| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 210
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Integracija geografskih informacijskih sistemov (GIS) z ERP rešitvami na primeru SAP in Esri
Živa Fotivec, 2021, diplomsko delo

Opis: Vse več podjetij se v današnjih časih, z željo po uspešnih poslovnih rezultatih, dohajanju zahtevam trga in sledenju tehnološkim trendom, poslužuje uporabe različnih informacijskih rešitev. Pomembnejše med njimi so ERP rešitve, ki celostno podpirajo upravljanje procesov v podjetju, jih optimizirajo ter avtomatizirajo. Vse bolj pa podjetja pri poslovanju uporabljajo tudi geografske informacijske sisteme (GIS), ki upravljajo prostorske podatke in omogočajo njihovo vizualizacijo v obliki zemljevidov, kar podjetjem poda boljši pregled nad podatki. Vse večji pomen za poslovanje podjetij pa ima tudi združevanje različnih rešitev v en sistem. Posamezne rešitve se z integracijo povežejo in omogočajo vzajemen prenos informacij med njimi. Vse bolj je uporabna integracija GIS in ERP rešitev, ki podjetjem omogoča, da svoje poslovne podatke obogatijo z geografskim kontekstom. V tem diplomskem projektu smo v prvem delu predstavili ERP rešitve in GIS, njune značilnosti ter se dotaknili trendov na področju razvoja obeh. Izpostavili smo glavna ponudnika teh rešitev; SAP na strani ERP rešitev in Esri na strani GIS ter se dotaknili njunih najprepoznavnejših aplikacij. V drugem delu pa smo se dotaknili integracije ERP rešitev in GIS, kjer smo izpostavili koristi in zmogljivosti združenih funkcionalnosti teh sistemov. Integracijo smo praktično predstavili na primeru ArcGIS in SAP S/4HANA, s poudarkom na vzdrževanju in z njim povezanim terenskim delom.
Ključne besede: ERP, GIS, integracija, SAP, Esri
Objavljeno: 17.11.2021; Ogledov: 28; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

2.
Poslovni vpliv bitcoina
Aljaž Sobočan, 2021, diplomsko delo

Opis: Bitcoin je globalno prisoten že vse od svojega nastanka, leta 2009. Vse od takrat so njegova prepoznavnost, možnosti uporabe, cena ter moč močno naraščale. Vendar ima kljub mnogim prednostim ter izboljšavam obstoječih finančnih sistemov, kar nekaj pomanjkljivosti. Namen diplomskega dela je predstaviti lastnosti Bitcoina, pridobivanje ter tehnologijo, ki stoji v ozadju celotnega omrežja. Raziskali smo kdo stoji za reguliranjem po svetu, kakšne prednosti prinaša in možnosti dolgoročne naložbe. Prav tako smo raziskali slabosti Bitcoina. Usmerili smo se predvsem na slabosti volatilnosti, varnosti ter negativen vpliv na vlade ter vladne organizacije. Predstavili smo tudi trenutne regulacije po svetu ter možnosti uporabe po svetu. Na koncu smo predstavili največjega konkurenta, Ethereum ter ga primerjali z Bitcoinom, skušali smo ugotoviti, katera izmed kripto valut ima večje možnosti za množično uporabo v prihodnosti.
Ključne besede: Bitcoin, ethereum, kripto valuta, veriga blokov, rudarjenje.
Objavljeno: 11.11.2021; Ogledov: 112; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (937,20 KB)

3.
Vpliv interneta stvari na poslovanje
Gjorge Chavdarov, 2021, diplomsko delo

Opis: S to raziskavo želimo doseči zavest ljudi o novih prihodnjih trendih in razložiti vplive na izkušnje strank in podjetij. Glavno raziskovalno vprašanja v delu diplomskega projekta se glasi: "Kako bi internet stvari lahko pozitivno vplival na podjetja in e-poslovanje?" Internet stvari odpira vrata novim poslovnim trgom in podjetjem omogoča, da izkoristijo nove vire prihodkov, ustvarjene z inovativnimi poslovnimi modeli in tehnologijami. Razvoj interneta stvari ustvarja močne poslovne primere, povečuje čas trga in povečuje donosnost naložbe. Ena izmed tehnologij, ki smo želeli podrobneje raziskati in opisati je internet stvari. Torej, želeli smo predstaviti pomen internet stvari, kot eno izmed tehnologij ter vlogo interneta stvari pri optimizaciji poslovanja, raziskati kako lahko tehnologija internet stvari pozitivno vpliva na e-prodajo kot tudi negativne stranske učinke interneta stvari in predstaviti različne primere dobre prakse uporabe internet stvari. V raziskavi smo želeli najprej predstaviti teoretične osnove, ki so potrebne za razumevanje koncepta digitalne transformacije ter se v nadaljevanju osredotočiti na tehnologijo internet stvari in predstaviti primere dobre prakse uporabe internet stvari in s tem ugotoviti, kako podjetjem zagotavlja uspešno digitalno transformacijo.
Ključne besede: internet stvari, IoT, digitalna transformacija, poslovanje, vpliv, podjetje
Objavljeno: 11.11.2021; Ogledov: 61; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

