| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PLOSKE LUTKE IZ PRIJAZNIH GRADIV V OKVIRU PRIKRITEGA KURIKULA
Simona Slavinec, 2010, diplomsko delo

Opis: Otroke navdušujejo najrazličnejše dejavnosti in področja, kar izražajo preko iger in samega pripovedovanja. Navdušujejo pa jih tudi novi, neznani materiali, ki so prijetni na pogled in na dotik. Če pa jih lahko uporabimo celo za tehnično dejavnost, ki v okviru prikritega kurikula povezuje mnoga področja, pa ima to še poseben interakcijski pomen, ki pomeni tudi učenje predšolskega otroka. In prav projektno delo je tisto, ki si ga otroci zelo želijo, se z njim bogatijo, razvijajo, ustvarjalno izražajo in z velikim ponosom naredijo izdelek, ki ga strnejo v skupno igralno dejavnost — lutkovno predstavo. Dejavnosti v vrtcu povezujemo z naravo in jih bogatimo s številnimi pravljicami o živalih, pesmicami in interakcijskimi igrami. Zelo velik poudarek dajemo na varstvo narave, kot je mirno, nemoteče opazovanje ptic in hoja po gozdnih označenih poteh brez puščanja sledi. Otroke v predšolskem obdobju narava navdušuje. To se izraža tudi v številnih pogovorih in vedno bolj ustvarjalnih igrah, tudi pri upodabljanju motiva ptic. Prikriti kurikul pri tem daje mnogotere možnosti in uresničuje področja, ki jih pozna tudi obvezni kurikul. V okviru ustvarjalnosti vzgojiteljice in otrok lahko pride do izraza tehnična ustvarjalnost, ki se lahko izkazuje v povezanosti z drugimi možnostmi. Tako se je tudi v našem ustvarjalnem kotičku porodila ideja, da bi lahko motiv ptice postal praktično uporaben. Moje diplomsko delo temelji tehnični ustvarjalnosti predšolskih otrok druge starostne skupine v okviru prikritega kurikula. Poudarek je na izdelavi takšnih izdelkov, ki jih lahko uporabljamo za igralno dejavnost in jih lahko imenujemo tudi lutke na palici. Dejavnost je potekala po načinu projektnega dela, ki je skladna s teoretičnimi osnovami. Povezana je tudi z oblikovanjem scene in z igro vlog ob izdelanih primerkih. Teoretični del zajema kurikul — prikriti kurikul, opisuje otrokove razvojne značilnosti drugega starostnega obdobja, oblike iger, in pomen igre za otrokov razvoj. Opisano je projektno delo v okviru prikritega kurikula, vrste lutk, izdelava lutk, prijazno gradivo — material za izdelavo in odrski prostor — scena. V tem delu je tudi podrobno opisano projektno delo, tipi, karakteristike in posebnosti. V empiričnem delu je opravljena raziskava, ki vsebuje rezultate obdelave podatkov z interpretacijami in sklepne misli. Projektna naloga in njen potek je bila dobro načrtovana, izvajana v skladu z metodo triagulacije, pridobljeni rezultati pa so korektno prikazani tudi v fotozapisu. Hipoteze so bile potrjene in s tem smotrnost takšnega dela v praksi predšolske vzgoje v okviru prikritega kurikula. Otroci so ob ustrezni motivaciji pri projektnem delu uživali, bili so spretni, varčni, radi so sodelovali, si pomagali. Projektna naloga je potrdila, da otroci radi ustvarjajo z prijaznim in neznanim gradivom, ter z ustvarjanjem in ustvarjenim večajo svoje zmožnosti govornih sposobnosti in igro vlog.
Ključne besede: projektno delo, prikriti kurikul, moosgumi, motivacija, izdelek, projekt, lutka, lutkovna igra
Objavljeno: 07.07.2010; Ogledov: 3238; Prenosov: 337
.pdf Celotno besedilo (3,70 MB)

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici