| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 289
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv umetne inteligence na digitalni marketing
Tjaša Malok, 2025, magistrsko delo

Opis: Umetna inteligenca vse bolj zaznamuje sodobni digitalni marketing, saj temeljito spreminja načine, kako podjetja ustvarjajo vsebine, komunicirajo z uporabniki in prilagajajo svojo prisotnost v digitalnem okolju. V magistrskem delu je predstavljeno, na kakšne načine podjetja z uporabo umetne inteligence izboljšujejo personalizacijo, napovedujejo vedenje uporabnikov, avtomatizirajo marketinške procese ter vzpostavljajo bolj relevantno in učinkovito komunikacijo s ciljnim občinstvom. Ob tem naloga izpostavlja tudi ključne izzive, s katerimi se soočajo podjetja pri implementaciji umetne inteligence, kot so pomanjkanje znanja, visoki stroški, kompleksnost tehnologije ter etični in pravni pomisleki. Analiza primerov iz prakse kaže, da uspešna uvedba umetne inteligence ne zahteva le tehnološke rešitve, temveč tudi premišljen strateški pristop, prilagoditev organizacijskih procesov in odgovorno upravljanje podatkov.
Ključne besede: umetna inteligenca, digitalni marketing, izkušnja stranke
Objavljeno v DKUM: 19.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (4,35 MB)

2.
Digitalna transformacija poslovanja zavarovalne družbe
Janja Benkovič, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu bomo predstavili digitalno transformacijo v zavarovalniškem sektorju, in sicer na primeru izbrane zavarovalne družbe. Z digitalizacijo se v poslovnem svetu srečujemo že nekaj desetletij. Strmenje k hitrejšemu in učinkovitejšemu načinu poslovanja z digitalizacijo poslovnih procesov, prinaša v poslovno okolje številne spremembe in rezultate. Prav slednje je vsebina magistrskega dela. Vsebinsko je magistrsko delo razdeljeno v tri dele: najprej bomo predstavili zavarovalniški sektor v Sloveniji ter njegove značilnosti. Podrobneje bomo predstavili nekatere zavarovalne pojme, kot so zavarovanje, zavarovalnica, zavarovalna pogodba, zavarovalni zastopniki in posredniki ter navedli subjekte zavarovalnega trga- agencijo za zavarovalni nadzor in Slovensko zavarovalno združenje. V drugem delu se bomo osredotočili na digitalno transformacijo ter njenimi vidiki in tehnologijami. Posebno pozornost bomo namenili digitalnim tehnologijam, kot so internet stvari, velike količine podatkov, umetna inteligenca, strojno učenje in druge. Omenjene tehnologije pomembno vplivajo na donos organizacije z njenimi elementi- strankami, konkurenco, zbiranje, obdelavo ter hranjenjem podatkov, inovacijami, dodatni vrednosti ter drugimi. Z zbiranjem informacij o vplivu digitalnih tehnologij na omenjene elemente bomo poskušali razumeti poslovno okolje (notranje in zunanje) organizacije ter na kakšen način se lahko tem spremembam prilagodi. Eden od načinov prilagoditve je uvedba celovite programske rešitve ERP ali rešitve CRM. Slednji organizacije uporabljajo za namene vodenja in upravljanja vsakodnevnih poslovnih procesov. Delujejo lahko samostojno, kot celovita rešitev, lahko pa kot moduli, kateri se priključijo obstoječim sistemom. V tem delu bomo predstavili različne načine, na katere se lahko organizacije teh rešitev poslužujejo ter katere prednosti za poslovanje organizacije prinesejo. V zadnjem delu bomo predstavili izbrano zavarovalno družbo, kjer se bomo osredotočili na njeno digitalno transformacijo poslovanja. – kako in na kakšen način so se je njeni zaposleni lotili ter kakšne posledice je ta proces prinesel tako za samo poslovanje zavarovalnice kakor tudi za njene zaposlene in stranke.
Ključne besede: Digitalna transformacija, zavarovalništvo, tehnologije digitalizacije, elementi digitalne transformacije, digitalizacija poslovanja.
Objavljeno v DKUM: 05.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

3.
Uporaba umetne inteligence in strojnega učenja v preprečevanju bančnih goljufij
Klavdija Klinc, 2025, magistrsko delo

Opis: V času vsesplošne digitalizacije in povečevanju uporabe spletnih plačil se banke in različne finančne institucije po svetu srečujejo s povečanim številom bančnih goljufij in s tem tudi goljufij, povezanih s kartičnimi plačili njihovih komitentov in strank. Tako imenovane bančne goljufije pa ne vplivajo zgolj na finančne izgube bank in njihovih komitentov, ampak tudi na zaupanje in ugled posameznih institucij. Raznorazni prevaranti ter tovrstne organizacije se nenehno izobražujejo, iščejo, in tudi najdejo, nove in nove načine za uspešne prevare. Tako so banke potisnjene v nujo iskanja najnovejših načinov in tehnologij za preprečevanje teh neljubih dogodkov. V tej magistrski nalogi se osredotočamo na možne programske rešitve, ki vključujejo najsodobnejše algoritme umetne inteligence in strojnega učenja za čimprejšnjo zaznavo in preprečevanje tovrstnih dogodkov, obravnavamo različne oblike bančnih goljufij, iščemo temeljne prednosti in lastnosti posameznih rešitev in se ukvarjamo s primeroma implementacije možne programske rešitve z umetno inteligenco v banko. Večji poudarek dajemo najbolj znanim rešitvam, ki slonijo na najbolj znanih algoritmih. V nalogi se nadalje tako dotikamo tem, ki niso izrazito eknomske in gredo bolj v smer poznavanja osnov informatike. Brez rahlo poglobljene teme bi težko razumeli kompleksnost in celoto naše teme. Prav tako se ob samem raziskovanju in pisanju teme ne moreš izogniti osnovam, ki gradijo in tvorijo tako imenovano umetno inteligenco. V zadnji nekaj letih je sam pojem in uporaba umetne inteligence postal že realnost slehernika in celotnega razvitega sveta. Zdi se nam smiselno, da bi ob tem dejstvu vsi skupaj poznali tudi same osnove in gradnike umetne inteligence in jo tako lažje in kvalitetneje vključevali tudi v svoja vsakodnevna opravila, delo in zaščito. Dejstvo je, da bančni goljufi najsodobnejšo tehnologijo že s pridom uporabljajo in verjetno bo v bojevanju proti tovrstnemu kriminalu potrebno umetno inteligenco približati ne samo strokovnjakom, ampak tudi navadnim ljudem, to je, končnim strankam in uporabnikom. Mislimo, da je večino strahu glede pojma umetne inteligence možno odpraviti z raziskovanjem, učenjem in znanjem o tej temi. Umetna inteligenca je kompleksen in zapleten pojem, še vedno pa nam že samo ime » umetna« da jasno vedeti, da jo sestavljajo drugačne vrste komponente kot živost življenja. Z določenim znanjem in pravilno uporabo pa nam to orodje lahko olajša marsikatero opravilo v našem živem življenju.
Ključne besede: Umetna inteligenca, bančna goljufija, programske rešitve, strojno učenje, banke, komitenti.
Objavljeno v DKUM: 05.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

4.
KRITIČNI DEJAVNIKI USPEHA UVEDBE REŠITVE HRM NA PRIMERU REŠITVE INTRIX HRM
Patricija Gavez, Simona Sternad Zabukovšek, 2025, magistrsko delo

Opis: Management človeških virov je področje vodenja in upravljanja z ljudmi v organizaciji. Temeljni cilj managementa človeških virov je zagotoviti, da so zaposleni ustrezno usposobljeni, motivirani in produktivni, kar zagotavlja konkurenčno prednost organizacije in pripomore k doseganju njenih ciljev. V obdobju nizke brezposelnosti se organizacije vedno bolj zavedajo pomembnosti dobrega ravnanja s svojimi zaposlenimi. Management človeških virov tako postaja zelo pomembna strateška funkcija vsake organizacije. Digitalizacija kadrovskih procesov je proces preoblikovanja tradicionalnih postopkov zaposlovanja in upravljanja s kadri v digitalno obliko. Slednje je pripeljalo do razvoja rešitev HRM, ki so namenjene optimizaciji dela in avtomatizaciji kadrovskih procesov. Za uspešno uvedbo rešitve HRM v organizacijo je treba upoštevati kritične dejavnike uspeha uvedbe. Gre za koncept, s katerim opredeljujemo različne dejavnike, ki vplivajo na to, da je proces uvedbe učinkovit in uspešen. Pri opredelitvi dejavnikov v magistrskem delu bomo izhajali iz analize literature, ki jo je naredila dr. Simona Sternad Zabukovšek v Primerjalni analizi kritičnih dejavnikov uspeha uvajanja celovitih informacijskih rešitev z vidika faz in z vidika metod uvajanja. Najpomembnejših 14 kritičnih dejavnikov, ki jih je opredelila v svojem delu, bomo prenesli na področje uvedbe rešitve HRM, kjer jih bomo opredelili na primerih uvedbe rešitve Intrix HRM. V prvem delu magistrskega dela bomo podrobneje predstavili področje managementa človeških virov. Opredelili bomo razvoj rešitev HRM in interpretirali nekaj trendov, za katere se predpostavlja, da bodo v prihodnosti aktualni na področju kadrovanja in na področju rešitev HRM. V drugem delu se bomo osredotočili na rešitev Intrix HRM. Gre za produkt slovenskega podjetja Intera, namenjen upravljanju s kadri. Podrobneje bomo predstavili module in funkcionalnosti, ki sestavljajo rešitev. Opisali bomo proces uvedbe rešitve HRM. Nadaljevali bomo z opredelitvijo kritičnih dejavnikov uspeha uvedbe rešitve HRM na primerih uvedbe Intrix HRM.
Ključne besede: Management človeških virov, HRM, uvedba rešitve HRM, kritični dejavniki uspeha, Intrix HRM
Objavljeno v DKUM: 27.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (4,19 MB)