4.
Uvedba orodij digitalnega marketinga na primeru družabnega omrežja Facebook
Nika Perger, 2021, diplomsko delo

Opis: Spreminjajoče se okolje in tehnološki razvoj sta v zadnjih desetletjih popolnoma preusmerila potrošnjo, načine poslovanja in promocije. Marketing je z izumom interneta dosegel povsem nov obseg, kar je vodilo do pojava digitalnega marketinga. Na vedno bolj nasičenem trgu je digitalna prisotnost postala ključen del tako uspeha kot obstoja podjetja. Prizadevanje za pridobitev konkurenčnih prednosti je spodbudilo vključevanje različnih komponent marketinškega komuniciranja v organizacijo. Vendar preklop od tradicionalnega na digitalni marketing za veliko podjetij ni lahek, saj se na poti skriva ogromno izzivov glede uvedbe novih platform v komunikacijske kanale podjetja. V nalogi bomo predstavili širok pojem digitalnega marketinga, katere kanale obsega ter njegove prednosti in slabosti v primerjavi s tradicionalnim marketingom. V nadaljevanju bomo govorili o petih ključnih korakih pri uvedbi digitalnega marketinga v podjetje in kaj točno le-ti vključujejo. Predstavili bomo družabno omrežje in podjetje Facebook ter njegovo vlogo v poslovnem svetu, kar vključuje storitve, ki jih nudijo izključno podjetjem. V praktičnem delu bomo podrobneje analizirali digitalni marketing podjetja Nike. V ospredju bo njihova marketinška strategija, prav tako pa tudi oglasi na družabnem omrežju Facebook.
Ključne besede: digitalni marketing, družabna omrežja, uvedba digitalnega marketinga, marketinška strategija, Facebook marketing
Objavljeno: 09.11.2021; Ogledov: 74; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

5.
Uvedba informacijske rešitve za turistično kmetijo
Jan Duler, 2021, diplomsko delo

Opis: Podjetja morajo danes slediti tehnološkim in informacijskim trendom, če želijo ostati konkurenčna na trgu. Medtem ko obstaja na trgu ogromno informacijskih rešitev za klasična proizvodna in storitvena podjetja, ostajajo v ozadju malo manj konvencionalna podjetja, in sicer kmetije. Kmetije imajo sicer na razpolago nekaj informacijskih rešitev, vendar so pri izbiri bistveno omejeni predvsem zaradi diferenciacije delovanja posameznih kmetij. V nalogi si bomo pogledali primer uvedbe informacijske rešitve za turistično kmetijo X. Najprej si bomo ogledali digitalno transformacijo na splošno, nakar bomo analizirali trenutno poslovanje kmetije in ovire, s katerimi se soočajo. Analizirali bomo trg informacijskih rešitev, na osnovi analize pa bomo izbrali najustreznejšo informacijsko rešitev za turistično kmetijo. Rešitev bomo na koncu še uvedli in predstavili uspešnost uvedbe.
Ključne besede: Turistična kmetija, digitalna transformacija, informacijska rešitev, ERP rešitev, podatkovna baza, Microsoft Access
Objavljeno: 09.11.2021; Ogledov: 35; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

6.
Digitalizacija in digitalna strategija
Teo Toplak, 2021, diplomsko delo

Opis: V času v katerem živimo so digitalne tehnologije v razmahu. Sedaj pa se je začel trend digitalne transformacije. Četrta industrijska revolucija prinaša spremembe v življenjski dobi naših podjetij. Poslovni procesi in tehnologija v podjetjih so zastareli, počasni in stroškovno preveč obremenjujoči. Z digitalizacijo in digitalno transformacijo podjetja se nadgradijo poslovni procesi, uredijo se podatki, zmanjšajo se stroški, zvišajo se prihodki in kompetence zaposlenih, ter pozitivno vplivamo na okolje. Digitalna transformacija podjetja je pomemben faktor v obstoju podjetja, saj velik pomen na transformacijo podjetja daje tudi država, katera skozi javne razpise financira projekte digitalne transformacije. Vsi ti dejavniki, vse te spremembe katere pridobimo s digitalno transformacijo nam pomagajo pri gradnji blagovne znamke in imidža podjetja. Na naslednjih nekaj straneh je predstavljena digitalizacija v širšem pomenu in vpliv le-te na poslovne procese v podjetjih ali organizacijah.
Ključne besede: digitalizacija, digitalna strategija, industrija 4.0, informacijske rešitve, digitalna transformacija
Objavljeno: 08.11.2021; Ogledov: 81; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

7.
Uvajanje e-poštnega marketinga preko platforme net-results
Nino Kaučič, 2021, diplomsko delo

Opis: Vse več se dan danes v poslovanje uvaja nove in bolj napredne tehnologije. E-pošta je eden najbolj razširjenih medijev, ki na enostaven način doseže zelo široko množico. Vse več podjetij uporablja za komunikacijo s svojimi strankami prav e-pošto. Preko e-pošte komunicirajo, ter gradijo odnose in razmerja s potencialnimi strankami. Cilj je le te preobrniti v dejanske stranke. Pri tem si pomagajo s strategijami e-poštnega marketinga, ter tako svoje cilje o rasti dosegajo s pomočjo e-pošte. V nalogi smo predstavili pojma e-pošta in e-poštni marketing. Oba pojma smo opredelili, ter predstavili prednost in tudi slabosti uporabe le teh, v poslovanju. S teorijo in primeri smo prikazali, zakaj sta e-pošta, ter e-poštni marketing tako zelo pomembna v poslovanju podjetij in posameznikov. Poudarili smo pomembnost segmentacije, uvajanja e-poštne strategije v poslovanje, pridobivanje potencialnih strank, ter predstavili avtomatizacijo e-pošte in e-poštnega marketinga. Na koncu predstavljena praktična simulacija e-poštne kampanje, ter uprizorjen še potek izdelave visoko zmogljive e-pošte, katero smo poslali tridesetim posameznikom, ter na podlagi tega izvedli kratko analizo, kako se le ti odzivajo na e-pošto, ter strategijo e-poštnega marketinga. Analiza je pokazala, da dobro oblikovana e-pošta prej vzpodbudi prejemnika k nakupu. Prav tako kvalitetna e-pošta pozitivno vpliva na njihovo uporabniško izkušnjo. Prav tako prekomerno pošiljanje e-pošte lahko odvrne posameznike, zato v izogib temu se ustvarjajo v poslovanju kampanje v katere posamezniki s potrditvijo privolijo prejemanje e-pošte.
Ključne besede: e-pošta, e-poštni marketing, segmentacija, personalizacija, avtomatizacija, dizajn, potencialne stranke, e-poštna kampanja, Net Results
Objavljeno: 08.11.2021; Ogledov: 63; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (741,89 KB)

8.
Uvedba sodobne spletne trgovine
Garvin Gajšek, 2021, diplomsko delo

Opis: V obdobju velikega napredka in razvoja tehnologije, ko čas in udobje postajata vrednoti, se vedno bolj zavedamo pomembnosti poslovanja s spletno trgovino. V okvir tega spada poznavanje orodij, ki jih nudijo različne platforme, da nam omogočijo in približajo uporabo spletne trgovine. V tem delu bomo predstavili pomembne vidike delovanja spletne trgovine in se pri tem osredotočili na lastnosti, strukturo in varnost posamezne platforme, nekatere izmed njih smo primerjali in sprejeli ugotovitve, katere so za posamezni primer tudi uporabljive. Na spletnem trgu je velika konkurenca in bitka za vsakega kupca. Velika podjetja mnogo denarja vlagajo v oglaševanje, zato moramo biti iznajdljivi pri pripravi spletne strani in poskrbeti za izboljšave, ki nam koristijo v tej bitki. Ljudje brskajo po internetu nenehno in povsod ter na tak način tudi kupujejo, po večini preko mobilnih naprav, zato mora naše spletno mesto biti prijazno tudi do teh naprav. Pri pripravi spletne strani moramo biti ustvarjalni in pri tem ne zapravljamo denarja za dodajanje profesionalnih zvočnih efektov ali razsvetljave, pomembno je le, da se predstavimo na način, da kupcem najbolje prikažemo izdelek, ki ga želijo videti, zato uporabljamo videoposnetke, ki izdelek prikažejo v celoti in ga kupcu tudi približajo. Velik pomen ima tudi hitrost spletne strani, kajti hitre strani prodajajo bistveno več. Uporabiti moramo certifikate, ki poskrbijo za varnost spletne strani in so vsekakor koristna naložba. Uporabljati moramo boljše slike, pri čemer lahko ustvarimo svoje, ki bodo izstopale, namreč pomembna sestavina spletne strani je tudi vizualnost. Spletnemu trgu moramo ponuditi svoje lastne opise izdelkov, ki morajo biti čimbolj izvirni in privlačni za kupce. Na razpolago imamo tudi več orodij za pridobivanje ocene stranke o kupljenem izdelku in tako uporabnika prosimo še za oceno izdelka in sicer takoj po nakupu ali morda nekaj dni po dostavi. Pomembno je mnenje kupcev. Prav tako pa je pomembno, da imamo dober in zmogljiv iskalnik po spletnem mestu, da kupci čim hitreje in enostavneje najdejo izdelek, ki ga iščejo. Po končani prodaji pa je prav, da stik s kupci nadaljujemo in se jim na svoji spletni strani zahvalimo za obisk in jih pri tem pozovemo k sodelovanju naprej tudi z izpolnitvijo anket o zadovoljstvu, priporočilom prijateljem ali da postanejo naročniki naših spletnih novic. Ob dejstvu, da je spletna trgovina zahteven posel, so v našem delu morda opisane pomembne lastnosti, ki so lahko v pomoč in nasvet k izboljšanju prodaje spletne strani.
Ključne besede: uvedba sodobne spletne strani, varnostni vidiki spletnih trgovin, načrt in struktura spletne trgovine.
Objavljeno: 08.11.2021; Ogledov: 47; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

9.
Primerjalna analiza igralnih platform na globalnem trgu
Luka Djorojević, 2021, diplomsko delo

Opis: Tematika diplomskega dela je v celoti umeščena na področje industrije videoiger. Osredotoča se na digitalne in fizične načine distribucije videoiger po celem svetu, pri čemer analizira prednosti in slabosti vsake metode za potrošnika in razvijalca videoiger. Navedene in primerjane so igralne platforme, ki so distribucijski portali za digitalne videoigre. Za platforme so naštete vse njihove značilnosti, ciljno občinstvo, prednosti in slabosti, provizijske stopnje in drugo. Platforme so razdeljene na trge mobilnih naprav, konzol in osebnih računalnikov, vsaka pa je primerjana s svojim ustreznim segmentom. V diplomskem delu so opisane tudi bistvene značilnosti industrije videoiger ter poglobljeno obravnavani trgi posameznih držav, ki predstavljajo pomemben del te industrije.
Ključne besede: Digitalna distribucija, videoigre, igralne platforme, industrija videoiger, konzole, pretakanje v živo
Objavljeno: 08.11.2021; Ogledov: 58; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

10.
Primerjalna analiza rešitev ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo
Laura Jurgec, 2021, diplomsko delo

Opis: Za podjetja je pomembno, da svoje ključne poslovne procese vodijo uspešno in učinkovito, pri čemer jim pomagajo celovite informacijske rešitve, tako imenovane rešitve ERP. Le-te so zamenjale obstoječe informacijske rešitve, ki podjetjem niso ponujale tako optimalnega poslovanja. Z uvedbo rešitev ERP v podjetja, se tem odpravijo napake podvajanja podatkov, saj so le-ti shranjeni na enem mestu, tudi moduli so integrirani med seboj za lažjo povezljivost podatkov. V svetu, ki ga živimo ni več vprašanje ali rešitev ERP uvajati temveč, katero izmed rešitev izbrati. Poznamo veliko ponudnikov rešitev ERP tako domačih kot tujih. Kljub pestri izbiri ponudnikov rešitev ERP, smo se v tem diplomskem delu omejili in podrobneje raziskali dve rešitvi ERP, in sicer Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo. Rešitve ERP se lahko uvajajo po različnih korakih oziroma fazah, kot lahko vidimo v nadaljevanju se tudi rešitvi ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo med seboj razlikujeta v fazah uvajanja. Znotraj uvajanja pa se lahko podjetja poslužujejo različnih pristopov uvedbe rešitev ERP. Kot smo predhodno omenili, smo se znotraj tega dela omejili na dve izbrani rešitvi ERP, Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo, ki sta namenjeni majhnim in srednje velikim podjetjem, vendar je Odoo zaradi svoje pestre ponudbe aplikacij privlačna izbira tudi za velika podjetja. Rešitvi ERP sta zgrajeni modularno, moduli pokrivajo celotno poslovanje podjetja. Čeprav sta rešitvi v mnogih vidikih podobni, pa se razlikujeta predvsem iz vidika funkcionalnosti, ki jih ponujata. Konec tega dela predstavlja primerjava izbranih rešitev ERP iz vidika splošnih in tehničnih značilnosti, uvajanja ter njunih lastnostih.
Ključne besede: Rešitve ERP, Microsoft Dynamics 365 Business Central, Business Central, Odoo, primerjalna analiza
Objavljeno: 04.11.2021; Ogledov: 57; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici