1. Gender differences in work satisfaction, work engagement and work efficiency of employees during the COVID-19 pandemic : the case in SloveniaMaja Rožman, Simona Sternad Zabukovšek, Samo Bobek, Polona Tominc, 2021, izvirni znanstveni članek Opis: The COVID-19 pandemic and the resultant lockdown has caused massive economic disruption, leading businesses to make a rapid transition and take a new approach to business strategy. Therefore, the aim of the paper is to examine if there are statistically significant gender differences in work satisfaction, work engagement, and work efficiency among employees who work from home during the COVID-19 pandemic. Further, the paper aims to identify the importance of individual dimensions of work satisfaction, work engagement, and work efficiency, and gender differences perspective. The research is based on a survey of 785 employees in Slovenian companies. The factor analysis and the t-test for two independent samples were used to test the research hypotheses. Findings: The results show significant gender differences in work satisfaction, work engagement, and work efficiency among employees who work from home during the COVID-19 pandemic. The paper provides change management insights and recommendations to assist companies in minimizing the negative impact of the COVID-19 pandemic on their employees. Ključne besede: work satisfaction, work engagement, work efficiency, employees, COVID-19 Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11 Celotno besedilo (308,77 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Pomen igrifikacije v procesu e-izobraževanjaMiha Antolinc, 2024, magistrsko delo Opis: Živimo v času nenehnega in eksponentno hitrega razvoja tehnologij. Pri tem nenehno iščemo nove načine, kako to tehnologijo čim bolj učinkovito izkoristiti. Vedno več podatkov in procesov spreminjamo v digitalno obliko, ter jih premikamo v virtualno okolje. Proces digitalizacije je postal zelo priljubljen in aktualen tudi na področju izobraževanja, v obliki e-izobraževanja. Ob poudarku na digitalizaciji procesov se v zadnjih letih vedno bolj pojavlja tudi trend igrifikacije, ki s časom postaja vedno bolj aktualen. Med drugim se je postopek igrifikacije procesov razširil tudi na področje e-izobraževanja. Pomen prav tega smo raziskovali v našem magistrskem delu.
Magistrsko delo smo začeli z raziskovanjem pojma igrifikacije. Pregledali smo različne opredelitve avtorjev, razvoj, izvor koncepta in začetek uporabljanja pojma igrifikacije. Temeljito smo se poglobili v posamezne elemente, mehanizme in dinamike igrifikacije ter ugotovili njihov pomen. Utemeljili smo tudi glavne namene igrifikacije ter izpostavili povezane kritike in težave. Zatem smo se lotili raziskovanja področja e-izobraževanja. Začeli smo z opredelitvijo pojma in pogledom v njegov razvoj skozi čas. Sledilo je spoznavanje različnih oblik e-izobraževanja in večstopenjskega procesa razvoja e-izobraževalnega programa. Bolj podrobno smo si pogledali tudi sisteme za upravljanje učenja (LMS). V naslednjem koraku smo obe področji združili, ter analizirali igrifikacijo v e-izobraževalnem okolju. Tukaj smo spoznali postopek implementacije, pomen razumevanja različnih tipov učencev ter njihovo povezavo do določenih elementov igrifikacije. Spoznali smo nekaj že obstoječih igrifikacijskih tehnologij v e-izobraževalnem programu, ter izpostavili prednosti in slabosti igrifikacije v e-izobraževanju. Vso teorijo smo nato podprli s podrobno analizo primera, v obliki aplikacije za učenje tujih jezikov Duolingo.
V drugem delu naloge smo pridobljeno teoretično znanje uporabili na praktičnem primeru. Pripravili smo idejo in plan za primer igrifikacije procesa domačih nalog v e-izobraževalnem okolju. Najprej smo določili učno vsebino, formirali učne aktivnosti ter pripravili druge potrebne analize. Poglobili smo se v načrtovanje posameznih igrifikacijskih elementov in te smiselno med seboj povezali. Opisali smo načrtovane sisteme personalizacije in razložili vlogo učitelja v procesu. Na koncu smo pripravili še vizualizacijsko gradivo načrtovane aplikacije in z njim ponazorili opisane primere. Ključne besede: igrifikacija, elementi igrifikacije, e-izobraževanje, tipi učencev, domače naloge Objavljeno v DKUM: 04.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 10 Celotno besedilo (3,44 MB) |
3. Primerjalna analiza prodajnega modula v Microsoft Dynamics 365 Business Central in OdooMaja Petek, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo raziskali in primerjali prodajne module dveh priljubljenih ERP rešitev: Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo. Osredotočili smo se na analizo funkcionalnosti, arhitekture in procesov, ki jih ti sistemi nudijo za podporo prodajnim procesom v podjetjih. V nalogi smo ugotovili, da oba sistema učinkovito podpirata ključne korake prodajnega procesa, vključno z ustvarjanjem prodajnih ponudb, naročil in izstavitvijo računov, vendar se razlikujeta po načinu izvedbe teh procesov in funkcionalnostih. Odoo izstopa z večjo fleksibilnostjo pri prilagoditvi sistemskih rešitev, saj omogoča dostop do izvorne kode, medtem ko Microsoft Dynamics 365 Business Central ponuja globoko integracijo z Microsoftovim ekosistemom. Na podlagi raziskave smo potrdili, da kljub različnim arhitekturam oba sistema nudita podobne funkcionalnosti, vendar jih implementirata na različne načine. Analiza je pokazala, da bi bilo smiselno dodatno raziskati dolgoročne koristi in prilagoditve sistema glede na industrijske panoge. Ključne besede: ERP rešitev, prodajni modul, Microsoft Business Central, Odoo, primerjava. Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11 Celotno besedilo (3,66 MB) |
4. Uvedba digitalne transformacije na primeru srednje velike kmetijeEva Vaukan, 2024, diplomsko delo Opis: V tej diplomski nalogi se bomo osredotočili na digitalno transformacijo in ERP rešitve ter njihov vpliv na kmetijstvo. Naš cilj je raziskati, kako digitalna transformacija spreminja poslovne procese, izboljšuje učinkovitost in odpira nove poslovne priložnosti. Razumevanje teh sprememb je ključno, saj se z njimi srečujemo v vseh panogah, vključno s kmetijstvom, ki je zaradi specifičnih potreb in izzivov pogosto spregledano.
Najprej bomo pojasnili, kaj digitalna transformacija pomeni in kako se je razvijala skozi čas. Proučili bomo ključne elemente digitalne transformacije, kot so umetna inteligenca, big data, internet stvari in blockchain, ter tehnologije, ki so bistvene za ta proces. Prav tako bomo analizirali pozitivne učinke digitalne transformacije, kot so povečana produktivnost, inovativnost in konkurenčnost podjetij, ter izpostavili tudi izzive, ki jih ta proces prinaša, kot so vprašanja varnosti in etike.
V nadaljevanju se bomo posvetili ERP (Enterprise Resource Planning) rešitvam, ki podjetjem omogočajo učinkovito upravljanje virov in integracijo različnih poslovnih procesov. Predstavili bomo glavne značilnosti in različne kategorije ERP rešitev, tehnološko arhitekturo ter ključne funkcionalnosti, ki jih te rešitve ponujajo. Poleg tega bomo raziskali trende v razvoju ERP rešitev, glavne ponudnike na trgu in postopke izbire ter uvedbe teh sistemov. Posebno pozornost bomo namenili tudi analizi pozitivnih in negativnih vplivov ERP rešitev na poslovanje podjetij.
Osredotočili se bomo tudi na vertikalne ERP rešitve, prilagojene za kmetijstvo, kjer bomo podrobno analizirali sisteme, kot sta Odoo in Pantheon. Zanimalo nas bo, kako te rešitve izpolnjujejo specifične potrebe kmetij in kako se razlikujejo med seboj.
Naša raziskava bo vključila študijo primera kmetije Hmeljarstvo Čas, kjer bomo analizirali trenutne poslovne procese in načrtovane spremembe z uvedbo ERP rešitve. Cilj je ugotoviti, kako lahko ustrezna izbira ERP sistema pripomore k optimizaciji delovanja kmetije in izboljšanju njene konkurenčnosti.
Na koncu bomo povzeli ključne ugotovitve o pomenu digitalne transformacije in ERP rešitev za kmetijstvo ter izpostavili, kako te rešitve lahko prispevajo k večji učinkovitosti in konkurenčnosti v tem pomembnem sektorju. Naša diplomska naloga bo tako prispevala k boljšemu razumevanju sodobnih tehnologij in njihove vloge v kmetijskem poslovanju. Ključne besede: digitalna transformacija, ERP sistem, Hmeljarstvo Čas, uvedba ERP, pametna kmetijstvo, integracija ERP, avtomatizacija procesov, upravljanje hmeljišča, umetna inteligenca (AI), strojno učenje, oblačne storitve, optimizacija virov, moduli ERP, Odoo, Pantheon, računovodski procesi. Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 16 Celotno besedilo (1,12 MB) |
5. Primerjava dveh celovitih informacijskih rešitev Microsoft Business Central in OdooSara Lipavic, 2024, diplomsko delo Opis: V tej nalogi bomo opisali celovite informacijske rešitve (rešitve ERP), ki so prisotne v podjetjih že desetletja in se zaradi eksponentnega vzpona tehnologije in umetne inteligence konstantno razvijajo. Osredotočili se bomo na dva globalna ponudnika rešitev ERP za mala in srednja podjetja, to sta Business Central podjetja Microsoft in pa manj znana rešitev Odoo. Rešitvi vplivata na optimizacijo poslovnih procesov in zaradi pomembnosti uporabniške izkušnje bomo povezali le-to z rešitvami. Opisali bomo osnovni proces prodaje in kako se izpelje v vsaki od rešitev. Opisali bomo, zakaj je uporabniška izkušnja boljša pri rešitvi Odoo in s čim Business Central izboljša funkcionalnost procesa prodaje. Ključne besede: Rešitve ERP, Microsoft Business Central, Odoo, Uporabniška izkušnja. Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7 Celotno besedilo (1,59 MB) |
6. Digitalna transformacija v turizmuMojca Deutschman, 2024, diplomsko delo Opis: Digitalna transformacija je ključni dejavnik sodobnega turističnega sektorja, s katerim se soočajo tako globalni udeleženci kot lokalni ponudniki. V prvem delu naloge smo se osredotočili na osnovne koncepte digitalne transformacije, njen razvoj, ključne tehnologije ter prednosti in izzive, ki jih prinaša. Nadalje smo raziskali vpliv digitalne transformacije v turizmu, zlasti z analizo rezervacijskih sistemov, vloge družbenih medijev, trendov v turizmu ter uporabe obogatene in virtualne resničnosti.
Osredotočili smo se tudi na specifičen primer podjetja Booking.com, kjer smo analizirali uporabniško izkušnjo na spletni platformi, personalizacijo na podlagi podatkov, optimizacijo za mobilne naprave ter strategije digitalnega marketinga in oglaševanja.