5.
Analiza vpliva umetne inteligence na elektronsko poslovanje
Tina Knupleš, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se poglobi v tematiko umetne inteligence (ang. artificial intelligence) kot osrednjega gradnika sodobne digitalne transformacije. V njem bomo opredelili, kaj umetna inteligenca pomeni v današnjem tehnološkem svetu, in osvetlili njen zgodovinski razvoj, s čimer bomo prikazali, kako se je iz začetnih eksperimentov razvila v kompleksno področje, ki vpliva na vse vidike družbe. Nadalje bomo razčlenili osnovne principe, ki oblikujejo njeno bistvo, ter raziskali raznolike pristope, ki omogočajo njeno poglobljeno preučevanje ter ob tem identificirali ključne tehnologije, ki so poganjajo. Delo vključuje tudi natančno kategorizacijo vrst umetne inteligence in analizo njenih prednosti ter slabosti, pri čemer bomo izpostavili varnostne aspekte in načine učinkovitega upravljanja. Na koncu bomo pregledali aktualne trende, ki opredeljujejo prihodnost umetne inteligence, s čimer smo dokazali, da ta tehnologija predstavlja neizogiben razvojni faktor, ki odpira nove priložnosti in hkrati postavlja zahtevne izzive, ki jih je potrebno premišljeno nasloviti. V nadaljevanju naloge poudarjamo podrobno analizo vpliva umetne inteligence na elektronsko poslovanje. Z analitičnim pristopom skušamo odgovoriti na ključna raziskovalna vprašanja, med katerimi so določanje prednosti in slabosti implementacije te tehnologije, raziskovanje primerov uspešne uporabe v različnih sektorjih ter ocenjevanje etičnih in varnostnih vidikov, povezanih s hitro digitalno transformacijo. Pri tem uporabljamo obsežen pregled domače in tuje literature, empirične študije in analizo študije primera, v kateri je predstavljena uporaba umetne inteligence pri podjetju Amazon. Preučevanje metodologije, ki vključuje analizo podatkov, napredno segmentacijo trga in avtomatizacijo poslovnih procesov, je osnova za identifikacijo novih poslovnih priložnosti ter pripomore k večji konkurenčni prednosti organizacij. Rezultati raziskave kažejo, da implementacija umetne inteligence prinaša pomembne prednosti, kot so avtomatizacija rutinskih operacij in izboljšana personalizacija storitev. Hkrati izpostavljajo izzive, kot so varnost podatkov, etična vprašanja in potreba po preusposabljanju delovne sile. Ugotovitve poudarjajo, da organizacije, ki uspešno vpeljujejo tehnologije umetne inteligence, dosegajo izboljšano operativno učinkovitost in učinkovitejše upravljanje procesov. Celostna analiza sklepa nakazuje, da je umetna inteligenca strateško orodje za prihodnost elektronskega poslovanja, če bodo sprejeti ustrezni regulativni in operativni ukrepi.
Ključne besede: umetna inteligenca, elektronsko poslovanje, digitalna transformacija, avtomatizacija, analiza podatkov.
Objavljeno v DKUM: 20.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (6,29 MB)

6.
Primerjalna analiza vpliva umetne inteligence in kibernetske varnosti na lokalne in oblačne sisteme ERP
Katja Deržič, 2025, magistrsko delo

Opis: Na področju digitalnega poslovanja se podjetja srečujejo z vedno večjimi težavami v svojih poslovnih procesih, zato sta umetna inteligenca in kibernetska varnost sestavni del sistemov ERP. S pomočjo le-teh se v sistemih ERP uporablja za boljšo avtomatizacijo poslovnih procesov in zagotavljanje večje varnosti podatkov. Podjetja se odločajo, ali bodo uporabljala sisteme ERP ali sisteme ERP v oblaku, čeprav se dandanes zaradi naprednejših funkcionalnosti večina podjetij odloča za sisteme ERP v oblaku. Sistemi ERP se vse bolj prilagajajo specifičnim industrijskim panogam, kar pomeni, da so že vnaprej konfigurirani za posamezna področja dela. V sistemih ERP se pojavijo kibernetski varnostni ukrepi, ki vključujejo pogoste varnostne ocene in posodobitve programske opreme, ki zmanjšujejo verjetnost morebitnih vdorov. S preučevanjem vedenjskih trendov ima umetna inteligenca ključno vlogo pri prepoznavanju nenavadnih dejavnosti in preprečevanju varnostnih napadov, ko se zgodijo. V magistrskem delu predstavljamo funkcionalnosti, razvoj, vrste, prednosti in slabosti, uvajanje, trende in globalne ter lokalne ponudnike za sisteme ERP, sisteme ERP v oblaku, umetno inteligenco in kibernetsko varnost. V sedmem poglavju smo predstavili primerjalno analizo vpliva umetne inteligence in kibernetske varnosti na sisteme ERP in sisteme ERP v oblaku. Skozi delo smo prišli do ugotovitve, da vgradnja umetne inteligence v sisteme ERP povečuje avtomatizacijo poslovnih procesov in zmanjšuje človeške napake, medtem ko kibernetska varnost varuje podatke z različnimi zaščitnimi varnostnimi ukrepi. V prihodnosti pričakujemo še večjo integracijo sistemov ERP z drugimi informacijskimi tehnologijami, vključno z internetom stvari in napredno analitiko podatkov. S tem bodo podjetja dosegla še večjo povezanost, avtomatizacijo ter boljšo zaščito in sledljivost podatkov.
Ključne besede: sistem ERP, sistem ERP v oblaku, razlika med lokalno nameščenimi sistemi ERP in sistemi ERP v oblaku, umetna inteligenca, kibernetska varnost ter primerjalna analiza vpliva umetne inteligence in kibernetske varnosti na sistem ERP in sistem ERP v oblaku.
Objavljeno v DKUM: 09.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (2,23 MB)

7.
Implementacija materialnega poslovanja v rešitvi Pro-Bit PRO.4
Jakob Tič, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se na začetku osredotoča na splošno predstavljanje rešitev ERP, kjer so opisane osnovne značilnosti teh sistemov in njihov vpliv na sodobna podjetja. V tem delu so izpostavljene glavne prednosti rešitev ERP, kot so izboljšanje učinkovitosti poslovnih procesov, avtomatizacija nalog in boljše obvladovanje virov, kar podjetjem omogoča optimizacijo nalog in boljše sprejemanje odločitev. Nato se raziskava poglobi v materialno poslovanje znotraj rešitev ERP, kjer so podrobneje obravnavani ključni procesi, kot so upravljanje zalog, nabava, proizvodnja in prodaja. Tu se analizira, kako integracija teh funkcij v rešitve ERP pripomore k večji natančnosti, hitrejšemu obvladovanju zalog in boljšemu usklajevanju poslovnih procesov, kar podjetjem pomaga pri večji produktivnosti in zmanjšanju napak. V zadnjem delu se delo osredotoči na rešitev ERP podjetja Pro-Bit, kjer so opisani postopki implementacije te rešitve v podjetje. Raziskava analizira, kako se sistem prilagaja specifičnim potrebam podjetja, vključuje različne poslovne funkcije ter se povezuje z materialnim poslovanjem. Pomemben poudarek je na izzivih, s katerimi so se srečevali pri implementaciji, ter kako so jih uspešno rešili, kar vključuje usklajevanje med oddelki, izobraževanje zaposlenih in zagotavljanje podpore skozi celoten proces uvajanja. Na koncu raziskava potrjuje, da je uspešna implementacija rešitve ERP ključna za izboljšanje učinkovitosti podjetja, zmanjšanje stroškov ter povečanje produktivnosti, kar podjetju omogoča dosego konkurenčne prednosti. Ob tem pa se izpostavi tudi pomen skrbnega načrtovanja in doslednega spremljanja procesa uvedbe, saj lahko majhne napake vplivajo na dolgoročne rezultate. Raziskava pokaže, da so prilagoditve sistema specifičnim potrebam podjetja ključnega pomena za uspešno implementacijo. Celoten proces pa dokazuje, kako pomembno je vključevanje vseh zaposlenih v postopek ter zagotavljanje ustrezne podpore na vseh ravneh podjetja.
Ključne besede: rešitve ERP, materialno poslovanje, implementacija, prilagoditev poslovnim potrebam, Pro-Bit
Objavljeno v DKUM: 09.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (4,13 MB)

