska dela je raziskati, kako učenci prekmurskih šol v prvem in drugem vzgojno izobraževalnem obdobju razumejo pojem zvezdni utrinek oziroma meteor. Meteorji so eni izmed najzanimivejših pojavov, ki jih lahko opazujemo na nebu samo s prostim očesom, kar lahko deluje tudi zelo motivacijsko. Naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. V prvem delu so predstavljeni: sončni sistem, utrinki oz. meteorji ter razvitost astronomije v prekmurski regiji. V empiričnem delu je predstavljena metodologija dela ter rezultati in analiza anketnega vprašalnika, kjer nas je zanimalo, kakšno vlogo imajo leta pri opazovanju neba ter ali obstajajo razlike med poznavanjem pojma pri starejših in mlajših učencih, med učenci z boljšim učnim uspehom ter med učenci, ki so vključeni v astronomske krožke. Predstavljeni bodo tudi podatki, kje so učenci pridobili informacije o utrinkih, ter ali jih omenjena tema sploh zanima. Rezultati so pokazali, da starost ne predstavlja ključne vloge pri razumevanju pojava, je pa zanimanje tisto, ki močno pripomore k boljšemu razumevanju, saj so učenci, ki so izkazali zanimanje za utrinke ali pa so člani astronomskega krožka, pravilneje odgovarjali na zastavljena vprašanja.
Ključne besede: Meteor, opazovanje meteorjev, astronomija, poznavanje pojma, razredni pouk
Objavljeno v DKUM: 03.04.2017; Ogledov: 1097; Prenosov: 188
Celotno besedilo (2,28 MB)