Skozi diplomsko nalogo smo ugotovili, da Booking.com uspešno izkorišča tehnološke inovacije za izboljšanje uporabniške izkušnje in povečanje konkurenčnosti na trgu. Sklepamo, da je digitalna transformacija ključna za prihodnost podjetij v turistični industriji, ki želijo ostati relevantna in uspešna v sodobnem digitalnem okolju. Ključne besede: digitalna transformacija, turizem, Booking.com, sistemi spletnih rezervacij, personalizacija Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11 Celotno besedilo (2,22 MB) |
7. Uporaba umetne inteligence v rešitvi SAPLisa Rosić, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo raziskuje uporabo umetne inteligence v rešitvah ERP. Tehnologije umetne inteligence so vedno bolj ključne pri revoluciji poslovnih operacij, saj ponujajo zmogljivosti, kot so avtomatizacija, napovedna analitika in izboljšano odločanje. Osrednji poudarek je preučitev vloge umetne inteligence pri optimizaciji funkcionalnosti rešitev ERP, zlasti v okolju rešitve SAP. Raziskava opisuje trenutne aplikacije umetne inteligence v rešitvah SAP in analizira študijo primera, da bi dokazala njen vpliv pri izboljšanju operativne učinkovitosti in strateškega odločanja. Z analizo je diplomska naloga zagotovila vpogled v potencial umetne inteligence v rešitvah ERP s poudarkom na njenih pozitivnih posledicah za organizacijsko učinkovitost, inovativnost in konkurenčno prednost v digitalni dobi. Ključne besede: umetna inteligenca, rešitve ERP, SAP, avtomatizacija, integracija Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 19 Celotno besedilo (1,96 MB) |
8. Podatkovne baze v poslovanjuMarsel Graber, 2024, diplomsko delo Opis: S podatki se ljudje srečujemo na vsakem koraku že tisoče let, zato jih je zaradi ogromne količine smiselno urediti in postaviti na ustrezna mesta. Za shranjevanje in delo s podatki uporabljamo podatkovne baze, ki pa so si med seboj različne. Prav tako imamo različne vrste podatkov, ki jih lahko na grobo delimo na strukturirane, nestrukturirane in delno strukturirane podatke. Vsi imajo nekaj skupnih a tudi veliko različnih lastnosti, ki jih delajo drugačne in bolj specifične. Delo s podatki ustvarja veliko število delovnih mest, ker pa je podatkov iz dneva v dan več je vseskozi potreba po novi delovni sili, nastajajo nova delovna mesta in nenehno si je potrebno pridobivati nova strokovna znanja, da lahko izpolnjujemo pričakovanja podjetij na tem področju. S podatkovnimi bazami in podatki lahko delajo tudi osnovni poslovni uporabniki, vendar zgolj v omejeni količini, saj nimajo naprednega znanja s tega področja. V kolikor želimo z našimi podatki doseči dodano vrednost za podjetja moramo te pravilno shranjevati in kasneje za njih uporabljati določena orodja, ki so si glede na tip podatkov lahko zelo raznolika. Podatke modeliramo, da jih spravimo v ustrezno obliko in da lahko iz njih iztisnemo kar se da veliko. Pri tem nam prav pridejo tudi sistemi za upravljanje s podatkovnimi bazami, ki so za doseganje dobrih rezultatov v podjetjih dandanes skoraj nuja. Sistemi za upravljanje s podatkovnimi bazami nam omogočajo, da iz že pridobljenih podatkov z različnimi pristopi analiziramo in pridobimo odgovore na vprašanja, ki smo si jih zastavili in izboljšamo poslovanje podjetja. Za različne tipe podatkov imamo različne strukture baz, ki se skozi čas nenehno spreminjajo in izboljšujejo. Vsekakor pa v zadnjem času v ospredje prihaja umetna inteligenca, ki je v veliki meri že prisotna v podatkovnih bazah in obratno, enako velja tudi za orodja, ki se uporabljajo pri analizi podatkov. Trendi na področju podatkovnih baz pa v zadnjih letih temeljijo tudi na čim večjem vključevanju strojnega učenja, razširjanju sistemov za upravljanje s podatki in širitev teh v oblačne rešitve. Ključne besede: podatkovne baze, strukturirani podatki, nestrukturirani podatki, sistemi za upravljanje s podatkovnimi bazami (SUPB), modeliranje podatkov, orodja za strukturirane in nestrukturirane podatke Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 20 Celotno besedilo (1,62 MB) |
9. Primerjava CRM rešitev MS Dynamics 365 in Salesforce ter učinki umetne inteligenceTaisa Lin Smrekar, 2024, diplomsko delo Opis: Za podjetja je ključno uspešno upravljanje odnosov s strankami. Svoji obstoječi stranki, lahko namreč ponudijo hitre in učinkovite rešitve ter jo zadržijo kot plačljivo stranko. Rešitve CRM podjetjem pomagajo tudi z analizo preteklih aktivnosti strank in z napovedjo prihodnjih trendov.
S hitrim razvojem in večjo vključenostjo postaja umetna inteligenca pomembna tudi v CRM rešitvah. Vodilni ponudniki jo vedno bolj vključujejo v svoje rešitve, saj pomaga s podrobnejšo analizo strank. Na tak način lahko v podjetjih lažje predvidevajo prihodnje želje strank in jih tudi uresničijo. Pripomore tudi k avtomatizaciji, kar lajša delo zaposlenih ter jim prepušča več časa za osredotočanje na stranke in na njihovo zadovoljstvo z izdelkom ali storitvijo.
Zaradi teh razlogov smo si za primerjalno analizo izbrali vodilna ponudnika CRM rešitev Microsoft Dynamics 365 in Salesforce. Oba svoje rešitve nadgrajujeta z orodji umetne inteligence in se tako povzpenjata na sam vrh.
V diplomskem delu so predstavljene CRM rešitve, umetna inteligenca in njihova vedno tesnejša povezava. Izpostavljene so ključne podobnosti in razlike med izbranima CRM rešitvama ponudnikov Microsoft in Salesforce glede na arhitekturo, funkcionalnosti, uporabo umetne inteligence in izobraževanja o rešitvi. Ključne besede: upravljanje odnosov s strankami, umetna inteligenca, Microsoft Dynamics 365, Salesforce. Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 9 Celotno besedilo (2,62 MB) |
10. Primerjalna analiza med WordPressom in WixomAnja Kozar, 2024, diplomsko delo Opis: Izbira med WordPressom in Wixom, dvema priljubljenima platformama za izdelavo spletnih strani, je pogost izziv za ustvarjalce spletnih strani. Obe platformi sta zelo razširjeni, vendar ponujata različne funkcije, ki ustrezajo različnim potrebam uporabnikov. Pri odločitvi je treba upoštevati več dejavnikov, kot so tehnične spretnosti uporabnika, posebne zahteve projekta in finančne omejitve.
V tej diplomski nalogi bomo primerjali dve priljubljeni spletni platformi, WordPress in Wix, tako skozi teoretični kot tudi praktični vidik. V teoretičnem delu smo podrobno preučili obe platformi. WordPress je znan po svoji funkcionalnosti in prilagodljivosti, saj omogoča široko izbiro vtičnikov in tem za prilagajanje spletnih strani. Vendar pa zaradi svoje kompleksnosti lahko predstavlja izziv za začetnike. Wix pa je znan po svojem enostavnem in prijaznem vmesniku, ki omogoča hitro in enostavno ustvarjanje spletnih strani. Enostavnost in vizualno urejanje sta med najbolj cenjenimi lastnostmi Wixa. V praktičnem delu naloge pa bomo ustvarili dve spletni strani, eno z WordPressom in drugo z Wixom. S tem bomo bolje razumeli, kako se vsaka platforma obnaša v praksi in katere so njene prednosti ter slabosti.
Na podlagi vseh zbranih informacij in izdelave spletnih strani smo ugotovili, da ni enostavnega odgovora na vprašanje, katera platforma je boljša. Izbira med Wixom in WordPressom je odvisna od določenih potreb in znanja uporabnika. Wix je odlična izbira za začetnike in manjše projekte, kjer je preprostost uporabe zelo pomembna. WordPress pa je primernejši za večje projekte in uporabnike, ki potrebujejo več možnosti prilagoditve in napredne funkcije. Obe platformi imata svoje prednosti in slabosti, zato je končna odločitev odvisna od natančne analize potreb projekta in sposobnosti uporabnika. Ključne besede: sistem za upravljanje vsebin, CMS, WordPress, Wix, optimizacija spletnih strani, SEO, uporabniška izkušnja, UX, spletna stran Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4 Celotno besedilo (3,10 MB) |