8.
Primerjalna analiza uporabniške izkušnje crm rešitev salesforce in hubspot
Tjaša Vuk, 2024, magistrsko delo

Opis: V sodobnem digitalnem poslovnem okolju so pričakovanja strank in uporabnikov različnih izdelkov in storitev vse bolj kompleksna, konkurenca pa vse bolj obsežna. Zato postajajo rešitve CRM z naprednimi zmogljivostmi ključni dejavniki konkurenčne prednosti podjetij vseh velikosti in panog. Le-te omogočajo sistematično zbiranje, upravljanje in analiziranje podatkov o strankah, izboljšajo odnose s strankami in izkušnjo strank, optimizirajo poslovne procese ter znatno povečajo produktivnost in učinkovitost zaposlenih, ki pri svojem delu uporabljajo rešitve CRM. Med vodilnimi rešitvami CRM na trgu se v magistrskem delu osredotočamo na primerjavo uporabniške izkušnje Salesforce rešitve CRM kot pionirja na področju CRM s široko paleto naprednih funkcij, prilagojenih podjetjem različnih velikosti in panog, ter HubSpot rešitve CRM kot pionirja za vhodni marketing, ki je s svojo ponudbo, brezplačnimi orodji in prijaznim uporabniškim vmesnikom posebej priljubljen med majhnimi in srednje velikimi podjetji. Kljub mnogim podobnostim med rešitvama, kot so storitve v oblaku, orodja umetne inteligence, prilagodljivost, širok cenovni razpon, pa obstaja veliko ključnih razlik, ki vplivajo na njuno izbiro in uporabniško izkušnjo. Pri tem uporabniška izkušnja rešitev CRM postaja ključen dejavnik uspešnosti rešitev CRM. V magistrskem delu se osredotočamo na vprašanje, katera od omenjenih rešitev CRM ponuja boljšo splošno uporabniško izkušnjo, katerim uporabnikom in zakaj. Pri tem analiziramo mnenja in ocene dejanskih uporabnikov Salesforce in HubSpot rešitev CRM iz različnih spletnih virov, vključimo pa tudi lastna opažanja (s pomočjo brezplačne preizkusne različice ter platform za izobraževanje Salesforce Trailhead in HubSpot Academy) glede ključnih vidikov rešitev CRM, kot so cene, funkcionalnosti, uporabniški vmesnik, možnosti prilagoditev idr. Za lažje razumevanje obravnavanega področja pa najprej podrobneje razložimo še rešitve CRM in njihove značilnosti, uporabniško izkušnjo in njeno povezanost z uporabniškim vmesnikom, umetno inteligenco in CRM. Predstavimo tudi podjetji Salesforce in HubSpot ter storitve, podporo uporabnikom in možnost izobraževanj obeh omenjenih ponudnikov. Z analizo uporabniške izkušnje Salesforce in HubSpot rešitev CRM želimo prispevati k boljšemu razumevanju prednosti in slabosti obeh rešitev CRM ter z dragocenim vpogledom z vidika uporabniške izkušnje zagotoviti ključne informacije podjetjem, povezane z izbiro in uporabo CRM sistema.
Ključne besede: upravljanje odnosov s strankami, rešitve CRM, uporabniška izkušnja, umetna inteligenca, Salesforce, HubSpot.
Objavljeno v DKUM: 17.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (2,37 MB)

9.
Razvoj spletne aplikacije s sodobnimi pripomočki na primeru oracle apex
Ana Sevšek, 2024, magistrsko delo

Opis: V današnjih dinamičnih poslovnih okoljih se potreba po prilagodljivih in učinkovitih programskih rešitvah iz leta v leto povečuje. S hitrim razvojem tehnologije in digitalizacijo poslovnih procesov se podjetja srečujejo z vedno večjimi izzivi, ki zahtevajo inovativne rešitve. Hkrati pa število ustrezno kvalificiranih programerjev ne zadošča potrebam na trgu. Podjetja se morajo zato zanašati na alternativne pristope za dosego svojih ciljev. Za to obstajajo na trgu rešitve, s pomočjo katerih lahko z malo znanja o programiranju razvijemo ustrezno programsko rešitev, ki jo podjetje potrebuje. Take rešitve omogočajo hiter razvoj aplikacij z uporabo preprostih in intuitivnih orodij, ki jih je mogoče preprosto razviti, vzdrževati, ponovno uporabiti in razširiti. Z rastjo podjetja se povečuje tudi število dokumentov, kar otežkoča iskanje in dostop do informacij. Iskanje postane zamudno in nepregledno, kar lahko negativno vpliva na učinkovitost in produktivnost zaposlenih. V magistrskem delu se bomo osredinili na rešitev Oracle APEX, ki omogoča preprosto in hitro razvijanje aplikacij. Oracle APEX se izkaže kot ustrezna izbira za podjetja, ki iščejo hitro in učinkovito pot do razvoja svojih lastnih programskih rešitev. Prvi dejanje bo oblikovanje relacijskega podatkovnega modela, ki bo strukturiralo podatke in omogočil učinkovito upravljanje informacij. Na podlagi pripravljenega modela bomo razvili aplikacijo, ki bo omogočila preprosto spremljanje in upravljanje standardov v podjetju. Aplikacija bo omogočala lažji dostop do dokumentov, iskanje po različnih kriterijih (npr. po imenu, tipu, oznaki, jeziku) ter preprosto urejanje in vnašanje standardov. Z razvojem aplikacije bomo implementirali centralizirano upravljanje podatkov, kar pomeni, da bodo vsi standardi in njihovi dokumenti dostopni po principu »vse na enem mestu«. Z razvojem aplikacije bomo dosegli naslednje koristi: s preprostim dostopom do podatkov bo iskanje, dodajanje in urejanje postalo hitrejše in manj zamudno, učinkovit razvoj in vzdrževanje aplikacij bosta pripomogla k zmanjšanju operativnih stroškov ter omogočala bo varno shranjevanje in upravljanje podatkov, kar je ključnega pomena za občutljive informacije v podjetju. Oracle APEX je zmogljivo orodje, ki podjetjem omogoča, da na preprost, hiter in stroškovno učinkovit način modernizirajo svoje poslovne procese in dosežejo učinkovito digitalno transformacijo, usmerjeno v dolgoročni uspeh.
Ključne besede: z malo kodiranja, poslovni proces, modeliranje, baze podatkov, spletna aplikacija, Oracle APEX
Objavljeno v DKUM: 30.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (3,40 MB)

10.
Spatial exploration of economic data-insight into attitudes of students towards interdisciplinary knowledge
Simona Sternad Zabukovšek, Polona Tominc, Samo Bobek, Tjaša Štrukelj, 2020, izvirni znanstveni članek

Opis: This paper uses the technology acceptance model (TAM) framework for the research of economic and geography students’ attitudes towards interdisciplinary knowledge. Based on the SmartPLS Structural equation modelling SEM variance-based method, research results were gained through analysis of survey data of economic and geography students. They participated in the Spationomy project in the period of 2017–2019. Online questionnaires were fulfilled before and after students’ participation in the project and their future behavioural intention to use interdisciplinary knowledge was analysed. Based on the research, we can confirm that the Spationomy project has achieved its purpose, as both groups of students (economic and geography students) have acquired interdisciplinary knowledge and students intend to use it also in the future. Therefore, we can argue that the students included in the project in practice gained recognition of systems thinking about the importance of mutual interdisciplinary cooperation towards achieving synergies. The results also show that TAM can be successfully implemented to analyse how students of economics and geography accept the use of interdisciplinary knowledge in the learning process, which is an important implication for management and education as well as from the theoretical implications viewpoint. While effective analysis using TAM has been used successfully and relatively frequently in economics and business field, we have not found relevant examples of its implementation in the broader field of geography. However, the acceptance of geographic information system (GIS) or other information technologies/information software (IT/IS) tool-based approaches of analysis in the geography field may be of most importance. Therefore, also, this represents an important implication for the research area.
Ključne besede: spatial exploration, economic data, economic students, geography students, TAM, PLS SEM, interdisciplinary knowledge, holism, interdependence, strategic management
Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici