| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 257
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Managing document management systems’ life cycle in relation to an organization’s maturity for digital transformation
Simona Sternad Zabukovšek, Sandra Jordan, Samo Bobek, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: Document management systems (DMS) have become an important topic regarding digital transformation in organizations because they enable paperless business, speed up processes, lower business costs, and support sustainability activities in organizations. DMSs should be considered as green technology and also as technology crucial for green digital transformation. Sustainability is becoming increasingly crucial for organizations and society, and DMSs, along with paperless business, can contribute to the sustainable orientation of organizations. However, the problem with DMS implementations is that they often fail and that DMS users often use DMSs at a basic level, which means that, among other things, they still prefer to print documents rather than use electronic documents. A framework that can contribute to a better implementation and a higher level of use of DMSs, which both lead to a more green digital transformation of the organization, represents an organization's maturity. We used the Process and Enterprise Maturity Model (PEMM) to assess the organization's maturity level concerning the DMS' life cycle. Findings are presented from the research study. The research study was based on a questionnaire and collected data from DMS users. The research study showed that an organization's maturity impacts the DMS' life cycle. Organizations that manage the DMS' life cycle will better cope with digital transformation and sustainability issues related to paperless business.
Ključne besede: digitalization of processes, document management system (DMS), organization maturity, process maturity, life cycle, digital transformation
Objavljeno v DKUM: 16.02.2024; Ogledov: 65; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Računalništvo in informatika v logistiki
Roman Gumzej, 2024

Opis: Učbenik je namenjen predvsem študentom prvih letnikov visokošolskega strokovnega in univerzitetnega študijskega programa Fakultete za logistiko. Je osnovna literatura učnih predmetov Osnove računalništva v logistiki na visokošolskem strokovnem in Računalništvo v logistiki na univerzitetnem študijskem programu. V okviru teh predmetov zasnujemo logistične informacijske sisteme. Predstavimo njihov pomen, vlogo in naloge ter komponente: računalniška podatkovna, strojna, mrežna, programska in organizacijska oprema. Pri praktičnem delu se posvetimo predvsem računalniško podprtemu inženiringu logističnih informacijskih sistemov na univerzitetnem ter poslovni analitiki in podpori odločanju na visokošolskem strokovnem programu. Vsebino sklenemo z metodami in mehanizmi za zagotavljanje varnosti računalniško podprtih logističnih informacijskih sistemov. Učbenik predstavlja osnovo za naknadno obravnavo specializiranih vsebin pri predmetih Poslovni informacijski sistemi v logistiki, Informacijska podpora logističnim sistemom in procesom ter Integracije logističnih informacijskih sistemov.
Ključne besede: logistični informacijski sistemi, računalniške platforme, komunikacijske mreže, logistični podatki, poslovna inteligenca, informacijska varnost
Objavljeno v DKUM: 05.01.2024; Ogledov: 175; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (37,49 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Analiza vplivov kritičnih dejavnikov uspeha in zrelosti podjetja na življenjski cikel upravljanja dokumentarnega sistema
Sandra Jordan, 2023, doktorska disertacija

Opis: Če želijo podjetja ostati konkurenčna na trgu se morajo aktivno ukvarjati z digitalizacijo procesov in poiskati procese v podjetjih, ki so zamudni in jih nadomestiti z digitalnimi različicami, hkrati pa poskrbeti, da proces ustreza vsem potrebnim standardom in zakonom. Karna (2016) opredeljuje poslovni proces kot niz dejavnosti s specifičnim vložkom na začetku in rezultatom na koncu procesa. Nadalje digitalizacijo poslovnega procesa definira kot pretvorbo niza analognih vhodov in izhodov procesa v elektronske ali digitalne ter navaja, da sta za uspeh ključna jasna vizija in natančno opredeljen strateški načrt. V splošnem digitalizacija pomeni podporo poslovnemu procesu s pomočjo razpoložljivih informacijskih tehnologij (Toman, 2018). Ensiger s soavtorji (2016) vidijo digitalizacijo predvsem kot podporo za doseganje višje učinkovitosti, boljše dobičkonosnosti in produktivnosti ter kot pomoč pri zniževanju stroškov poslovanja. Koščak (2017) pravi, da je namen digitalizacije odpraviti ponavljajoče se naloge zaposlenih in jim tako omogočiti opravljanje nalog, ki so ključne za poslovanje podjetja. Organizacija Ernst & Young (2021) poudarja, da digitalizacija procesov ponuja nove načine in priložnosti za podjetja/banke in s tem konkurenčno prednost pred drugimi. Pomembno vlogo pri digitalni transformaciji imajo poslovne informacijske rešitve, s katerimi podjetja digitalizirajo svoje poslovne procese in delovne tokove. Najpomembnejše poslovne informacijske rešitve, ki se izvajajo v podjetjih, so (Sternad Zabukovšek idr., 2020): rešitve ERP (Enterprise Resource Planning), rešitve CRM (Customer Relationship Management), rešitve SCM (Supply Chain Management), DMS (Document Management System), rešitve BPM (Business Process Management), rešitve HRM (Human Resource Management), rešitve MES (Manufacturing Execution System) itd. Klasično upravljanje dokumentov ne more slediti potrebam trga, če želimo imeti agilno in sodobno podjetje. Zato morajo podjetja zaposlenim ponuditi rešitev, ki jim bo omogočala skrbno hranjenje in arhiviranje dokumentacije, hkrati pa jim dati dovolj časa za opravljanje glavnih dnevnih nalog. DMS ni le praktična programska aplikacija, ampak omogoča predvsem digitalizacijo poslovnih procesov. Podjetja, ki uporabljajo DMS imajo sledeče prednosti: implementirajo digitalne procese, avtomatizirajo poteke dela, omogočijo odločitve, ki temeljijo na podatkih, povečajo učinkovitost in prilagodljivost ter zagotovijo podatkovno in pravno varnost (Easy Software, 2020). Kot vsi vemo, upravljanje dokumentov ne vpliva le na delovne tokove v podjetjih, prihranke in prilagajanje potrebam trga, ampak vpliva tudi na okolje (Docxellent, 2019). Vpliv proizvodnje papirja in uporabe papirja v vsakdanjem poslovanju je v preteklih letih zelo obremenil okolje. Zato je uporaba DMS danes že skoraj obvezna programska oprema vsakega podjetja, če želi biti konkurenčno na trgu in je zagotovo dober korak v pravo smer. Dognanja iz teoretičnega dela in empirične raziskave bodo podjetjem omogočila boljšo pripravo na uvedbo DMS (upoštevajoč zrelost, KDU, stopnjo družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja), naprednejšo uporabo DMS ter s tem višjo učinkovitost in uspešnost podjetij, kakor tudi zaprla vrzel glede delno uspešnih oziroma neuspešnih uvedb DMS.
Ključne besede: DMS, KDU, zrelost podjetja, družbena odgovornost, trajnostni razvoj.
Objavljeno v DKUM: 29.11.2023; Ogledov: 211; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (6,56 MB)

4.
Poslovni učinki integracije sistema za upravljanje proizvodnje in celovite informacijske rešitve
Teja Koprivica, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo prinaša celovit vpogled v integracijo rešitev za upravljanje proizvodnje (MES) in celovitih informacijskih rešitev (ERP) ter njen vpliv na poslovanje organizacij. Raziskava je uspešno izpolnila zastavljene cilje in predstavila različne vidike integracije, vključno z funkcionalnostmi, arhitekturo, prednostmi, slabostmi, ponudniki in trendi v svetu rešitev ERP in MES. Poudarek je bil na konceptu povezovanja rešitev MES in ERP rešitev MES in ERP, kjer je raziskava pokazala, da ta integracija lahko bistveno izboljša operativno učinkovitost, točnost podatkov in splošno produktivnost organizacij. Raziskava proučuje tudi ključno vlogo kritičnih dejavnikov uspeha pri uspešni uvedbi integrirane rešitve MES in ERP. Temeljito razumevanje teh dejavnikov pomembno vpliva na učinkovitost projekta integracije. Dejavniki, kot so podpora najvišjega vodstva, jasno opredeljeni cilji, usklajevanje poslovnih procesov, pripravljenost zaposlenih in učinkovita komunikacija, so ključni za dosego želenih rezultatov. Rezultati raziskave kažejo, da uvedba integrirane rešitve MES in ERP resnično izboljšuje poslovanje podjetja. S centralizirano platformo za upravljanje proizvodnih procesov in poslovnih funkcij se poenostavi poslovanje, zmanjša ročno vnašanje podatkov ter omogoči boljši nadzor in sprejemanje odločitev na podlagi podatkov. Integracija prav tako spodbuja sodelovanje in komunikacijo med oddelki ter omogoča optimalno razporejanje virov.
Ključne besede: MES, ERP, integracija rešitev, kritični dejavniki uspešnosti
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 195; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

5.
Vpliv mešane resničnosti na poslovanje podjetja
Nastja Demirovič, 2023, magistrsko delo

Opis: Mešana resničnost je tehnologija, ki združuje fizični in digitalni svet ter ustvarja novo resničnost. Mešana resničnost se vse bolj uporablja v poslovnem svetu in pomembno vpliva na uspešnost poslovanja. Podjetjem omogoča ustvarjanje poglobljenih izkušenj, ki pritegnejo stranke in zaposlene na načine, ki prej niso bili mogoči. Ena od ključnih prednosti je, da izboljša uporabniško izkušnjo. Podjetja strankam lahko zagotavljajo poglobljeno in interaktivno izkušnjo, ki jim omogoča ogled in interakcijo z izdelki ali storitvami na bolj privlačen način. To lahko vodi do povečanega zadovoljstva strank in zvestobe blagovni znamki. Poleg izboljšanja uporabniške izkušnje pomembno vpliva tudi na uspešnost zaposlenih. Z uporabo mešane resničnosti za usposabljanje in razvoj se lahko zaposleni naučijo novih veščin in procesov v poglobljenem in interaktivnem okolju. To vodi do višjih stopenj zadrževanja in izboljšane učinkovitosti. Poleg tega lahko izboljša sodelovanje in komunikacijo znotraj organizacij. Ekipam omogoča, da delajo skupaj v virtualnem okolju, ne glede na njihovo fizično lokacijo. To omogoča večjo prilagodljivost in produktivnost, saj lahko ekipe sodelujejo učinkoviteje in uspešneje. Mešana resničnost je zelo primerna za poslovne procese, ki zahtevajo kombinacijo fizičnih in digitalnih interakcij, kot so oblikovanje izdelkov, prodaja in trženje, usposabljanje in izobraževanje ter sodelovanje na daljavo. Na splošno ima uporaba mešane resničnosti pozitiven vpliv na poslovno uspešnost. Izboljšuje uporabniško izkušnjo, povečuje učinkovitost zaposlenih ter omogoča boljše sodelovanje in komunikacijo znotraj organizacij. Ker se še naprej razvija in postaja bolj dostopna, je verjetno, da bo njen vpliv na poslovno uspešnost le še naraščal.
Ključne besede: Umetna inteligenca, razširjena resničnost, računalništvo v oblaku, upravljanje odnosov s strankami, načrtovanje virov podjetja, internet stvari, ključni kazalnik uspešnosti, mešana resničnost, virtualna resničnost
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 220; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

6.
Primerjava kritičnih dejavnikov rešitev erp med proizvodnimi in storitvenimi organizacijami
Rijad Mušović, 2023, magistrsko delo

Opis: V tej raziskavi bomo raziskovali uvedbo poslovnih informacijskih rešitev v organizacije, s posebnim poudarkom na ključnih dejavnikih uspeha in primerjavi med proizvodnimi in storitvenimi organizacijami. Uvedba ERP rešitev zahteva celostni pristop, ki obsega načrtovanje, analizo procesov, konfiguracijo, testiranje, usposabljanje in podporo. Z analizo literature in izvedbo ankete so bili pridobljeni rezultati, ki kažejo na ključne dejavnike uspeha, kot so jasno postavljeni cilji, ustrezna alokacija virov, uspešno usposobljeni uporabniki ter podpora prodajalca. Primerjava med proizvodnimi in storitvenimi organizacijami kaže na nekaj razlik v zaznavanju pomembnosti posameznih dejavnikov. Ta naloga daje vpogled v pomen pravilne uvedbe ERP rešitev v organizacije in spodbuja nadaljnje raziskovanje, da bi bolje razumeli dejavnike, ki vplivajo na uspeh uvedbe ERP rešitev.
Ključne besede: ERP rešitev, Uvedba, Kritični dejavniki uspeha, Proizvodna/Storitvena organizacija
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 142; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

7.
Upravljanje integralnega podatkovnega skladišča na primeru finančne institucije
Urška Žnuderl, 2023, magistrsko delo

Opis: Količina podatkov, ki jo človeštvo dandanes proizvaja, nenehno raste v eksponentnem tempu. Vsak dan se ustvarijo ogromne količine podatkov, bodisi v gospodarstvu bodisi v osebnih in družbenih dejavnostih ljudi. Tako velike količine podatkov lahko predstavljajo izzive in priložnosti za številne organizacije. Izzivi se lahko pojavljajo predvsem v organiziranem shranjevanju podatkov, priložnosti pa v njihovi obdelavi ter pretvorbi v uporabne informacije. Rešitve za izzive najdemo v podatkovnih skladiščih, kjer lahko podatke z ustrezno obdelavo in analizo spremenimo v uporabne informacije. Podatkovna skladišča so v nekaterih organizacijah tako rekoč nujna, saj se sicer lahko kaj hitro znajdejo v podatkovni zmedi. Finančne institucije, kot so na primer banke, imajo ogromno različnih poslovnih aplikacij in sistemov, ki so namenjeni zajemanju in obdelavi podatkov. Proizvedeni podatki se tako iz različnih podatkovnih virov prenašajo v integralno podatkovno skladišče, ki ga lahko označimo za enotno shrambo podatkov. V resnici gre za zelo kompleksen proces pridobivanja podatkov iz podatkovnih virov, transformiranja podatkov v ustrezne oblike in nalaganja podatkov v ciljne strukture podatkovnega skladišča. Podatki se naložijo v podatkovne tabele, ki so lahko različnih vrst, podatkovne tabele pa se povežejo v sheme tabel oz. v podatkovne modele. V podatkovnem skladišču morajo biti tabele smiselno in logično povezane, saj le tako služijo kot koristen vir za obdelavo in analizo podatkov. Več tabel ali shem lahko združimo v podatkovno bazo, ki bodisi predstavlja poslovno področje bodisi služi kot podatkovna baza poslovne aplikacije. Podatkovno skladišče tako združuje eno ali več podatkovnih baz. Namen podatkovnega skladišča pa ni samo shranjevanje podatkov, temveč je to tudi vir, ki zagotavlja podatke za nadaljnje analize. Organizacije namreč vse bolj uporabljajo podatke za pomoč in podporo pri odločanju. Osnova za sprejemanje pravilnih odločitev so konsistentni in kakovostni podatki. V podatkovnem skladišču hranimo kopije podatkov, pri katerih stremimo, da čim bolj natančno odražajo resničen svet. Neustrezni in netočni podatki lahko privedejo do napačnih odločitev, ki imajo lahko resne posledice za organizacijo. Ključno je torej, da zagotovimo kakovostne podatke in vzpostavimo procese za redno preverjanje in vzdrževanje visoke ravni kakovosti podatkov. Vsekakor pa moramo zagotoviti tudi primerno obdelovanje podatkov. Tako za namene internega poročanja kot tudi za poročanje raznim zunanjim organom se iz podatkovnega skladišča pridobivajo podatki za oblikovanje poročil. Najpogosteje se poročila, pri katerih je vir podatkov podatkovna baza, ustvarjajo s strukturiranim povpraševalnim jezikom (SQL) ali pa s pomočjo platforme, ki temelji na poslovni inteligenci in omogoča interaktivno vizualizacijo in analizo podatkov. Oba pristopa imata svoje prednosti, zato se uporabljata glede na specifične zahteve poročila. Strukturirani povpraševalni jezik je idealen za pridobivanje natančnih informacij iz podatkovnih baz, medtem pa platforme za poslovno inteligenco omogočajo večjo interaktivnost in vizualizacijo, kar lahko vodi v boljšo analizo in razumevanje informacij. Ključno je, da analize in poročila temeljijo na ažurnih, celovitih in točnih podatkih, saj le na tak način sprejemamo bolj informirane in točne odločitve, ki imajo potencial izboljšati operativno učinkovitost, zagotoviti konkurenčno prednost in prispevati k celovitemu razumevanju poslovanja organizacije.
Ključne besede: podatkovno skladišče, podatki, baze podatkov, tabele, ETL proces, SQL.
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 183; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (2,29 MB)

8.
Vpliv kritičnih dejavnikov uspeha na uvedbo ERP rešitve Microsoft Dynamics Business Central
Laura Jurgec, 2023, magistrsko delo

Opis: Podjetja za uspešno poslovanje potrebujejo orodje, ki jim pomaga pri avtomatizaciji in upravljanju njihovih osnovnih poslovnih procesov. To orodje so celovite informacijske rešitve oziroma rešitve ERP. Rešitve ERP pomagajo pri pretoku podatkov med različnimi oddelki podjetja, kot so finance, nabava, prodaja, proizvodnja itd., in ker so podatki shranjeni v skupni bazi podatkov, vsi oddelki vidijo enake podatke, zaradi česar ne more priti do podvajanja podatkov. Rešitve ERP lahko korenito izboljšajo učinkovitost poslovanja podjetja, zato se vse več podjetij odloča za njihovo uvedbo, vendar pa se mnogokrat zgodi, da je uvedba neuspešna. Z namenom, da bi bilo čim manj neuspešnih uvedb rešitev ERP, so bili vpeljani t. i. kritični dejavniki uspeha, ki nam pomagajo oziroma nas vodijo do opredelitve tistega, kar nam največ pomeni. Na te izsledke se nato osredotočimo tudi pri sami uvedbi rešitve ERP. Na začetku magistrskega dela smo se osredotočili na rešitve ERP na splošno, torej opredelili njihove značilnosti in določili najpogostejše module, medsebojno primerjali rešitve ERP, nameščene na lokaciji in v oblaku, opisali arhitekturno rešitev, predstavili ponudnike, njihove prednosti in slabosti ter trende, ki jih lahko pričakujemo v prihodnje. V nadaljevanju smo podrobneje opisali proces uvedbe rešitve ERP, kjer smo predstavili faze in življenjski cikel uvedbe, korake do uspešne uvedbe, metodologije vodenja projektov in pristope pri uvedbi rešitev ERP. V nadaljevanju magistrskega dela smo se osredotočili na kritične dejavnike uspeha. Ker vemo, da so rešitve ERP lahko nameščene na lokaciji ali v oblaku, smo preučili članke z obeh področij. Ker je računalništvo v oblaku razmeroma nova tehnologija, obstaja manj člankov na to temo, zato smo se osredotočili na zgolj enega, medtem ko smo za rešitve ERP, nameščene na lokaciji, preučili sedem člankov. Ker je na trgu mnogo ponudnikov rešitev ERP, smo na koncu magistrskega dela osredotočili na rešitev Business Central. V tem delu smo podrobneje opisali značilnosti rešitve Business Central, njene module in arhitekturo ter proces uvedbe s pomočjo metodologije Sure Step, prav tako smo ugotovili, kateri so kritični dejavniki uspeha, ki pozitivno vplivajo na uspešnost uvedbe rešitev ERP na splošno kot tudi na uspešnost specifične rešitve ERP Business Central.
Ključne besede: rešitve ERP, Business Central, kritični dejavniki uspeha, KDU, Microsoft Dynamics, Dynamics 365
Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 180; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

9.
Digitalni marketing v mikro podjetjih
Basri Ganiu, 2023, diplomsko delo

Opis: Z razvojem tehnologije skozi leta je vedno več podjetij digitaliziralo svoje poslovanje. V tem času se je pojavil tudi digitalni marketing, ki je prehitel tradicionalni marketing. Velika podjetja z velikim proračunom in z izobraževanjem ustreznega kadra, so digitalni marketing uvedli z lahkoto. Mikro podjetja z majhnim številom zaposlenih pa so prišli do spoznanja in izkoriščanja digitalnega marketinga nekoliko kasneje. Dandanes tudi veliko mikro podjetij uporablja digitalni marketing, vendar pri tem nekateri niso še dovolj izobraženi glede novih razvijajočih se metod. Nekateri pa še vedno vztrajajo s tradicionalnim marketingom v mikro podjetjih, ki jim zmanjša konkurenčnost v današnjem trgu. Digitalni marketing nasploh in digitalni marketing v mikro podjetjih bomo v tej diplomski nalogi predstavili skozi teoretični in praktični del. V nalogi bomo opisali metode digitalnega marketinga in platforme ter pripomočke za njihovo izvedbo. Osredotočili se bomo na marketing na digitalnih omrežjih, ki jih uporabljajo mikro podjetja. Pri tem bomo predvsem podrobno opisali strategije za uspešno izvedbo metod in doseganje želenih rezultatov. Opisali bomo tudi digitalni marketing mikro podjetja v praktičnem primeru in izvedli analizo uspešnosti izbranega podjetja. Poleg tega bo predstavljena možna uvedba video marketinga in e-poštnega marketinga v obravnavnem podjetju.
Ključne besede: digitalni marketing, digitalni marketing v mikro podjetjih, metode digitalnega marketinga, oglaševanje, opredelitev ciljnega občinstva, družbena omrežja.
Objavljeno v DKUM: 18.10.2023; Ogledov: 261; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

10.
Informacijski sistemi v zdravstvu
Maks Slemenik, 2023, diplomsko delo

Opis: Z informacijskimi sistemi v zdravstvu se informatiki ter zdravstveni strokovnjaki ukvarjajo že od polovice prejšnjega stoletja. Od pojava prvih avtomatiziranih sistemov pa do 21. stoletja se informatika ter informatika v zdravstvu razvijata z enako hitrostjo. Skozi diplomsko nalogo opisujemo module ter specifikacije informacijskih sistemov v zdravstvu, ki morajo biti izjemno agilni ter elastični. Opredelimo zgodovino zdravstvene informatike ter navedemo tako domače kot tuje ponudnike in tehnologije, ki bodo gradile prihodnost informacijskih sistemov. V zadnjem poglavju preučimo še trenutni sistem slovenskega zdravstva ter v sklepu navedemo pozitivne in negativne lastnosti celotne diplomske naloge.
Ključne besede: informacijski sistem, informatika, zdravstvo, ERP
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 303; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici